اشتراک گذاری هنرهای دیجیتالی

بهترین سایت ها برای به اشتراک گذاری هنرهای دیجیتالی

زمان مطالعه 4 دقیقه

اگر به دنبال جایی برای ارائه و به اشتراک گذاری هنرهای دیجیتالی خود هستید انتخاب یک وب‌سایت مناسب برای این کار ممکن است سخت باشد. هر سایتی مزایا و معایب خود را دارد، برای بررسی یک وب سایت باید یک حساب کاربری ایجاد کنید و آن را امتحان کنید.

بهترین سایت های اشتراک گذاری هنرهای دیجیتالی

ما در این مقاله 6 تا از بهترین پلتفرم‌ها برای به اشتراک گذاری آثار هنری را معرفی می‌کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

سایت Pixiv

اشتراک گذاری هنرهای دیجیتالی

اشتراک گذاری هنرهای دیجیتالی

اگر سبک هنری شما به نوعی در سبک انیمه و یا مانگا است Pixiv یک پلتفرم عالی برای این سبک هنری است. Pixiv به عنوان یک انجمن آنلاین کوچک مستقر در ژاپن شروع به کار کرد و اکنون به سایتی با بیش از 50 میلیون هنرمند از سراسر جهان تبدیل شده است. این وب‌سایت نسبت به سایر سایت‌های هنری رشد بیشتری داشته است، زیرا اکثر تصویرگران حرفه ای ژاپنی Pixiv را برای ارائه نمونه کارهای خود انتخاب می‌کنند.

در ابتدا رابط کاربری Pixiv ضعیف بود و کاربران شکایت زیاد داشتند اما در حال حاضر بیشتر طراحی‌های قدیمی و شلوغ Pixiv با یک رابط شیک‌تر جایگزین شده است.

سایت ArtStation

اشتراک گذاری هنرهای دیجیتالی

اشتراک گذاری هنرهای دیجیتالی

ظهور ArtStation همزمان با رشد صنعت بازی‌های ویدیویی اتفاق افتاد. این سایت بیشتر برای هنرمندان علاقه‌مند به بازی‌های ویدیویی و انیمیشن طراحی شده است (اگرچه از هنرمندان سبک‌های دیگر نیز استقبال می‌کند). بنابراین شرکت‌های بزرگ در این صنایع به دنبال نیروهای جدید در ArtStation هستند.

همانطور که گفته شد ArtStation قطعا بیشتر یک پلتفرم است تا یک انجمن. بنابراین احتمال ایجاد ارتباطات تجاری بسیار بیشتر از دوستی‌های آنلاین است. ArtStation معمولاً هر زمان که هنری جدیدی ترند می‌شود محتوایی برای ارائه دارد (مانندNFT) و برای تبدیل شدن به DeviantArt جدید واقعا تلاش میکند. دوینت‌آرت به عنوان یک سایت ارتباط جمعی با افراد هنرمند جهان تأسیس گردید و اکنون با داشتن بیش از 32 میلیون کاربر، قدیمی‌ترین و بزرگترین شبکه اجتماعی گرافیست‌ها و علاقه‌مندان به هنر است.

سایت DeviantArt

اشتراک گذاری هنرهای دیجیتالی

اشتراک گذاری هنرهای دیجیتالی

DeviantArt  یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های هنری است و آرتیست‌های هنرهای دیجیتالی باسابقه بیش از 5 سال احتمالاً در یک مقطع زمانی در DeviantArt بوده‌اند. این پلتفرم هر چیزی که نیاز دارید را دارد از جمله مکانی برای نمایش آثارهنری، مخاطبان زیاد، ویژگی‌های سفارشی، و فضاهای اجتماعی.

DeviantArt که از سال 2000 راه اندازی شد، نقطه شروع فعالیت بسیاری از بزرگترین تصویرگران مستقل امروزی است، مانند یو وانگ (sakimichan)، ونکینگ یان (yuumei)، و لویس ون بارل (loish). متأسفانه این سایت احتمالاً مانند قدیم دیگر قدرتی ندارد که باعث معروفیت هنرمندان جدید شود.

این سایت هنوز پایگاه کاربری بزرگی دارد، با این حال به اندازه گذشته در آن تعامل وجود ندارد به همین دلیل است که DeviantArt دیگر پلتفرمی برای اشتراک‌گذاری هنر در نظر گرفته نمی‌شود. این پلتفرم همچنان بسیار مفید است، اما نیاز مبرمی به ارتقا دارد.

سایت Artfol

Artfol به طور رسمی در آپریل 2021 راه اندازی شد و یکی از جدیدترین پلتفرم‌های این لیست است. Artfol این امتیاز را داشت نقاط ضعف پلتفرم‌های دیگر را بررسی کند و با کمک بازخوردهای بسیاری از کاربران توسعه داده شود.

DeviantArt و ArtStation در گذشته به دلیل نمایش هنرمندان مشابه در صفحات اول خود مورد انتقاد قرار گرفته‌اند و احتمالاً به همین دلیل است که Artfol تصمیم گرفته است همه کاربران فرصت برابری برای دیده شدن داشته باشند.

Artfol همچنین معیارهای صفحه شما را خصوصی نگه می‌دارد (فقط شما می‌توانید تعداد لایک‌های خود را ببینید  و چالش‌های درون‌برنامه‌ای سرگرم‌کننده ای را ارائه می‌دهد. متأسفانه این پلتفرم در حال حاضر محدود به یک برنامه موبایل است که به دلیل هجوم ناگهانی کاربران جدید بسیار کند اجرا می‌شود. این پلتفرم برای حل این مشکل باید به زودی تغییراتی را اعمال کند.

سایت Behance

اشتراک گذاری هنرهای دیجیتالی

اشتراک گذاری هنرهای دیجیتالی

Behance برای آثار هنری همان چیزی است که LinkedIn برای شبکه‌های اجتماعی است. این پلتفرم بیشتر برای افرادی است که هنرهای دیجیتالی را به عنوان یک حرفه دنبال می‌کنند. Behance یک فید Discover و حتی فضاهای اختصاصی برای کاریابی و پخش زنده دارد.

 این پلتفرم مکان خوبی برای دریافت انتقاد سازنده است، زیرا اکثر حرفه‌ای‌ها در Behance حضور دارند. وقتی هنرمندان برای فرصت‌های شغلی مشابه رقابت نمی‌کند، به یکدیگر کمک می‌کنند تا پیشرفت کنند.

این پلتفرم متعلق به شرکت بزرگ فناوری Adobe است. برای استفاده از Behance به اشتراک Creative Cloud نیاز ندارید ولی باید یک Adobe ID ایجاد کنید.

پلتفرم Instagram

اینستاگرام نیز در این لیست قرار میگیرد. اما باید بدانید چگونه از آن درست استفاده کنید. زیرا در این پلتفرم عکس‌های زیادی از زندگی روزمره مردم نیز وجود دارد. برای مثال فکر کنید یک نقاش هستید و به جای موزه، اثارتان را در وسط یک مرکز خرید آویزان کنید.

با این حال هشتگ‌ها در اینستاگرام قدرتمندتر از آن چیزی هستند که فکر می‌کنید. برای مثال #artistsoninstagram و #artoftheday تگ های خوبی هستند که می‌توانید از آنها برای پست‌های هنری خود استفاده کنید.

هنرهای دیجیتالی خود را با جهان به اشتراک بگذارید

هنگام انتخاب یک وب‌سایت هنری باید موارد زیادی را در نظر بگیرید. چه نوع هنری را به اشتراک می‌گذارید؟ می‌خواهید آن را با چه کسانی به اشتراک بگذارید؟ آیا می‌خواهید فالوور جذب کنید یا یک انجمن پیدا کنید و یک تجربه تعاملی داشته باشید؟ این‌ها سوالاتی هستند که باید قبل از انتخاب یک سایت خود بپرسید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. CP گفت:

    سلام، من برای ارائه ام از مطالب شما استفاده کردم، واقعا ممنونم ????

    1. سهیل دهقانی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خوشحالیم که مطالب سایت مورد توجه شما قرار گرفته و مفید بوده براتون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT