بزرگترین سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها و شرکت های وابسته

زمان مطالعه 8 دقیقه

شاید جالب باشد بدانید که سرمایه‌گذاری در شرکت‌های ارایه دهنده کیف پول ارز رمزها بسیار گسترده‌تر از خود ارایه دهندگان توکن و کوین می‌یاشد، چراکه سود این شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاران از ضمانت بالاتری برخوردار است. در این مقاله با بزرگترین سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها و شرکت های وابسته آن آشنا خواهید شد.

برخلاف کیف پول‌های نرم افزاری سنتی مانند کیف پول Coinbase، کیف پول‌های سخت افزاری Ledger دستگاه های اختصاصی هستند که برای ذخیره دارایی‌های دیجیتالی استفاده می‌شوند. شرکت Ledger که مستقر در پاریس است تا به امروز بیش از ۳ میلیون کیف پول سخت افزاری در ۱۹۰ کشور جهان فروخته است و بیش از ۱/۵ میلیون کاربر فعال ماهانه در Ledger Live وجود دارند. کیف پول Ledger یک نرم افزار تلفن همراه دارد که به کاربران امکان مدیریت و ذخیره دارایی‌های خود را می‌دهد.

اخبار پر سروصدای هفته پیش جمع آوری فاند و سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها توسط Solana و Ledger در این هفته نشان دهنده حرکت نقدینگی به بخش رمزنگاری و بلاکچین است، با وجود سقوط بیتکوین به نزدیک ۳۰ هزار دلار پس از رسیدن به سطح باورنکردنی ۶۴۶۷۱ دلار در بهار. قیمت بیتکوین در حال حاضر ۴۰ هزار دلار است. با توجه به این جمع آوری سرمایه ها در سال ۲۰۲۱، سرمایه گذاری در شرکت‌ها و محصولات رمزنگاری به سرعت در حال رشد است. صرف نظر از نوسانات لحظه‌ی بیتکوین، زیرساخت های رمزنگاری ساخته شده باقی خواهند ماند.

لیست بزرگترین سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها

۱) Circle

سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها circle

 مبلغ ۴۴۰ میلیون دلار
تاریخ معامله: ۲۸ مه ۲۰۲۱
سرمایه گذاران قابل توجه: شرکت مدیریت و تحقیقات Fidelity ،Marshall Wace، Digital
گروه ارز، FTX ،Breyer Capital
ارزش گذاری پس از ورود سرمایه: نامشخص
ارزش گذاری قبلی: ۳ میلیارد دلار

این پلتفرم تأمین کننده پرداخت‌ها و زیرساخت‌های خزانه داری است، که بیشتر به عنوان یکی از توسعه دهندگان اصلی ۲۲ میلیارد دلاری stablecoin استیبل کوین USDC شناخته می‌شود. این کیف پول ۴۴۰ میلیون دلار از گروه بزرگی از سرمایه گذاران سازمانی و استراتژیک جمع آوری کرده است. بر اساس بیانیه رسمی، پلتفرم Circle بیش از ۱۰۰ میلیون تراکنش توسط بیش از ۱۰ میلیون مشتری خرده فروشی و بیش از ۱۰۰۰ مشاغل بزرگ پشتیبانی کرده است. همچنین Circle اخیرا شریک شرکت Visa شده است تا به مشاغل در شبکه تسویه معاملات با USDC کمک کند. طی یک سال گذشته، USDC از بیش از ۶۱۵ میلیارد دلار معاملات تا ماه مه پشتیبانی کرده است، رشد بیش از ۲۸ هزار درصدی در ۱۲ ماه گذشته را داشته است.

۲) Bitmain

سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها Bitmain

مبلغ ۴۲۲ میلیون دلار
تاریخ معامله: ۷ آگوست ۲۰۱۸
دور VC: سری B1
سرمایه گذاران برجسته: Crimson Capital China ،Bluebell (آسیا)،Jumbo Sheen Group ،Lioness Capital ،شرکت سرمایه گذاری Palace ،Pavilion Capital
ارزش گذاری پس از ورود سرمایه: ۱۵ میلیارد دلار
ارزش قبلی: ۱۲ میلیارد دلار

Bitmain، تولید کننده پیشرو سخت افزار استخراج بیت کوین در جهان است، این شرکت همچنین Antpool را مدیریت می‌کند. Antpool یکی از استخرهای بزرگ استخراج بیت کوین است، که ۱۳ درصد از ترا هش شبکه یا قدرت محاسباتی شبکه بیتکوین را تشکیل می‌دهد. بلافاصله پس از افزایش سرمایه ۴۲۲ میلیون دلاری، این شرکت مستقر در پکن در سپتامبر ۲۰۱۸ برای عرضه اولیه سهام در بورس هنگ کنگ اقدام کرد، اما این پیشنهاد در بحبوحه سقوط بیتکوین و رکود بازار بود و سقوط کرد.

۳) Ledger

سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها leger

مبلغ ۳۸۰ میلیون دلار
تاریخ معامله: ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱
دور VC: نامشخص
سرمایه گذاران قابل توجه: T Holdings، Cathay Innovation ،Draper Esprit Draper Associates ،Draper Dragon ،DCG.
ارزش گذاری پس از ورود سرمایه: ۱/۵ میلیارد دلار
ارزش قبلی: ۲۸۷ میلیون دلار

Ledger کیف پول‌های سخت افزاری، دستگاه‌های اختصاصی مورد استفاده برای ذخیره دارایی‌های دیجیتال و یک برنامه تلفن همراه Ledger Live را تولید می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های خود را مدیریت و ذخیره کنند. Ledger تا به حال بیش از ۳ میلیون کیف پول سخت افزاری در ۱۹۰ کشور جهان فروخته است و بیش از ۱/۵ میلیون کاربر فعال ماهانه در Ledger Live دارد. این شرکت با سیستم عامل‌هایی مانند Coinify که یک پلتفرم پرداخت و مبادله رمزنگاری است، ادغام شده است. Ledger قبلاً ۸/۳ میلیون دلار در دور سری A جذب سرمایه در مارس ۲۰۱۷ و ۷۵ میلیون دلار در دور سری B در ژانویه ۲۰۱۸ جمع آوری کرده بود.

۴) BlockFi

سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها BlockFi

مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار
تاریخ معامله: ۱۱ مارس ۲۰۲۱
دور VC: سری D
سرمایه گذاران قابل توجه: Bain Capital Ventures، DST Global ،Pomp Investments، Tiger Global، Susquehanna
ارزش گذاری پس از ورود سرمایه: ۳ میلیارد دلار
ارزش قبلی: ۴۳۵ میلیون دلار

BlockFi مستقر در نیوجرسی در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و اکنون یکی از اصلی‌ترین وام دهندگان ارز دیجیتال شده است. محصولات و خدمات آن شامل وام های دارای وثیقه رمزنگاری شده و حساب های بهره دار است که از طریق آنها سرمایه گذاران می‌توانند از دارایی‌های رمزنگاری شده خود سود کسب کنند. شایعات مربوط به IPO بالقوه BlockFi در ماه ژوئیه گذشته به دنبال گزارش‌هایی درباره فرصت شغلی منتشر شد که بخشی از آن شامل کمک به شرکت در بورس عمومی است.

۵) Solana Labs

سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها Solana Labs

مبلغ ۳۱۴ میلیون دلار
تاریخ معامله: ۹ ژوئن ۲۰۲۱
دور VC: فروش توکن خصوصی
سرمایه گذاران برجسته: Andreessen Horowitz ،Polychain Capital ، Alameda Research ،Blockchange Ventures ،CMS Holdings.
ارزش گذاری پس از ورود سرمایه: نامشخص
ارزش گذاری قبلی: نامشخص

سولانا بر پایه بلاکچین سهام بوده و رقیب بلاکچین اتریوم است. تیم سولانا بیان می‌کند که بلاکچین مقیاس پذیر و پر سرعت را ارائه می‌دهد. طبق داده های بلاکچین، Solana می‌تواند بیش از ۱۰۰۰ تراکنش مالی در ثانیه (TPS) را پردازش کند، در حالی که اتریوم حدود ۱۴ TPS را انجام می‌دهد. تا به امروز، Solana بیش از ۱۹ میلیارد انتقال زنجیره‌ای را تسهیل کرده است و میزبان طیف وسیعی از محصولات غیر متمرکز از جمله صرافی غیر متمرکز است و توسط بنیانگذار میلیاردر FTX Sam Bankman فرید تأسیس شده است.

۶) Dapper Labs

سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها dapper lab

مبلغ ۳۰۵ میلیون دلار
تاریخ معامله: ۳۰ مارس ۲۰۲۱
دور VC: دور پنجم
سرمایه گذاران قابل توجه: Coatue Management ،Andreessen Horowitz ،Michael Jordan ،Kevin Durant
ارزش گذاری پس از ورود سرمایه: ۲/۶ میلیارد دلار
ارزش گذاری قبلی: نامشخص

این استارتاپ مستقر در ونکوور بیشتر به عنوان توسعه دهنده NBA Top Shot شناخته می‌شود، یک بازار NFT برای برجسته کردن ویدئو‌های کوتاه و چند ثانیه‌ای بسکتبال. این پروژه که در حال حاضر از مرز ۵۰۰ میلیون دلار در حجم معاملات عبور کرده است، عمدتا مسئول رونق توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) است، که اساساً اموال دیجیتالی قابل ردیابی در بلاکچین است. پیش از این، Dapper Labs یک بازی محبوب اتریوم به نام CryptoKitties توسعه داده بود.

۷) Blockchain.com

سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها blockchainf

مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار
تاریخ معامله: ۲۴ مارس ۲۰۲۱
دور VC: سری C
سرمایه گذاران قابل توجه: DST Global ،Lightspeed Venture Partners ،VY Capital
ارزش گذاری پس از ورود سرمایه: ۵/۲ میلیارد دلار
ارزش گذاری قبلی: ۳ میلیارد دلار

Blockchain.com انواع خدمات رمزنگاری را به مشتریان کوچک و موسسات بزرگ ارائه می‌دهد اما بیشتر به دلیل ارائه کیف پول های دیجیتالی معروف است. بر خلاف همتایان خود که توسط اشخاص ثالث کنترل می‌شوند، این کیف پول کنترل کامل کلیدهای خصوصی را که نمایانگر مالکیت دارایی‌های رمزنگاری است، به کاربران می‌دهند. این شرکت مستقر در لندن ادعا می‌کند که ۲۸ درصد از کل تراکنش های بیتکوین را از سال ۲۰۱۲ پردازش کرده است.

۸) Bakkt

سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها Bakkt

مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار
تاریخ معامله: ۱۶ مارس ۲۰۲۰
دور VC: سری B
سرمایه گذاران قابل توجه: صرافی های بین قاره ای (ICE ،BCG Digital Ventures، PayU)
ارزش گذاری پس از ورود سرمایه: نامشخص
ارزش گذاری قبلی: نامشخص

در فوریه ۲۰۲۰، سرمایه گذار علاقمند به ارز دیجیتال ICE (مالک بورس نیویورک) خبر از خرید Bridge2 Solutions، ارائه دهنده برنامه‌های وفاداری است. این سرویس که Bakkt App نامیده می‌شود، به کاربران اجازه می‌دهد تا دارایی‌های دیجیتالی مختلف از جمله امتیاز وفاداری، گزینه‌های پاداش، دارایی‌های بازی و ارز‌های رمزنگاری شده را در یک کیف پول جمع آوری کنند. در ژانویه، Bakkt اعلام کرد که از طریق ادغام SPAC با VPC Impact Acquisition Holdings با ارزش ۲/۱ میلیارد دلار به صورت عمومی عرضه می‌شود.

۹) Coinbase

سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها Coinbase

مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار
تاریخ معامله: ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸
دور VC: سری E
سرمایه گذاران برجسته: Tiger Global Management ،Andreessen Horowitz ،Government of Singapore Investment Corporation (GIC) ،Polychain Capital
ارزش گذاری پس از ورود سرمایه: ۸ میلیارد دلار
ارزش گذاری قبلی: ۱/۷۱ میلیارد دلار

در ۲۵ فوریه، بزرگترین صرافی ارز‌های دیجیتال در ایالات متحده برای، در بورس اوراق بهادار Nasdaq NDAQ عرضه شد. بر اساس پرونده‌های اخیرا کشف شده، Coinbase ۶۸ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. در ۱۹ مارس، این شرکت از سوی کمیسیون معاملات آتی کالا CFTC ۶.۵ میلیون دلار به دلیل گزارش معاملات کاذب بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ جریمه شد. پلتفرم این صرافی GDAX نام داشت، ولی بعداً به Coinbase Pro تغییر نام داد. فهرست مستقیم مبادله در ۱۴ آوریل تحت عنوان COIN فعال شد.

۱۰) Bitmain

مبلغ ۲۹۲/۷ میلیون دلار
تاریخ معامله: ۱۹ ژوئن ۲۰۱۸
دور VC: سری B
سرمایه گذاران قابل توجه: Sequoia Capital، Coatue Management، China Taijia، Blue Lighthouse
ارزش گزاری پس از ورود سرمایه: ۱۲ میلیارد دلار
ارزش گزاری قبلی: ۱۰۰ میلیون دلار

Bitmain، پیشرو در تولید سخت افزار بیتکوین در جهان است، تا به حال دو بار سرمایه جمع آوری کرده است.

۱۱) Bitso

سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها Bitso

مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار
تاریخ معامله: ۵ مه ۲۰۲۱
دور VC: سری C
سرمایه گذاران قابل توجه: COATUE، TIGER GLOBAL، PARADIGM، GROUPITAL CAPITAL، QED، Pantera Capital.
ارزش گزاری پس از ورود سرمایه: ۲/۲ میلیارد دلار
ارزش گذاری قبلی: نامشخص

Bitso مستقر در مکزیک در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، Bitso بزرگترین پلتفرم رمز ارز در آمریکای لاتین است. این پلتفرم محصولات و خدمات چند گانه ارز دیجیتال را به بیش از ۲ میلیون مشتری در سراسر مکزیک، آرژانتین و برزیل ارائه می‌دهد. این خدمات شامل برنامه Bitso است و به کاربران اجازه می‌دهد که به خرید، فروش، ارسال یا دریافت بیتکوین و ۸ رمزارز دیگر، Bitso Alpha، پلتفرم تجاری حرفه‌ای رمزارز و انتقال سرمایه در کسب و کارهای محلی بپردازند. Bitso ادعا می‌کند که بیش از ۹۵٪ سهم بازار ارز‌های دیجیتال در مکزیک و بیش از ۶۰٪ سهم در آرژانتین دارد.

۱۲) Hangzhou Qulian Technology

سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها Hangzhou Qulian Technology

مبلغ ۲۳۵ میلیون دلار
تاریخ معامله: ۴ ژوئن، ۲۰۱۸
دور VC: سری B
سرمایه گذاران قابل توجه: شرکت Xinhu Zhongbao، گروه سرمایه گذاری چینی Gaoxin، شرکت توسعه و سرمایه گذاری دولتی چین
ارزش گذاری پس از ورود سرمایه: ۴۷۰/۲۵ میلیون دلار
ارزش گذاری قبلی: ۴۰/۳۳ میلیون دلار

فناوری Qulian محصولات Blockchain را برای سازمان‌های بزرگ و نهادهای اصلی چین، از جمله وزارت صنایع و فناوری اطلاعات، اداره دولتی مقررات بازار، شبکه دولتی و شرکت های محلی فراهم می‌کند. به گفته این شرکت، پلتفرم BaaS به نام FiLoop توسط بانک‌های مختلفی از جمله: بانک مسکن چین، بانک توسعه کشاورزی چین، بانک تجارت چین استفاده می‌شود. از شرکای سرویس Qulian می‌توان گوگل و مایکروسافت را نام برد.

حالا که با لیست بزرگترین سرمایه گذاری کیف پول ارزرمزها و شرکت‌های مرتبط آشنا شدید، پیشنهاد می‌کنم مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال» را هم مطالعه کنید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌‌کند که از امنیت بالایی برخوردار هست.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT