آشنایی با 7 نکته بازاریابی در لینکدین ( LinkedIn )

آشنایی با 7 نکته بازاریابی در لینکدین ( LinkedIn )

زمان مطالعه 7 دقیقه

LinkedIn با بیش از ۶۶۰ میلیون کابر متخصص، بزرگ‌ترین شبکه برای بازاریابان B2B است. بنابراین اگر تا به حال از این پلتفرم استفاده نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم از این فرصت استفاده کنید. استراتژی بازاریابی لینکدین فرصت‌هایی برای رشد برند و کسب و کار شما فراهم می‌کند. در این مقاله ۷ نکته بازاریابی در لینکدین را برای پیشرفت کسب و کارتان بررسی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

چرا بازاریابی در لینکدین ؟

شاید برایتان سوال پیش آمده است چرا بازاریابی در لینکدین می‌تواند برای پیشرفت یک کسب و کار مفید باشد. پرسیدن این سوال قابل درک است؛ زیرا می‌خواهید مطمئن شوید که تلاش‌های شما در این پلتفرم واقعا نتیجه بخش باشد. در ادامه نگاهی سریع به مزایای بازاریابی در لینکدین می‌اندازیم:

  • لینکدین به ۴۵ درصد از بازاریابان در جذب مشتری کمک کرده است.
  • در مقایسه با فیس بوک ۲۷۷ درصد لید بیشتری تولید کرده است.
  • لینکدین ۸۰ درصد از لیدهای B2B را به خود اختصاص می‌دهد.
  • تقریباً ۵۰٪ از کل ترافیک شبکه‌های اجتماعی که به سایت‌های B2B وارد می‌شود را شامل می‌شود.
  • لینکدین بهترین انتخاب برای محتوای حرفه‌ای است، ۹۱٪ مدیران این پلتفرم را انتخاب کرده‌اند.

این موارد تنها برخی از دلایلی است که باعث می‌شود بازاریابی در لینکدین را در نظر بگیرید و از استراتژی‌های آن استفاده کنید.

7 نکته بازاریابی در لینکدین

اکنون بیایید به مهمترین بخش مقاله یعنی نحوه بازاریابی در لینکدین بپردازیم. اگرچه می‌توانید استراتژی بازاریابی لینکدین خود را از ابتدا بسازید، اما این نکات به شما در ساخت کمپین‌های بازاریابی کمک می‌کند و می‌توانید از آن ایده بگیرید.

۱. صفحه پروفایل خود را بسازید و آن را بهینه کنید

2 آشنایی با 7 نکته بازاریابی در لینکدین ( LinkedIn )

این مورد شاید مهم‌ترین مرحله باشد، اما هنگامی که افراد بیش‌تر روی تاکتیک‌های بازاریابی پیشرفته لینکدین متمرکز می‌شوند، آن را ممکن است نادیده بگیرند. اگر می‌خواهید از طریق صفحه شرکت یا حساب شخصی خود بازاریابی را شروع کنید، بسیار مهم است که مشخصات خاصی مانند داستان برند یا دلایل خاص بودن محصول یا خدماتتان را در قسمت توضیحات اضافه کنید تا شانس جذب مشتری را افزایش دهید.

در ابتدا یک عکس نمایه با کیفیت بالا و مربوط با برند خود انتخاب کنید. یک عکس نمایه خوب میزان بازدید از صفحه شما را بیش‌تر می‌کند. برای صفحه لینکدین شرکت می‌توانید از لوگوی شرکت به عنوان تصویر نمایه استفاده کنند و عکس‌های حرفه‌ای با وضوح بالا برای پروفایل‌های شخصی مناسب است. تصویر نمایه را بر اساس صنعت و شخصیت برند خود انتخاب کنید.

همچنین افزودن موقعیت شغلی خود در صفحه لینکدین، می‌تواند بازدید و درخواست‌ها را تا ۵ برابر بیشتر کند. فراموش نکنید که حداقل پنج مهارت خود را ذکر کنید، زیرا با این کار تا ۳۱ برابر پیام‌های بیش‌تری از سوی استخدام کنندگان و سایر کاربران لینکدین دریافت خواهید کرد.

۲. محتوای مفید و با ارزش تولید کنید

3 آشنایی با 7 نکته بازاریابی در لینکدین ( LinkedIn )

یکی دیگر از نکته های بازاریابی در لینکدین داشتن محتوای مفید است، برای بازاریابی در لینکدین باید به جای ساخت پیام‌های تبلیغاتی بر تولید محتوای با ارزش تمرکز کنید. در واقع بازاریابان B2B که نیازهای اطلاعاتی مخاطبان خود را در اولویت قرار می‌دهند، جزو ۸۸ درصد از برترین‌ها در حوزه بازاریابی محتوا هستند. بنابراین شما باید از لینکدین برای تولید، به اشتراک گذاری و انتشار محتوای ترند و هدفمند، آموزشی، اطلاع رسانی، راهنمایی، ایده پردازی یا سرگرمی مخاطبان خود استفاده کنید. با این کار شانس جذب مخاطب و میزان تعامل را افزایش می‌دهید.

وقتی شخصی با پست‌های شما درگیر می‌شود، این احتمال وجود دارد که پست شما در فید کانکشن‌های او نیز نشان داده شود که در این صورت شانس شما برای جذب مخاطب بیش‌تر خواهد شد.

توجه داشته باشید که لزوماً مجبور نیستید فقط محتوای اصلی مربوط به شرکت خود را به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید محتوای آموزنده و مربوط به صنعت خود را به اشتراک بگذارید. این کار ثابت می‌کند که شما یک منبع اطلاعاتی ارزشمند هستید.

۳. کارکنان خود را درگیر کنید

5 آشنایی با 7 نکته بازاریابی در لینکدین ( LinkedIn )

LinkedIn درباره ارتباطاتی است که ایجاد می‌کنید. کارکنان شما به عنوان معتبرترین حامیان برندتان، می‌توانند نقشی اساسی در گسترش دسترسی و تقویت شبکه شما در پلتفرم لینکدین داشته باشند. بنابراین استراتژی بازاریابی لینکدین شما مستلزم مشارکت زیاد کارکنان شما است.

کارکنان خود را تشویق کنید تا شرکت شما را به پروفایل شخصی خود اضافه کنند. این کار باعث می‌شود مخاطبان شما بیش‌تر شود. علاوه بر این کارکنان از اطلاع رسانی‌های جدید شرکت به سرعت با خبر خواهند شد و با کانکشن‌های خود به اشتراک می‌گذارند. آنها می‌توانند اخبار، مقالات یا پست‌ها را با نام تجاری شما را به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این باید کارمندان برتر خود را تشویق کنید تا در گروه‌های مرتبط لینکدین مشارکت داشته باشند و تخصص و مهارت خود را در این زمینه نشان دهند. گروه‌هایی در لینکدین وجود دارد که افراد دارای علایق مشترک و یا صنایع مشابه می‌توانند در آن‌ها عضو شوند و با یکدیگر تعامل داشته باشند. همچنین می‌توانید یک طرح حمایت از کارکنان برای سازمان خود در لینکدین منتشر کنید. کارکنان را تشویق کنید تا محتوایی که برای شرکت تولید کردید را به اشتراک بگذارند و با مردم ارتباط برقرار کنند. Thermo Fisher Scientific یک نمونه موردی از حمایت از کارکنان در لینکدین است. این کار نه تنها باعث گسترش دامنه بازاریابی شرکت شما می‌شود، بلکه فرصتی را برای کارکنان ایجاد می‌کند تا تخصص خود را به عنوان رهبران فکری توسعه دهند و در معرض دید عموم قرار گیرند.

۴. InMail شخصی سازی شده ارسال کنید

4 آشنایی با 7 نکته بازاریابی در لینکدین ( LinkedIn )

برای بازاریابی لینکدین می‌توانید InMail شخصی سازی شده ارسال کنید. اگرچه این ویژگی فقط برای حساب‌های Premium در دسترس است. این ویژگی فرصتی برای استفاده از تخصص سایر افراد در سازمان شما خواهد بود. علاوه بر اینکه نمایندگان فروش یا استخدام کنندگان به دنبال مشتریان بالقوه هستند یا با اینفلوئنسرها ارتباط برقرار می‌کنند، ارسال مستقیم یک InMail به آنها می‌تواند بسیار موثر باشد. از آنجا که اینمیل‌ها شخصی سازی‌تر هستند، گیرنده به احتمال زیاد متوجه آن می‌شود و حتی ممکن است به آن پاسخ می‌دهد. در حقیقت InMail لینکدین سه برابر بیشتر از ایمیل‌های معمولی پاسخ داده می‌شود.

این امر باعث می‌شود محصولات و خدمات خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید. پیشنهادات فروش خود ارسال کنید، مطالب جدید به اشتراک بگذارید و جدیدترین خدمات خود را که ممکن است مورد علاقه مخاطبان باشد را به آنها ارائه دهید. این را به عنوان راهی برای ارتباط با اینفلوئنسرهای لینکدین و ایجاد ارتباط با آنها در نظر بگیرید. به عنوان مثال ارسال درخواست کانکشن با یک InMail، راهی عالی برای جلب توجه افراد است و به احتمال زیاد درخواست شما قبول خواهند کرد.

علاوه بر InMail حساب‌های Premium به ویژگی‌های دیگر نیز دسترسی دارند، از جمله یک ابزار آنالیز که با آن می‌توانید میزان تاثیر پیام‌ها و محتواها را بررسی کنید و استراتژی بهتری برای دستیابی به نتایج موفقیت آمیزتر طراحی کنید.

۵. اجرای تبلیغات با استفاده از ویژگی Matched Audiences یا هدف‌گیری مخاطب

1 آشنایی با 7 نکته بازاریابی در لینکدین ( LinkedIn )

یکی دیگر از استراتژی‌های بازاریابی لینکدین این است که هنگام اجرای تبلیغات لینکدین، مرتبط‌ترین کاربران را هدف قرار دهید. با استفاده از ویژگی Matched Audiences یا هدف‌گیری مخاطب می‌توانید افرادی را که از وب سایت شما بازدید کرده اند و افرادی که در حساب شما یا مخاطبین ایمیل شما هستند دوباره هدف گیری کنید.

از آنجا که این افراد قبلاً با شرکت یا برند شخصی شما آشنایی دارند، این احتمال وجود دارد که بتوانید آنها را جذب کنید. این ویژگی تبلیغات لینکدین شما را اثربخش‌تر میکند، زیرا اکثر افراد در اولین برخورد با کسب و کارها تصمیم گیری نمی‌کنند. اما اگر آنها را مجدداً مورد هدف قرار دهید، به تدریج وجود خود را به آنها یادآوری میکنید و نظر آن‌ها جلب می‌شود.

۶. از رسانه های غنی برای تأثیر بیشتر استفاده کنید

8 آشنایی با 7 نکته بازاریابی در لینکدین ( LinkedIn )

اگرچه لینکدین یک پلتفرم حرفه‌ای است، اما نباید خود را کاملاً به پست‌های فقط متنی محدود کنید. درست مانند هر شبکه اجتماعی دیگر افزودن عناصر بصری جذاب مانند عکس‌ها و فیلم‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا توجه مخاطبان بیشتری را جلب کنید. افزودن تصاویر سفارشی می‌تواند نظرات پست‌های شما را دو برابر کند و نرخ اینگیجمنت و ریچ (Reach) را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. ویدیو نرخ اینگیجمنت شما را پنج برابر افزایش می‌دهد. ویدیو زنده نیز نرخ اینگیجمنت را ۲۵ برابر می‌کند.

بنابراین برای موفقیت در بازاریابی لینکدین باید حتما استفاده از محتوای غنی را در نظر بگیرید. برای مثال می‌توانید از داستان‌های مصور و کمیک برای روایت داستان برند خود استفاده کنید. در زیر نمونه از پست لینکدین مدیر عامل VaynerMedia ،Gary Vaynerchuk است که بیش از ۱۴۰۰۰ واکنش و ۵۰۰+ نظر دریافت کرده است.

۷. از تحلیل‌های لینکدین استفاده کنید

آشنایی با 7 نکته بازاریابی در لینکدین LinkedIn

استفاده از تحلیل‌های لینکدین یکی دیگر از ۷ نکته بازاریابی آن است. بسیار مهم است که قبل از وارد شدن به بازاریابی در لینکدین، تحقیق کنید. در غیر این صورت ممکن است پست‌ها و محتوای بی‌فایده منتشر کنید و تمام تلاش‌های شما هدر رود. داده‌های تحلیلی لینکدین به شما امکان می‌دهد تا نحوه عملکرد و بازده پست‌های خود را بررسی کنید. بنابراین به طور مرتب داده‌های عملکرد خود را بررسی کنید و به دنبال بهبود محتوای خود باشید.

برای کاربران Sprout Social، ادغام با لینکدین بینش بهتری را در تجزیه و تحلیل عملکرد شما ارائه می‌دهد. این ویژگی علاوه بر تجزیه و تحلیل میزان رشد و مشارکت صفحات شرکت شما، داده‌های جمعیتی دقیق مخاطبان را نیز ارائه می‌دهد تا بتوانید بهتر مخاطبان را هدف قرار دهید. با این قابلیت می‌توانید عملکرد محتوای ارگانیک خود را با تبلیغات پولی مقایسه کنید تا بتوانید تأثیر سرمایه گذاری های خود را بهتر ارزیابی کنید.

پیشرفت با بازاریابی در لینکدین

با استراتژی مناسب لینکدین می‌تواند یک پلتفرم عالی برای تعامل شرکت‌ها و کارآفرینان باشد. نکاتی که در بالا ذکر کردیم به شما کمک می‌کند تا فعالیت‌های بازاریابی لینکدین خود را بهبود دهید. اما فراموش نکنید که باید مخاطبان مناسب را مورد هدف قرار دهید. هیچ کدام از این نکات بدون داشتن مخاطب هدف نتیجه بخش نخواهد بود.

حال که با ۷ نکته بازاریابی در لینکدین آشنا شدید اگر قصد خرید از لینکدین را دارید می‌توانید از خدمات خرید با پی پال و خرید با ویزا کارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

خرید با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.