سیستم های پرداخت برای تجارت الکترونیک

برترین سیستم های پرداخت برای تجارت الکترونیک 2024

زمان مطالعه 9 دقیقه

سیستم پرداخت تجارت الکترونیک به عنوان یک وسیله پرداخت در وبسایت شرکت شما گنجانده می‌شود. مشتریان باید نسبت به محرمانه بودن جزئیات مالی خصوصی خود اعتماد بیشتری به دست آورند. زمانی که به اجبار به یک وبسایت شخص ثالث فرستاده می‌شوند تا یک تراکنش را تکمیل کنند، آنها به احتمال زیاد از خرید منصرف می‌شوند.

بنابراین، پرداخت آنلاین باید یک فرآیند سریع و آسان برای هر مشتری باشد. چندین فعالیت در پس زمینه در جریان است تا اطمینان حاصل شود که پول مشتری به سمت تاجر جریان می‌یابد. یکی از رایج ترین سوء تفاهم ها در بین صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک جدید این است که پردازنده های پرداخت و دروازه ها قابل تعویض هستند. چنین سوء تفاهمی در اینجا متفاوت است.

پردازشگر پرداخت واسطه ای بین تاجر، بانک تاجر و بانک صادرکننده است که اجازه می‌دهد و تمام تراکنش ها را مدیریت می‌کند.

طرف مقابل

در مقابل، یک دروازه پرداخت نه تنها تراکنش ها را پردازش می‌کند، بلکه تبادل پول بین یک کسب و کار و مشتری را نیز انجام می‌دهد. از سال 2024، چشم انداز تجارت الکترونیک دارای انواع سیستم های پرداخت است که هر کدام مزایا و معایب منحصر به فردی را ارائه می‌دهند. برای درک تجارت آنلاین، بررسی عمیق این سیستم های پرداخت ضروری است.

ما انواع سیستم های پرداخت آنلاین برای تجارت الکترونیک را بررسی می‌کنیم، عملکردها، ویژگی های امنیتی، سهولت یکپارچه سازی و تجربه مشتری را بررسی می‌کنیم. علاوه بر این، مزایایی را که این سیستم ها برای کسب‌وکار ها و مصرف کنندگان ارائه می‌دهند، مانند افزایش سرعت تراکنش، بهبود اقدامات امنیتی و دسترسی گسترده تر، ارزیابی خواهیم کرد.

درک این جنبه ها برای انتخاب راه‌ حل پرداخت مناسب که با نیازهای عملیاتی و ترجیحات مشتری هماهنگ باشد، بسیار مهم است.

انواع مختلف سیستم های پرداخت برای تجارت الکترونیک

شما می‌توانید از انواع مختلف سیستم های پرداخت جایگزین برای تجارت الکترونیک با نرخ های متعدد در سراسر جهان استفاده کنید. ما انواع مختلف را در این مقاله بررسی می‌کنیم:

کارت های نقدی Debit Cards

کارت های نقدی اغلب مورد استفاده قرار می‌گیرند و بعد از کارت های اعتباری، دومین راه محبوب برای پرداخت آنلاین چیزها هستند. حتی اگر روش خرید یکسان باشد، کارت نقدی فقط به مصرف کنندگان اجازه می‌دهد به پول خود در حساب بانکی مرتبط دسترسی داشته باشند.

کارت های اعتباری Credit Cards

جای تعجب نیست که کارت های اعتباری به طور گسترده برای خریدهای اینترنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا راحت و به طور کلی امن هستند. مشتریان فقط باید اطلاعات کارت خود را در تسویه حساب وارد کنند تا خرید اقلام تکمیل شود. کارت های اعتباری به لطف CVV یا Card Verification Value مطمئن تر هستند.

پرداخت مستقیم

همانطور که از نام آن پیداست، واریز مستقیم به خریداران امکان می‌دهد پرداخت ها را مستقیماً به حساب های فروشندگان ارسال کنند. الزامات پرداخت مستقیم به کاربران این امکان را می‌دهد که از بانک های خود بخواهند تا پرداخت های مکرر را تأیید کنند. آنها می‌توانند با حذف احتمال سرقت یا مفقود شدن، به ویژه برای خریدهای غیر الکترونیک، گزینه پرداخت امن تری باشند.

حواله بانکی

با توجه به سیستم های پرداخت برای وبسایت تجارت الکترونیک شما، حواله های بانکی یکی از امن ترین گزینه های پرداخت است. مردم معمولاً هنگام خرید در سایت های تجارت الکترونیک تمایلی به ارائه اطلاعات کارت اعتباری یا بدهی خود ندارند زیرا انجام این کار ممکن است آنها را در خطر کلاهبرداری قرار دهد.

پرداخت های برنامه

فیسبوک با ادغام بازارها وارد فضای تجارت اجتماعی شد و کاربران را قادر ساخت که مستقیماً از برنامه ها بدون ترک آنها خرید کنند. سایت های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تیک تاک، پینترست، توییتر و بسیاری دیگر دیگر فقط برای تعامل با دیگران نیستند، بلکه اکنون به عنوان سیستم های پرداخت اصلی برای تجارت الکترونیک عمل می‌کنند.

پرداخت نقدی هنگام تحویل

با ظهور رقبای پیشرفته تر، پول نقد در حال تبدیل شدن به یک گزینه پرداخت اجتناب ناپذیر است. این رویکرد برای خریدهای نقدی هنگام تحویل توسط خریداران آنلاین مناسب است. با این حال، پرداخت های نقدی ممکن است خطرناک باشد، زیرا برخی از تامین کنندگان نقدی هنگام تحویل می‌توانند پس از پرداخت فاکتورها برای شما ارسال کنند، شما همیشه نمی‌توانید مطمئن شوید که آیا صورت حساب به درستی پرداخت می‌شود یا خیر.

ارز دیجیتال

ارزهای رمزنگاری شده که هر روز محبوب تر می‌شوند، آینده پرداخت ها هستند. علاوه بر بیتکوین، روزانه ده ها ارز دیجیتال جدید معامله می‌شود. به دلیل فقدان مالیات، آنها در ده سال گذشته به طور فزاینده ای در بین خرده فروشان آنلاین محبوب شدند.

چک های الکترونیکی

چک های الکترونیکی یا به اختصار E-Checks از همان روال چک های معمولی کاغذی پیروی می‌کنند. با این حال، از آنجایی که آنها به صورت آنلاین عمل می‌کنند، هر گونه مشکل بالقوه مربوط به زمان و مکان ناپدید می‌شود و پردازش چک های الکترونیکی را سریع می‌کند. مشتریان می‌توانند با استفاده از چک های الکترونیکی، پرداخت از حساب های بانکی مبتنی بر اینترنت خود را مجاز کنند.

کیف پول های الکترونیکی

کیف پول های الکترونیکی که اغلب به عنوان کیف پول الکترونیکی یا کیف پول دیجیتال شناخته می‌شوند، اغلب به عنوان بهترین سیستم پرداخت برای تجارت الکترونیک در نظر گرفته می‌شوند و خرید آنلاین را برای مشتریان آسان تر و سریع تر می‌کنند. فرآیند پرداخت نیاز به یک یا دو کلیک دارد، بنابراین فرآیند خرید در عرض چند ثانیه تکمیل می‌شود.

اکنون بخرید، بعدا پرداخت کنید

وام های کوتاه مدت اولیه با استفاده از سیستم های «اکنون بخر، بعداً پرداخت کن Buy Now, Pay Later» (BNPL) در محل فروش به مشتریان داده می‌شود. همانطور که از نام آنها پیداست، این سیستم ها مشتریان را قادر می‌سازند تا بعدا خرید و پرداخت کنند، گاهی اوقات بدون بهره.

درگاه های پرداخت

درگاه های پرداخت خدماتی هستند که شرکت های تجارت الکترونیک برای پردازش پرداخت های کارت اعتباری و نقدی به مشتریان ارائه می‌دهند. بخش تجارت الکترونیک با بسیاری از ارائه دهندگان خدمات پرداخت که ارتباطات سریع و ایمن بین مشتریان، خرده فروشان و بانک ها ایجاد می‌کنند، اشباع شده.

بهترین سیستم پرداخت برای تجارت الکترونیک

سیستم های پرداخت برای تجارت الکترونیک به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

میزبانی شده – درگاه های پرداخت میزبانی شده شما را برای تکمیل تراکنش خارج از سایت می‌فرستند، مانند PayPal.

میزبانی شخصی – درگاه های پرداختی که در وبسایت شما میزبانی می‌شوند، مانند Stripe که مشتریان را قادر می‌سازد تا تراکنش را تکمیل کنند.

انواع مختلف سیستم های پرداخت دیجیتال برای تجارت الکترونیک دارای عملکردهای متمایزی هستند. برای اینکه تصمیم بگیرید کدام یک از سیستم های پرداخت آنلاین برای تجارت الکترونیک به بهترین وجه نیازهای تجارت الکترونیک شما را برآورده می‌کند، در اینجا چند نکته وجود دارد که هنگام انتخاب یک درگاه پرداخت از بهترین سیستم های پرداخت برای یک وبسایت تجارت الکترونیک باید به آنها فکر کنید:

زمان پرداخت

هنگامی که تراکنش کامل شود، مدتی طول می‌کشد تا درگاه های پرداخت وجه را به حساب تاجر منتقل کنند. بازه های زمانی مختلفی برای هر کدام اعمال می‌شود. قبل از ادغام درگاه پرداخت، مطمئن شوید که دوره های پرداخت را بررسی کنید.

سهولت روش

شما و مصرف کنندگان از سهولتی که یک پردازنده پرداخت معقول ارائه می‌دهد بهره مند می‌شوید. استفاده از درگاهی که انجام پرداخت های پرداخت را برای مشتریان شما چالش برانگیز کند بی معنی است. با این کار شاهد کاهش فروش و افزایش رها شدن سبد خرید خواهید بود.

دسترسی

اگر در تلاش برای جذب مشتری در سراسر جهان هستید، دسترسی سریع یک عنصر حیاتی است که باید در نظر بگیرید. شما باید پلتفرمی را در نظر بگیرید که مشتریان را قادر می‌سازد به ارز اصلی خود پرداخت کنند، بنابراین مطمئن شوید که اینطور است. یا حداقل انتخاب هایی را ارائه دهید که در بین کشورها محبوب هستند.

اتهامات

ساختار قیمت درگاه های پرداخت مختلف متفاوت است. برای اتصال درگاه های پرداخت به پلتفرم های آنلاین خود باید این هزینه را پرداخت کنید. سپس با مقایسه برنامه های قیمت گذاری گزینه های مختلف، باید درگاه پرداخت را انتخاب کنید که برای شرکت شما مناسب تر است.

تجربه ی مشتری

مشتریان باید خرید کالاها و خدمات را از فروشگاه تجارت الکترونیک شما ساده بدانند. بنابراین، من سیستم هایی را جستوجو کردم که بهترین تجربه پرداخت مشتری را ارائه می‌دهند.

امنیت

از آنجایی که هر پردازشگر پرداخت در این لیست با PCI-DSS مطابقت دارد، نیازی به اضافه کردن اقدامات احتیاطی اضافی به فروشگاه خود ندارید.

انواع سیستم های پرداخت برای تجارت الکترونیک

در اینجا تعدادی از بهترین انواع سیستم های پرداخت الکترونیکی برای تجارت الکترونیک 2024 را فهرست کرده ایم که می‌توانید به آنها فکر کنید:

Stripe

توسعه دهندگان وب بر این باورند که Stripe یکی از ساده ترین سیستم ها برای نصب، ادغام و نگهداری در میان سیستم های پرداخت اصلی برای تجارت الکترونیک است. برخلاف PayPal، درگاه پرداخت Stripe با اجازه دادن به مشتریان برای تکمیل تراکنش های خود در حالی که هنوز در فروشگاه هستند، تجربه ای بدون دردسر را برای مشتری ارائه می‌دهد. علاوه بر این، از اکثر گزینه های پرداخت و ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین نیز پشتیبانی می‌کند.

PayPal

یکی از محبوب ترین سیستم های پرداخت الکترونیکی برای تجارت الکترونیک در حال حاضر، پی پال است. از طریق آن می‌توانید پرداخت های خود را به چندین ارز و از خارج از کشور بپذیرید. کسب‌وکارها PayPal را به دلیل برند معروف، ویژگی های امنیتی و روش های راه اندازی ساده و سایر عوامل انتخاب می‌کنند. مزایای اصلی PayPal شامل در دسترس بودن آن در 203 کشور، عدم وجود کارمزد شروع و مداوم و مدل قیمت گذاری مبتنی بر تراکنش است.

Authorize.net

Authorize به دلیل API مناسب برای توسعه دهندگان و تطبیق پذیری آن برای ارائه یک تجربه کاربری منحصر به فرد و رضایت بخش مشهور است. این مجموعه پیچیده تشخیص کلاهبرداری را برای جلوگیری از بازپرداخت وجه و تراکنش های جعلی معرفی می‌کند. Authorize امکان تراکنش های سریع و انتقال فوری پرداخت ها بدون قرار دادن سقف بر مبالغ تراکنش فراهم می‌کند.

Amazon Pay

Amazon Pay به لطف شناخت برند قوی خود، دارد از PayPal به عنوان درگاه ترجیحی برای مشاغل کوچک و متوسط ​​پیشی می‌گیرد. شما می‌توانید با حساب تجاری Amazon Pay به یک راه حل جامع حفاظت از تقلب دسترسی داشته باشید. Amazon Pay یک API ساده است که به چندین پلتفرم تجارت الکترونیک متعلق به ارائه دهندگان راه حل دسترسی به افزونه های رایگان داده است.

Square

برای شرکت هایی که مکان فیزیکی دارند، ما Square را توصیه می‌کنیم. آنها پرداخت ها، نرم افزار و سخت افزار را ترکیب کرده و هر آنچه را که برای فروش آنلاین و آفلاین نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهند. تمرکز اصلی Square بر روی ترمینال مجازی آن است. ترمینال شما را قادر می‌سازد تا از هر دستگاهی پرداخت کنید. در نتیجه، شرکت هایی را هدف قرار می‌دهد که به فروشگاه اینترنتی نیاز ندارند، اما نیاز به پذیرش پرداخت در محل از طریق دستگاه های قابل حمل دارند.

WePay

WePay به عنوان تامین کننده خدمات تامین مالی جمعی مشهور است. API و سرویس هایی که WePay ارائه می‌دهد بیشتر متمایل به سمت سایت های تامین مالی جمعی است و این پرداخت را ساده کرده است. پرداخت های PayPal را فعال نمی‌کند، اما پرداخت های Apple Pay و ACH را مجاز می‌کند، که برخلاف PayPal است.

SecurePay

SecurePay با ارائه تمام گزینه های پرداخت موجود، همراه با مراحل ثبت نام و اتصال ساده با سبدهای خرید موجود، یک جایگزین قابل اجرا برای SMB ها و استارتاپ ها است. همراه با برنامه هایی برای پرداخت های آنلاین و تجارت الکترونیک شما، SecurePay یک طرح آزمایشی رایگان نیز ارائه می‌دهد.

سیستم های پرداخت اصلی برای تجارت الکترونیک

بسیاری از تراکنش های آنلاین از طریق سیستم های پرداخت الکترونیکی زمانی شروع می‌شوند که مشتریان جزئیات کارت اعتباری یا نقدی خود را در حین پرداخت ارائه می‌کنند، معمولاً با استفاده از فرمی در وبسایت و برنامه تلفن همراه شما. پردازنده اطلاعات پرداخت رمزگذاری شده کاربر را در وبسایت از طریق درگاه پرداخت دریافت می‌کند.

این تراکنش زمانی پذیرفته یا رد می‌شود که توسط پردازشگر به بانک صادر کننده کارت پرداخت مشتری اطلاع داده شود تا تأیید کند که آیا پول کافی در حساب وی وجود دارد یا خیر. سپس درگاه پرداخت، تصمیم برای تأیید یا رد کردن را به پردازشگر پرداخت، که آن را به وبسایت تاجر تجارت الکترونیک منتقل می‌کند. در صورت تایید، مصرف کننده تاییدیه خرید را دریافت می‌کند، اغلب در یک رسید ایمیل.

طرفین درگیر در فروش آنلاین از طریق سیستم پرداخت آنلاین برای تجارت الکترونیک شامل موارد زیر است:

درگاه پرداخت

درگاه پرداخت یک پلتفرم فناوری است که بین فروشگاه تجارت الکترونیک شما و ارائه دهنده خدمات تاجر ارتباط برقرار می‌کند. در نتیجه انتقال داده ها بین وبسایت و پردازشگر پرداخت ها و به طور همزمان بانک صادر کننده و دریافت کننده بانک ها در دسترس تر می‌شود.

پردازشگر پرداخت

پردازشگر پرداخت یک سازمان خدمات مالی است که تراکنش های آنلاین را مدیریت می‌کند. با کمک یک پردازشگر پرداخت، تمام داده های تراکنش بین حساب تاجر و بانک مشتری یا شرکت کارت اعتباری منتقل می‌شود.

حساب تجاری

برای این نوع، تاجر آنلاین باید یک حساب بانکی تجاری داشته باشد تا پرداخت الکترونیکی مشتری را بپذیرد. چنین چیزی در پی تأیید و تسویه پرداخت های مشتری رخ می‌دهد، که به معنای انتقال وجه از سازمانی است که کارت اعتباری یا نقدی مشتری را مجاز کرده به حساب تاجر است.

پول پس از یک یا دو روز کاری به حساب بانکی تجاری تاجر منتقل می‌شود. کسب‌وکارها باید با یک ارائه دهنده خدمات بازرگانی برای باز کردن حساب تجاری همکاری کنند. شرکتی از این نوع راه حل های سخت افزاری و نرم افزاری از جمله پایانه های مجازی با حساب های تجاری دیجیتالی را برای تسهیل تراکنش های آنلاین ارائه می‌دهد.

سخن نهایی

امروزه داشتن یک سیستم پرداخت کارآمد و درجه یک برای معاملات الکترونیک برای مشاغل آنلاین بسیار مهم است. بنابراین، روی یک سیستم پرداخت کاربر پسند سرمایه گذاری کنید که تمام عناصر ضروری ذکر شده در بالا را مشخص می‌کند. پس از آن می‌توانید با Pimberly تماس بگیرید تا بهترین ابزار آنلاین را برای ترکیب با سیستم های پرداخت خود انتخاب کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT