کسب درآمد با شعر

کسب درآمد با شعر : چگونه برای نوشتن شعر پول دریافت کنید

زمان مطالعه 11 دقیقه

راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از شعر وجود دارد، و وقتی فهمیدید چگونه با شعرهای خود موفق شوید، می‌توانید از سرگرمی خود استفاده کنید و شروع به نوشتن شعر برای پول کنید.

در زیر تکنیک های اثبات شده برای پول درآوردن شعر نوشتن را خواهید یافت. شما یاد خواهید گرفت که چگونه اشعار خود را به نشریات ارسال کنید، با برنده شدن در مسابقات و بسیاری روش های دیگر درآمد کسب کنید تا به شما کمک کند از شعر خود سود ببرید.

خلاصه سریع

. با ارسال به مجلات، ایجاد کتاب شعر یا برنده شدن در مسابقات شعر از شعرهای خود درآمد کسب کنید.

. با نوشتن کارت های تبریک، ارائه خدمات آزاد، آموزش شعر، یا راه اندازی برنامه های سخنرانی، درآمد را متنوع کنید.

. با فروش کالاهایی با مضمون شعر، راه‌اندازی وبلاگ شعر، یا انتشار یک برنامه شعر روزانه، از پلتفرم‌های دیجیتالی استفاده کنید.

ارسال اشعار به مجلات

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای دریافت پول برای سرودن شعر اگر عاشق سرودن شعر هستید، یافتن مجلاتی است که برای شعر پذیرفته شده پول پرداخت می‌کنند.

بسیاری از نشریات آنلاین و چاپی مانند مجلات ادبی شعر می پذیرند و به نویسندگانی که آثار خود را ارسال می کنند پول می دهند.

برترین مجلات شعری که باید بدانید

اگرچه امروزه ده ها مجله مختلف وجود دارد که برای شعر پرداخت می کنند، در اینجا برخی از گزینه های اصلی وجود دارد که باید درباره آنها بدانید:

. مجله شعر قوس بیش از 30 سال است که فعالیت می کند و به خاطر شعرهای معاصر خود شناخته شده است.

. تری پنی ریویو شعرهای 100 سطر یا کمتر را می پذیرد و برای هر ارسال پذیرفته شده که چاپ می کند، 200 دلار می پردازد. اگر شعر کوتاهی برای به اشتراک گذاشتن دارید، این یک راه خوب برای شروع است.

. The Boulevard یک مجله ادبی درجه یک است که حداقل 25 دلار و حداکثر 250 دلار برای یک شعر پرداخت می کند. شما فقط می توانید آثار منتشر نشده ارسال کنید و امکان ارسال حداکثر پنج شعر در هر ارسال وجود دارد.

. ساترن ریویز اشعار چاپ نشده را می گیرد و مایل است برای هر صفحه 25 دلار تا 200 دلار برای شعری که منتشر می کند بپردازد. آثار ارسالی به این مجله محدود به پنج شعر یا حداکثر تا 15 صفحه می باشد.

. Plowshares یک مجله دیجیتالی است که شعرهای بین یک تا پنج صفحه را می پذیرد. این مجله ادبی یکی از نشریات اینترنتی است که برای شعر معاصر هزینه می کند. شما می توانید حداقل 45 دلار برای هر شعر در اینجا پذیرفته شده دریافت کنید.

چرخه های ارسال مجله را بیاموزید

اگر می خواهید برای نوشتن شعر برای مجلات پول دریافت کنید، مهم است که در مورد چرخه های ارسال نشریات مختلف بیاموزید.

قبل از ارسال شعر به مجله‌ای، لحظه‌ای وقت بگذارید و با زمان پذیرش مقالات جدید توسط نشریه آشنا شوید.

بسیاری از مجلات فقط در ایام خاصی از سال از نویسندگان شعر ارسالی می گیرند.

دستورالعمل های ارسال را به دقت دنبال کنید

هر مجله دارای دستورالعمل های ارسال متفاوتی است که باید از آنها آگاه بود. دستورالعمل ها به شما اطلاع می دهند که طول شعرها چقدر باید باشد، چگونه باید قالب بندی شوند و موارد دیگر.

قبل از اینکه بتوانید با یکی از این مجلات یک صفحه شعر منتشر کنید، باید بدانید که آنها به دنبال چه هستند.

هنگام ارسال شعر به هر مجله برای بهترین نتایج، دستورالعمل ها را در نزدیکی خود نگه دارید.

کتاب شعر بسازید

یکی دیگر از راه های عالی برای کسب درآمد از شعر، ساختن کتاب شعر است. با انتشار یک مجموعه شعر می توانید بسیاری از شعرهای خود را به یکباره به علاقه مندان بفروشید.

این روش نیاز به کار بیشتری در نوشتن شعر دارد که بتوان آن را در کنار هم قرار داد. همچنین مستلزم ایجاد یک فالوور، بازاریابی برای کار خود، یا یافتن ناشر است که بتواند به موفقیت شما کمک کند.

خود نشر

یکی از بهترین راه‌ها برای بهره‌گیری زودهنگام از شعرتان این است که خودتان چاپ شعرتان را انجام دهید. بعد از اینکه مجموعه کاملی از شعر داشتید، می‌توانید از یک سرویس خودنشر برای بسته‌بندی و طراحی کتاب خود استفاده کنید.

کار با یک ناشر

همانطور که یک ناشر همیشه به دنبال داستان کوتاه است، بسیاری نیز به دنبال شعر هستند. اگر بسیار با استعداد هستید، می توانید با تماس با ناشران در صنعت، برای نوشتن شعر پول دریافت کنید.

با این کارشناسان همکاری کنید تا اولین کتاب خود را منتشر کنید و برای بازاریابی آن به دیگران کمک بگیرید.

شرکت های انتشاراتی برتر که به دنبال شعر هستند عبارتند از Four Way Books، Steel Toe Books، Plan B Press، Wipf and Stock Publishers و بسیاری دیگر.

در مسابقات شعر برنده شوید

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای شروع به دریافت پول برای نوشتن شعر، برنده شدن در مسابقات است. بسیاری از مسابقات در سرتاسر جهان ارسال‌ها را می‌پذیرند و به برندگان جوایز، قراردادهای انتشاراتی، مشاغل آموزشی و موارد دیگر اهدا می‌کنند.

یادگیری در مورد این مسابقات و شرکت در آن یک راه عالی برای کمک به شما برای شروع شعر است.

آشنایی با مواردی مانند الزامات هزینه ارسال، حداقل آستانه پرداخت، و اینکه آیا مسابقه ارسال‌های همزمان را می‌پذیرد، به شما در درک فرآیند کمک می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بالاترین سطح موفقیت را هنگام شرکت در مسابقات داشته باشید.

پیدا کردن مسابقات برای شرکت

یک لیست طولانی از مسابقات وجود دارد که می توانید برای شانس بردن جوایز چشمگیر شرکت کنید. هنگامی که شروع به کار می کنید، مسابقات راه موثری برای شناخته شدن به عنوان یک شاعر و کسب درآمد است.

در زیر برخی از بهترین مسابقاتی که شاعران باید در نوشتن خلاقانه خود شرکت کنند، آورده شده است.

نشریه نیو امریکن 48 صفحه یا بیشتر کتاب شعر ارسالی را می پذیرد.

در این مسابقه جایزه اصلی 1500 دلار پرداخت می شود و نویسنده پس از برنده شدن، کتاب خود را منتشر می کند.

جایزه بالارد اسپهر یک جایزه 10000 دلاری پرسود را به برنده ای ارائه می دهد که دست نوشته ای حداقل 48 صفحه ای ارسال کند.

این مسابقه فقط برای ساکنان آیووا، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، میشیگان، مینه‌سوتا یا ویسکانسین آزاد است.

لیست بزرگی از مسابقات وجود دارد که می توانید در شعر خود شرکت کنید. اگر شعر می نویسید، برای شانس برنده شدن، نوشته خود را در ترکیبی از مسابقات امتحان کنید.

دستورالعمل های یک شانس مبارزه را دنبال کنید

هر مسابقه دستورالعمل هایی برای شرکت کنندگان خود دارد. برخی ورودی‌ها را تا پنج شعر محدود می‌کنند، برخی دیگر یک کتاب کامل می‌خواهند، و بسیاری در زمان‌های خاصی از سال ارسالی را می‌پذیرند.

قوانین را یاد بگیرید و از نزدیک آنها را دنبال کنید تا شانس برنده شدن داشته باشید.

ایجاد و فروش هنر شعر

علاوه بر چاپ در یک مجله ادبی، می توانید از شعر خود با خلق هنر با استفاده از کلمات خود درآمد کسب کنید.

نقاشی، دکور دیوار، پلاک های چوبی و سایر محصولاتی که شامل شعر نوشته شده شما می شود، ایجاد کنید. می توانید این آثار را در پلتفرم هایی مانند Etsy بفروشید یا فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کنید.

کارت تبریک بنویسید

یکی از رایج ترین راه های دریافت پول برای انتشار شعر، فروش آن به عنوان کارت آرزو است. بسیاری از شرکت های کارت تبریک، شعر ارسالی را در قبال پرداخت می پذیرند. شما همچنین می توانید کارت های خود را بسازید و خودتان آنها را بفروشید.

ارسال کارت تبریک به شرکت های بزرگ

شرکت های بزرگی مانند Papyrus، Oatmeal Studios، Calypso Studios و بسیاری دیگر بین 250 تا 500 دلار برای ارسال های مورد استفاده در کارت های آرزو می پردازند.

کارت تبریک سفارشی بسازید و بفروشید

در کنار تلاش برای چاپ شعر خود بر روی کارت های آرزو در ناشران، می توانید کارت های خود را در خانه ایجاد کنید و آنها را به صورت آنلاین بفروشید. شعر خود را به صورت آنلاین لیست کنید تا دیگران بخرند. همچنین می‌توانید خدمات نوشتاری را برای ایجاد کارت‌های سفارشی برای دیگران ارائه دهید.

برای دیگران شعر آزاد بنویسید

بازار عمده ای برای نویسندگان آزاد وجود دارد که می خواهند برای دیگران شعر بسازند. مردم می‌خواهند کارت‌های آرزو، هدایای سالگرد، پیام‌های ویژه و موارد دیگر که شامل شعر می‌شود بسازند. بیشتر شاعران برای خود می نویسند یا از کلمات خود استفاده می کنند، اما شما می توانید خدمات خود را به دیگران نیز ارائه دهید.

سفارشی کردن کارت تبریک

در تمام طول سال، می‌توانید خدمات ایجاد پیام‌های سفارشی برای کارت‌های آرزو برای دیگران بفروشید. مردم شعرهای سفارشی و خوش‌نوشته را برای موقعیت‌های شخصی می‌خواهند، چه روز ولنتاین، سالگرد یا تولد. این سرویس را به صورت آنلاین بفروشید و می توانید درآمد زیادی کسب کنید.

در سخنرانی ها و نذرها کمک کنید

چه کسی میزبان یک مراسم شام باشد، در مراسم عروسی صحبت کند یا چیز دیگری، سخنرانی های خوب به سختی بدست می آید.

اگر بتوانید به ایجاد یک بخش جذاب در سخنرانی کمک کنید، می توانید از آن درآمد کسب کنید. خدمات خود را به صورت آنلاین از طریق سایت هایی مانند Fiverr و Upwork بفروشید.

فروش کالای چاپی بر حسب تقاضا با شعر شما

امروز ساده‌تر از همیشه سفارشی‌سازی و عرضه آنلاین کالای خود است. اگر می توانید شعر یا سخنانی بسازید که مردم دوست دارند، می توانید آنها را روی لیوان، پیراهن و کلاه بگذارید و بفروشید. از کلمات خود برای فروش موثر محصولات خود استفاده کنید.

یک فروشگاه اینترنتی بسازید

اگر متعهد به فروش کالاهای سفارشی هستید، می توانید از خدماتی مانند Shopify برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی سفارشی برای فروش محصولات خود استفاده کنید. با فروشگاه خود می توانید طیف وسیعی از محصولات را ارائه دهید.

اقلام متداول برای سفارشی سازی و فروش

شما می توانید اقلام زیادی را سفارشی کنید و بفروشید، اما کلاه، پیراهن، لیوان، تابلوها و کارت ها از محبوب ترین آنها هستند.

تدریس در کلاس های شعر

اگر شاعر ماهری هستید، می‌توانید از مهارت‌های خود برای دریافت حقوق دیگران استفاده کنید که می‌خواهند چیزهایی را که شما می‌دانید یاد بگیرند.

در کنار پرداخت پول برای سرودن شعر، می توانید یک کلاس آنلاین شعر، یک تجارت تدریس خصوصی یا یک دوره آنلاین آموزش شعر راه اندازی کنید.

ارائه درس های یک به یک

قبل از اینکه بدانید تدریس برای شما مناسب است یا خیر، در نظر داشته باشید که معلم شعر باشید. با دانش آموزان به صورت انفرادی کار کنید و به آنها کمک کنید تا شعر سرایی را بیاموزند.

شما همچنین می توانید در این کلاس ها کار آنها را بررسی کرده و توصیه هایی را ارائه دهید و به صورت ساعتی حقوق دریافت کنید.

یک دوره شعر ایجاد کنید

یکی از بهترین راه های کسب درآمد به عنوان کارشناس شعر، برگزاری دوره آنلاین است. دوره خود را در پلتفرمی مانند Coursera یا Teachable منتشر کنید و شروع به بازاریابی کنید تا فروش بیشتری داشته باشید.

Speaking Engagements و Public Reading را تنظیم کنید

در حالی که روشی واضح برای دریافت پول برای نوشتن شعر نیست، اما درگیر شدن در صحبت کردن راهی برای کسب درآمد از نوشته های شاعرانه شما به غیر از اشعار منتشر شده است.

چه شما شعر منتشر کنید و در مورد کار خود صحبت کنید، یا دروس عمومی ارائه دهید، یا نوشته های الهام بخش خلق کنید، راه های زیادی برای به اشتراک گذاشتن مهارت های خود با دیگران دارید.

رزرو کلاس و مدارس

با مدارس محلی صحبت کنید تا به کلاس های درس برای شرکت در سخنرانی دسترسی داشته باشید.

بر مهارت‌هایی که می‌توانید آموزش دهید تأکید کنید و سخنرانی‌ها، جلسات تدریس خصوصی و کارگاه‌های آموزشی را برای دانشجویان و اساتید علاقه‌مند راه‌اندازی کنید.

کالای خود را تبلیغ کنید

در حین استفاده از این فرصت‌های سخنرانی، می‌توانید از قرار گرفتن در معرض برای کمک به فروش کالای خود نیز استفاده کنید. با صحبت کردن و ارتباط با دیگران به صورت محلی، می توانید از اشعار منتشر شده و خلاقیت های منتشر نشده خود برای الهام بخشیدن به دیگران استفاده کنید.

یک وبلاگ با مضمون شعر ایجاد کنید

حتی قبل از ارسال اشعار به نشریات بزرگ، می توانید یک وبلاگ با مضمون شعر به صورت آنلاین ایجاد کنید.

یکی از راه های دریافت پول برای نوشتن این است که مخاطبان خود را به صورت آنلاین بسازید. وبلاگی تشکیل دهید، مخاطبان را پرورش دهید و شعر و دیگر آثار مکتوب را منتشر کنید.

به آرامی مخاطب بسازید

می توانید با ایجاد پست های آنلاین مکرر که دیگران را سرگرم و الهام می بخشد و تبلیغ آن شروع به ایجاد مخاطب در وب سایت خود کنید. سعی کنید سایت خود را در رسانه های اجتماعی تبلیغ کنید تا بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت خود بیاورید.

هنگامی که یک مخاطب واقعی پیدا کردید، می توانید مسابقات شعر فصلی خود و سایر رویدادهای ویژه را میزبانی کنید که اعضای سایت شما را هیجان زده می کند.

محصولات خود را تبلیغ کنید

ساخت یک وب سایت فعال به شما مخاطبی را برای فروش کتاب، کالا و خدمات شعر نویسی می دهد.

محصولات خود را به نمایش بگذارید و سایر کاربران را تشویق کنید تا آنها را آزمایش و تجربه کنند. با گذشت زمان شروع به کسب درآمد از محصولات خود خواهید کرد.

فروش فضای تبلیغاتی

اگر سایت شما به اندازه کافی محبوب شد، می توانید فضای تبلیغاتی را به شرکت های علاقه مند بفروشید یا در یک شبکه تبلیغاتی ثبت نام کنید.

به آنها اجازه دهید با هزینه ماهانه تبلیغاتی را در سایت شما خریداری کنند و از نوشته خود سود بیشتری خواهید برد.

شعر خود را بخوانید و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

شما می توانید از خلاقیت های نوشتاری خود بدون ارسال شعر یا داشتن شعری که در یک آژانس بزرگ منتشر شده است، درآمد کسب کنید. اشعار متعدد شما ممکن است در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی خوب عمل کند.

خلاقیت های خود را به رخ بکشید، نحوه نوشتن شعر را توضیح دهید، در مورد سایر تلاش های نویسندگی صحبت کنید و به دیگران کمک کنید و به سرعت دنبال کننده های اجتماعی خواهید شد.

یک گروه فیس بوک راه اندازی کنید

یک گروه در فیس بوک یک راه عالی برای ایجاد جامعه ای از شاعران و نویسندگان است. اعضا می توانند برای کمک به ایجاد جامعه شما، ارسال شعر و به اشتراک گذاری آثار خود را آغاز کنند.

در نهایت، ممکن است مورد توجه یک یا دو نویسنده آزاد قرار بگیرید و جامعه شما رشد کند.

در اینستاگرام دنبال کننده بسازید

با شعرها، نقل قول های الهام بخش و موارد دیگر عکس بسازید و دنبال کنندگان خود را در اینستاگرام افزایش دهید.

با داشتن یک جامعه بزرگ در پلتفرم، می‌توانید با فروش مؤثر محصولات و کتاب‌ها برای نوشتن پول دریافت کنید.

اینفلوئنسرهای بزرگ در اینستاگرام نیز می توانند تبلیغات را مستقیماً بفروشند.

در YouTube و TikTok شعر بخوانید و بسازید

با ساختن ویدیوهایی با نوشته های شعر، آموزش نوشتن و موارد دیگر، می توانید در YouTube و TikTok علاقه ایجاد کنید.

با افزایش تعداد فالوورها، فرصت های تبلیغاتی در این پلتفرم ها خواهید داشت.

یک اپلیکیشن شعر روزانه منتشر کنید

به عنوان یک شاعر، برای کسب درآمد فقط لازم نیست با بنیاد شعر و ناشران مشابه کار کنید.

همراه با چیزی که دارید، مانند یک وبلاگ شعر، می توانید یک برنامه شعر منتشر شده ایجاد کنید. اپلیکیشنی را منتشر کنید که شعرهای منظمی را برای الهام گرفتن در اختیار کاربران قرار می دهد. این یکی از راه هایی است که می توانید از مهارت های خود به صورت آنلاین کسب درآمد کنید.

حتی ممکن است تصمیم بگیرید که اشعار ارسالی را از کاربران خود بگیرید. موارد ارسالی منتشر شده برای دیدن دیگران در آنجا خواهد بود.

بعدش چی

ده ها راه برای سود بردن از نوشتن شعر وجود دارد. چه در یک مسابقه شعر شرکت کنید یا شعرهایی را به Slipstream Poetry و ناشران مشابه بفروشید، اگر به اندازه کافی مهارت داشته باشید، می توانید درآمد کسب کنید.

اگر علاقه مند به ساختن وب سایت شعر خود هستید، از این وبینار رایگان بازدید کنید و یاد بگیرید که یک سایت شعر موثر ایجاد کنید تا سفر پول سازی خود را شروع کنید.

امتیاز 4.2/5 - از 5 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. Z گفت:

    چطوری شعر هامو توی the bolevard بفروشم؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT