بهترین دانشگاه های مهندسی کانادا

بهترین دانشگاه های مهندسی کانادا 2023

زمان مطالعه 5 دقیقه

با استفاده از داده‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز، بهترین دانشگاه‌های کانادا را برای مدرک مهندسی کاوش کنید. بهترین دانشگاه های مهندسی کانادا را در ادامه بخوانید.

تعیین وقت سفارت

پرداخت هزینه اپلیکیشن فی

6 دانشگاه برتر کانادا برای مدارک مهندسی 2023

برای لیست کامل بهترین دانشگاه های مهندسی در کانادا به پایین بروید

Canada engineering rank 2023 WUR engineering rank 2023 University City
1 27 University of Toronto Toronto
2 =48 University of British Columbia Vancouver
3 =69 University of Waterloo Waterloo
4 =76 McGill University Montreal
5 101–125 University of Alberta Edmonton
6 176–200 Western University London

کانادا گزینه های تحصیلی ارزان تری را برای دانشجویان بین المللی نسبت به بسیاری از کشورهای انگلیسی زبان، و همچنین فرآیندهای درخواست ساده تر و فرصت های بیشتری برای اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی فراهم می کند.

در کانادا، معمول است که دانشجویان کارشناسی مهندسی سال اول پایه را بگذرانند، جایی که آنها اصول اولیه مهندسی را قبل از تخصص در یک زمینه خاص، مانند مهندسی عمران، مکانیک یا شیمی در سال دوم خود، یاد می گیرند.

از طرف دیگر، اگر دانش‌آموزان بدانند که کدام شاخه از مهندسی را می‌خواهند دنبال کنند، بسیاری از دانشگاه‌ها مدارک کارشناسی را ارائه می‌دهند که از همان ابتدا تخصص دارند.

دانش آموزان اغلب باید در طول دوره تحصیلی خود یک دوره تجربه کاری داشته باشند و تشویق می شوند در باشگاه ها و پروژه های مرتبط با مهندسی شرکت کنند.

در زیر بهترین دانشگاه ها برای مدرک مهندسی در کانادا آمده است.

5. دانشگاه آلبرتا

دانشکده مهندسی در دانشگاه آلبرتا دارای یک سال اول مشترک است که به عنوان سال اول واجد شرایط شناخته می شود، با برنامه درسی طراحی شده برای دانش آموزان پایه ای محکم در مهندسی عمومی.

در سال دوم، دانش آموزان می توانند رشته تحصیلی تخصصی تری را انتخاب کنند.

دانش آموزان همچنین می توانند از مدرک چهار ساله سنتی یا همکاری پنج ساله انتخاب کنند. برنامه تعاونی شامل تجربه کاری تحت نظارت است. رشته های تخصصی شامل مهندسی شیمی، فیزیک مهندسی و مهندسی نرم افزار می باشد.

این دانشگاه تعدادی از برنامه های تحصیلات تکمیلی را در زمینه هایی مانند مهندسی شیمی یا مواد ارائه می دهد. در طول برنامه، دانش آموزان هشت دوره را مطالعه می کنند و یک پروژه تحقیقاتی را تکمیل می کنند.

همچنین پروژه های مهندسی متنوعی برای دانشجویان دانشگاه آلبرتا وجود دارد که می توانند در آن شرکت کنند، از جمله پروژه خودروی رباتیک خودمختار. این مدرسه میزبان چندین مسابقه مهندسی مانند چالش انرژی آلبرتا و EngComm است.

یک فضای جوجه کشی وجود دارد که به دانش آموزان منطقه ای برای طراحی و توسعه ایده های خود و همچنین برگزاری جلسات با مربیان و مشتریان می دهد. گاراژ مهندسی الکو در مدرسه دارای فضای سازنده و قابلیت های ساخت است که به دانش آموزان اجازه می دهد نمونه های اولیه را تولید کنند.

4. دانشگاه مک گیل

مک گیل قدیمی ترین دانشگاه مونترال و یکی از سه دانشگاه انگلیسی زبان در کبک است.

دانشگاه مک گیل دارای طیف وسیعی از بخش های مهندسی است که مهندسی بیولوژیکی، شیمیایی، عمران، کامپیوتر، برق، مواد، مکانیک، معدن، نرم افزار و مهندسی منابع زیستی را پوشش می دهد.

همه برنامه های کارشناسی دارای پایه ریاضی و طراحی قوی هستند.

مک گیل همچنین مرکز موتور نوآوری و کارآفرینی مهندسی است که از ایده های کارآفرینی دانشجویان پشتیبانی می کند. از زمان آغاز به کار، این مرکز بیش از 875 دانشجو را مربیگری کرده، با 480 شرکت در زمینه تحقیق و توسعه همکاری کرده و بیش از 100 استارت آپ تولید کرده است.

دانشجویان مهندسی می توانند در طول ترم تابستان در خارج از کشور تحصیل کنند یا در تبادل با یکی از شرکای مک گیل شرکت کنند. دانش آموزان قبلی به باربادوس، پاناما و آفریقا سفر کرده اند. همچنین یک برنامه Mobility Bursary for Exchange برای کمک به دانشجویان با هزینه های زندگی در خارج از کشور وجود دارد.

دانش‌آموزان می‌توانند به چندین تیم طراحی و پروژه بپیوندند، از جمله انجمن طراحی هوافضا، مسابقه مینی باجا، تیم راکت مک گیل و کانو بتنی.

انجمن های مهندسی عبارتند از: انجمن کارشناسی مهندسی، زنان در مهندسی، مهندس کوئیر، و انجمن ملی مهندسین سیاه پوست.

3. دانشگاه واترلو

دانشکده مهندسی دانشگاه واترلو در سال 1957 تأسیس شد و از آن زمان به بزرگترین بخش مهندسی کانادا تبدیل شده است.

15 برنامه کارشناسی در رشته مهندسی ارائه می شود که حوزه هایی مانند مهندسی محیط زیست، فناوری نانو و مهندسی مدیریت را پوشش می دهد.

همچنین 37 برنامه تحصیلات تکمیلی، از کارشناسی ارشد تحقیقاتی تا تحصیلات دکترا وجود دارد. این مدرسه آموزش عملی را در کلینیک ایده های مهندسی خود ارائه می دهد، که به دانش آموزان این فرصت را می دهد تا روی پروژه های مهندسی دنیای واقعی کار کنند.

هرساله به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا در یک تبادل علمی یا تعاونی شرکت کنند، با دانشجویان قبلی که به کشورهایی از جمله سنگاپور، ترکیه و فرانسه سفر کرده‌اند.

فرصت های متعددی برای دانشجویان کارآفرین در دانشگاه واترلو وجود دارد. گزینه کارآفرینی برای دانشجویان مهندسی طراحی شده است که می خواهند پیشینه فنی خود را با مهارت های تجاری افزایش دهند. همچنین Enterprise Co-op وجود دارد که به دانش آموزان اجازه می دهد کسب و کار خود را شروع کنند و در عین حال اعتبار تعاونی کسب کنند.

2. دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال 1915 تاسیس شد و دارای دو پردیس اصلی است.

دانشجویان می توانند در یکی از 14 رشته مهندسی تحصیل کنند.

پردیس Okanagan در مهندسی عمران، برق و مکانیک تخصص دارد، در حالی که پردیس ونکوور میزبان برنامه های مهندسی زیست پزشکی، شیمیایی، بیولوژیکی، عمران و مهندسی کامپیوتر است.

سال اول مدرک مهندسی در UBC یک سال پایه است که برای ایجاد درک گسترده ای از ریاضیات، شیمی و فیزیک طراحی شده است. از بین دانشجویان سال دوم خود یکی از برنامه های تخصصی ارائه شده را انتخاب خواهند کرد. آنها در طول دوره خود پروژه ها را طراحی می کنند، در یادگیری تجربی شرکت می کنند و تجربه حرفه ای کسب می کنند.

دانشجویان مهندسی در UBC می توانند یک ترم کار تعاونی را در خارج از کشور یا در کانادا تکمیل کنند تا مهارت های فنی خود را توسعه دهند. دانشجویان قبلی به استرالیا، چین، آلمان و ژاپن سفر کرده اند. در طول یک تعاونی، دانش آموزان می توانند با حداکثر پنج شرکت کار کنند، چندین صنعت را کشف کنند و در طول دوره تحصیلی خود تا 80000 دلار درآمد کسب کنند. این دانشگاه بیش از 4500 مشارکت صنعتی دارد تا به دانشجویان کمک کند تا مناسب برای خود انتخاب کنند.

1. دانشگاه تورنتو

بر اساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی تایمز در سال 2023، دانشگاه تورنتو نه تنها برترین دانشگاه کانادا در زمینه مهندسی است، بلکه بهترین دانشگاه کانادا به طور کلی است.

دانشکده علوم کاربردی و مهندسی دارای 9 گروه شامل مهندسی شیمی، مهندسی عمران و معدنی، مهندسی برق و مطالعات هوافضا می باشد.

اگر می دانید که می خواهید روی کدام تخصص تمرکز کنید، می توانید برای دوره مهندسی اعلام شده اقدام کنید. اگر نه، می توانید به مدرک علمی اعلام نشده یا مهندسی بپیوندید، جایی که می توانید پایه و اساس گسترده ای را قبل از تصمیم گیری در مورد بهترین رشته برای خود ایجاد کنید.

دانشجویان مهندسی دانشگاه تورنتو نیز در طول تحصیل فرصت سفر دارند. در سال 2019، یکی از چندین باشگاه مهندسی، تیم مسابقه خورشیدی آبی آسمان، به عنوان بخشی از چالش جهانی خورشیدی بریجستون به مناطق دورافتاده استرالیا سفر کرد. سایر دانشجویان از شرایط تجربه عملی برای گذراندن یک سال در خارج از کشور در صنعت استفاده کرده اند، در شرکت هایی مانند Flyability، سازنده هواپیماهای بدون سرنشین مستقر در سوئیس.

دانشگاه های برتر کانادا برای مدارک مهندسی 2023

برای مشاهده نتایج کامل رتبه بندی دانشگاه های جهانی در سال 2023 روی هر موسسه کلیک کنید.

Canada engineering rank 2023 WUR engineering rank 2023 University City
1 27 University of Toronto Toronto
2 =48 University of British Columbia Vancouver
3 =69 University of Waterloo Waterloo
4 =76 McGill University Montreal
5 101–125 University of Alberta Edmonton
6 176–200 Western University London
=7 201–250 University of Calgary Calgary
=7 201–250 Concordia University Montreal
=7 201–250 McMaster University Hamilton
=7 201–250 Memorial University of Newfoundland Newfoundland and Labrador
=7 201–250 University of New Brunswick UNB Fredericton
=7 201–250 University of Victoria Victoria
=13 251–300 Carleton University Ottawa
=13 251–300 University of Montreal Montreal
=13 251–300 Ontario Tech University Ontario
=16 301–400 Lakehead University Ontario
=16 301–400 University of Ottawa Ottawa
=16 301–400 Université du Québec Quebec City
=16 301–400 University of Saskatchewan Saskatoon
=16 301–400 Simon Fraser University Burnaby
=21 401–500 Dalhousie University Halifax
=21 401–500 University of Guelph Guelph
=21 401–500 Université Laval Quebec City
=21 401–500 University of Manitoba Winnipeg
=21 401–500 Toronto Metropolitan University Toronto
=21 401–500 University of Windsor Windsor
=27 501–600 Queen’s University Kingston
=27 501–600 University of Regina Regina
=27 501–600 York University Toronto
امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT