فریلنسر شدن

چگونه فریلنسر شویم ؟ مراحل کامل برای فریلنسر شدن

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا می خواهید شغل خود را ترک کنید، اما مطمئن نیستید که چگونه یک شغل فریلنسری را شروع کنید؟ در اینجا راهنمای نهایی برای تبدیل شدن به یک فریلنسر بدون تجربه است و پاسخ به یک سوال مهم : چگونه فریلنسر شویم ؟ بررسی مراحل کامل فریلنسر شدن .

چگونه فریلنسر شویم

Freelancing فریلنسینگ مزایای زیادی را به همراه دارد، به همین دلیل میلیون ها نفر در سراسر جهان آن را حرفه تمام وقت خود می کنند. در چند سال گذشته، کار از خانه به طور فزاینده ای محبوب شده است و افراد بیشتری کار آزاد را به مشاغل اداری سنتی ترجیح می دهند.

نقد درآمد ارزی 

با این حال، انجام این تغییرات به آن راحتی که به نظر می رسد نیست. ممکن است لازم باشد قبل از به دست آوردن نان و کره خود از طریق خدمات فریلنسری، روی بسیاری از پیش نیازها کار کنید. این مقاله به پیش نیازها و چگونگی تبدیل به یک فریلنسر تمام وقت اشاره خواهد کرد.

  1. اهداف خود را مشخص کنید

فریلنسر شدن

فریلنسر شدن

گام اول در سفر خود برای تبدیل شدن به یک فریلنسر موفق این است که دلایل خود را برای مهاجرت به کار به عنوان یک فریلنسر مشخص کنید. آیا این تغییر را از روی انتخاب و علاقه انجام می دهید یا به دلیل ناامیدی از شغل اداری خود؟ آیا چیزی است که می خواهید برای چند ماه یا چندین سال دنبال کنید؟ آیا می خواهید آن را به صورت تمام وقت یا پاره وقت انجام دهید؟ آیا این یک شلوغ دوم خواهد بود یا منبع اصلی درآمد شما؟

واضح بودن آنچه که به عنوان یک فریلنسر ،امیدوار هستید به انجام برسانید بسیار مهم است. این به عنوان پایه ای برای تلاش های شما به عنوان یک فریلنسر خواهد بود. بنابراین، قبل از اینکه وارد دنیای فریلنسینگ شوید، به دقت اهداف خود را در نظر بگیرید و «چرای؟» خود را تعریف کنید.

  1. بر روی استعداد های خود فکر کنید

فریلنسر شدن

فریلنسر شدن

هنگامی که دلایل خود را برای شغل فریلنسری مشخص کردید، باید بر روی خدماتی را که می خواهید به صورت فریلنسری انجام دهید تمرکز کنید. فهرستی از مهارت‌هایی که در مشاغل قبلی‌تان در آنها خوب بودید یا کارهایی که قبلاً به عنوان سرگرمی انجام می‌دادید و می‌توانید در آن‌ها آزاد کار کنید، در نظر بگیرید.

اگر قبلاً در جایی کار نکرده اید، از خود بپرسید چه چیزهایی بیشتر شما را مجذوب خود می کند که فکر می کنید می توانید آزادکار باشید. به همه ی  عملکردهای خدمات مختلف فریلنسری نگاه کنید و بهترین را انتخاب کنید یا از یک فریلنسر در جامعه خود راهنمایی بخواهید.

هنگام انتخاب خدمات اولیه خود، با توجه به زمان و تلاشی که نیاز دارند، به سودآوری آنها توجه نکنید. همچنین، بررسی رقابت در آن خدماتی که میخواهید عرضه کنید به شما کمک می‌کند تا بدانید که به دست آوردن مشتریان چقدر آسان خواهد بود. اگر خدمات اولیه شما بیش از حد اشباع شده است، در تغییر آن تردید نکنید، حتی اگر خیلی در آن مهارت دارید.

  1. آموزش مناسب را دریافت کنید

فریلنسر شدن

فریلنسر شدن

پس از تجزیه و تحلیل خدماتی که می خواهید به صورت فریلنسری انجام دهید و “چرا” خود را تعریف کرده اید، گام بعدی دریافت آموزش مناسب است. مرحله آموزش به دو بخش تقسیم می شود. اول، هدف شما تقویت مهارت هایتان خواهد بود. دوم، شما باید با نحوه کار فریلنسینگ آشنا باشید.

هدف اصلی شما تبدیل شدن به یک متخصص در زمینه مهارت‌های فریلنسری است، بنابراین بهتر از هرکسی می‌دانید چه دوره‌ها یا گواهینامه‌هایی را باید بگذرانید. پلتفرم هایی مانند Udemy، Coursera، LinkedIn Learning، Skillshare و بسیاری دیگر می توانند به شما در یافتن آن ها کمک کنند.

خرید با پی پال

با این حال، اگر علاقه مند به یادگیری در مورد  کار پلتفرم های فریلنسری مختلف، مانند Upwork و Fiverr هستید، ممکن است مجبور شوید دوره هایی را بگذرانید.

  1. بر روی نمونه کارها کار کنید

Portfolio پورتفولیو به پروژه های گذشته ای اشاره دارد که روی آنها کار کرده اید. نشان دادن تجربه در پروژه های مشابه به شما کمک می کند تا اعتماد مشتریان را جلب کنید. Portfolio پورتفولیو برای همین است. علاوه بر این، یک نمونه کار قوی شما را از سایر فروشندگان متمایز می کند. بنابراین، برای جمع آوری تمام پروژه های مرتبطی که در گذشته انجام داده اید، وقت بگذارید و آنها را در یک مکان به نمایش بگذارید.

افزودن نمونه کارها به روش صحیح به همان اندازه مهم است. بخش های اختصاصی در پلتفرم های فریلنسری وجود دارد که به شما امکان می دهد نمونه کار خود را اضافه کنید، اما می توانید یک وب سایت شخصی نیز ایجاد کنید تا پروژه های خود را در آنجا اضافه کنید. با این حال، باید نمونه‌های مربوطه را در زیر هر  gig   گیگ یا سرویس بگنجانید تا مشتریان بتوانند به راحتی در میان آنها جست و جو کنند، به خصوص اگر چندین سرویس را همزمان ارائه می‌دهید.

حتی اگر مبتدی هستید و هیچ نمونه کاری ندارید، نگران نباشید. مشتریان محلی را جستجو کنید و پیشنهاد دهید که بدون هزینه روی پروژه های آنها کار کنید تا نمونه کارها را با بررسی های واقعی ایجاد کنید. حتی این امکان وجود دارد که یک پروژه را فقط برای خود انجام دهید و بعداً از آن برای نمونه کار خود استفاده کنید.

مهمتر از آن، شما نباید مشتریان خود را با کپی کردن کارهای دیگران یا اضافه کردن پروژه های دیگران به مجموعه خود فریب دهید، زیرا این کار به خوبی پیش نمی رود.

  1. پلتفرم فریلنسری مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که برای معرفی مشتریان آماده شدید، گام بعدی انتخاب پلت فرم فریلنس مناسب است. قیمت‌ و کمیسیون پلت ‌فرم‌های مختلف را بررسی کنید تا سودآوری را محاسبه کنید، ببینید خدمات مشتریان آنها چقدر جوابگو است، ارزیابی کنید که فرآیند مصاحبه و قرارداد چقدرآسان است، و در مورد رقابت در جایگاه خود در بازار تحقیق کنید.

پس از تجزیه و تحلیل فراز و نشیب های پلتفرم های مختلف فریلنسری:

  1. یکی را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت دارد.
  2. هنگام انتخاب، خود را به چند عامل محدود نکنید، مانند اینکه چقدر راحت می‌توانید شغلی به‌عنوان فروشنده جدید پیدا کنید، تعداد مشاغل موجود یا سهولت شروع به کار.
  3. با در نظر گرفتن رشد طولانی مدت خود به عنوان یک فریلنسر و ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان، به هدف بزرگتری نگاه کنید.

همچنین می‌توانید برای چندین پلتفرم ثبت‌نام کنید، سپس توجه و تلاش خود را روی پلتفرمی متمرکز کنید که بهترین نتایج را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، ضروری است که در دراز مدت از همکاری با پلتفرم‌های فریلنسری خودداری کنید و به دنبال فرصت‌های قرارداد مستقیم برای کار مستقیم با مشتریان باشید.

حتی یک اشتباه کوچک می تواند منجر به بسته شدن حساب شما شود که شما را به نقطه ی شروع بازمی گرداند. بنابراین، مراقب خطر باشید! یک جایگزین خوب در این زمینه جذب مشتری از طریق لینکدین و برنده شدن در پروژه های فریلنسری از طریق فیس بوک است.

  1. روی ارتباطات خود کار کنید

از حفظ مشتری برای سال های طولانی تا برنده شدن در پروژه با یک پیشنهاد جذاب، همه اینها به میزان ارتباط شما بستگی دارد. هرچه ارتباط شما موثرتر باشد، احتمال اینکه مشتری را جذب کنید بیشتر است. بنابراین بهبود مهارت های ارتباطی بسیار مهم است.

برای کمک به متمایز شدن از رقبای خود، در اینجا چند نکته ارتباطی وجود دارد که باید رعایت کنید:

. مکالمه خود را مختصر و دقیق انجام دهید.

. سوالات مرتبط بپرسید.

. اشتباهات خود را بپذیرید

. با نگرش مثبت بازخورد بگیرید.

. هنگام صحبت کردن، لحن حرفه ای خود را حفظ کنید.

. مشتریان خود را با پیگیری های بیش از حد اذیت نکنید.

. صبور و روراست باشید.

در اینجا چند دوره وجود دارد که می توانید برای بهبود مهارت های ارتباطی خود شرکت کنید:

  1. The Art of Communications – Become A Master Communicator هنر ارتباطات – تبدیل به یک ارتباطگر استاد شوید
  2. 2. Communication Fundamentals: How To Communicate Better  مبانی ارتباطی: چگونه بهتر ارتباط برقرار کنیم
  3. 3. Improve Your English Communication Skills Specialization مهارت های ارتباطی انگلیسی خود را بهبود بخشید

اهمیت مکالمات متنی را نمی توان نادیده گرفت. به جای تماس های ویدیویی یا صوتی، ارتباط متنی با مشتریان خود را ترجیح دهید. آن‌ها راحت ‌تر هستند، و شما زمان دارید که قبل از صحبت فکر کنید. 

یک فریلنسر موفق شوید

نکات و مراحل موجود در لیست به عنوان پله هایی در سفر کاری شما عمل خواهند کرد. با این حال، مانند هر سرمایه گذاری خوداشتغالی، شروع کار ممکن است چالش برانگیز باشد. هنگام شکار اولین پروژه های خود صبور باشید و روی ایجاد قدرت به عنوان یک متخصص  تمرکز کنید. وقتی در انجام این کار موفق شوید، هرگز پروژه هایتان تمام نمی شود.

منبع‌: makeuseof

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT