بهترین مشاغل علوم کامپیوتر

10 تا از بهترین مشاغل علوم کامپیوتر

زمان مطالعه 6 دقیقه

با پیشرفته شدن دنیای دیجیتال مشاغل جدیدی در علوم کامپیوتر به وجود آمده اند. اما انتخاب یک حوزه کاری ممکن است برای متخصصان علوم کامپیوتر سخت باشد. فرض کنید میخواهید در زمینه علوم کامپیوتر شروع به کار کنید، اما در انتخاب یک مسیر مناسب با مشکل مواجه هستید. در این مقاله بهترین مشاغل آینده دار در زمینه علوم کامپیوتر را معرفی میکنیم. با ما همراه باشید.

1- بهترین مشاغل علوم کامپیوتر: مهندس ماشین لرنینگ

مهندسی ماشین لرنینگ یا یادگیری ماشین شامل طراحی نرم افزار یا سیستم هایی است که از داده های دریافتی برای بهبود عملکرد خود استفاده میکنند و به زبان ساده یاد می گیرند. توجه به این نکته مهم است که یادگیری ماشین (ML) زیرمجموعه‌ای از هوش مصنوعی (AI) است و این دو حوزه یکسان نیستند.

برنامه های ماشین لرنینگ در همه صنایع و زمینه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال میتوان به موتورهای جستجو، هشدارهای اسپم، هشدارهای نوتیفیکشن و تشخیص تهدید بدافزار اشاره کرد. مواردی که گفته شد فقط قسمت کوچکی از کاربرد ماشین لرنینگ در دنیای امروز است.

مهندسی ماشین لرنینگ شغل بسیار آینده داری است؛ زیرا جهان به سمت مفاهیمی مانند متاورس و فرآیندهای کاملاً خودکار در بسیاری از صنایع حرکت می کند. با این حال برای تبدیل شدن به یک متخصص ماشین لرنینگ باید پیشینه ریاضی، آمار، برنامه نویسی کامپیوتر و مهندسی نرم افزار قوی داشته باشید.

2- بهترین مشاغل علوم کامپیوتر: تحلیلگر داده

یک تحلیلگر داده، داده ها را جمع آوری، سازماندهی و تفسیر می کند تا به شرکت ها در تصمیم گیری آگاهانه کمک کند. تحلیلگران داده در چندین صنعت از جمله امور مالی، کسب و کار، خدمات درمانی و دولت میتوانند فعالیت داشته باشند و جزو منابع انسانی ارزشمند شرکت به حساب می آیند.

تحلیلگران داده باید با ابزارهای مانند Microsoft Excel، Google Sheets، SQL، Tableau و Python آشنا باشند. علاوه بر این تبدیل شدن به یک تحلیلگر داده مستلزم داشتن مهارت های ارتباطی خوب، مهارت های تحلیلی و پایه قوی در آمار است.

حقوق پایه یک تحلیلگر داده بیش از 45000 دلار درآمد سالانه تخمین زده شده است، اگرچه طبق گفته PayScale میانگین حقوق حدود 63000 دلار است. همچنین می‌توانید به‌عنوان یک فریلنسر کار کنید، برنامه کاری خود را تنظیم کنید و در پروژه هایی که به آن علاقه مند هستید شرکت کنید.

3- مهندس رایانش ابری

یک مهندس ابر سیستم هایی را توسعه میدهد، راه اندازی و نگهداری می کند که به طور ایمن داده های بزرگی را ذخیره می کند و ظرفیت محاسباتی کاربران خود را بهبود می بخشد. یکی از وظایف مهندس ابر طراحی راه حل های ابری برای سازمان ها و کسب و کارها است.

برای تبدیل شدن به یک مهندس ابر باید مهارت های برنامه نویسی و شبکه های کامپیوتری در سطح عالی داشته باشید. از آنجایی که تعداد کاربران سرویس ابری به سرعت در حال افزایش است، سرویس ها و مشاغل در زمینه رایانش ابری برای اطمینان از عملکرد بهینه زیرساخت های ابری مورد نیاز است.

طبق گفته Glassdoor، میانگین حقوق یک مهندس ابر ۱۲۰ هزار دلار است. البته این رقم هر چه بیشتر کار کنید و در حرفه خود پیشرفت کنید افزایش می یابد.

4-بهترین مشاغل علوم کامپیوتر: تحلیلگر امنیت سایبری

وظیفه یک تحلیلگر امنیت سایبری جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به داده ها و سیستم های شبکه کامپیوتری است. مردم و سازمان‌ها در سرتاسر جهان برای فعالیت‌های کاری و شخصی خود به شدت به رایانه‌ها و پلتفرم‌های دیجیتال متکی هستند، بنابراین نیاز به محافظت از داده‌های آنها در برابر تهدیدات مخرب رو به افزایش است.

علاوه بر این افزایش حجم داده های جمع آوری شده توسط سازمان ها در سراسر جهان نیاز به توسعه دهندگان امنیت سایبری را افزایش داده است. بنابراین این متخصصان باید همیشه به آینده فکر کنند و مکانیسم‌های دفاعی قوی ایجاد کنند که از حملات جلوگیری کرده و از سرقت اطلاعات جلوگیری کنند.

طبق آمار PayScale تحلیلگران امنیت سایبری در ایالات متحده سالانه بیش از 75000 دلار درآمد دارند. بنابراین اگر مهارت‌های لازم این شغل را دارید درآمد خوبی کسب خواهید کرد.

5- توسعه دهنده وب

توسعه دهنده وب مسئول ایجاد وب سایت های کاربردی با توجه به نیاز مشتریان است. شرکت ها از خدمات طراحان وب سایت برای ایجاد وب سایت برای کسب و کار خود استفاده می کنند و اطلاعات مهمی را برای بازدیدکنندگان در آن درج میکند.

دو نوع توسعه دهنده وب سایت شامل توسعه دهنده فرانت اند و توسعه دهنده بک اند است. یک توسعه دهنده فرانت اند ظاهر و عملکرد وب سایت را طراحی می کند و توسعه دهنده بک اند وب سایت را طوری برنامه ریزی می کند که مطابق انتظار عمل کند. در واقع زیر ساخت موردنیاز را برای فرانت اند ایجاد می کند.

برای فعالیت در زمینه توسعه وب باید مهارت های کدنویسی عالی داشته باشید و در استفاده از زبان هایی مانند جاوا، PHP و CSS متخصص باشید. طبق آمار PayScale بسته به تخصص و موقعیت مکانی خود می توانید سالانه بین 40000 تا 90000 دلار درآمد کسب کنید.

6-بهترین مشاغل علوم کامپیوتر: توسعه دهنده نرم افزار

یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار نرم‌افزارهای کاربردی و فرآیندهای سیستم را طراحی، نگهداری و بهبود میدهد. نرم افزارها رایانه ها و سایر دستگاه ها را قادر می سازد تا کار کنند. بدون نرم افزار رایانه ها و دستگاه های تلفن همراه هیچ کاربردی نخواهند داشت.

وظایف این شغل شامل انجام تجزیه و تحلیل های پیچیده برای توسعه سیستم ها و نرم افزارهایی است که وظایف خاصی را بر اساس عملکرد خود در یک سیستم کامپیوتری انجام می دهند. توسعه دهندگان نرم افزار باید دانش گسترده ای از زبان های برنامه نویسی و فرآیندهای توسعه نرم افزار داشته باشند. طبق آمار PayScale در این شغل می توانید حقوق سالانه 55000 تا 108000 دلار دریافت کنید.

7- بهترین مشاغل علوم کامپیوتر: کارشناس داده

کارشناس داده با تولید مجموعه داده‌های مرتبط و توسعه مدل‌هایی با استفاده از داده ها رویدادهای آینده را پیش‌بینی کرده و چالش‌های سازمان‌ها را حل می‌کنند. شغل یک کارشناس داده با تحلیلگر داده شباهت هایی دارد.

تحلیلگران داده داده ها را از منابع دیگر با تحقیق به دست می آورند، دانشمندان داده باید داده های خود را فرموله کنند و الگوریتم های پیش بینی را بر اساس این داده ها توسعه دهند. علاوه بر این علم داده ارتباط نزدیکی با ماشین لرنینگ دارد و کارشناس داده باید دانش گسترده ای در زبان های برنامه نویسی و ابزارهای تجزیه و تحلیل داده داشته باشد.

به طور میانگین حقوق سالانه کارشناس داده حدود 100000 دلار است. شما می توانید با پیشرفت در حوزه کاری خود درآمد بیشتری کسب کنید.

8-بهترین مشاغل علوم کامپیوتر: توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل

توسعه دهندگان برنامه های موبایل مسئول ایجاد نرم افزار کاربردی برنامه های موبایل هستند. موبایل ها بدون این برنامه ها غیرقابل استفاده هستند. صرف نظر از تعداد برنامه های کاربردی موجود در اینترنت، شرکت ها و مشتریان همچنان به دنبال توسعه دهندگانی برای ایجاد برنامه های خلاقانه هستند.

توسعه دهندگان برنامه های موبایل باید به طور مداوم مهارت های کدنویسی و توانایی خود را برای ایجاد نرم افزار کاربردی توسعه دهند. طبق آمار PayScale توسعه دهندگان مبتدی اپلیکیشن موبایل سالانه حدود 50000 دلار درآمد دارند و حقوق متوسط این شغل 76500 دلار است.

9- تحلیلگر سیستم های کامپیوتری

تحلیلگران کامپیوتر که به عنوان طراحان سیستم نیز شناخته می‌شوند، مسئول بررسی عملکرد سیستم‌های کامپیوتری هستند. یک تحلیلگر سیستم های کامپیوتری سیستم ها را بررسی می کند، اجزای سخت افزاری و نرم افزاری را برای کارایی بهینه پیکربندی کرده و نقص های سیستم کامپیوتری را عیب یابی می کند.

برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر سیستم های کامپیوتری باید IT قوی، تفکر تحلیلی، حل مسئله و مهارت های ارتباطی داشته باشید. همچنین مهارت های شبکه های کامپیوتری و به روز بودن با فناوری های جدید ضروری است.

طبق آمار PayScale شما می توانید به عنوان یک تحلیلگر سیستم های کامپیوتری در ایالات متحده 72000 دلار حقوق دریافت کنید. امروزه با افزایش تقاضا برای متخصصان سیستم های کامپیوتری میزان حقوق دریافتی آن ها نیز افزایش می یابد.

10-بهترین مشاغل علوم کامپیوتر: توسعه دهنده بلاک چین

توسعه‌دهندگان بلاک چین سیستم‌های مستقل و غیرمتمرکزی ایجاد می‌کنند که اطلاعات را در دسته هایی به نام بلوک در تمام رایانه‌های متصل به پلتفرم (بلاک چین) ذخیره، تکثیر و توزیع می‌کنند. یک توسعه بلاک چین پلتفرم های دیجیتالی طراحی میکند که در آن همه شرکت کنندگان به طور خودکار تراکنش های داده را بدون نیاز واسطه مدیریت می کنند.

پذیرش گسترده فناوری بلاک چین در صنایعی مانند امور مالی و فناوری به این دلیل است که سطحی از پویایی و امنیت را ارائه میدهد که سازمان ها به شدت به آن نیاز دارند. بنابراین شغلی به عنوان یک توسعه دهنده بلاک پتانسیل رشد بسیار بالایی دارد.

بر اساس آمار Glassdoor، توسعه دهندگان بلاک چین سالانه حدود 113000 دلار درآمد دارند. این رقم تقریباً دو برابر میانگین حقوق بیشتر مشاغل است. این آمار نشان میدهد تقاضا برای این شغل بسیار زیاد است.

آینده در فناوری است

فرصت های شغلی در علوم کامپیوتر و فناوری فوق العاده هستند و سریعتر سایر مشاغل رشد میکنند. به عنوان یک متخصص علوم کامپیوتر می‌توانید نقش بزرگی در ساخت فناوری های آینده داشته باشید.

بنابراین انتخاب شغل در حوزه علوم کامپیوتر یک انتخاب هوشمندانه است. حوزه های تخصصی که در این مقاله گفته شد را مطالعه کنید و ببینید چه شغلی برای شما مناسب است و جایگاه خود را در آینده فناوری تضمین کنید.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT