برنامه مدیریت رمز عبور

۵ برنامه مدیریت رمز عبور

زمان مطالعه 8 دقیقه

با افزایش تعداد سرویس هایی که به ثبت نام نیاز دارند، حفظ کردن گذرواژه ها خسته کننده شده است. خوشبختانه، برنامه مدیریت رمز عبور می توانند به حل مشکلات مدرن فناوری کمک کنند و حساب های شما را ایمن نگه دارند.

در سال 2022 در مدیریت رمز عبور باید به دنبال چه چیزی باشید؟

مدیریت رمز عبور ممکن است نسبتاً ساده به نظر برسد، اما ویژگی های مختلفی وجود دارد که یک برنامه خوب را از یک عالی متمایز می‌کند.

به عنوان مثال، آنچه باید از یک مدیر رمز عبور انتظار داشته باشید، یک تولید کننده رمز عبور است که به شما امکان می دهد طول و نویسه استفاده را تنظیم کنید، توانایی گرفتن خودکار فرم ها در حین پر کردن آنها، پشتیبانی از پلتفرم های مختلف و مرورگر، و توانایی سازماندهی رمز عبور خود را داشته باشید. در حالت ایده‌آل، باید به احراز هویت دو مرحله‌ای و احراز هویت چند مرحله‌ای مانند U2F دسترسی داشته باشید.

این مدیران همچنین معمولاً یک نمره سلامت رمز عبور یا تجزیه و تحلیل برای رمزهای عبور شما دارند که به شما می گوید این رمز چقدر قوی هستند. به طور مشابه، اگر گذرواژه‌هایتان در سایت ها، دارک وب و جاهای دیگر ظاهر می‌شوند، مدیر گذرواژه‌تان باید به شما هشدار دهد.

در نهایت، شما می خواهید عملکرد پر کردن خودکار اطلاعات داشته باشید، از جمله برای ورود به سیستم چند صفحه ای. همچنین داشتن یک مدیر رمز عبور به شما امکان می دهد اطلاعات تکمیل خودکار دیگری مانند جزئیات کارت اعتباری و شماره پاسپورت را اضافه کنید. هر چیزی که باید مدام استفاده شود به خاطر سپردن آن دشوار است، همچنین باید ایمن بماند.

ویژگی های اضافی تا حد زیادی به موارد استفاده شما و آنچه می خواهید از مدیر رمز عبور خود دریافت کنید بستگی دارد. اگر می‌خواهید گذرواژه ها را با خانواده خود به اشتراک بگذارید، ویژگی اشتراک گذاری خانوادگی یک ویژگی مفید است. اشتراک های خانوادگی همچنین می‌تواند به شما کمک کند در هزینه ها صرفه جویی کنید و در عین حال اطلاعات را ایمن نگه دارید.

اما، آنچه که تصمیم بزرگی در مدیریت رمز عبور است، رابط کاربری است. ما به شما پیشنهاد می کنیم همه آنها را به خوبی بررسی کنید و یکی را انتخاب کنید که فکر می کنید برای شما بهتر است.

همه این ویژگی ها را به خاطر داشته باشید. در اینجا انتخاب های ما از بهترین مدیران رمز عبور وجود دارد.

بهترین برنامه مدیریت رمز عبور رایگان: Bitwarden

Bitwarden

Bitwarden

نقاط قوت

✓ بهترین گزینه رایگان

✓ متن باز

✓ هزینه اشتراک ارزان

✓ بسیار امن

نقاط ضعف

✗ رابط کاربری ساده و مینیمالیستی

✗ فقط ۱ گیگابایت فضای ذخیره سازی رمزگذاری شده برای کاربران ممتاز

جالب ‌ترین چیز درباره Bitwarden این است که نه تنها بهترین مدیر رمز عبور رایگان است، بلکه یکی از معدود مدیران رمز عبور است که منبع باز هستند. به این معنی است که اگر به فن آوری تسلط دارید، می توانید فایل های سرور را دانلود کرده و خودتان بدون نیاز به پرداخت هزینه اشتراک میزبانی کنید.

با این حال، اگر نمی‌خواهید تمام این موارد را پشت سر بگذارید، همچنان می‌توانید از Bitwarden به صورت رایگان استفاده کنید. طرح رایگان در مقایسه با سایر گزینه های موجود در این فهرست، کمی ساده است، فقط با احراز هویت دو مرحله‌ای ایمیل و نصب برنامه. اما اگر به ویژگی هایی مانند ذخیره سازی فایل های رمزگذاری شده نیاز ندارید، Bitwarden یک مدیر رمز عبور خوب برای شما خواهد بود.

علاوه بر این، رابط کاربری و تجربه ساده و مینیمالیستی هستند. هنگامی که از مرورگر استفاده می کنید، کارهایی مانند پر کردن فرم، گرفتن رمز عبور و نام کاربری آسان است.

متأسفانه، این تجربه به خوبی به دستگاه های تلفن همراه منتقل نمی شود، اگر قصد ندارید از Bitwarden در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود استفاده کنید، این موضوع مشکلی نخواهد داشت.

اگر سطح رایگان Bitwarden را مانند برش گیگ آن امتحان کنید، می‌توانید 10 دلار در سال خرج کنید تا ویژگی های برتر مدیر را دریافت کنید. این ردیف شامل ویژگی هایی مانند دسترسی اضطراری، احراز هویت دو مرحله ای توسعه یافته و پشتیبانی اولویت است. شما همچنین 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی رمزگذاری شده دریافت می‌کنید که برای ذخیره سازی برخی از فایل های مهم عالی است.

بهترین برنامه مدیریت رمز عبور پولی: 1Password

 1Password

1Password

نقاط قوت

✓ عملکرد عالی در چند پلتفرم

✓ رابط کاربری بصری و آسان

✓ احراز هویت چند مرحله ای

نقاط ضعف

✗ نسخه رایگان ندارد

✗ تجربه با تلفن همراه چندان جالب نیست

برخلاف Bitwarden،  1Password به طور کلی بهترین مدیر رمز عبور پولی است. 1Password استفاده از نسخه رایگان و تنها ارائه یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه، بر روی یک سرویس پولی قوی تمرکز می کند. این یک بسته منسجم با فقط 3 دلار در ماه برای یک فرد یا 5 دلار در ماه برای طرح خانواده است که می‌تواند بین حداکثر پنج نفر به اشتراک گذاشته شود.

1Password نسبت به قیمت نیز ویژگی های زیادی دارد. حالت سفر به شما امکان می‌دهد تا داده های حساس را به طور خودکار هنگام سفر در سراسر مرزها حذف کنید و در مکانی امن با یک کلیک ساده بازیابی شوند. همچنین یک ویژگی جالب وجود دارد که به شما امکان می‌دهد اطلاعات ایمن را با استفاده از یک پیوند وب موقت ارسال کنید. اگر نیاز به تبادل داده های حساس مانند رمزهای عبور خانوادگی دارید، بسیار مفید است.

جدای از این ویژگی های امنیتی، نکته مهم دیگر، رابط کاربری و اپلیکیشن است که از نظر طراحی بسیار توسعه یافته تر از Bitwarden به نظر می‌رسد. استفاده از 1Password برای کسانی که دانش فنی زیادی ندارند اما همچنان امنیت بالایی می‌خواهند، احتمالا آسان تر خواهد بود.

در هر صورت، عملکرد چند پلتفرمی 1Password یکی از بهترین ها در تجارت است. 1Password همچنین از لاگین های بیومتریک در هر کجا که در دسترس باشد، پشتیبانی می‌کند. همچنین اگر ترجیح می دهید از بیومتریک اجتناب کنید، انتخاب گسترده ای از روش های احراز هویت جایگزین وجود دارد، مانند احراز هویت چند عاملی مبتنی بر کلید.

تنها نقطه ضعف واقعی 1Password این است که شما فقط 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی رمزگذاری شده دریافت می‌کنید، که با توجه به اینکه Bitwarden یک سوم قیمت دارد و فضای ذخیره سازی مشابهی را ارائه می‌کند، ناامیدکننده است. با این وجود، این یک ضعف بزرگ نیست، به خصوص که بیشتر موارد استفاده فضای ذخیره سازی زیادی را اشغال نمی‌کنند.

بهترین ترکیب مدیریت رمز عبور و VPN: Dashlane

VPN: Dashlane

VPN: Dashlane

نقاط قوت

✓ همراه با VPN

✓ مدیریت گذرواژه انبوه

✓ اینترفیس عالی

نقاط ضعف

✗ اگر از قبل سرویسی دارید، VPN ارائه شده مفید نیست

✗ مشکل ورود چند صفحه ای

اولین چیزی که در لیست مزایا و معایب بالا متوجه خواهید شد این است که ما VPN را هم به عنوان یک مزیت و هم به عنوان یک مشکل برای Dashlane گنجانده ایم. ما تصور می‌کنیم که اکثر افرادی که به VPN نیاز دارند از قبل یک سرویس VPN دارند و لزوماً به دنبال سرویس جدید نیستند. همانطور که گفته شد، اگر VPN ندارید و می خواهید، Dashlane با قیمت 5 دلار در ماه بسیار عالی است.

Dashlane دقیقاً مانند رقبای خود یک تجزیه و تحلیل Password Health دارد که نه تنها به شما می گوید که رمزهای عبور شما چقدر قوی هستند، بلکه به شما می گوید که آیا از آنها استفاده می شود یا خیر. مانند 1Password ، Dashlane همچنین اطمینان می‌دهد که می‌تواند رمزهای عبور شما را به طور خودکار به‌روزرسانی کند.

بسیار شبیه به 1Password، رابط Dashlane برای اکثر مردم بسیار آسان است. با این حال، سهولت استفاده به این معنا نیست که ویژگی های پیشرفته وی مانند احراز هویت چند عاملی مبتنی بر کلید یا اشتراک گذاری ایمن را از دست می‌دهید. متأسفانه، فقط 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی رمزگذاری شده دارد، که برای محصول گرانتر از Bitwarden، اضافی است.

مانند سایر مدیران رمز عبور، Dashlane همچنین دارای یک ابزار پر کردن فرم داخلی است.

خوشحال خواهید شد که بدانید نسخه های برنامه تلفن همراه در iPhone و Android مانند نسخه دسکتاپ با عملکردهای مشابه عمل می‌کنند.

همچنین یکی از بهترین برنامه مدیریت رمز عبور: LastPass

 LastPass

LastPass

نقاط قوت

✓ پشتیبانی عالی بین پلتفرمی

✓ گزینه های وراثت گذرواژه

نقاط ضعف

✗ نسخه رایگان ضعیف است

✗ برنامه دسکتاپ خیلی ساده است

LastPass یک نسخه رایگان از سرویس خود ارائه می‌کند، حقیقت این است که حساب های رایگان دیگر مدیر رمز عبور بسیار بیشتر از آن است. اگر این مدیر رمز عبوری است که انتخاب می‌کنید، برای دریافت تمام ویژگی های آن، باید، حساب پرمیوم با هزینه سالانه ۳۶ دلاری را خریداری کنید.

در طرح پریمیوم، LastPass زنگ ها و سوت هایی را دارد که از یک مدیر رمز عبور خوب انتظار دارید. شما دارای مانیتورینگ وب برای نشت رمز عبور، انواع گزینه های احراز هویت چند عاملی مانند سازگاری با کلید امنیتی سخت افزاری و یک رابط کاربری دوستانه هستید. همچنین یادداشت های ایمن، اشتراک گذاری رمز عبور موقت و 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی رمزگذاری شده وجود دارد.

همچنین LastPass یک ویژگی دسترسی اضطراری را ارائه می دهد اگر اتفاقی برای شما بیفتد و شخص دیگری نیاز به دسترسی به حساب های شما داشته باشد.

در مورد تجربه کلی، رابط کاربری کاملاً کاری و نسبتاً شهودی است، اگرچه برنامه دسکتاپ جای پیشرفت بیشتر را دارد. با این وجود، برنامه های افزودنی مرورگر به طرز شگفت انگیزی کار می‌کنند و LastPass دارای هر دو نسخه آیفون و اندروید برای دستگاه های هوشمند شماست.

با این حال، نقاط ضعفی هم وجود دارد. نسخه پولی LastPass به همان قیمت 1Password است، اما ما رابط کاربری و ویژگی های 1Password را ترجیح می‌دهیم. طرح رایگان LastPass نیز در مقایسه با پیشنهادات Bitwarden وجود ندارد.

همانطور که گفته شد، طرح خانوادگی LastPass ۴ دلار در ماه است در مقایسه با 5 دلار در ماه 1Password، بنابراین اگر بودجه شما محدود باشد، LastPass دارای مزیت است.

بهترین برنامه مدیریت رمز عبور آفلاین: KeePassXC

 KeePassXC

KeePassXC

نقاط قوت

✓ کاملاً منبع باز

✓ پایگاه داده رمز عبور خود را کنترل کنید

نقاط ضعف

✗ بدون همگام سازی بین دستگاهی

✗ زیبایی شناسی رابط کاربری قدیمی

KeePassXC یک مدیر رمز عبور جالب است زیرا جامعه محور و کاملاً منبع باز است. این بدان معناست که نه تنها کاملاً رایگان است، بلکه به شما متکی است که آن را راه‌اندازی و اجرا کنید زیرا هیچ همگام سازی ابری یا بین پلتفرمی وجود ندارد.

همه رمزهای عبور شما رمزگذاری شده و به صورت محلی ذخیره می شوند، بنابراین اگر می‌خواهید به آنها در یک دستگاه جدید دسترسی داشته باشید، باید فایل رمز عبور را ذخیره کنید، آن را در یک سرویس ذخیره سازی ابری مانند Google Drive یا Dropbox آپلود کنید و سپس آن را دانلود و در دستگاه جدید وارد کنید.

ممکن است کار زیادی به نظر برسد، حقیقت این است که از ذخیره سازی و همگام سازی مبتنی بر ابر ایمن تر است و اساساً امنیت رمزهای عبور شما را مستقیماً در دستان شما قرار می دهد.

همچنین به این معنی است که چیزهایی مانند 1 گیگابایت فضای ذخیره سازی فایل رمزگذاری شده، اشتراک گذاری یک به چند، یا هر یک از ویژگی هایی که از سایر مدیران گذرواژه انتظار دارید را دریافت نخواهید کرد.

با ساختن یک مدیر گذرواژه جدید، KeePassXC می‌تواند رایگان و ایمن باقی بماند، به خصوص که پروژه نیازی به نگرانی در مورد نقض داده ها یا تعطیل کردن سرویس توسط شرکت ندارد.

در مورد پشتیبانی از پلتفرم، KeePassXC تنها نرم افزاری را برای مک، لینوکس و ویندوز ارائه می دهد. در تلفنتان، می‌توانید از برنامه شخص ثالثی استفاده کنید که با KeePassXC سازگار است. افزونه های مرورگر KeePassXC برای تکمیل نیز وجود دارد. ویژگی پر کردن خودکار وجود دارد که از طریق استفاده از کلید میانبر تکمیل خودکار کار می‌کند، بنابراین لازم نیست دائماً نگران کپی کردن موارد باشید.

بنابراین آیا باید KeePassXC را دریافت کنید؟ این یک مدیر رمز عبور جالب است، در حالی که راحتی را کنار می گذارید، مزایایی در قالب عدم اتکا به دیگران برای مدیریت رمز عبور شما وجود دارد. اگر این برای شما جذاب است، پس مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد – در نهایت، کاملاً رایگان است!

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT