تجربه کسب درآمد 400 هزار دلاری از فروش کتاب الکترونیکی (eBook)

تجربه کسب درآمد 400 هزار دلاری از فروش کتاب الکترونیکی (eBook)

زمان مطالعه 9 دقیقه

من چند بار تعریف کرده‌ام که چگونه یکی از دوستانم ۴۰۰ هزار دلار از فروش کتاب الکترونیکی ساده بدست آورده است. افرادی از من پرسیدند که چگونه به این درآمد رسیده است؟ بنابراین تصمیم گرفتم قدم‌هایی که او برداشته است را به طور دقیقی بگویم، با توجه به اینکه قبلا خودم کنجکاو بودم. در ادامه به تجربه کسب درآمد ۴۰۰ هزار دلاری از فروش کتاب الکترونیکی (eBook) از زبان Tim Denning نویسنده‌ی سایت Medium می‌پردازیم.

تجربه کسب درآمد 400 هزار دلاری از فروش کتاب الکترونیکی (eBook)

1 تجربه کسب درآمد 400 هزار دلاری از فروش کتاب الکترونیکی (eBook)

من تصمیم به فروش کتاب الکترونیکی نداشتم، اما دوستم به من انگیزه این کار را داد که یک کتاب الکترونیکی رایگان بنویسم و در نهایت کتابم بیش از ۴۰۰۰۰ بار دانلود شد.

کتابی که به دوستم انگیزه نوشتن کتاب الکترونیکی را داد “Crush It” نام داشت. دوستم با استفاده از این کتاب نحوه راه اندازی وبلاگ خود و ابزارهای اساسی که برای بازاریابی از آن استفاده کرده است را به اشتراک گذاشت.

وضعیت فلو در یک مکان مرموز

Flow در روانشناسی مثبت، که با Zone هم شناخته می‌شود؛ به حالت ذهنی‌ای گفته می‌شود که فرد در حین انجام فعالیتی، به طور کامل در روند آن فعالیت، یک احساس تمرکز قوی داشته باشد و در درگیر بودن و لذت بردن از روند آن فعالیت، غوطه ور شود.

دوست من وقت نوشتن کتاب الکترونیکی را نداشت. او مثل من همیشه پست‌های کوتاه برای وبلاگ می‌نوشت. ایده نوشتن کتاب الکترونیکی را همیشه در نظر داشت، اما هرگز این کار را عملی نکرد. موقع تعطیلات در یک مکان مرموز (فکر می‌کنم بالی بود) برق قطع شد. این اتفاق به ظاهر برای یک وبلاگ نویس ناراحت کننده است چون به اینترنت دسترسی ندارد ولی این اتفاق به او این فرصت و بهانه را داد تا بنشیند و کتاب الکترونیکی خود را بنویسد.

به لطف قطعی برق در چند روز او شروع به نوشتن کتاب الکترونیکی خود کرد و نوشتن را متوقف نکرد. موقعیت عجیب و غریب، همراه با جریاناتی که اتفاق افتاد، مقاومت او را برای شروع نوشتن کتاب تحت تاثیر قرار داد.

پس از نوشتن کتاب، آن را تصحیح کرد، به صورت آنلاین یک طرح جلد به قیمت چند دلار برای کتابش تهیه کرد و آن را در وبلاگ وردپرس خود قرار داد و فکر نمی کرد آنقدر کتاب خوبی باشد. من یکی از خوانندگان اولیه کتاب الکترونیکی او بودم. با این که این کتاب چیزی در زندگی‌ام را تغییر نداد، اما مفید بود و تمام مراحل را به یک تازه کار یاد می‌داد.

در ادامه کارهایی است که او برای به دست آوردن ۴۰۰ هزار دلار از آن کتاب انجام داده است را بررسی می‌کنیم.

تعیین قیمت مناسب برای فروش کتاب الکترونیکی شما

2 تجربه کسب درآمد 400 هزار دلاری از فروش کتاب الکترونیکی (eBook)

برچسب قیمت این کتاب الکترونیکی ۱۹/۹۵ دلار آمریکا بود که در مقایسه با بسیاری از کتاب‌های الکترونیکی دیگر که وبلاگ نویسان به عنوان یک آهنربای هدایتی یا Lead Magnet برای جذب کاربر با قیمت چند دلار می‌فروختند، بالا بود (در واقع یک خرید ارزان که منجر به بیش فروشی (Up-sell) می‌شود).

بیست دلار برای یک کتاب الکترونیکی تقریباً همان مبلغی است که شما برای خرید یک کتاب که توسط نویسنده مشهوری مانند تیم فریس نوشته شده پرداخت می‌کنید. (البته او تیم فریس نبود، اما اجازه نداد که این عقیده مانع او شود مانند خیلی‌ها).

او با تعیین قیمت مناسب توانست سریع‌تر از اکثر وبلاگ نویسان ۴۰۰ هزار دلار در حیطه کاری خود بدست آورد.

اعتقاد به خود

دلیل دیگری که دوستم توانست ۴۰۰ هزار دلار از طریق یک کتاب الکترونیکی ساده بدست آورد این است که که به خودش اعتقاد داشت. او بعد از موفقیت در کتابش، بعدها برای دوره‌های مربیگری تا ۱۵۰۰ دلار در ساعت دستمزد دریافت می‌کرد. این اعتقاد او بود که باعث شد از وبلاگ نویسان معمولی مثل من جدا شود.

او کتاب الکترونیکی خود را بدون هیچ گونه غرور و تکبر و خود برتر بینی نوشت. این کتاب حاصل فروتنی، بصیرت بود و بسیار مفید واقع شد.

آنچه او در مورد استعداد خود باور داشت این بود که می‌تواند به مردم بیاموزد، نه اینکه خاص یا بهتر از آن‌ها باشد. افرادی که می‌توانند چیزهای مفیدی را بصورت آنلاین آموزش دهند این فرصت را دارند که مانند او ۴۰۰ هزار دلار درآمد بدست آورند.

مانند یک متخصص عمل کرد

در کتاب الکترونیکی او کلماتی مانند “فکر می‌کنم” یا کلمات تردیدی وجود نداشت. او نشان داد كه متخصص است و از وبلاگ خود براي حمایت از ديدگاه خود استفاده كرد. در آن زمان او وبلاگ نویسی شناخته شده نبود اما این موضوع مانع نشد که احساس کند یک متخصص است.

همه ما در کاری متخصص هستیم حتی اگر بیل گیتس نباشیم. برای اینکه متخصص باشید و یک کتاب الکترونیکی بنویسید که ۴۰۰ هزار دلار درآمد تولید کند، لازم نیست یک نام شناخته شده داشته باشید.

فروش کتاب الکترونیکی | تجربه

3 تجربه کسب درآمد 400 هزار دلاری از فروش کتاب الکترونیکی (eBook)

او فقط مراحل مسیر را به خوانندگان آماتوری مثل من یاد نداد بلکه با صحبت از تجربه خود به افراد انگیزه داد. این افکار و احساسات او بود که شما را به آنچه که قرار است در مراحل راه اندازی یک وبلاگ اتفاق بیفتد، متصل می‌کرد.

کتاب‌های الکترونیکی از طریق تجربه صحبت می‌کند و چند داستان را با شما به اشتراک می‌گذارند تا خواننده را برای آنچه که قرار است اتفاق بیفتد آماده کند.

ممکن است فکر کنید کتاب الکترونیکی او طولانی است و نوشتن آن سال‌ها طول کشیده است. اما اینطور نبود. نوشتن این کتاب چند روز و خواندن آن دو ساعت طول کشید. در واقع طولانی بودن این کتاب باعث جذابیتش شده بود. قیمت کتاب الکترونیکی هیچ ارتباطی به تعداد صفحات آن ندارد. در واقع قیمت کتاب باید متناسب با میزان مفید بودن آن باشد.

ارسال به فهرست پستی

اولین قدم او ارسال کتاب الکترونیکی به فهرست پستی خود بود. چند نفر آن را خریداری کردند و سپس افرادی که از آن لذت می‌بردند آن را با دوستان خود به اشتراک گذاشتند.

هیچ کمپین بازاریابی یا آژانس تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی برای کتاب او وجود نداشته است. استراتژی بازاریابی او مانند کتاب اش ساده بود و این تمام آنچه لازم بود را داشت. سودمندی کتاب الکترونیکی نکته اصلی بازاریابی وی بود، نه اندازه لیست ایمیل یا قدرت بازاریابی.

فروش کتاب الکترونیکی | ایجاد انگیزه

کتاب الکترونیکی او درباره راه اندازی یک وبلاگ بود اما آن را بسیار الهام بخش نوشت. مهم نیست که در مورد چه موضوعی می‌نویسید، نوشتن محتوایی انگیزشی مردم را به سمت عمل سوق می‌دهد و این کار باعث ارزشمند شدن کتاب الکترونیکی شما می‌شود.

او راه اندازی یک وبلاگ را کاملاً به صورت استاندارد در کتاب بیان کرد. اما این حقیقت که خواندن کتاب باعث شود شما کار خود را شروع کنید فوق العاده است. او دلیلی بود که من یک وبلاگ نویس شدم. الهام گرفتن و انگیزش ممکن است احمقانه یا سطحی به نظر برسد، اما همه ما برای اقدام به عمل به کمی انگیزه نیاز داریم.

همه مراحل ذکر کنید

7 تجربه کسب درآمد 400 هزار دلاری از فروش کتاب الکترونیکی (eBook)

همه مراحل، از جمله تصاویر صفحه را در کتاب ذکر کنید. او مطلبی را از کتاب الکترونیکی خود حذف نکرد یا برای افزایش فروش، محتوایی را جداگانه برای فروش قرار نداد. فقط با ارائه قسمتی از محتوا به مردم نمی‌توانید آن‌ها را فریب دهید. اگر می‌خواهید از یک کتاب الکترونیکی درآمد شش رقمی بدست آورید، بهتر است تمام مراحل را با جزئیات کامل در کتاب قرار دهید.

کتاب الکترونیکی دوست من به معنای واقعی کلمه راهنمای شروع کار برای راه اندازی یک وبلاگ بود. بدون یک راهنما باید در گوگل جستجو کنید و افرادی را دنبال کنید که هرگز این کار در زندگی خود انجام نداده‌اند و تجربه‌ای ندارند و فقط نظر می‌دهند.

اغلب مردم به شما خواهند گفت که چه کاری نمی‌توانید انجام دهید و به ندرت به شما خواهند گفت که چه کاری می‌توانید انجام دهید.

قرار دادن لینک کتاب در صفحه اصلی وبلاگ فروش کتاب الکترونیکی

یکی از مکان‌هایی که کتاب الکترونیکی دوست من بیش‌تر به چشم آمد در صفحه اصلی وبلاگش بود. در نوار کناری سمت راست وبلاگ، در بالای صفحه لینک مربوط به کتاب الکترونیکی او وجود داشت.

اگر وبلاگ او را دوست داشتید، ناخوداگاه نمیتوانید کتاب او را از دست بدهید و جذب آن خواهید شد. افرادی که کتاب الکترونیکی او را در صفحه اصلی پیدا کردند از جمله من، عمده درآمد ۴۰۰ هزار دلاری را تشکیل دادند.

تبلیغ در پادکست

دوست من به عنوان یک وبلاگ نویس اغلب برای مصاحبه‌های پادکست دعوت می‌شد. مصاحبه‌های پادکست غالباً رایگان بودن و پرداختی انجام نمی‌شد، بنابراین دوستم از یک استراتژی استفاده کرد: او مصاحبه پادکست را انجام می‌داد و در میان گفتگوها بحث را به کتاب الکترونیکی خود ارجاع می‌داد و لینک کتاب خود را معرفی می‌کرد. این معرفی کوچک باعث می‌شد افرادی که تا به حال وبلاگ او را ندیده بودند کتاب الکترونیکی او را پیدا کرده و آن را بخرند.

پرداخت از طریق پی پال

5 تجربه کسب درآمد 400 هزار دلاری از فروش کتاب الکترونیکی (eBook)

روش‌های بی شماری برای دریافت آنلاین پول وجود دارد که ممکن است وقت گیر باشند. دوست من یک روش پرداخت را انتخاب کرد که افراد زیادی در سراسر جهان به آن دسترسی دارند. او به جای روش‌های پرداخت شاپینگ کارت، تصمیم گرفت فقط PayPal را بپذیرد.

این تصمیم، دلیل دیگری بود که توانست ۴۰۰ هزار دلار درآمد بدست آورد. او با دادن قابلیت پرداخت از طریق روشی كه مردم به آن عادت داشتند و امنیتی که پی پال ارائه می‌داد، پرداخت را بسیار آسان کرد.

این روش پرداخت پول شاید ارزان‌ترین نباشد، اما باعث شد افراد بیشتری را جذب کند، که این نکته بسیار مهمتر بود.

نوشتن محتوای همیشه سبز یا Evergreen Content

کتابی که دوست من نوشت دائمی و در هر زمانی ترند بود. هم برای امروز و هم آینده کاربرد دارد به جز چند پلاگینی که الان قدیمی شده است.

وقتی که یک کتاب الکترونیکی می‌نویسید، اگر محتوای آن را همیشه سبز بنویسید (به معنای کاربرد همیشگی)، می‌توانید سال‌ها از فروش آن درآمد کسب کنید. آخرین باری که چک کردم، این کتاب الکترونیکی ۴۰۰ هزار دلار درآمد داشت. به احتمال زیاد به دلیل موضوعات “چگونگی نوشتن”، هنوز هم ترند است و فروش دارد.

راهی برای رشد بیشتر ایجاد کنید

دوست من با وجود این که ۴۰۰ هزار دلار از فروش كتاب الکترونیکی بدست آورده (كه حتی الان درآمد بیش‌تری نیز کسب كرده است) از مربیگری و کوچینگ نیز درآمد زیادی کسب کرده است. افرادی که کتاب الکترونیکی او را می‌خوانند با او تماس می‌گیرند و گفتگو می‌کنند. برخی از این مکالمات منجر به جلسات مربیگری با هزینه ۱۰۰۰ دلار در ساعت می‌شود. محاسبه مقدار درآمد حاصل از مربیگری از طریق کتاب الکترونیکی غیرممکن است اما باید بیش از ۴۰۰ هزار دلار باشد.

داشتن یک کتاب الکترونیکی می‌تواند شروع کننده یک بیزنس و کسب درآمد و جذب مشتری باشد.

موفقیت در زمینه‌ی فروش کتاب الکترونیکی به زمان نیاز دارد

4 تجربه کسب درآمد 400 هزار دلاری از فروش کتاب الکترونیکی (eBook)

کتاب الکترونیکی او یک شبه به موفقیت نرسید. زمان برد. جمع کردن ۴۰۰ هزار دلار دو سال طول کشید. او با سرمایه گذاری قسمتی از پول برای توسعه خود درآمد خود را رشد داد و بیش‌تر کرد. او در دوره‌های کوچینگ و رویدادهایی مانند A-Fest شرکت می‌کرد. این سرمایه گذاری‌ها باعث شد شبکه خود را گسترش دهد و راه‌هایی برای مشارکت با افراد همفکر خود پیدا کند.

از هر کانالی کسب درآمد نکنید

یکی از دلایلی که کتاب الکترونیکی به این اندازه درآمد کسب کرد این بود که مخاطبان دوستم کانال‌های رایگان دیگری داشتند که از طریق آن می‌توانستند به کارهای او دسترسی داشته باشند. این وسوسه وجود دارد که بخواهید از همه چیز کسب درآمد کنید و این کار فقط باعث محدودیت دسترسی شما به مخاطبان می‌شود.

هنگامی کسب و کار شما خوب کار می‌کند که کانال‌هایی که از طریق آن درآمد کسب می‌کنید را رایگان در اختیار مردم قرار دهید. مردم از طریق منابع رایگان، شما و هر کتاب الکترونیکی که شما نوشته‌اید را پیدا می‌کنند.

اگر برای تمام کانال‌ها و منابع از افراد هزینه بگیرید، ممکن است هرگز شما و محصول شما را پیدا نکنند. مردم پست‌های رایگان وبلاگ دوست من را می‌خوانند و افرادی که قصد یادگیری بیشتر دارند ۱۹/۹۵ دلار برای کتاب الکترونیکی او هزینه می‌کنند.

قسمتی از درآمد حاصل از فروش کتاب الکترونیکی را اهدا کنید

درآمد ۴۰۰ هزار دلاری خوب است. آنچه دوستم به من آموخت این بود که مقداری از درآمد حاصل از فروش را اهدا کنم. او مقداری از پولی که بدست آورد را صرف پروژه‌های خیریه کرد. نگه داشتن کل پول برای خود باعث می‌شود موهبتی که به شما داده شده را فراموش کنید.

وقتی به خواسته خود رسیدید، به دیگران نیز کمک کنید تا آنچه را که می‌خواهند بدست آورند. به این ترتیب شما می‌توانید به این مقدار پول حاصل از فروش یک کتاب الکترونیکی کوتاه و ساده، معنایی فراتر از مادیات ببخشید.

کتابی که نوشته اید را رها نکنید

6 تجربه کسب درآمد 400 هزار دلاری از فروش کتاب الکترونیکی (eBook)

یک کتاب الکترونیکی خوب نوشته شده و با محتوای همیشه سبز لازم نیست که حذف شود. دوستم در برابر تمایل به ادامه نوشتن کتاب الکترونیکی مقاومت کرد و کتاب اصلی خود را سال برای فروش نگه داشت. پروژه‌های دیگری نیز وجود داشت، اما کتاب الکترونیکی خود را همیشه زنده نگه داشت.

نکات زیر را همیشه در نظر بگیرید:

  • مفید باشید
  • صبر کلید اصلی موفقیت است
  • به مردم انگیزه دهید
  • در این مسیر به افراد دیگر کمک کنید
  • همه با الهام گرفتن از شخص دیگری شروع می کنند

به این ترتیب هر کسی می تواند ۴۰۰ هزار دلار از طریق یک کتاب الکترونیکی ساده درآمد کسب کند.

حال که تجربه کسب درآمد ۴۰۰ هزار دلاری از فروش کتاب الکترونیکی را دریافتید می‌توانید از خدمات نقد درآمد ارزی سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 4/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT