دلایل سقوط بیت کوین ۲۰ آذر

بررسی دلایل سقوط بیت کوین ۲۰ آذر ۱۴۰۲

زمان مطالعه 3 دقیقه

در ۱۱ دسامبر، قیمت بیت کوین (BTC) به طور ناگهانی ۶٫۵ درصد کاهش یافت و با سقوط از سطح ۴۳،۳۵۷ دلار به زیر ۴۱ هزار دلار در عرض تنها ۲۰ دقیقه، سود حدود پنج روز را از دست داد. در این پست به بررسی دلایل سقوط بیت کوین ۲۰ آذر ۱۴۰۲ می پردازیم.

بررسی دلایل سقوط بیت کوین ۲۰ آذر ۱۴۰۲

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین توانسته اندکی از ضررهای خود را جبران کند و در حال حاضر، با قیمت ۴۱،۹۲۰ دلار معامله می‌شود.

اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار نیز شاهد کاهش ناگهانی قیمت خود بود و در همان بازه زمانی بیش از ۸٫۹ درصد سقوط کرد. البته قیمت اتریوم هم از آن زمان کمی برگشته و اکنون در محدوده ۲،۲۴۵ دلار قرار دارد.

سایر دارایی‌های رمزارزی با ارزش بازار بالا از جمله بایننس کوین (BNB)، ریپل (XRP) و سولانا (SOL) نیز در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

بر اساس داده‌های پلتفرم CoinGlass، این افت ناگهانی باعث شد تا بیش از ۲۷۰ میلیون دلار موقعیت‌ لانگ (خرید) لیکویید شود. این کاهش قیمت همچنین حدود ۱٫۲ میلیارد دلار از سود باز قراردادهای بیت کوین را حذف کرد و این رقم اکنون حدود ۱۷٫۹ میلیارد دلار است.

دلایل سقوط بیت کوین ۲۰ آذر

دلایل سقوط بیت کوین ۲۰ آذر

این افت قیمتی در بازار، به طرز خنده‌داری تنها چند دقیقه پس از آن رخ داد که اسکات ملکر، معامله‌گر و تحلیلگر سرشناس بازار ارزهای دیجیتال، در توییتی نوشت که بیت کوین به تازگی هشتمین کندل هفتگی سبز خود را بسته است. کندل این هفته بسیار قوی بود. اصلاح چه زمانی است؟

دلایل سقوط بیت کوین ۲۰ آذر

دلایل سقوط بیت کوین ۲۰ آذر

در همین حال، پلتفرم ردیابی Lookonchain هم نهنگی را شناسایی کرده که در تاریخ ۹ دسامبر، ۳ هزار بیت کوین به ارزش بیش از ۱۳۰ میلیون دلار را به صرافی بایننس واریز کرده بود. به گزارش این پلتفرم، این نهنگ در سال گذشته ۳ بار بیت کوین را معامله کرده و هر بار، BTC را با قیمت پایین خریداری کرده و در بالاترین قیمت فروخته است.

این افت، بزرگ‌ترین کاهش یک روزه قیمت بیت کوین در بیش از یک ماه گذشته بوده است. با این حال، نباید فراموش کرد که قیمت بیت کوین از اول ژانویه امسال تاکنون بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته است. روند صعودی اخیر این ارز دیجیتال عمدتاً ناشی از این انتظار است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده چندین صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین را تأیید کند.

از طرفی، انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه فدرال رزرو ایالات متحده ممکن است کاهش نرخ بهره را در اواسط سال آینده آغاز کند، نیز به این رالی صعودی کمک کرده است.

سرمایه‌گذاران همچنین در حال آماده شدن برای دور بعدی انتشار داده‌های تورم و نشست نهایی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در سال جاری هستند. در این میان، اکثر تحلیلگران انتظار بهبود در تورم اصلی را دارند و پیش‌بینی می‌کنند که فدرال رزرو نرخ‌ها را در سطوح فعلی نگه دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT