مقایسه Coursera و Udemy | بهترین سایت های آموزشی خارجی

زمان مطالعه 7 دقیقه

امروزه برخلاف وجود تعداد زیادی پلتفرم‌ آموزش الکترونیکی مختلف، پیدا کردن پلتفرم مناسب هر شخص کاری دشوار است. این مقاله به عنوان یک  راهنما برای کمک به شما نوشته شده است. در این مقاله به بررسی سایت های آموزشی خارجی و همچنین مقایسه چندین سایت بزرگ در این زمینه می پردازیم.

سایت های آموزشی خارجی

در سال های اخیر پلتفرم‌های آموزش الکترونیکی یکی از پرطرفدارترین ابزارها برای کسب مدرک یا مهارت‌های حرفه‌ای هستند.  چه به یک نسخه آنلاین از آموزش معمول دانشگاهی نیاز داشته باشید یا حتی به ابزاری برای کسب مهارت برای ارتقای مشاغل خود نیاز داشته باشید، آموزش الکترونیکی همان چیزی است که باید دنبالش بروید.

 با این حال، با وجود منابع مختلف در این زمینه، پیدا کردن بهترین گزینه برای شما می تواند کمی گیج کننده و سخت باشد. برای اینکه بفهمیم کدام گزینه بهترین انتخاب است، ما سه مورد از محبوب‌ترین پلتفرم ها را انتخاب کرده‌ایم: Coursera، Udemy، و LinkedIn Learning.  

حتما تعجب می کنید که کدام یک از بقیه بهتر خواهد بود؟ پس بیایید تا با هم بررسی کنیم.

 کیفیت مربیان و اساتید

سایت های آموزشی خارجی

سایت های آموزشی خارجی

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک از این سه پلتفرم بهترین اساتید را دارند، یک تصمیم قطعی نیست. برخی ویژگی ها در این موضوع دخیل هستند که به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

 اساتید Coursera از جمله بهترین اساتیدی هستند که در این حرفه میتوانید با آنها روبرو شوید. در واقع برخی از آنها حتی اساتید هاروارد، پرینستون، آکسفورد یا MIT هستند. همچنین اساتیدی را ملاقات خواهید کرد که متخصصین صنعت در شرکت هایی مانند IBM، Google و Meta هستند. آنها چه در عمل و چه در تدریس تجربه کافی دارند و آموزش های لازم را با چند تکنیک از راه دور ارائه می دهند.

 تعداد زیادی از اساتید Udemy خالق دوره‌های کارآفرینی هستند. آنها بیشتر افرادی هستند که در زمینه های خاصی مهارت بالایی دارند و تمایل دارند تا تخصص خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. ارائه ی آنها درجه یک و بسیار جذاب است، نتیجه ای که گاها برخی از نام‌های بزرگ موفق به دستیابی به آن نمی‌شوند.

از طرفی، اساتید لینکدین، چیزی مابین اساتید Udemy و Coursera هستند. در برخی از دوره‌ها، شما توسط اساتید ارشد از دانشگاه‌ها آموزش می‌بینید، و در برخی دیگر، توسط متخصصان موفق دنیا آموزش می‌بینید. در واقع یک مسابقه تنگاتنگ بین این سه برقرار است.

نتیجه گیری: شما بهترین اساتید را در Coursera  ملاقات خواهید کرد و پس از آن LinkedIn Learning و سپس Udemy  در رتبه های بعدی قرار دارند.

 کیفیت دوره ها

سایت های آموزشی خارجی

سایت های آموزشی خارجی

کیفیت دوره های ارائه شده در هر سه پلتفرم بسیار متفاوت است.

از بین این سه، Coursera نسبت به دیگر پلتفرم ها سختگیرانه تر عمل می کند. اکثر دوره های Coursera توسط برخی از معتبرترین موسسات آموزشی در جهان مدیریت و کنترل می شود. دوره های آنها از مفاهیم مقدماتی یک موضوع را پوشش می دهد، تا مفاهیم پیشرفته تر. در بسیاری از موارد، شما دوره های مشابه را در موسساتی مانند MIT و هاروارد میتوانید مشاهده کنید.

Udemy نسبت به کیفیت دوره ها مواضع آزادانه تری اتخاذ می کند. این کار بیشتر به این دلیل است که اهداف دوره های Udemy  کاملا متفاوت است. در حالی که دوره های Coursera با هدف آموزش بیشتر نسبت به آموزش دانشگاه است، دوره های Udemy برای تأثیرگذاری بر مهارت های حرفه ای و آمادگی برای ورود به بازار کار طراحی شده اند. این موضوع برخی مواقع تفاوت هایی را در کیفیت دوره ها ایجاد می کند، اگرچه اهداف دوره ها در بیشتر موارد محقق می شود.

آموزش لینکدین از نظر کیفیت در جایگاه دوم قرار دارد. درست مانند Udemy، LinkedIn Learning بیشتر به سمت مهارت‌های حرفه‌ای متمایل می‌شود تا سخنرانی‌های و آموزش های معمول. برخلاف Udemy، هر کسی نمی‌تواند دوره آموزشی LinkedIn Learning را ایجاد و آپلود کند. اکثر دوره ها توسط متخصصان صنعت با سابقه در زمینه های کاری مشخص ایجاد شده اند.

 نتیجه گیری: براساس توضیحاتی که در بالا ارائه کردیم، قوانین Udemy  باعث می شود کیفیت دوره ها کمی پایین بیاید.  اکوسیستم بسته و قوانین سرسختانه لینکدین و Coursera کیفیت بالا را تضمین می کند. و با این حال به طور کلی، Coursera برنده است.

شرایط ثبت نام

سایت های آموزشی خارجی

سایت های آموزشی خارجی

Coursera چندین گزینه ثبت نام را به دانش آموزان ارائه می کند. که عبارتند از:

 Audit a course: ثبت نام در دوره رایگان . در نتیجه  شما با محدودیت هایی روبرو خواهید شد، از جمله عدم صدور گواهینامه و آزمون های درجه بندی شده.

 Full Course, No Certificate: دسترسی نامحدود به دوره ها، اما بدون گواهینامه.

Financial aid: درخواست کمک مالی کرده و در صورت تایید، بدون هیچ هزینه ای به دوره های برتر، همراه با گواهینامه دسترسی پیدا کنید.

 Coursera Plus: سالانه 399 دلار بپردازید و بدون هزینه اضافی به هزاران دوره و گواهینامه دسترسی داشته باشید.

 Udemy سه گزینه برای ثبت نام دارد:

Free courses: یک دوره رایگان از لیست دوره های رایگان انتخاب کنید.  که البته با محدودیت هایی نیز همراه است. شما فیلم های آموزشی و در برخی موارد، مطالب دوره را دریافت خواهید کرد، و نه چیز بیشتر.

 Coupons: از کدهای کوپن برای خرید دوره ها به صورت رایگان یا با قیمت های تخفیف خورده استفاده کنید.

 Paid courses: Pay for individual courses as you go

LinkedIn Learning  فقط یک گزینه ثبت نام شناخته شده دارد – دوره های پولی.

 می توانید برای اشتراک ماهانه یا سالانه که به شما امکان دسترسی به بیش از 14000 دوره را می دهد، ثبت نام کنید. یا، می توانید دوره های فردی را خریداری کنید.

 نتیجه گیری: Coursera بدون شک متنوع ترین گزینه های ثبت نام را دارد.

 قیمت

سایت های آموزشی خارجی

سایت های آموزشی خارجی

قیمت دوره های Coursera بسیار متفاوت است.  دوره های انفرادی بین 30 تا 100 دلار قیمت دارند، در حالی که برخی از دوره ها می توانند تا 20000 دلار هزینه در پی داشته باشند. Coursera همچنین طرح Coursera Plus را ارائه می کند که برای دسترسی یکساله به هزاران دوره 399 دلار هزینه دارد.

 دوره های Udemy به طور متوسط ​​حدود 50 دلار در هر دوره قیمت دارند. با این حال، سازندگان محتوا معمولاً با هدف شکست دادن رقبای خود تخفیف های زیادی را در دوره های خود ارائه می کنند. در نتیجه، می توانید دوره های فوق العاده ای را با قیمت بسیار پایین دریافت کنید.

دوره های آموزشی LinkedIn برای دسترسی مادام العمر به یک دوره قیمتی بین 20 تا 50 دلار هزینه دربر دارند.  همچنین، می توانید با پرداخت 29.99 دلار برای دسترسی ماهانه به هزاران دوره یا اشتراک سالانه 239.88 دلار با قیمت 19.99 دلار در ماه استفاده کنید.

 نتیجه گیری: به لطف تخفیف های زیاد و کوپن های تخفیف، Udemy ارزان ترین گزینه از بین این سه دوره برای دوره های فردی است.  با این حال، اگر می خواهید چندین دوره را خریداری کنید، لینکدین و Coursera ارزان تر هستند.

 ویژگی ها دوره ها

سایت های آموزشی خارجی

سایت های آموزشی خارجی

دوره های Coursera بسیار شبیه برنامه درسی معمول دانشگاه سازماندهی شده است.  ابتدا، اجزای سازنده یا مفاهیم اساسی یک موضوع را یاد می گیرید.  سپس به تدریج به سمت تجزیه و تحلیل عمیق تر مفاهیم پیشرفته تر پیش می روید.  این کار دقیقا همانند تحصیل در هاروارد/MIT است، اما پشت صفحه کامپیوتر در اتاق خواب شما.  سرعت پیشروی و طول دوره ها نیز مشابه است.  به همین دلیل است که برخی از دوره هایCoursera که ترکیبی از دوره های مرتبط هستند – ممکن است بیش از یک سال طول بکشد.

دوره های Udemy به عنوان دوره های با تأثیر سریع و مهارت محور طراحی شده اند. دوره های Udemy برای ارائه آموزش های عمیق در مورد یک موضوع طراحی نشده اند. بنابراین می توانید یک دوره ویدیویی 12 ساعته پیدا کنید که کل مطالب MBA را آموزش می دهد.

LinkedIn Learning از نظر ساختار دوره ها مشابه Udemy است.  بیشتر دوره های آن نیز مهارت محور هستند.   اغلب دوره ها چند ساعته هستند که برای آموزش یک مهارت یا گروهی از مهارت های مرتبط با هدف تأثیرگذاری فوری بر حرفه شما طراحی شده اند.

 نتیجه گیری: از نظر ساختار دوره، دوره های Coursera ساختار بهتری دارند و پس از آن LinkedIn Learning و سپس Udemy قرار می گیرند. در نتیجه Coursera برنده می شود.

چه زمانی Coursera را انتخاب کنیم؟

 اگر به یک تجربه یادگیری الکترونیکی نیاز دارید مانند آنچه در یک کلاس درس عادی اتفاق می افتد.

اگر به دنبال کسب مدارک معتبر هستید.

 اگر در مورد یک موضوع به آموزش عمیق نیاز دارید.

 اگر به آموزش آهسته اما با کیفیت نیاز دارید.

چه زمانی Udemy را انتخاب کنیم؟

 اگر نیاز دارید که در اسرع وقت بسیاری از مهارت های حرفه ای را یاد بگیرید.

 اگر می خواهید مهارت های لازم در دنیای واقعی را بیاموزید که در یک کلاس درس معمولی یاد نمی گیرید.

 اگر به دوره های زودبازده نیاز دارید.

 اگر به دوره های رایگان یا ارزان اما با کیفیت نیاز دارید.

چه زمان LinkedIn Learning  را انتخاب کنیم؟

 اگر می‌خواهید مهارت‌های حرفه‌ای در دنیای واقعی را یاد بگیرید که بتوانید فوراً در حرفه خود به کار بگیرید.

 اگر می خواهید نزد متخصصان موفقی که به طور فعال در زمینه های مربوطه خود تمرین می کنند آموزش ببینید.

 اگر می خواهید دوره های حرفه ای و با کیفیت بالا داشته باشید

فرقی نمی کند Coursera، Udemy یا LinkedIn Learning ، هر کدام را که انتخاب کنید، چیز زیادی را از دست نمی دهید.  همچنین، هیچ چیز مانع شما برای گذراندن بهترین دوره ها در هر سه پلتفرم نمی شود. بدون توجه به مسیری که طی می کنید، یک نتیجه عالی در انتظار شما است، به شرطی که روی آن تمرکز کنید و واقعا یاد بگیرید.

 

امتیاز 4.6/5 - از 9 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. بهادر سلیمی گفت:

    سپاس از مقاله کاملتون

    1. سهیل دهقانی گفت:

      خواهش میکنم خوشحالیم که با ما همراه هستید

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT