بازی Wordle

بازی Wordle | معرفی Wordle | آشنایی با حدس کلمات Wordle

زمان مطالعه 4 دقیقه

Wordle یک بازی حدس کلمات رایگان است که مانند بمبی در توییتر منفجر شده و توانسته طرفداران بسیاری برای خود دست و پا کند. در این مقاله همه مطالبی که باید در مورد بازی Wordle بدانید را به شما میگوییم.

بازی Wordle

آیا تابحال مجموعه مربع های رنگی را دیده اید که تایم لاین توییتر شما را پر کنند؟ اگر هنوز مشاهده نکرده اید، خوش شانس هستید. زیرا از جدید ترین ترند اینترنت دور هستید، منظورم همان بازی Wordle است. این بازی ساده و مبتنی بر مرورگر است که از شما می‌خواهد یک کلمه پنج حرفی را در شش تلاش حدس بزنید.

خالق این بازی Josh Wardle در ابتدا این بازی را برای همسر خود طراحی کرد، اما اکنون صدها هزار نفر هر روز برای تکمیل آخرین پازل به وب سایت Wordle می روند.

بیایید بیشتر در Wordle صحبت کنیم تا بفهمیم که چیست، چگونه آن را بازی کنیم و تاریخچه آن را بدانیم.

آموزش Wordle

Wordle فقط به‌ عنوان یک بازی مرورگر از طریق وبسایت شخصی سازنده آن Josh Wardle در دسترس است. بازی های مشابه و غیر اصل زیادی ساخته شده است، اینجا باید دقت کنید که سایت اصلی را بیابید.

هدف بازی حدس زدن کلمه پنج حرفی آن روز است. شما شش تلاش دارید تا آن را درست انجام دهید. این کلمه برای همه در آن روز یکسان است. شما باید منتظر بمانید تا ساعت نیمه شب را بزند تا کلمه بعدی در دسترس باشد. این یک بازی داستان دار و خاص نیست، بلکه یک بازی سریع برای انجام گذراندن چند دقیقه وقت است.

بازی Wordle

بازی Wordle

پس از هر یک از شش حدس شما (که همه باید کلمات واقعی باشند)، کاشی ها تغییر رنگ می دهند تا نشان دهند که چقدر به کلمه درست نزدیک هستید. کاشی سبز نشان می دهد که حرف در کلمه و در نقطه درست است. کاشی طلایی نشان می دهد که حرف در کلمه است، اما در جایگاه اشتباه است. کاشی خاکستری نشان می دهد که حرف در کلمه نیست.

Wordle به طرز فریبنده ای ساده است. قوانین سرراست هستند، و شما به سرعت با آن کنار می آیید، اما اگر تکمیل آن سخت تر از آنچه در ابتدا فکر می کنید باشد، تعجب نکنید.

اگر دوست دارید، می توانید Wordle را چالش برانگیز تر کنید. نماد چرخ دنده را در بالا سمت راست انتخاب کنید و حالت سخت را فعال کنید. در اینجا می‌توانید «تم تیره» و «Color blind mod» را نیز فعال کنید.

به اشتراک گذاری نتایج بازی شما

بازی Wordle

بازی Wordle

دلیل اینکه Wordle به سرعت گسترش یافته است جدا از اینکه یک بازی عالی است، روش مرموز به اشتراک گذاری نتایج شما است. پس از تکمیل Wordle، دکمه اشتراک گذاری را فشار دهید تا نتایج خود را در کلیپ بورد کپی کنید. نتایج به صورت مربع های شکلک های رنگی نمایش داده می شود.

می‌توانید این نتایج را در هر جایی که دوست دارید ارسال کنید، بسیاری از کاربران نتایج خود را در توییتر اشتراک گذاری می‌کنند. اگر قبلا Wordle را بازی نکرده اید، دیدن نتایج گیج کننده و عجیب است. Wordle، شماره پازل، تعداد تلاش‌ هایی که برای حل کردن انجام داده اید، بیان می‌کند.

بازی Wordle

بازی Wordle

هیچ لینکی برای بازی وجود ندارد. طرح زمینه دیگری وجود ندارد. مردم شروع به پرسیدن این سوال کردند که این بازی Wordle چیست که مدام در تایم لاین آنها ظاهر می شود. طولی نکشید که مردم شروع به بازی کردند. از آنجا Wordle رشد کرد.

تاریخچه Wordle

Josh Wardle توسعه دهنده Wordle است (احتمالا حدس میزنید که نام بازی از کجا آمده است). او یک مهندس نرم افزار در Reddit است. ابتدا یک نمونه اولیه برای این بازی در سال 2013 ساخت، اما دوستانش علاقه ای نشان ندادند و او از انتشار بازی منصرف شد.

بازی Wordle

بازی Wordle

در سال 2020، Wardle و شریکش از تکمیل بازی و جدول کلمات به عنوان بخشی از روال صبحگاهی خود خبر دادند. او می خواست یک بازی بسازد که به خوبی در آن جا بیفتد، بنابراین به نمونه اولیه خود بازگشت.

همانطور که نیویورک تایمز گزارش داد، آقای Wardle سپس آن را در گروه واتساپ خانواده اش به اشتراک گذاشت و همه آنها دچار اعتیاد به بازی شدند. در اکتبر 2020، او آن را به صورت عمومی منتشر کرد. در ماه نوامبر 90 کاربر به صورت روزانه این بازی را انجام میدادند. دو ماه بعد، به بیش از 300000 کاربر افزایش یافت.

آقای Wardle در مصاحبه با BBC اعلام کرد که هیچ برنامه ‌ای برای کسب درآمد از بازی ندارد:

“من به برنامه های موبایلی که شما را معتاد خود میکند و برای جلب توجه بیشتر برای شما اعلان ارسال می کنند، کمی مشکوک هستم. هیچ تبلیغاتی در وبسایت وجود ندارد و من با داده های شما کاری انجام نمی دهم و این نیز کاملاً عمدی است. اینکه یک بازی تنها جنبه سرگرم کننده داشته باشد و سازندگان هیچ قصدی برای درآمد زایی نداشته باشند، چیز عجیبی است. اما من تصمیم خود را گرفتم و به صورت شفاف آن را اعلام میکنم. من مجبور نیستم برای این کار از مردم پول بگیرم و در حالت ایده آل دوست دارم آن را همینطور نگه دارم.”

این یک رویکرد تازه است. رابط کاربری Wordle ساده است، بدون تبلیغات خسته کننده و بی پایان، بدون اعلان های مزاحم. شما را به عصر اینترنت ساده تر بر می گرداند.

ذهن خود را با بازی های کلمه ای تمرین دهید و تقویت کنید.

بازی Wordle یک راه خوب برای غلغلک دادن مغز شما در زمانی است که چند دقیقه فرصت دارد. ممکن است هوش شما را افزایش ندهد، اما مطمئنا یک سرگرمی و حواس پرتی رایگان است. چه کسی می داند، شاید به زودی در این بازی خبره شدید و نتایج را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. rahim گفت:

    بازی جالبیه
    مدل های مختلفی از نسخه فارسی شم داره ساخته میشه

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT