بهترین برنامه ها برای دوره های آنلاین

معرفی 5 تا از بهترین برنامه ها برای دوره های آنلاین

زمان مطالعه 7 دقیقه

با برنامه ها و دوره های مناسب، می توانید به صورت آنلاین از خانه‌تان آنچه می خواهید را بیاموزید و بدون پرداخت هیچ هزینه ای به پیشرفت شغلی خود بپردازید. در این مقال به معرفی 5 تا از بهترین برنامه ها برای دوره های آنلاین  می پردازیم.

خرید با پی پال

بهترین برنامه ها برای دوره های آنلاین

منابع یادگیری آنلاین بسیار زیادی در دنیای دیجیتال ما وجود دارد که انتخاب بهترین آنها بسیار دشوار است. اما اگر بتوانید دوره هایی را از برخی از بهترین مربیان جهان پیدا کنید که همگی به صورت رایگان در تلفن هوشمند شما در دسترس هستند، چه؟

خرید با ویزا و مستر

امروز، پنج برنامه برتر برای گذراندن دوره های رایگان را به شما معرفی خواهیم کرد که می توانند به شما کمک کنند.

برنامه Khan Academy

بهترین برنامه ها برای دوره های آنلاین

بهترین برنامه ها برای دوره های آنلاین

Khan Academy یک موسسه غیرانتفاعی است که هدف آن “ارائه آموزش رایگان و در سطح جهانی برای هر کسی و در هر کجا” است و به این وعدهاش هم عمل کرده است. چه به دنبال تقویت مهارت های ریاضی خود باشید، چه به دنبال یادگیری مهارت های مالی شخصی باشید که هرگز در مدرسه به شما یاد نداده اند، و چه بخواهید برای امتحان شیمی AP آینده آماده شوید، Khan Academy همه آنچه نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهد.

کتابخانه دوره های این برنامه بسیار جامع است و شامل موارد زیر می شود:

  • ریاضی: از سطح مهدکودک تا محاسبات در سطح کالج را شامل می شود
  • علم: تقریباً هر زمینه ای از زیست شناسی، شیمی و فیزیک را شامل می شود
  • اقتصاد: اقتصاد خرد، اقتصاد کلان و بازارهای مالی را بررسی می کند
  • هنر و علوم انسانی: تاریخ جهان و هنر امپراتوری های مختلف را پوشش می دهد
  • محاسبات: یک پایگاه عالی برای یادگیری در مورد علوم کامپیوتر را ارائه می دهد
  • مهارت های زندگی: به طور کامل گزینه های مالی شخصی و شغلی را بررسی می کند

یادگیری با Khan Academy به صورت شخصی و خودخوان است و مانند یک سری از برنامه های دیگر لیست ما، گواهینامه ای به شما ارائه نمی دهد. اما، اگر به دنبال تحصیل رایگان در سطح کالج هستید، Khan Academy احتمالاً با محتوای بصری عالی برنامهاش و آزمون های مکررش برای تست دانش شما از انتظارات شما بسیار فراتر خواهد رفت.

همچنین در این برنامه تاکید ویژه ای بر کمک به دانش آموزان در امتحاناتشان، مانند امتحانات AP یا SAT وجود دارد. برخی از دوره ها، مانند تاریخ ایالات متحده یا اقتصاد کلان، نسخه های AP/کالجی را ارائه می دهند که برای کمک به قبولی شما در امتحانات طراحی شده است، همچنین با ارائه «امتیازهای تسلط» به شما این امکان را می دهد تا در حین پاسخ دادن به سؤالات امتحان، پیشرفت خود را بسنجید.

Download: Khan Academy for iOS | Android (Free)

برنامه eDX

بهترین برنامه ها برای دوره های آنلاین

بهترین برنامه ها برای دوره های آنلاین

در عین حال که Khan Academy مجموعه ای از دوره های آموزشی خودش را ارائه می دهد، eDX با دانشگاه هایی مانند هاروارد، MIT و برکلی در کنار غول های صنعت مانند گوگل، IBM و مایکروسافت همکاری کرده است تا بیش از 2800 دوره در طیف وسیعی از رشته ها ارائه دهد. که این رشته ها شامل حوزه هایی مانند مهندسی، حقوق و فلسفه است.

با این حال، eDX یک شرکت انتفاعی و سود محور است، بنابراین می توانید با پرداخت هزینه های دوره، از مزایایی مانند مطالب درسی بایگانی شده، گواهینامه های حرفه ای و تکالیف/امتحانات درجه بندی شده بهره مند شوید. با دوره های رایگان، مطالب فقط برای یک مدت زمان مشخص در دسترس هستند، اما همیشه می توانید یک دوره را شروع کنید و سپس قبل از اینکه مهلت ارتقاء آن تمام شود آن دوره را ارتقا دهید.

با این حال، دوره های رایگان برای کمک به گسترش دانش خود در یک موضوع خاص بیش از حد کافی و کارآمد هستند. اکثر آنها خود آموز هستند و دستورالعمل هایی در مورد مدت زمان سپری این دوره ها و همچنین تعداد ساعاتی که معمولاً در یک هفته صرف یادگیری می کنید نیز ارائه می دهند. همچنین یک سری دوره های آموزشی به همراه برنامه زمانی ثابت و مطالبی که به صورت دوره ای منتشر می شوند، نیز وجود دارد.

تماشای دوره ها در این برنامه با داشتن یک طرح بندی واضح و مشخص و ساختار دوره ساده، بسیار آسان است. حتی می توانید ویدیوها را برای تماشای آفلاین دانلود کنید و در صورت داشتن هر گونه سؤال در انجمن های گفتگو شرکت کنید.

Download: eDX for iOS | Android (Free)

برنامه Coursera

بهترین برنامه ها برای دوره های آنلاین

بهترین برنامه ها برای دوره های آنلاین

Coursera مانند eDX است که با موسسات و شرکت های پیشرو برای آموزش دوره ها همکاری می کند. این برنامه به عنوان یکی از پلتفرم های یادگیری پیشرو در جهان شناخته می شود و بیش از 2500 دوره را در هر رشته ارائه می دهد. به نظر می رسد که Coursera بر پیشرفت شغلی تأثیر بسیاری دارد، با ارائه درس هایی از Google، Meta، و Hubspot و ارائه گواهینامه های Coursera به شما کمک می کند تا شغل مناسب خود را پیدا کنید.

مانند eDX، Coursera نیز با ارائه گواهینامه برای اتمام دوره می تواند باعث ایجاد درآمد شود. پرداخت هزینه یک دوره به شما امکان دسترسی به تمام سرفصل های درسی و تکالیف درجه بندی شده می دهد و همچنین در پایان به شما یک گواهینامه دیجیتالی می دهد که می توانید آن را چاپ کنید یا به پروفایل LinkedIn خود اضافه کنید.

در این برنامه علاوه بر کلاس های لایو و پخش زنده، یک سری دوره ها و مقاطع تحصیلی پولی هم وجود دارد که ماه ها طول می کشد تا سپری شوند، اما حتی با گذراندن دوره های رایگان این برنامه همچنان می توانید چیزهای خیلی زیادی را آموزش ببینید. 

علیرغم شباهت هایی که به eDX دارد، برنامه Coursera برای جستجو و کار با آن آسان تر است و به نظر می رسد با در نظر گرفتن تجربه کاربر ساخته شده است. این برنامه پاسخگو است و توضیحات مفصلی از هر دوره ارائه می دهد. گزینه ای برای دانلود دوره ها برای مشاهده آفلاین و حتی استفاده از صدای دوره ها بدون تصویر وجود دارد تا بتوانید به مطالب آن مانند یک کتاب صوتی یا پادکست گوش دهید.

Download: Coursera for iOS | Android (Free, in-app purchases available)

برنامه Udemy

بهترین برنامه ها برای دوره های آنلاین

بهترین برنامه ها برای دوره های آنلاین

Udemy برای یادگیری رویکردی مبتنی بر جمعیت دارد، مانند eDX و Coursera. اما تدریس فقط به موسسات محدود نمی شود. در عوض، هر کسی با داشتن تخصص می تواند یک دوره آموزشی در Udemy آموزش دهد. این رویکرد فردی می تواند برای دریافت دیدگاهی تازه از فردی خارج از محیط دانشگاهی بسیار ارزشمند باشد.

دوره های رایگان بسیار گسترده ای برای انتخاب وجود دارد و موضوعاتی مانند Amazon AWS، Microsoft Excel و عکاسی را پوشش می دهد. همچنین شایان ذکر است که دوره های تخصصی بیشتری در Udemy با کلاس های رایگان در زمینه رایحه درمانی، مهارت های سلامت روان و نواختن گیتار وجود دارد.

این برنامه به خوبی طراحی شده است و دارای یک رابط ویدیویی واضح و آسان است. ممکن است اولین چیزی که متوجه شوید این باشد که پیدا کردن دوره های رایگان در این برنامه دشوار است، زیرا Udemy در درجه اول یک سرویس مبتنی بر هزینه است.

با این حال، ما متوجه شدیم که ساده ترین راه برای پیدا کردن دوره های آموزشی رایگان در این برنامه، جستجوی «رایگان» است، اگرچه این راه کاملی نیست و ایرادهای خاص خودش را دارد. ثبت نام برای یک کلاس در صفحه دوره های رایگان Udemy ساده تر است، سپس باید به بخش My learning بروید و دوره خود را از آنجا ادامه دهید.

Download: Udemy for iOS | Android (Free, in-app purchases available)

برنامه Alison

بهترین برنامه ها برای دوره های آنلاین

بهترین برنامه ها برای دوره های آنلاین

Alison مجموعه ای عالی از دوره ها با بیش از 4000 کلاس در موضوعات مختلف دارد. این دوره ها تمرکز بسیار بیشتری بر آموزش های مرتبط با شغل، ارائه گواهینامه ها و دیپلم ها در مواردی مثل ISO 9001، مدیریت خرده فروشی و ایمنی شیمیایی دارند.

دیپلم ها یک نمای کلی از یک رشته خاص ارائه می دهند، در حالی که گواهینامه ها مهارت های خاصی را آموزش می دهند. و هر یک از این دو یک افزودنی عالی به CV و پروفایل لینکدین شما است.

گذراندن هر دوره در Alison رایگان است و هیچ محدودیتی برای دسترسی به بررسی ها و ارزیابی ها وجود ندارد. پس از گذراندن دوره نیز خرید گواهینامه یا دیپلم امکان پذیر است. و هر دو هم قیمت بسیار مناسبی دارند و حدودا 50 دلار برای گواهینامه فیزیکی و 150 دلار برای دیپلم فیزیکی هزینه به همراه دارد.

یکی از ویژگی های خوب این برنامه دیدن راهنمای شغلی است که صنایع مختلف را به جایگاه های شغلی خاص تقسیم می کند، سپس اطلاعاتی را در مورد همه جنبه های مختلف این شغل ها، از مهارت های توصیه شده برای این شغل ها گرفته تا نقشه شغلی پیشنهادی، ارائه می دهد. البته، Alison همچنین پیشنهاد می کند که کدام یک از دوره های آنها برای پیشرفت در این جایگاه شغلی بهتر است.

برنامه Alison به سادگی طراحی شده است و همه چیز در یک رابط ساده و شفاف ارائه می شوند. برخی از دوره ها محتوای ویدیویی ارائه نمی دهند یا ویدیوهای محدودی دارند، بنابراین اگر یادگیری بصری را ترجیح می دهید باید به این نکته توجه داشته باشید و شاید گزینه مناسبی برای شما نباشد. با این حال، لازم است به این نکته اشاره کنیم که این برنامه تبلیغات دارد که می تواند کمی آزاردهنده باشد، اما می توانید هر ماه با پرداخت هزینه ای ناچیز آنها را حذف کنید.

Download: Alison for iOS | Android (Free, in-app purchases available)

نقد درآمد ارزی 

آموزش خود را به صورت رایگان پیش ببرید

برای بسیاری از ما، یادگیری هرگز متوقف نمی شود و همواره ادامه دارد. با استفاده از این برنامه ها، دیگر برای افزایش مهارت ها و وسعت بخشیدن به افق های فکری خود نیازی به پرداخت هزینه های هزاران دلاری ندارید. در عوض، فقط کافی است برای این کار وقت مناسبی را اختصاص دهید.

چه بخواهید مهارت های پیشرفته ای را یاد بگیرید که بتوانید جایگاه شغلی پردرآمدی را در زمینه های مختلف فناوری به دست آورید و چه بخواهید یک سری چیزهایی را که از زمان مدرسه فراموش کرده اید را دوباره یاد بگیرید، می توانید با استفاده از این منابع یادگیری آنلاین به همه اینها و خیلی بیشتر از اینها دست پیدا کنید. 

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT