بهترین ابزارهای وب رایگان برای سایه نویسی

5 تا از بهترین ابزارهای وب رایگان برای سایه نویسی (Ghostwriting) برای افزایش بهره وری

زمان مطالعه 6 دقیقه

سایه نویسی یا Ghostwriting نوعی از نویسندگی است. در واقع سایه‌نویس نویسنده‌ای است که در ازای دریافت پول می‌نویسد و دیگری از اعتبار نوشته استفاده میکند، چه کپشن های اینستاگرام باشد چه یک کتاب کامل در ادامه بهترین ابزارهای وب رایگان برای سایه نویسی را معرفی کرده ایم.

نقد کردن درآمد ارزی

به عنوان یک سایه نویس (Ghostwriter) نه تنها باید یک نویسنده ماهر و با اعتماد به نفس باشید، بلکه باید یک کارمند کارآمد باشید و بتوانید به موقع کارها را تحویل دهید. پروژه‌های سایه نویسی اغلب سنگین با مهلت زمانی کوتاهی هستند، بنابراین این شغل چالش هایی را به همراه دارد.

مانند سایر مشاغل نویسندگی ابزارها و برنامه ها می توانند برای افزایش بازدهی به شما کمک کنند. اگر تازه شروع به سایه نویسی کرده اید یا مدت هاست در این زمینه فعالیت دارید ما در این مقاله پنج مورد از بهترین ابزارهای وب رایگان که می توانید برای افزایش بهره وری از آنها استفاده کنید را معرفی میکنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

1.بهترین ابزارهای وب رایگان برای سایه نویسی: oTranscribe

یکی از جنبه‌های رایج سایه نویسی نوشتن صوت های ضبط شده است و می تواند در قالب مصاحبه یا گفتگو باشند که نیاز به رونویسی و ویرایش دارند. یکی از بهترین ابزارهای وب رایگان برای سایه نویسی oTranscribe است. این برنامه وب ساده رونویسی فایل های صوتی را آسان می کند. این برنامه برای رایانه مناسب است و سایه نویسان می توانند فایل های صوتی یا تصویری خود را آپلود کنند یا حتی لینک یک ویدیوی یوتیوب را برای رونویسی وارد کنند. هنگامی که رسانه مربوطه آپلود شد کاربران می توانند رونویسی را در کادر سفید بنویسند.

میانبرهای صفحه کلید مانند پخش/مکث، پرش به عقب و جلو و سرعت زیاد و کم در منوی تنظیمات از پیش تنظیم شده اند. (در اینجا می توانید میانبرهای صفحه کلید خود را تغییر بدهید تا به بهترین نحو با سبک نوشتاری شما مطابقت داشته باشد).

مزایای oTranscribe

راه اندازی آن سریع و ساده است و نیازی به نصب نرم افزار نیست.

متن به طور خودکار در مرورگر شما ذخیره می شود، بنابراین اگر به طور تصادفی از صفحه خارج شوید یا صفحه را رفرش کنید، مشکلی پیش نمی آید.

می‌توانید برچسب های زمانی را به متن خود اضافه کنید تا بتوانید از جایی که کار را متوقف کرده‌اید ادامه دهید.

از فرمت های مختلف فایل های صوتی و تصویری و همچنین لینک های ویدیویی یوتیوب پشتیبانی می کند.

معایب oTranscribe

این ابزار رونویسی خودکار ندارد و شما باشد با همان سرعتی که می توانید تایپ کنید، رونویسی کنید.

شما فقط می توانید از این ابزار در یک مرورگر وب استفاده کنید.

به طور کلی oTranscribe یک ابزار رایگان عالی برای سایه نویسانی است که نیاز به رونویسی فایل های صوتی دارند.

2.بهترین ابزارهای وب رایگان برای سایه نویسی:  Descript

اگر به دنبال یک ابزار سایه نویسی رایگان هستید که به طور خودکار صدا را رونویسی کند، Descript را امتحان کنید. Descript چهار سطح قیمت شامل رایگان Creator (12 دلار در ماه)، Pro (24 دلار در ماه) و Enterprise (قیمت سفارشی) است. برای یک سایه نویس نسخه رایگان برای رونویسی صدا کافی است (نسخه‌های پولی ساعت‌های بیشتری رونویسی، اکسپورت ویدیوی بدون واترمارک و سایر ویژگی های حرفه‌ای را ارائه می‌دهند).

برای شروع کار با Descript باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. می توانید با گوگل یا یک آدرس ایمیل ثبت نام کنید. پس از ورود به سیستم می توانید یک پروژه جدید ایجاد کنید و فایل صوتی انتخابی را برای رونویسی آپلود کنید.

مزایای Descript

نسخه رایگان Descript یک راه آسان برای رونویسی خودکار فایل های صوتی برای پروژه های سایه نویسی شما فراهم می کند.

می توانید از Descript در مرورگر استفاده کنید یا برنامه آن را دانلود کنید و در دسکتاپ استفاده کنید.

می‌توانید پروژه‌ها را در هر زمان ذخیره کنید و بعدا ادامه آن را انجام دهید.

معایب Descript

نسخه رایگان فقط شامل سه ساعت رونویسی در ماه است، بنابراین اگر کار سایه نویسی شما به زمان بیشتری نیاز داشته باشد، ممکن است این نسخه برای شما مناسب نباشد.

گاهی اوقات دقت رونویسی خودکار زیاد دقیق نیست (به عنوان مثال Descript در درک لهجه ایرلندی عملکرد ضعیفی دارد)، بنابراین بررسی دوبار رونویسی به صورت دستی زمان بیشتری می‌برد.

علیرغم خطاهای Descript در رونویسی استفاده از آن همچنان می تواند سریعتر از یک برنامه رونویسی دستی باشد.

3.بهترین ابزارهای وب رایگان برای سایه نویسی: Grammarly

Grammarly یک ابزار وب رایگان عالی برای سایه نویسان و کلا هر نویسنده ای است. از این ابزار می توان در دسکتاپ، مرورگر و گوشی های هوشمند برای بررسی دستور زبان، املا، سرقت ادبی و موارد دیگر استفاده کرد.

می توانید Grammarly را در Google Docs نصب کرده و استفاده کنید، از افزونه Grammarly در Safari استفاده کنید و حتی آن را به عنوان صفحه کلید برای آیفون خود اضافه کنید. Grammarly Premium نیز برای خرید در دسترس است، اما نسخه رایگان آن ویژگی های کافی را برای سایه نویسان فراهم می کند.

مزایای Grammarly

میتوانید زبانی را که به آن می نویسید (برای مثال بریتیش در مقابل انگلیسی آمریکایی) برای بررسی خودکار املا و دستور زبان تنظیم کنید.

Grammarly پیشنهاداتی را برای رفع غلط املایی، دستور زبان نادرست و علائم نگارشی ارائه می دهد.

Grammarly پیشنهاداتی برای بهبود خوانایی و روانی نوشتار به شما ارائه میدهد، این ویژگی زمانی مفید است که در بیان جمله گیر کرده اید.

معایب Grammarly

Grammarly همه اشتباهات را پیدا نمیکند. بنابراین استفاده همزمان از یک برنامه برای بررسی املای کلمات و تصحیح کامل متن توصیه میشود.

پیشنهادات Grammarly همیشه درست نیستند، بنابراین همیشه آن ها را بررسی کنید.

ممکن است مشکلات سازگاری به خصوص با Google Docs وجود داشته باشد.

به طور خلاصه Grammarly ابزاری سودمند برای سایه نویسی است، اما نباید فقط به آن تکیه کنید.

4. Google Calendar

برنامه های تقویم زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای مدیریت زمان و کارها استفاده کنید، اما شاید یکی از در دسترس‌ترین و ساده‌ترین برنامه‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید Google Calendar باشد. Google Calendar برای اندروید، iOS، مرورگر و دسکتاپ در دسترس است و یک ابزار برنامه ریزی رایگان عالی برای سایه نویسان است.

هر پروژه‌ سایه نویسی دارای مهلت زمانی مختلفی است. با افزودن تاریخ‌های مهم به برنامه تقویم می‌توانید به مدیریت حجم کاری خود کمک کنید، به‌ویژه اگر همزمان روی پروژه‌های دیگری کار میکنید.

مزایای Google Calendar

سازگاری بالایی با دستگاه ها و سیستم عامل های مختلف دارد.

ساده و آسان برای استفاده با یک رابط بصری.

ادغام آسان با سایر برنامه های تقویم.

معایب Google Calendar

برخی از مشکلات در تاریخ ها ممکن است هنگام استفاده از چندین حساب ایمیل رخ دهد.

گزینه های سفارشی سازی کمی وجود دارد.

ممکن است لازم باشد از نمایش رویدادهای اسپم در Google Calendar جلوگیری کنید.

5.بهترین ابزارهای وب رایگان برای سایه نویسی Marinara: Pomodoro® Assistant

یک ابزار ضروری برای سایه نویسان یک برنامه مدیریت زمان مانند Marinara: Pomodoro® Assistant است. استراحت های کوتاه و منظم بین پروژه های کاری می تواند بهره وری شما را افزایش دهد. به گفته فوربز تکنیک پومودورو یک روش مدیریت زمان است که توسط دانشجوی ایتالیایی به نام Francesco Cirillo در دهه 1980 ایجاد شد.

طبق این تکنیک 25 دقیقه‌ کار میکنید، سپس پنج دقیقه استراحت میکنید و این مراحل را تکرار میکنید. پس از حدود چهار بار تکرار باید استراحت طولانی تری در حدود 15 دقیقه داشته باشید.

مزایای Marinara: Pomodoro® Assistant

این تکنیک به شما کمک می کند تا هنگام کار کردن تمرکز بیشتری داشته باشید و به شما یادآوری می کند که استراحت کنید.

می‌توانید انتخاب کنید که چگونه از زمان کار و استراحت مطلع می‌شوید. یک برگه جدید در مرورگر شما باز شود و کار شما را متوقف کند یا یک نوتیفیکیشن برای شما ارسال شود.

می توانید زمان های کاری و استراحت را متناسب با سبک کاری خود تغییر دهید.

معایب Marinara: Pomodoro® Assistant

نوتیفیکیشن ها می‌توانند آزاردهنده باشند، به خصوص اگر هر 25 دقیقه یک برگه جدید کار شما را قطع کند.

از سوی دیگر اگر نوتیفیکیشن ها را خاموش کنید، زمان استراحت‌ را از دست میدهید.

تنظیم دستی تایمر بر روی گوشی یا رایانه می تواند آسان تر باشد.

استفاده از تکنیک پومودورو برای سایه نویسان مفید است، زیرا می توانید در عرض 25 دقیقه کار زیادی با تمرکز بالا انجام دهید بدون اینکه احساس خستگی کنید. این تکنیک را امتحان کنید و ببینید آیا بهره وری شما افزایش می یابد یا خیر.

بهره وری خود را هنگام کار کردن افزایش دهید!

مهم نیست از کدام ابزارهای رایگان استفاده می کنید، در هر صورت هر یک از این ابزارها میتواند تا حدی بهره وری شما را افزایش دهند. آماده بودن بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع کار کاملا آماده هستید تا کار دقیق و با کیفیتی را تحویل دهید. همچنین زمان های استراحت بین کار را فراموش نکنید!

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT