آموزش Excel در Udemy

چهار تا از بهترین دوره های آموزش Excel در Udemy | یادگیری اکسل در یودمی

زمان مطالعه 5 دقیقه

Excel تقریبا در تمامی مشاغل کاربرد دارد و یک ابزار عالی برای مدیریت داده ها برای کسب و کارها است. از بنابراین یادگیری اکسل یک امر ضروری است. دوره هایی که در این مقاله معرفی میکنیم برای افراد مبتدی تحلیلگران داده، افرادی که میخواهند مهارت تجسم داده خود را تقویت کنند و دانشجویان رشته مالی که سعی در تقویت مهارت خود در مدل سازی مالی دارد مفید خواهد بود. در ادامه به معرفی چهار تا از بهترین دوره های آموزش Excel در Udemy می پردازیم.

بهترین دوره های آموزش Excel در Udemy

دوره آموزش اکسل Microsoft Excel – Excel From Beginner to Advanced

آموزش Excel در Udemy

آموزش Excel در Udemy

تمامی کاربران اکسل در هر سطحی می توانند از این دوره جامع بهره مند شوند. این دوره به چهار بخش تقسیم می‌شود و با مفاهیم اولیه اکسل برای مبتدیان شروع می‌شود و بخش آخر شامل مفاهیم Excel VBA برای کاربرانی است که تجربه کار با اکسل را دارند و می‌خواهند مهارت‌های خود را تقویت کنند. برای شروع به یک کامپیوتر و برنامه Microsoft Excel نیاز دارید.

در بخش اول دوره مدرس رابط اکسل را معرفی می کند و نحوه اضافه کردن، تغییر و فرمت داده ها را در کاربرگ یا Worksheet برای افراد مبتدی، نشان می دهد. پس از توضیح مقدمه ای درباره مدیریت داده ها در اکسل، نحوه ترسیم چارت و نمودار در اکسل و استفاده از الگوهای آن را خواهید آموخت.

 بخش دوم برای کاربران سطح متوسط اکسل است. در این دوره مدرس به شما یاد می دهد که چگونه با لیست های اکسل کار کنید، همچنین نحوه فرمول نویسی برای مدیریت داده ها را یاد میگیرید. در ادامه دوره توضیحاتی در مورد اعتبار سنجی داده ها، وارد کردن و خروجی گرفتن،  ساخت پیوت تیبل (pivot table) و استفاده از ابزار PowerPivot داده میشود و در آخر بخش دوم با انجام چند تمرین به پایان می رسد.

بخش سوم شامل اصول کار با توابع شرطی، تابع TEXT از توابع متنی و تابع  Lookupاز توابع جست‌وجوی اکسل است. در بخش بعدی مدرس دوره نحوه استفاده از Goal Seek، ابزار solver و ماکرونویسی در اکسل را توضیح میدهد. بخش آخر بر مبحث Excel VBA تمرکز دارد. با این دوره میتوانید در 18 ساعت اکسل را یاد بگیرید.

دوره آموزش اکسل Microsoft Excel – Data Visualization, Excel Charts, and Graphs

آموزش Excel در Udemy

آموزش Excel در Udemy

این دوره برای افراد سطح متوسط که میخواهند مهارت تجسم داده خود را تقویت کنند مفید است. برای شروع مایکروسافت اکسل را روی رایانه خود نصب کنید. این دوره با توضیح چند نکته در مورد تجسم داده ها شروع میشود. هدف این بخش این است که توضیح دهد چرا تجسم داده ها ضروری است. این بخش شامل فرمت بندی چارت است و هر آنچه را که باید در مورد استفاده از نمودارها در اکسل بدانید را یاد میدهد. همچنین در این بخش یاد میگیرید که قالب های سفارشی ایجاد کنید یا از قالب های از پیش طراحی شده استفاده کنید.

در مرحله بعد مدرس دوره نحوه تجسم داده ها را در بیش از 20 نمودار در اکسل توضیح می دهد. این بخش به ویژه برای مبتدیان مناسب است و نمودارهای پایه، ستونی، خطی و رسم نمودار منطقه ای را آموزش میدهد. در مرحله بعد در مورد نمودارهای پراکنده (Scatter Plot)، نمودارهای حباب، whisker، نمودار قیفی و نمودار راداری (Radar Chart) برای کاربران سطح متوسط توضیح داده میشود. این بخش با نگاهی به نقشه‌های حرارتی (Heat Map)، نمودارهای ترکیبی، پاور مپ (Power Map)، نمودارهای پوسته یا Surface و نمودار کانتور (contour) و نمودار های sparklines به پایان می‌رسد.

بخش آخر دوره به صورت عملی نحوه ایجاد داشبوردهای اکسل  و نمودارهای سفارشی و قالب بندی نمودارها یاد میگیرید. مدت زمان این دوره 4.5 ساعت است.

دوره آموزش اکسل  Microsoft Excel – Data Analysis With Excel Pivot Tables

آموزش Excel در Udemy

آموزش Excel در Udemy

این دوره برای کاربران سطح متوسط ​​که با اکسل آشنا هستند اما تا به حال با پیوت تیبل (pivot table) کار نکرده اند طراحی شده است. این دوره بر استفاده از جداول Pivot در اکسل برای تجزیه و تحلیل داده ها تمرکز دارد.

این دوره با مقدمه ای بر جداول Pivot برای مبتدیان شروع می شود. در این دوره یاد میگیرید که جدول محوری یا Pivot چیست، چگونه به شما در تحلیل داده ها کمک می کند و نحوه ایجاد جدول محوری، انتخاب، پاک کردن، جابجایی و به روز رسانی جدولی که از قبل وجود دارد را می آموزید. دو بخش بعدی در مورد قالب بندی داده ها در جداول محوری است. در ابتدا به قالب‌بندی سلول‌های خالی جدول محوری، سفارشی‌سازی هدرها و برچسب‌ها و معرفی فرمت های شرطی پرداخته میشود. بخش بعدی در مورد نحوه مرتب‌سازی داده‌های جدول محوری با فیلترهای مختلف، گروه‌بندی داده‌های موجود در جداول را توضیح میدهد.

بعد از قالب بندی، نوبت به مدیریت داده ها است. در این بخش در مورد کار با داده ها در جداول محوری و نحوه استفاده از توابع و فرمول های مختلف برای انجام محاسبات را یاد خواهید گرفت. و در نهایت مهارت های تجسم داده را تقویت میکند.

در آخر دوره مدرس از طریق مطالعات موردی به شما نشان می دهد که چگونه جدول محوری را در دنیای واقعی به کار ببرید. بنابراین اگر با جداول محوری آشنایی ندارید با شرکت در این دوره نحوه کار با آن را یاد خواهید گرفت.

دوره آموزش اکسل  Beginner to Pro in Excel: Financial Modeling and Valuation

آموزش Excel در Udemy

آموزش Excel در Udemy

این دوره برای افرادی که در بخش مالی فعالیت دارند یا قصد ورود به آن را دارند مفید است. اگر تجربه ای در مدیریت امور مالی داشته باشید، یک مزیت است، اما اگر مبتدی هم باشید میتوانید از این دوره بهره ببرید. این دوره با اصول اولیه کار با اکسل شروع می شود و مفاهیم اولیه مدیریت داده ها و میانبرهای صفحه کلید را توضیح میدهد. همچنین تمام توابع کلیدی اکسل IF تا Goal Seek و جداول محوری آموزش داده میشود.

در بخش بعدی این دوره یاد میگیرید چگونه از طریق مثال هایی مانند تهیه برنامه های وام و محاسبه ROI، عملکردهای مالی را در داده های دنیای واقعی اعمال کنید. مدرس دوره یک نمای کلی از جداول محوری را به شما ارائه می دهد. سپس یک صورت حساب سود و زیان ایجاد میکند و شما مباحث نظری را در عمل یاد خواهید گرفت.

پس از توضیحات مربوط به نمودارهای اکسل، مدرس دوره همان صورت سود و زیان را با استفاده از نمودارهای اکسل نشان میدهد. پس از آن انواع مختلفی از تحلیل ها و مبانی مدل سازی مالی آموزش داده میشود.

در این دوره همچنین چگونگی ارزیابی کسب و کار و نحوه ایجاد مدل های جریان نقدی تنزیل شده با ترازنامه های مختلف نیز مورد بحث قرار می گیرد. این بخش به شما نشان می دهد که چگونه مباحث نظری را در دنیای واقعی به کار ببرید.

در نهایت پس از مطالعات موردی و ارزیابی‌های عملی شرکت‌های چند ملیتی مانند تسلا، این دوره با نشان دادن اینکه چگونه مفاهیمی که یاد می‌گیرید برای حرفه شما به عنوان یک تحلیلگر مالی مفید خواهد بود، به پایان می‌رسد.

کدام دوره Udemy را باید بگذارنید؟

دوره اول مفاهیم اولیه را به شما آموزش می دهد، دوره دوم مهارت های تجسم داده های شما را به سطح بعدی می برد. دوره سوم به شما کمک می کند تا جداول محوری را بهتر درک کنید و در نهایت دوره آخر شما را به یک متخصص مالی بهتر تبدیل می کند.

آیا میخواهید بر مهارت های پیشرفته اکسل تسلط داشته باشید؟ توصیه میکنیم دوره‌های دیگر را که مفاهیم پیشرفته اکسل را یاد می‌دهند، مانند تجسم داده‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌ها برای تصمیم‌گیری، یادگیری ماکروهای اکسل و VBA و موارد دیگر را بررسی کنید.

امتیاز 4.5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. مهناز گفت:

    بسیار عالی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT