طراحی گرافیک فریلنسری

8 تا از مهمترین نکات برای بهبود طراحی گرافیک فریلنسری

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا شما دارید شغل خودتان را به عنوان یک طراح گرافیک فریلنسر شروع میکنید؟ ما اینجا برای کمک به شما چند نکته برای یک شروع به کار خوب در حرفه طراحی گرافیک فریلنسری داریم.

خرید با پی پال

طراحی گرافیک فریلنسری

شروع کردن کار به عنوان یک فریلنسر سخت است, بخصوص در فضای طراحی گرافیکی. شما به احتمال زیاد اول کار با رقبای سرسخت و کارفرما های سختگیر سر و کله میزنید یا که اصلا نمیدانید که باید از کجا شروع کنید.

خرید با ویزا و مستر

پس اگر برنامه ای برای دنبال کردن علاقه ی خود در این زمینه دارید ما نکاتی را برای شما آماده کردیم.

1.بدون تحقیق و دانش کافی وارد این بازار نشوید

این نکته در خصوص همه حرفه و شغلی صدق میکند, اما شما در زمان ورود به حرفه طراحی گرافیک به صورت فریلنسری باید عاقل تر و با دقت تر باشید. مخصوصا اگر قبل از آن برای یک شرکت کار میکردید. زیرا دنیای کارمندی با فریلنسری بسیار متفاوت است.

هنگامی که شما یک شغل شیفتی کارگری یا کارمندی دارید حقوق مشخص و همیشگی خواهید داشت,  اما در دنیای فریلنسری این گارانتی به شما داده نخواهد شد. در عوض درآمد شما بر اساس پروژه هایی که در ماه در اختیار میگیرید خواهد بود و باید کارهای مرتبط با اموری مانند بیمه را خودتان از جیب خودتان انجام دهید.

پس قبل از شروع در این عرصه از این قضیه که پس انداز کافی دارید مطمئن شوید تا حتی در صورت پیش نرفتن کارها به وفق مراد شما نگران بر طرف کردن نیاز های روزانه ی خود نباشید.

2.یک رزومه و سبد فعالیتی بزرگ برای خود بسازید

 طراحی گرافیک فریلنسری

طراحی گرافیک فریلنسری

اگر قرار است بخاطر کاری که میکنید از مردم پول دریافت کنید شما باید اطمینان از اینکه چیزی برای نشان دادن به آنها دارید را حاصل کنید. همچنین پروژه گوناگونی وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید, پس بهتر است یک سبد فعالیتی وسیع از کارهایی که توان انجامش را دارید درست کنید.

سبد فعالیتی و رزومه ی شما به مشتریان کیفیت کار,استایل کار و مهارت های شما را نشان میدهد. همچنین ساختن یک سبد فعالیتی همینطور که کارهای جدیدی میکنید به پیشرفت کار های گرافیکی شما هم کمک میکند.

  1. برای خودتان در فضای مجازی تبلیغ کنید

قرار دادن سبد فعالیتی و رزومه ی خود را در فضا های عمومی فراموش نکنید. شما میتوانید آن را روی فیسبوک یا اینستاگرم خود به نمایش بگذارید یا که سراغ پست کردن در پلتفرم های مخصوص هنر مانند Deviant Art  یا Pixiv بروید. یک مجموعه با دقت ساخته شده از بهترین آثار شما بهترین تبلیغ برای شماست زیرا آن به خوبی قابلیت های شما را نشان میدهد.

شما همچنین میتوانید ویدیو های کوتاهی روی پلتفرم تیک تاک یا ریلز اینستاگرم قرار دهید. افراد زیادی هستند که ممکن است از دیدن پروسه کاری شما و اثر نهایی شما لذت ببرند و به دیدن آن علاقه داشته باشند. با جمع کردن هر چه بیشتر دنبال کننده شما میتوانید آثار خود را به مشتری های بیشتری نشان دهید.

همچنین ممکن است در شبکه ی ارتباطی دور واطراف شما افرادی که به یک طراح گرافیکی نیاز دارند وجود داشته باشند. با معرفی خود به عنوان یک طراح گرافیکی شما از اولین کسانی خواهید بود که برای سپردن کار به ذهن آنها خطور میکند.

  1. روی پلتفرم های مخصوص فریلنس مشتری/کارفرما پیدا کنید

 طراحی گرافیک فریلنسری

طراحی گرافیک فریلنسری

زمانی که نمیدانید برای پیدا کردن مشتری/کارفرما از کجا شروع کنید, بهترین مکان برای شروع جایی است که مخصوص آنها ساخته شده. این مکان ها میتوانند پلتفرم های مختص فریلنسری مانند Upwork  و Fiverr  باشد. اما  ممکن است بتوانید آنها را روی پلتفرم های نتورک حرفه ای مانند Linkedin  هم پیدا کنید. 

هر پلتفرمی را که انتخاب کردید باید از درست و جذاب بودن شکل پروفایلتان در آن مطمئن شوید. بالاخره مشتری/کارفرما ها میخواهند مهارت و قابلیت های کسی که کارشان را به آن میسپارند ببینند. و باید به این نکته هم دقت کنید که تعداد رقبای شما اگر بگوییم هزاران نفر نیست حداقل صدها نفر طراح گرافیک است.

همچنین شما باید وارد گروه های مرتبط با طراحی گرافیکی در فضاهای مجازی ای که روی آن فعال هستید شوید. اینطور شما میتوانید با همکاران خودتان آشنا شوید. حتی ممکن است با کمک آنها چند مشتری به بساطتان بخورد.

  1. در برقراری ارتباط و معاشرت با دیگران حرفه ای عمل کنید

 طراحی گرافیک فریلنسری

طراحی گرافیک فریلنسری

وقتی شما بیزنس شخصی خودتان را دارید باید به صورت حرفه ای با دیگران معاشرت کنید. این به این معناست که شما باید بدانید که چطوری به صورت تاثیرگذار با مشتری/کارفرما هایتان صحبت کنید و از واضح بودن همه چیز و عدم ایجاد سوتفاهم اطمینان حاصل کنید. اگر دیدید که چیزی را از بین حرف ها متوجه نمیشوید معنی آن را حدس نزنید و درخواست توضیحات دقیق بدهید.

همچنین بهتر است که به پیام ها و درخواست هایتان در یک روز کاری پاسخ دهید و زیاد طولش ندهید. بالاخره باید به این توجه داشته باشید که مشتری ها نیز زمان محدودی برای کارهای درخواستی خود دارند و احتمالا با بقیه فریلنسر ها هم تماس هایی داشته اند. پس اگر میخواهید یک مشتری را تصاحب کنید باید سر وقت جواب بدهید.

  1. قول چیز کمتری بدهید اما در آخر اثر بهتری را تحویل دهید

 طراحی گرافیک فریلنسری

طراحی گرافیک فریلنسری

هیچکس جس ناامیدی عمل نکردن به توقعات را نمیخواهد. پس هنگام کار با یک کارفرما بهتر است هدفگذاری شما جوری باشد که به توان شما بخورد به علاوه بهتر است به اتفاقات غیرمنتظره هم فکر کنید. برای مثال: اگر یک پروژه طراحی گرافیکی برای شما 3 روز زمان میبرد به کارفرما زمان را 5 روز اعلام کنید. یا اگر میخواهید 5 بار بازبینی را به کارفرما پیشنهاد دهید به جای آن 3 بار بازبینی را به او پیشنهاد دهید.

اینطور وقتی که اثرتان را زودتر تمام میکنید, مثلا دو روز زودتر از تاریخی که اعلام کردید,  کارفرمای شما متعجب و خوشحال خواهد شد. یا برای مثال اگرکارفرما از شما برای بار چهارم یک بازبینی خواست با در نظر گرفتن اینکه این وظیفه ی شما نیست و شما سه بار به او اعلام کرده بودید فشار کمتری به شما میاورد.

وقتی که این لطف را برای کارفرما انجام میدهید روی او تاثیرات احتمالی خوبی میذارید که ممکن است باعث همکاری دوباره شما یا حتی معرفی شما به دوستان و آشنایان آنها شود که تعداد مشتری های شما را بالا میبرد.

  1. حجم کار منطقی داشته باشید

 طراحی گرافیک فریلنسری

طراحی گرافیک فریلنسری

یکی از قدم هایی اشتباهی که فریلنسر های تازه کار برمیدارند به عهده گرفتن تعداد بسیارزیادی پروژه است. وقتی بالاخره صاحب مشتری هایی میشوید ممکن است احساس کنید که حتی وقتی تمام تلاشتان را میکنید ددلاین پروژه ها خیلی به هم نزدیک میشود و وقت استراحت ندارید.

وقتی این اتفاق میافتد شما مجبور به عجله ای انجام دادن کاری که دارید انجام میدهید میشوید, که میتواند منجر به آثار بی کیفیت, ددلاین هایی که به آنها نرسیدید و مشتری های ناراضی شود. شما همیشه باید یک زمان اضافه ای برای ددلاین هایتان در نظر بگیرید تا مطمئن شوید به مشکلات اینچنینی برنمیخورید.

و اینکه وقتی شما دارید پروژه های بیش از حد زیادی را قبول میکنید ممکن است مشکل از اینجا باشد که دستمزد شما برای میزان مهارت شما پایین است. پس بالا بردن دستمزدتان را در نظر بگیرید, در این صورت شما تعداد پروژه هایتان را کم میکنید در حالی که دستمزدتان را بیشتر میکنید. یا اینکه میتوانید یک طراح کمکی استخدام کنید تا به شما کمک کند کارهای بیشتری را توی زمان کمتر به انجام برسانید.

  1. به خاطر داشته باشید که  بازخورد امری مهم میباشد

هر وقت به یک کارفرما پیشنهاد گرفتن کار میدهید یاد پروژه ای را به آنها تحویل میدهید بهتر است که نظرات و پیشنهادات آنها را بپرسید. حتی اگر شما در زمینه ی گرفتن کار از آن کارفرما/مشتری موفق نبودید فهمیدن نظر وی به پیشرفتتان کمک میکند

با پرسیدن نظرات آنها شما از خواسته ها و نیاز های کارفرما ها با خبر میشوید در نتیجه میتوانید آن را روی پیشنهاداتتان به کارفرما های جدید و جریان کارتان تاثیر دهید. با این کار شما در حال جلو رفتن در حرفه ی فریلنسری طراحی گرافیکی دائما در حال پیشرفت خواهید بود.

کارتان را در عرصه ی طراحی گرافیک به صورت فریلنسری شروع کنید

فریلنس کردن یک دنیای کاملا متفاوت با کارمند شرکت بودن است اما با این حال یک عرصه  پر از پاداش برای شما میباشد.

خیلی ها زندگی حرفه ای موفقی با فریلنس کردن ساخته اند. شاید حال نوبت شما برای دستیابی به این موفقیت است. شما نیاز به تجربه ی قبلی در عرصه ی فریلنسری اینترنتی ندارید, بالاخره همه ی ما باید از یک جا شروع کنیم. به هر ترتیب داشتن یک راهنما برای اولین قدم های شما در این دنیا عالی است.

 منبع : makeuseof

امتیاز 2/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT