بهترین دانشگاه های ایتالیا 2022

بهترین دانشگاه های ایتالیا 2022

زمان مطالعه 4 دقیقه

ایتالیا یک مقصد محبوب برای تحصیل است و دانشگاه بولونیا قدیمی ترین دانشگاه جهان در این کشور واقع شده است. ایتالیا یکی از غنی ترین فرهنگ های جهان را دارد که تلفیقی از آداب و رسوم و سنت های 20 منطقه است. ایتالیا در جنوب اروپا است و مناظر زیادی از پیست های آلپ در شمال گرفته تا سواحل مدیترانه در جنوب در این کشور واقع شده اند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین دانشگاه های ایتالیا 2022 بپردازیم.

تعیین وقت سفارت 

ایتالیا بیش از هر کشور دیگری در جهان مکان های تاریخی جهانی ثبت شده در یونسکو را در خود جای داده است. این جاذبه‌ها در کنار غذاهای معروف و تاریخ غنی ایتالیا تنها برخی از دلایلی است که هر ساله جزو پربازدیدترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد. در ادامه بهترین دانشگاه های ایتالیا را معرفی میکنیم. با ما همراه باشید.

هر شهر بزرگ ایتالیا دارای یک دانشگاه است که بیشتر آن ها دولتی هستند. با این حال دانشگاه های خصوصی و موسسات عالی تحصیلات تکمیلی نیز در ایتالیا وجود دارد که به طور خاص بر آموزش و تحقیق در سطح تحصیلات تکمیلی و مقاطع بالاتر تمرکز دارند.

بهترین دانشگاه های ایتالیا 2022

بهترین دانشگاه های ایتالیا 2022

بهترین دانشگاه های ایتالیا 2022

چهار مدرک در سیستم آموزش عالی ایتالیا وجود دارد. Laurea معادل لیسانس در سیستم دانشگاهی اروپا است و شامل یک برنامه تحصیلی سه ساله است. Laurea Magistrale نیز معادل مدرک کارشناسی ارشد می باشد و دو سال طول میکشد. Laurea Magistrale a ciclo unico نیز یک دوره پنج یا شش ساله است ( برای برخی رشته ها از جمله پزشکی، معماری و حقوق) و مانند کارشناسی ارشد پیوسته است. Dottorato di ricerca یک برنامه تحصیلی دکترا است که عمدتاً در دانشگاه های عالی تحصیلات تکمیلی ارائه می شود.

پرداخت آزمون های بین المللی

دانشگاه ویتا سالوت سن رافائل (Vita-Salute San Raffaele)

دانشگاه Vita-Salute San Raffaele که با نام UniSR نیز شناخته می شود، یک دانشگاه خصوصی در میلان است. این دانشگاه به ویژه برای تحقیقات پیشگامانه در زمینه سرطان، HIV/AIDS و بیماری های نادر شناخته شده است.

این دانشگاه در سال 1996 تنها با یک بخش روانشناسی شروع به فعالیت کرد، اما اکنون دارای دانشکده های پزشکی و جراحی، روانشناسی و فلسفه است که همگی از علوم شناختی و تجربی پیروی می کنند. برنامه های این دانشگاه بیشتر میان رشته ای هستند.

دانشگاه تحصیلات تکمیلی سنت آنا (School of Advanced Studies sant’anna )

دانشگاه مطالعات پیشرفته سنت آنا در پیزا یک دانشگاه دولتی تخصصی در علوم کاربردی است. این دانشگاه دارای یک آزمون ورودی تقریبا سخت است و در صورتی که دانشجویان بتوانند نمرات مورد نیاز را کسب کنند و به دو زبان تسلط داشته باشند، می توانند به صورت رایگان در این دانشگاه تحصیل کنند. در نتیجه جمعیت دانشجویی این دانشگاه بسیار کم است و کمتر از 1000 دانشجو در دانشگاه حضور دارند.

دانشگاه مطالعات پیشرفته سنت آنا مدارک تحصیلی در علوم بازرگانی، علوم اقتصادی، علوم حقوقی، علوم سیاسی، علوم کشاورزی، علوم پزشکی، مهندسی صنایع و مهندسی اطلاعات ارائه می دهد.

دانشگاه پادوآ (Padua)

دانشگاه پادوآ در سال 1222 به عنوان دانشگاه حقوق تأسیس شد. این دانشگاه دومین دانشگاه قدیمی ایتالیا و پنجمین دانشگاه قدیمی جهان است. این دانشگاه از 32 بخش و هشت دانشکده تشکیل شده است. همچنین دارای یک بیمارستان دانشگاهی، یک موزه و 14 خوابگاه دانشجویی است.

دانشگاه پادوآ بخشی از شبکه ای از دانشگاه های تحقیقاتی تاریخی است که به گروه کویمبرا معروف است و شامل کالج ترینیتی دوبلین، دانشگاه هایدلبرگ، KU Leuven و دانشگاه سالامانکا نیز می شود.

دانشگاه نرماله سوپریوره (Scuola Normale Superiore di Pisa)

Scuola Normale Superiore di Pisa با دانشگاه پیزا و دانشگاه مطالعات پیشرفته سنت آنا بخشی از سیستم دانشگاه پیزا است. این دانشگاه در سال 1810 به عنوان شعبه ای از École Normale Supérieure در پاریس تأسیس شد. این دانشگاه برنامه های تحصیلی در هر دو زمینه علوم انسانی و علوم را ارائه می دهد و هنوز در ساختمان اصلی Palazzo della Carovana در مرکز قرون وسطایی پیزا مستقر است.

دانشگاه ساپینزا رم (Sapienza)

دانشگاه ساپینزا رم در سال 1303 توسط پاپ بونیفاس هشتم تأسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه رم است. ساپینزا بزرگترین دانشگاه در اروپا است که شامل 115000 دانشجو و 9000 دانشجوی بین المللی و تقریبا 4000 کارمند است. این دانشگاه دارای 280 رشته تحصیلی و 200 دوره تخصصی، 63 دپارتمان، 50 کتابخانه و 18 موزه است.

دانشگاه بولونیا (Bologna)

دانشگاه بولونیا در سال 1088 تأسیس شد و قدیمی ترین دانشگاه جهان است. این دانشگاه دارای پردیس هایی در شهرهای چزنا، فورلی، راونا و ریمینی در ایتالیا و همچنین یک پردیس بین المللی بوینس آیرس در آرژانتین است. بولونیا دارای شب های زنده با موسیقی از اپرا گرفته تا دی جی ها و گروه های موسیقی مدرن است.

دانشگاه بولونیا همچنین مسئول فرآیند بولونیا است که مجموعه ای از توافقات بین کشورهای اروپایی با هدف ارتقای کیفیت سیستم‌های آموزش عالی اروپا و بهبود همکاری در داخل اروپا و در سطح بین‌المللی است.

فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه شامل اسقف اعظم کانتربری توماس بکت، تعدادی از پاپ ها، مخترع و مهندس برنده جایزه نوبل گولیلمو مارکونی، انزو فراری و جورجیو آرمانی بنیانگذاران برندهای معروف است.

timeshighereducation

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT