بهترین مترجم آنلاین

11 بهترین مترجم آنلاین که می توانید در دنیای واقعی استفاده کنید

زمان مطالعه 7 دقیقه

به ترجمه سریع به زبان دیگری نیاز دارید؟ این مترجمان آنلاین رایگان برای ترجمه زبان دیگر عالی هستند. بهترین مترجم آنلاین را در ادامه بررسی کرده ایم.

وقتی به ترجمه سریع به زبان دیگری نیاز دارید کجا می روید؟ یک دوست؟ یا دیکشنری زبان خارجی؟ اگر نیاز به ترجمه مکرر کلمات دارید، می‌توانید یک افزونه مرورگر مفید نیز نگه دارید.

با این حال، اگر ترجیح می دهید یکی را نصب نکنید، یا اگر شرکت شما به سادگی اجازه آن را ندهد، همه چیز می تواند چالش برانگیز باشد. این مترجمان آنلاین رایگان برای تعویض سریع کلمات یا جملات به زبان های دیگر عالی هستند. و برخی، در واقع، ویژگی های اضافی را ارائه می دهند که آنها را حتی بهتر می کند.

1.بهترین مترجم آنلاین Google Translate

یکی از محبوب ترین خدمات ترجمه آنلاین توسط گوگل ارائه می شود. و اگر در گوگل به دنبال مترجمان بگردید، وب سایت ترجمه مفید خودش درست بالای نتایج جستجوی شما ظاهر می شود. این بدان معنی است که شما مجبور نیستید وب سایت دیگری را باز کنید.

اما اگر مقدار متن طولانی برای ترجمه دارید، وب سایت مترجم گوگل جایگاه شماست. فضای بیشتری برای متن خود دارید و می توانید روش ورودی خود را از گزینه های دست خط یا صفحه کلید انتخاب کنید. ویژگی های دیگری که ممکن است دوست داشته باشید ذخیره، گوش دادن، اشتراک گذاری یا کپی متن ترجمه شده است.

علاوه بر این، اگر فکر می کنید ترجمه نادرست است، می توانید یک ویرایش پیشنهاد دهید. Google Translate بیش از 100 زبان را ارائه می دهد.

2.بهترین مترجم آنلاین Bing Translator

یکی دیگر از نام های بزرگ در وب سایت های ترجمه رایگان آنلاین، بینگ است که از مترجم مایکروسافت استفاده می کند. می توانید زبان ورودی خود را انتخاب کنید یا از سایت بخواهید که به طور خودکار آن را هنگام تایپ تشخیص دهد. اگر میکروفون خود را فعال کرده‌اید، می‌توانید متنی را که می‌خواهید ترجمه شود بیان کنید، که اگر از ما بپرسید بسیار راحت به نظر می‌رسد.

پس از دریافت ترجمه، گزینه هایی برای شنیدن آن با صدای بلند با صدای مرد یا زن، اشتراک گذاری آن یا جستجوی Bing با آن دارید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید فیدبک کمی ارائه دهید، می‌توانید به ترجمه یک علامت مثبت یا منفی بدهید. مترجم رایگان بیش از 60 زبان را ارائه می دهد که به نظر ما آن را به یک معامله عالی تبدیل می کند.

3. Translatedict

در Translatedict، می توانید از بین بیش از 50 زبان انتخاب کنید و از تشخیص خودکار برای گویش خود استفاده کنید. فقط کلمه، عبارت یا حتی مقدار زیادی متن را وارد کنید، زبان ترجمه را انتخاب کنید و دکمه Translate را بزنید. ترجمه نوشته شده را می بینید و می توانید روی دکمه صدا کلیک کنید تا آن را با صدای بلند بشنوید.

اگر از ترجمه در ارتباطات نوشتاری استفاده می کنید، تعداد کلمات و کاراکترهای مفید را در پایین مشاهده خواهید کرد. این برای متون یا پست های رسانه های اجتماعی که در آن فضای محدودی دارید عالی است.

Translatedict همچنین مناطقی را فقط برای مترجم صوتی و ویژگی متن به گفتار فراهم می کند. به علاوه، می‌توانید با پر کردن فرم آنلاین، برای ترجمه‌های حرفه‌ای درخواست کمک کنید و قیمت آن را دریافت کنید.

4.بهترین مترجم آنلاین Translate.com

یک مترجم خوب که از خدمات مایکروسافت استفاده می کند، اما بیش از 30 زبان را ارائه می دهد، Translate.com است. می توانید از صدا یا صفحه کلید خود برای وارد کردن متن استفاده کنید، سپس ترجمه را بخوانید یا به آن گوش دهید.

اگر فکر می کنید ترجمه باید بررسی شود، می توانید با 100 کلمه اول ترجمه انسانی را به صورت رایگان دریافت کنید. فقط روی آیکون مخاطب کلیک کنید و ورود به سیستم را انتخاب کنید یا اگر اولین بار است که از این ابزار استفاده می کنید یک اکانت ایجاد کنید.

5. DeepL Translator

DeepL Translator یک ابزار واقعا جالب است که با تعاریف خاص خود و گزینه های تکمیل خودکار جمله ارائه می شود. شما می توانید از بین 26 زبان انتخاب کنید و هنگامی که ترجمه را دریافت کردید، برای جزئیات بیشتر فقط روی یک کلمه دوبار کلیک کنید. خوشبختانه، این ابزار همچنین می تواند زبان ها را در لینوکس و سایر سیستم عامل ها ترجمه کند.

وقتی آن کلمه را در ترجمه انتخاب می کنید، یک کادر کشویی با گزینه های بیشتری خواهید دید. همچنین می توانید نگاهی به تعریف کلمه ای که همزمان در پایین صفحه ظاهر می شود بیندازید.

بعلاوه، نمونه هایی از کلمه مورد استفاده در هر دو زبان ورودی و خروجی را مشاهده خواهید کرد. اگر می خواهید زبانی را که به آن ترجمه می کنید یاد بگیرید، این یک ویژگی عالی است.

6. PROMT Online Translator

مترجم آنلاین PROMT به اندازه سایر مترجمان زبان ارائه نمی دهد. این لیست تا کنون به حدود 22 زبان محدود شده است. اما ویژگی های خوب دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، از تشخیص خودکار زبان استفاده می کند و حتی موضوعی را برای ترجمه انتخاب می کند.

سپس می توانید کپی کنید، جایگذاری کنید، املای آن را بررسی کنید یا به یک فرهنگ لغت دسترسی داشته باشید. یک صفحه کلید مجازی نیز وجود دارد، بنابراین اگر مثلاً از سایت در تبلت استفاده می کنید، ظاهر کردن کلمات یا جملات شما ساده است. PROMT همچنین نرم افزار ترجمه را ارائه می دهد که می توانید آن را خریداری و دانلود کنید. جالب اینجاست که این مترجم رایگان وب سایت آنلاین به عنوان یک برنامه برای کاربران اندروید و iOS نیز موجود است.

7.بهترین مترجم آنلاین Collins Dictionary Translator

اگر از وب سایت دیکشنری کالینز برای جستجوی تعاریف یا مترادف ها استفاده می کنید، به مترجم نگاهی بیندازید. می توانید متن را وارد کنید و آن را به بیش از 60 زبان ترجمه کنید.

در حالی که این مترجم دارای حداقل امکانات است، ترجمه ها از مایکروسافت می آیند و یک دکمه کپی مناسب برای متنی که دریافت می کنید وجود دارد. اگر به دنبال یک مترجم پایه در سایتی با فرهنگ لغت، اصطلاحنامه و ابزارهای گرامری هستید، دیکشنری کالینز برای شما مناسب است.

8. ImTranslator

ImTranslator یک سایت عالی برای ترجمه و مقایسه همزمان است. می‌توانید یک ترجمه ساده، ترجمه برگشتی و مقایسه بین مترجم‌های PROMT، Google و Microsoft را در یک مکان دریافت کنید. این سایت هزاران زبان را ارائه می دهد زیرا به سایر خدمات ترجمه محبوب مانند Google نیز لینک می دهد.

در مورد موارد اضافی، مجموعه ای از ابزارهای مفید مانند ابزار ترجمه برگشتی وجود دارد که به طور خودکار متن مورد نظر را به اصلی ترجمه می کند – این به شما کمک می کند تا از نظر دقت مقایسه کنید.

از ویژگی تشخیص خودکار زبان، فرهنگ لغت، املا و رمزگشا با علامت های چک بهره ببرید. یا از دکمه‌ها برای کپی، جای‌گذاری، استفاده از تبدیل متن به گفتار یا اشتراک‌گذاری ترجمه از طریق ایمیل استفاده کنید. ImTranslator همچنین کاراکترهای تاکیدی ویژه ای را ارائه می دهد که شامل نمادهای ارز، ریاضی و شرکت است.

9. SpanishDict

اگر نیازهای اصلی ترجمه شما انگلیسی به اسپانیایی است، SpanishDict انتخاب ایده آل شما است. درست در صفحه اصلی، می‌توانید متنی را که برای ترجمه نیاز دارید ظاهر کنید. اما آنچه در مورد این مترجم اسپانیایی خوب است این است که شامل یک مجموعه شخصیت های خاص نیز می شود.

وقتی کادر ترجمه را می بینید، کافی است روی فلش کلیک کنید تا با دکمه های تاکیدی بزرگ شود. اگر متنی به زبان اسپانیایی دریافت کرده اید و باید آن را به انگلیسی ترجمه کنید، این کاراکترها به کارتان می آیند. و البته می توانید برعکس آن را نیز ترجمه کنید. دیگر ویژگی های خوب تعاریف و مثال هایی است که با ترجمه خود دریافت می کنید. برای اطلاعات بیشتر، بهترین برنامه ها برای یادگیری اسپانیایی را بررسی کنید.

10. Reverso

Reverso یک وب سایت است که مجموعه ای از فناوری های ارتباطی رایگان را ارائه می دهد. از ترجمه ماشین عصبی (NMT) استفاده می کند، رویکردی برای ترجمه ماشینی از طریق شبکه های عصبی مصنوعی. خدمات آن از ترجمه، بررسی املا و دستور زبان گرفته تا فرهنگ لغت، بررسی زمینه و موارد دیگر می باشد.

با پشتیبانی از بسیاری از زبان های محبوب مانند آلمانی، اسپانیایی، انگلیسی، چینی، ژاپنی و غیره، در حال حاضر به حدود 60 میلیون کاربر فعال در وب خدمات ارائه می دهد. به غیر از ابزارهای ترجمه آنلاین، می توانید پسوند مرورگر آن را نیز نصب کنید. Reverso همچنین به عنوان یک برنامه برای سیستم عامل های اندروید، آیفون، مک و ویندوز در دسترس است.

اما، اگر بخشی از سازمانی هستید که به دنبال چیزی قوی‌تر است، باید Reverso Corporate Translator را امتحان کنید، نسخه پولی و پیشرفته‌ای از خدمات ترجمه آنلاین رایگان.

11.بهترین مترجم آنلاین ChatGPT

شاید برای برخی غیرمنتظره‌باشد که به این فهرست اضافه شود، اما خبری نیست که ChatGPT و سایر ابزارهای هوش مصنوعی جهان را در برگرفته‌اند. در واقع، یکی از اهداف متعدد چنین ابزارهایی این است که به عنوان مترجم عمل کنند. در اینجا یک مثال است:

مطلب فوق ترجمه یک مقاله انگلیسی از اکونومیست به هندی است. اگرچه ترجمه از کامل بودن فاصله زیادی دارد (مشکلاتی در زمان ها و عبارات وجود دارد)، اما به اندازه کافی خوب است که بتوان موضوع را در یک مکالمه غیررسمی بیان کرد.

اگر فقط یک خط ساده را ترجمه کنید، خواهید دید که این ابزار بسیار بهتر عمل می کند.

با یک ثبت نام ساده می توانید از نسخه رایگان ChatGPT استفاده کنید. یک نسخه پریمیوم نیز وجود دارد که عملکرد بهتری دارد که برای شما 20 دلار در ماه هزینه دارد. بنابراین به این ابزار نگاهی بیاندازید و ببینید که آیا آن را به عنوان یک مترجم زبان آنلاین دوست دارید یا خیر.

بهترین مترجم آنلاین را برای نیازهای خود پیدا کنید

مانع ارتباطی یک چیز واقعی است. و اگر با فیلمنامه ای سر و کار دارید که برای شما کاملاً ناآشنا است، دو برابر می شود. خوشبختانه، شما مترجمان زبان آنلاین فوق را دارید و هر یک از آنها می توانند کار را انجام دهند.

و از آنجایی که هر یک از ابزارهایی که در اینجا فهرست کرده‌ایم ویژگی متفاوتی برای ارائه دارند، در امتحان کردن بیش از یکی از آن‌ها تردید نکنید و ببینید کدام را بیشتر دوست دارید. یا چرا یک قدم فراتر نروید و سعی نکنید یک زبان جدید یاد بگیرید؟

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT