فرصت های شغلی در لینکدین (LinkedIn)

فرصت های شغلی در لینکدین (LinkedIn) چگونه است؟

زمان مطالعه 4 دقیقه

لینکدین (LinkedIn) یکی از کاربردی‌ترین پلتفرم‌هایی است که می‌تواند به ابزار خوبی برای کسب و کار شما بدل شود. تنها کافی است کمی نحوه کار کردن با آن را یاد بگیرید و با بخش های مختلف آن آشنا شوید. فرصت های شغلی در لینکدین بسیار گسترده و متنوع است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

لینکدین (LinkedIn) چیست؟

فرصت های شغلی در لینکدین چیست

سایت لینکدین در واقع یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای می‌باشد که اساسا برای بهبود کسب و کارهای مختلف و آشنا کردن دیگران با آن‌ها طراحی شده است. البته به این موضوع محدود نمی‌شود و کاربران این شبکه اجتماعی می‌توانند از طریق آن، با افراد دیگری که در حوزه کاری‌شان فعالیت می‌کنند، آشنا شوند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند یا در لینکدین شبکه سازی کنند.

از لینکدین می‌توان برای پیدا کردن کار یا استخدام افراد هم استفاده کرد. با یک سرچ ساده در لینکدین به لیست متنوعی از فرصت‌های شغلی مواجه خواهید شد که اکانت لینکدین خود را در قالب یک رزومه آنلاین برای درخواست کار می‌توانید استفاده نمایید.

استفاده از لینکدین به عنوان رزومه چگونه است؟

فرصت های شغلی در لینکدین کار

این که پس از ساخت اکانت لینکدین، اطاعات مربوط به تحصیلات و تجربه کاری خود را تکمیل نمایید بسیار اهمیت دارد. مواردی که به طور کل از شما خواسته می‌شود آن را تکمیل کنید شامل:

مشخصات شخصی:

با ارائه مشخصات شخصی خود به دیگران این امکان را می‌دهید که به واسطه آن شما را بشناسند و از این طریق، به راحت‌ترین شکل ممکن با شما ارتباط برقرار کنند.

عکس:

عکس نقشی کلیدی در همکاری‌ها دارد، عکس شما باید به روز باشد تا مخاطبان بدانند که شما حدودا چند سال دارید و جنبه ارتباطی مهمی را ایفا می‌کند. (به خصوص اگر قرار باشد در یک کنفرانس علمی یا کاری همدیگر را ملاقات نمایید)

تجربیات:

مهمترین بخش پروفایل شما به همین بخش تجربیات خلاصه می‌شود. بهترین کار برای پر کردن بخش تجربیات آن است که با مهارت‌های خود در کسب و کار فعلی تان شروع کنید. افراد باید دلیلی برای دنبال کردن شما داشته باشند و باید از تمامی مهارت‌ها و تجربه‌های شما مطلع شوند.

جوایز و افتخارات:

اشاره به جوایز و افتخاراتی که در طی دوران تحصیل یا فعالیت‌های خود به دست آورده‌اید، در نظر افرادی که از صفحه شما بازدید می‌کنند تاثیر بسزایی دارند. از نگاه دیگران به دست آوردن یک جایزه، نشان دهنده توانمندی و قابل اعتماد بودن شما است.

تحصیلات آکادمیک:

بهتر است به محل و مدت زمان دوران تحصیل خود اشاره کنید و اگر لازم دیدید، می‌توانید توضیحات کاملتری وارد نمایید.

انتشارات و دوره های آموزشی:

تمرینات و آموزش‌هایی که پشت سر گذاشته‌اید و مقالات یا کتاب‌هایی که نام شما روی آن‌ها قرار گرفته است، اشاره می‌کنند. این قسمت برای فعالیت‌های پژوهشی یا آکادمیک بسیار مهم است.

علاقه‌مندی‌ها:

شما می‌توانید تعیین کنید که چه حوزه‌هایی مورد علاقه شما است یا چه موضوعاتی را بیشتر دنبال می‌کنید.

یافتن فرصت های شغلی در لینکدین چگونه است؟

شبکه فرصت های شغلی در لینکدین

مهمترین بخش لینکدین به پیدا کردن افراد مختلف متخصص و ارتباط داشتن با آن‌ها خلاصه می‌شود. بیشتر افرادی که در این شبکه اجتماعی مشاهده می‌کنید، افراد حرفه‌ای هستند و ارتباط آن‌ها اساسا کاری است. گوگل توجه ویژه‌ای به این وبسایت دارد و لینکدین را بسیار قدرتمند می‌داند، در حالی که گوگل به محتواهای شما در دیگر شبکه‌های اجتماعی اهمیت چندانی نمی‌دهد، ولی رزومه و اطلاعات شما در لینکدین در صفحه گوگل ایندکس می‌شود.

برای پیدا کردن شغل در فضای لینکدین، کافیست با صداقت کامل، رزومه خود را با اشاره به تمامی مهارت‌ها، توانایی‌ها و افتخارات خود منتشر کنید. پس از آن هم باید اعلام کنید که جویای کار هستید و مطمئن باشید که در فضای آنلاین بزرگ لینکدین، بالاخره شغلی متناسب با مهارت‌های شما پیدا می‌شود.

اگر دنبال یک متخصص برای همکاری می‌گردید، به راحتی در محیط لینکدین می‌توانید شخص مورد نظر خود را بیابید. تنها کافیست پستی در صفحه مرتبط با کسب و کار خود با مضمون همکاری پروژه منتشر کنید تا از پتانسیل لینکدین برای پیدا کردن افراد مناسب با کارتان با خبر شوید. پس از آن هم می‌توانید با نگاه کردن به مهارت‌ها و توانمندی هر متقاضی، به یک جمع بندی صحیح دست پیدا کنید و فرد یا افراد مناسب را انتخاب نمایید.

توجه داشته باشید که برای برخی فرصت های شغلی در لینکدین (LinkedIn) یا فرایند‌های استخدامی، نیاز به پرداخت ناچیز هزینه خواهد بود که می‌توایند از خدمات پرداخت ارزی مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. لازم به ذکر است که سایت آموزشی Lynda (لیندا) هم زیر مجموعه لینکدین می‌باشد که باز هم می‌توانید برای استفاده از دوره‌های غیر رایگان از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرد.

خدمات پرداخت ارزی با پی پال

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT