فریلنسر موفق

بررس 8 مهارت ضروری برای اینکه یک فریلنسر موفق باشیم

آیا می خواهید بدانید چگونه می توانید یک فریلنسر موفق باشید؟ به چه مهارت هایی  نیاز دارید؟ در این مقاله به بررسی نکات لازم در این زمینه می پردازیم.

نقد درآمد فریلنسری

چگونه یک فریلنسر موفق شویم ؟

فریلنسر شدن روی کاغذ عالی به نظر می رسد. بالاخره چه کسی نمی خواهد رئیس خودش باشد، طبق شرایط خودش کار کند و سبک زندگی انعطاف پذیرتری داشته باشد؟ در حالی که این مزایا واقعی هستند، مهارت‌های مورد نیاز برای یک فریلنسر (و باقی ماندن) اغلب نادیده گرفته می‌شوند.

در حالی که یک کارمند فقط باید در مهارت های اولیه خود خوب باشد، یک فریلنسر باید انواع مهارت های دیگر را بیاموزد تا بتواند حجم کاری فزاینده خود را برآورده کند. به عنوان یک کارآفرین، برای راه اندازی کسب و کار آزاد خود به مهارت های زیادی نیاز دارید.

  1. خودآموزی

فریلنسر موفق

فریلنسر موفق

یکی از مهم ترین مهارت هایی که به عنوان یک فریلنسر باید داشته باشید، خودآموزی است. در حالی که یک کارمند می تواند توسط کارفرمای خود آموزش ببیند و دوره های توسعه را در اختیار آنها بگذارد، فریلنسرها جز خودشان به هیچ کس تکیه نمی کنند. آنها باید برای یادگیری چیزهای جدید و ارتقای مهارت های خود انگیزه داشته باشند.

این امر مستلزم تلاش آگاهانه زیاد و اختصاص زمان برای توسعه منظم مهارت است. اما بخش دشوار واقعی این است که تصمیم بگیرید چه چیزی یاد بگیرید. این یک چیز است که کارفرما به شما آموزش دهد که چه چیزی یاد بگیرید، و یک چیز دیگر اینکه خودتان آن را بفهمید.

این که آیا یک مهارت مکمل را در کنار مهارت های موجود خود بیاموزید یا مهارت خود را بیشتر تقویت کنید، این تصمیمی است که خودتان باید برای خودتان بگیرید. می توانید کتاب بخوانید، فیلم تماشا کنید، دوره بخرید، از دیگر فریلنسرها بخواهید نکاتی را به اشتراک بگذارند و غیره.

  1. مدیریت زمان

اگرچه این درست است که فریلنسری انعطاف ‌پذیری زیادی را در زندگی شما به ارمغان می‌آورد زیرا مجبور نیستید ساعت‌های ثابتی کار کنید، اما به تعویق انداختن کار را نیز بسیار آسان می‌کند. ممکن است متوجه شوید که بخواهید یک پروژه را به تعویق بیندازید زیرا فکر می کنید بعداً زمان کافی برای انجام آن دارید، اما این می تواند خیلی زود به یک مشکل تبدیل شود.

ایجاد یک برنامه و پایبندی به آن یک راه عالی برای جلوگیری از اتلاف وقت و برنامه ریزی برای روزتان است. هرچه به عنوان یک فریلنسر منضبط تر باشید، آسان تر خواهد بود که با حواس پرتی های مداوم منحرف نشوید و آن ساعات ارزشمند را تلف نکنید.

  1. استدلال منطقی

فریلنسر موفق

فریلنسر موفق

زمان‌های زیادی پیش می‌آید که مجبور می‌شوید اقدامات خود را به عنوان یک فریلنسر توجیه کنید. شاید مشتری بخواهد بداند که چرا رویکرد خاصی را برای پروژه ای که به شما محول کرده است انتخاب کرده اید، یاچرا مبلغ پرداختی در فاکتور این ماه بسیار بیشتر از دفعه قبل است.

اگر نتوانید با مشتریان خود گفت و گو کنید و به آنها توضیح دهید که چرا چیزی اینطور است، ممکن است به تخصص شما به عنوان یک فرد ماهر شک کنند و حتی روابط خود را با شما قطع کنند. برای بهتر شدن در استدلال، می‌تواند ایده خوبی باشد که با سایر فریلنسرهای معتبر صحبت کنید و بفهمید که چرا آنها کاری را انجام می‌دهند.

  1. تفکر سریع

استدلال و سریع اندیشی دست به دست هم می دهند. نه فقط برای مکالمه با مشتریان، بلکه برای حفظ یک گردش کار سازنده. هر چه سریعتر فکر کنید و نقاط را به هم وصل کنید، زمان کمتری برای انجام تحقیق و انجام یک کار صرف می شود.

فریلنسر موفق

فریلنسر موفق

به یاد داشته باشید، کاری که سریع‌تر انجام می‌شود خدماتی است که هزینه بیشتری دریافت می‌کند، زیرا به مشتری خود کمک می‌کنید ساعات کاری ارزشمندی را ذخیره کند. به همین دلیل است که ایده خوبی است که خدمات خود را بر اساس هر گیگ و نه ساعتی شارژ کنید. 

  1. حل مسئله

وظیفه شما به عنوان یک فریلنسر درک، شفاف سازی و حل مشکلات مشتریانتان است. و اگر مشتریان می‌دانستند مشکلی که می‌خواهند حل کنند دقیقاً چیست، این کار آسان‌تر بود. اما به ندرت اینطور است.

اغلب اوقات، شما باید مشکل را تشخیص دهید و بفهمید که چه چیزی باید حل شود. این مهارت‌های پیچیده حل مسئله همان چیزی است که شما را از دیگران جدا می‌کند و به شما کمک می‌کند تا خود را به‌عنوان یک متخصص و نه یک ارائه‌دهنده خدمات قابل تعویض، حفظ کنید.

  1. پذیرش انتقاد

فریلنسر موفق

فریلنسر موفق

در حالی که خودآموزی جای خود را دارد، برخی از درس ها به شکل انتقاد می آیند و بیشتر آنها از مشتریان شما می آید. شاید شما به اندازه کافی تحقیق نکرده اید یا فراموش کرده اید که راهنمای سبک (style) را دنبال کنید. همه این اشتباهات بخشی از کار است.

اما مطمئن شوید که انتقاد سازنده را از انتقاد غیر سازنده تشخیص دهید. اولی موقعیتی، خاص و پیشنهادی است. مورد دوم نامناسب، نابهنگام، غیرحرفه‌ای و بی‌توجه به جنبه شما از داستان است.

  1. تطبیق پذیری

سازگاری برای کسب و کار آزاد شما بسیار مهم است زیرا به شما کمک می کند با شرایط بدی مانند افسردگی اقتصادی مقابله کنید. به عنوان مثال، بسیاری از فروشگاه‌های مد و شرکت‌های تور در بحبوحه همه‌گیری کووید-19 تجارت خود را از دست دادند، اما به نظر می‌رسید تجارت الکترونیک بسیار خوب عمل کرده است.

نکته اینجاست که بفهمید در حال حاضر پول در اقتصاد کجاست و کسب و کار خود را به آن سمت هدایت کنید. ممکن است سودآورتر باشد و شاید حتی ضروری باشد که کسب و کار مستقل خود را از صنعتی که در حال حاضر در آن خدمت می کنید به صنعتی که در حال رونق است تغییر دهید.

  1. تحمل ریسک بالا

فریلنسر موفق

فریلنسر موفق

این برای کسی خبری نیست که فریلنسینگ یک انتخاب پرخطر است. تا زمانی که قرارداد بلندمدتی با مشتری خود امضا نکرده باشید، ثبات مالی همیشه برای فریلنسرها یک چالش است. برخی از ماه‌ها ممکن است تعداد زیادی کار داشته باشید و کسب‌وکار واقعاً خوبی داشته باشید، ماه‌های دیگر ممکن است برای یافتن پروژه‌های جدید دچار مشکل شوید.

به علاوه، نداشتن مزایایی مانند مرخصی با حقوق یا مرخصی، یکی دیگر از مشکلاتی است که باید به عنوان یک فریلنسر آن را حساب کنید. تنها برگ‌هایی که می‌توانید بردارید، برگ‌هایی هستند که به خودتان اجازه می‌دهید، بنابراین مطمئن شوید که در زمان مناسب و در مدت زمان مناسب گرفته شده‌اند تا از چشم‌پوشی به کارهای عقب افتاده جلوگیری کنید.

به دنیای فریلنسری قدم بگذارید

فریلنسینگ یک انتخاب شغلی عالی است، اما برای همه مناسب نیست. این نیاز به مجموعه بسیار خاصی از مهارت ها علاوه بر مهارتی که می فروشید دارد. از خودآموزی گرفته تا مدیریت زمان و تحمل ریسک، این یک اقدام متعادل کننده دائمی است که تمرین کردن آن سخت و تسلط بر آن دشوارتر است.

اگر مایل هستید، یادگیری مهارت های بالا به شما کمک می کند تا در آزمون زمان مقاومت کنید و به یک فریلنسر کارکشته تبدیل شوید. حتما آنها را به طور منظم تمرین کنید تا خودتان را آموزش دهید و روش هایی را که برای شما بهترین کار را انجام می دهند، بیابید.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT