آیا تتر امن است ؟

آیا تتر امن است ؟ گزارش های تتر و سیرکل در زمینه امنیت این ارزها

زمان مطالعه 2 دقیقه

دو تا از بزرگترین ارائه دهنده های استیبل کوین، Tether و Circle، می‌خواهند عموم مردم مطمئن شوند که تتر (USDT) و USD coin (USDC) به طور کامل توسط ذخایر پشتیبانی می‌شوند. آخرین تضمین ها پس از رویداد اخیر فروپاشی (UST) است که شاهد کاهش UST از برابری با 1 دلار، که زمانی ثابت بود اما به 0.06 دلار در هر UST رسیده است. در این مقاله به بررسی پاسخ این سوال می پردازیم : آیا تتر امن است ؟

آیا تتر امن است ؟

پس از این رویداد، سیرکل یک پست وبلاگی در 13 می (23 اردیبهشت) به نام “چگونه پایدار باشیم” منتشر کرد، که توضیح می‌دهد ذخایر USDC سیرکل کاملاً به صورت نقدی در دارایی های خزانه داری ایالات متحده با تاریخ کوتاه پشتیبانی می‌شود. پس از این پست وبلاگی، یک هفته بعد، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل سیرکل، جرمی آلیر (Jeremy Allaire)، توضیح داد که این شرکت اکنون گواهی های USDC هفتگی را در مورد ذخایر و نقدینگی استیبل کوین ارائه می کند.

آلیر در توئیتی نوشت: “همانطور که یک هفته پیش وعده داده بودیم، اکنون گزارش های هفتگی درباره ذخایر USDC و عملیات نقدینگی ارائه می‌کنیم. آلیر همچنین گزارش تضمین USDC را به اشتراک گذاشت و در ادامه گفت: “طی هفته گذشته، با افزایش ضرب خالص هفتگی در تیراژ 2.3 میلیارد USDC، ما شاهد انتشار 8.6 میلیارد USDC و بازخرید 6.3 میلیارد USDC بودیم.” مدیرعامل سیرکل افزود:

“چیزی که USDC را به یک محصول عالی تبدیل می کند این است که با یکپارچگی با سیستم بانکداری جهانی موجود، ایجاد و بازخرید آن آسان است. در نتیجه، مشتریان می توانند از آن به عنوان یک رابط بسیار کارآمد بین دلارهای الکترونیکی قدیمی و دلارهای رمزارزی استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، سکه (USDC) در گردش 52.9 میلیارد است در حالی که تعداد پشتوانه ذخیره Circle تا 20 می 2022 (29 اردیبهشت) 53 میلیارد دلار است. 12.8 میلیارد دلار از حمایت USDC به صورت نقد است، در حالی که 40.2 میلیارد دلار در خزانه های ایالات متحده بصورت کوتاه مدت نگهداری می شود.

از کل 1.3 تریلیون دلار اقتصاد کریپتو، USDC دارای حجم 3.95٪ است و در طول 24 ساعت گذشته، 3 میلیارد دلار حجم تجارت جهانی داشته است. استیبل کوین Circle دومین توکن رمزارزی بزرگ است که با ارزش دلار آمریکا مرتبط است.

تتر گزارش اطمینان دهی می 2022 را منتشر می کند

در این ماه، تتر گزارش اطمینان دهی را منتشر کرد که توسط شرکت MHA Cayman، یک حسابرس که به طور رسمی با نام Moore Cayman شناخته می شود، نوشته شده بود. این گزارش می‌گوید: “کل دارایی های تلفیقی تتر حداقل به 82،424،821،101 دلار میرسد و تفکیک دارایی مندرج در CRR از نظر مادی دقیق است.” MHA Cayman می‌گوید که روش های گواهی مانند ISAE 3000، ISQC 1 و مسئولیت‌ های حسابدار را مطابق با کد IESBA انجام داده است.

تتر بزرگترین دارایی رمزارز استیبل کوین است، زیرا داده‌های coingecko.com نشان می‌دهد که در حال حاضر 73.2 میلیارد USDT در گردش است. صفحه شفافیت این شرکت نشان می‌دهد که این شرکت ۷۸.۴ میلیارد دلار در کل دارایی‌های بلاکچین هایی مانند Omni، Ethereum، Tron، EOS، Algorand و غیره دارد.

منبع: news.bitcoin

امتیاز 5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT