فروش آنلاین کتاب

فروش آنلاین کتاب الکترونیکی | ساخت کتاب های الکترونیکی | فروش ebook

زمان مطالعه 6 دقیقه

امروزه نوشتن کتاب های دیجیتالی آسان تر از همیشه است، اما فروش آن چندان آسان نیست. در این مقاله نحوه فروش آنلاین کتاب به صورت آنلاین را بررسی میکنیم.

فروش آنلاین کتاب الکترونیکی

این روزها فقط انتشارات نیستند که می توانند کتاب تولید کنند. با استفاده از نرم‌افزارها و خدمات آنلاین، هر کسی می‌تواند کتاب خود را به شکل دیجیتال تولید کند و به اشتراک بگذارد. فروش کتاب‌های الکترونیکی به روشی سودآور به زمان و تحقیقات زیادی نیاز دارد. مسیرهای زیادی برای این کار وجود دارد، بنابراین باید به دقت فکر کنید و برنامه ریزی کنید که چه مسیری برای انتشار کتاب های شما بهتر است. در این مقاله در این مسیر به شما کمک میکنیم.

کتاب الکترونیکی چیست؟

هر چیزی که میتوان آن را پرینت گرفت را می توانید به یک کتاب الکترونیکی تبدیل کنید. کتاب های غیرداستانی مانند بیوگرافی ها و کتاب های آشپزی، به اندازه داستان های تخیلی طرفدار دارند و به فروش میرسند. با توجه به محبوبیت این کتاب ها در سراسر جهان، فروش کتاب الکترونیکی نیز یک حرکت هوشمندانه است که با آن میتوانید درآمد خوبی کسب کنید. بر اساس گزارش انجمن ناشران، برای مثال صنعت انتشارات بریتانیا شاهد رشد 12 درصدی حاصل از فروش کتاب الکترونیکی در سال 2020 بوده است.

بنابراین هر ایده ای جالبی میتواند یک موضوع برای نوشتن کتاب الکترونیکی باشد. شما حتی میتوانید دفتر خاطرات خود یا عکس هایی که گرفته اید و مقالات آکادمیک را نیز منتشر کنید.

نحوه ساخت کتاب های الکترونیکی

نوشتن کتاب الکترونیکی

اگر کتاب الکترونیکی شما دارای متن است، نوشتن و ساختاربندی خوب مهم‌ترین بخش پروژه نوشتن کتاب است، بدون توجه به موضوع. برای مثال اگر کتاب غیرداستانی می نویسید، اطلاعات را به بخش های واضح و منطقی تقسیم کنید. در واقع به این فکر کنید که چگونه کتاب الکترونیکی خود را در نگاه اول هیجان انگیز و جذاب کنید.

فروش آنلاین کتاب

فروش آنلاین کتاب

در اینجا چند سوال کلیدی وجود دارد که باید هنگام نوشتن هر چیزی که می خواهید از آن سود ببرید، به خاطر داشته باشید:

  • آیا کسی به این موضوع اهمیت می دهد؟
  • مخاطبان هدف من چه کسانی هستند و چه چیزی آنها را جذب می کند؟
  • چه عنوانی توجهات را به خود جلب می کند؟
  • آیا می‌توان این کتاب الکترونیکی را به شیوه‌ای جذاب خلاصه کرد؟

برای انتشار کتاب کمک گرفتن از نویسندگان و متخصصان دیگر میتواند مفید یاشد. در مرحله نگارش به دنبال ویراستاری باشید که در مورد نوشتن کتاب دیجیتالی و کسب درآمد از آن اطلاع دارد.

بخش طراحی کتاب

اگر می خواهید نظر خوانندگان را خود جلب کنید، محتوای کتاب الکترونیکی دیجیتال شما نیز باید عالی به نظر برسد. استفاده از فونت، اندازه و فواصل مناسب از موارد مهمی هستند که باید به آن توجه کنید. 

فروش آنلاین کتاب

فروش آنلاین کتاب

شما میتوانید طراحی کتابتان را خودتان انجام بدهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید کتاب را کجا منتشر کنید و در مورد استانداردهای صفحه آرایی آن ها اطلاعات داشته باشید. برای مثال برای قالب بندی به نسخه خطی در یکی از فرمت‌های فایل PDF، EPUB یا MOBI نیاز دارید. نرم افزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای طراحی کتاب از آنها استفاده کنید، از جمله:

  • Adobe InDesign
  • Kotobee
  • Scrivener
  • Microsoft Word
  • Vellum
  • Pages

اگر ترجیح می دهید این کار را برون سپاری کنید گزینه های زیادی برای این کار وجود دارد. پلتفرم‌هایی مانند Ampersand Bookery، 99Designs، و Reedsy این کار را قیمتی مناسب انجام میدهند.

طراحی جلد

جلد یکی از مهمترین بخش های کتاب است که باید به طراحی مناسب آن دقت شود. توصیه میشود از طرح های ساده برای جلد کتاب استفاده کنید. شما میتوانید با استفاده از سایت های InDesign یا Canva خودتان جلد کتاب را طراحی کنید، یا از یک طراح کمک بگیرید. این موضوع اگر تازه کار هستید بسیار مهم است.

جلد کتاب فقط برای جلب نظر مردم نیست، بلکه جلد کتاب نمودی از محتوای درون کتاب است. بنابراین برای طراحی جلد به افراد و شرکت های حرفه ای در این زمینه مراجعه کنید.

نحوه فروش کتاب های الکترونیکی

پس از طراحی جلد کتاب الکترونیکی اکنون نوبت به فروش آن میرسد.

انتشار

پس از نوشتن و قالب‌بندی کتاب دیجیتالی خود، برنامه‌ریزی برای انتشار آن قدم کلیدی بعدی برای فروش است. اگر انتشار سنتی کتاب به نتیجه نرسید، دو مسیر وجود دارد که می توانید انتخاب کنید: مشارکتی و مستقل. 

در روش اول پلتفرم‌های خود-انتشاری زیادی وجود دارد. Kindle Direct Publishing، IngramSpark و Draft2Digital سرویس هایی هستند که خدماتی زیادی از جمله چاپ، بازاریابی و توزیع را ارائه میدهند.

فروش آنلاین کتاب

فروش آنلاین کتاب

سایت های جذب سرمایه جمعی یا Crowdfunding مانند Unbound، Publisher و Kickstarter نیز وجود دارند که می‌توانند در جمع آوری بودجه و تبلیغات لازم برای انتشار، ویرایش و چاپ کتاب به شما کمک کنند.

در نهایت می توانید به راحتی کتاب الکترونیکی خود را از طریق وب سایت خود بفروشید تمام درآمد حاصل از فروش به خود شما برسد. ابزارهای دیجیتالی مانند Payhip و Gumroad وجود دارند که آپلود کتاب الکترونیکی را در قالب‌های مختلف را آسان می‌کند و مردم میتوانند آن را خریداری و دانلود کنند.

قیمت گذاری

کتاب های الکترونیکی یک مزیت بزرگ دارند. در واقع هزینه چاپ برای آن ها وجود ندارد. بنابراین شما میتوانید هر قیمتی که میخواهید تعیین کنید. البته باید از قیمت های بازار اطلاع داشته باشید. به عنوان مثال اگر طراحی کتاب هزینه زیادی برای شما دارد، می توانید درصدی را به قیمت کتاب اضافه کنید.

فروش آنلاین کتاب

فروش آنلاین کتاب

به طور کلی کتاب های الکترونیکی بسیار ارزان تر از کتاب های چاپی هستند. بین 1.99 دلار و 3.99 دلار محدوده خوبی برای قیمت فروش کتاب دیجیتالی است، به خصوص اگر کتاب خوبی باشد. برای کتاب های طولانی و تخصصی میتوانید قیمت بالاتری را تعیین کنید، اما بدون بازاریابی قوی به سرعت به فروش نخواهند رسید.

بازاریابی و تبلیغات

در انتشار کتاب، بازاریابی و تبلیغات یکی نیستند. بازاریابی به تبلیغ محصول شما معمولاً از طریق روش های پولی مانند ساخت کالا، خرید فضای تبلیغاتی یا پست کردن در رسانه های اجتماعی اشاره دارد.

تبلیغات شامل اطلاع رسانی از طریق سازماندهی یا شرکت در رویدادها است. این میتواند تعامل با منتقدان و وب سایت ها و شرکت در برنامه های رادیویی و پادکست ها باشد. شما میتوانید بخش بازاریابی و تبلیغات نیز خودتان انجام دهید اما دشوار است، بنابراین بهتر است به یک کارشناس تبلیغات و بازاریابی مراجعه کنید. کارشناسان می توانند به پیدا کردن رویدادها و پلتفرم های مناسب برای تبلیغ کتاب شما کمک کنند، و شما فقط بر ارتباط با مصرف کنندگان تمرکز کنید.

فروش آنلاین کتاب

فروش آنلاین کتاب

 چند نکته برای استفاده بهینه از کمپین تبلیغاتی : 

  • قبل از انتشار کتاب تبلیغات را شروع کنید.
  • روی یک یا دو پلتفرم اجتماعی تمرکز کنید.
  • از اپلیکیشن های مختلف برای برنامه ریزی پست های شبکه های اجتماعی استفاده کنید.
  • برای تبلیغات آینده خود برنامه ریزی کنید.
  • پیدا کردن و خرید محصول را برای مصرف کنندگان آسان کنید.

توزیع و پخش کتاب

اگر تصمیم دارید کتاب های الکترونیکی را به صورت آنلاین بفروشید موضوع دیگری باید به آن توجه کنید توزیع آسان است. تنها کاری که خوانندگان باید انجام دهند این است که فایل مورد نظر خود را دانلود کرده و با برنامه مناسب آن ها باز کنند. برای دسترسی گسترده تر، موسسات باید به اندازه مردم دسترسی داشته باشند.

هرچه پیدا کردن و دانلود کتاب برای آنها ساده تر باشد، احتمالاً درآمد بیشتری خواهید داشت. اینجاست که ترکیب وب سایت شما با سیستم هایی مانند Payhip مفید است، زیرا به مردم امکان دسترسی سریع به انتشارات شما را می دهد.

با این حال اگر ناشر دارید عوامل دیگری در این زمینه نقش دارند. به عنوان مثال بهترین خدمات KDP تنها در صورتی در دسترس هستند که کتاب الکترونیکی خود را منحصراً از آنجا بفروشید. علاوه بر این همه از آمازون استفاده نمیکنند یا حتی آن را دوست ندارند، بنابراین خوانندگانی را که ترجیح می‌دهند کتاب‌های خود را از جای دیگری تهیه کنند، از دست خواهید داد.

به همین دلیل است که باید مسیر انتشار خود را با احتیاط انتخاب کنید. بررسی کنید که هر سرویس از نظر توزیع چه خدماتی ارائه می دهد و هزینه ها را بررسی کنید.

به لطف خدماتی که امروزه در دسترس است، فروش کتاب‌های الکترونیکی ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. مراحل و نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم را دنبال کنید تا بتوانید فروش خوبی از کتاب های الکترونیکی خود داشته باشید.

منبع : makeuseof

امتیاز 4.3/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. محمود گفت:

    این راهکارها واین سایت ها هیچ کدوم از ایران قابل دسترس نیستن وکسانی که به امید فروش یک کتاب سایت میسازند هم هزینه الکی میکنن من همه راها را رفتم حتی تو چاپ کاغذی هم انتشارات هرمان همه پول من را خورد ولی چیزی جز چن نمونه تحویلم نداد حتی تو بازار پخش نمیکنن که شاید مردم بخرن میبرن تو زیرزمین کارگاه میزارن بعد به عنوان کتاب مرجوعی میفروشن همه دلال و بی فرهنگن اینجا ایرانه .قول میدم کتاب من تو دنیا بهترین کتابه ولی جاش ایران نیست

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.