نرم افزار Photopea

معرفی نرم افزار Photopea | ویرایش و طراحی عکس با برنامه Photopea

زمان مطالعه 5 دقیقه

آیا نرم افزار Photopea می تواند جایگزینی برای فتوشاپ باشد؟ بیایید نگاهی به جوانب مثبت و منفی آن بیندازیم. با وجود گزینه های بسیار زیاد نرم افزار های طراحی گرافیک، تصمیم گیری برای استفاده از یک نرم افزار دشوار است. نرم افزارهای رایگان زیادی در دسترس هستند، اما اغلب آنها کیفیت برنامه های پولی را ندارند.

به همین دلیل است که باید از Photopea به عنوان نرم افزار جدید ویرایش و طراحی عکس استفاده کنید.

نرم افزار Photopea چیست؟

Photopea یک نرم افزار طراحی گرافیکی مبتنی بر وب است. این برنامه رایگان است و توسط تبلیغات پشتیبانی می شود. با این حال یک گزینه اشتراک (حق بیمه) نیز وجود دارد که می توانید خریداری کنید. حتی یک ماه اشتراک پرمیوم آن ارزان تر از اکثر نرم افزارهای طراحی مبتنی بر اشتراک است. اگر تصمیم به توقف پرداخت کنید، هیچ جریمه ای وجود ندارد.

Photopea یک نرم‌ افزار عالی است. اگر نیاز کمی به یک برنامه طراحی دارید، پس دلیلی ندارد که یک برنامه گران قیمت بخرید. اگر کاربر ثابت سایر نرم افزارهای طراحی هستید و به خصوص اگر اشتراک ماهانه ای را پرداخت می کنید، Photopea جایگزین بسیار خوب و ارزانی برای شما میتواند باشد.

اگرچه این یک برنامه مبتنی بر وب است، اما می توانید آن را از مرورگر های خاصی دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید. Photopea قصد دارد به پیشرفته ترین و مقرون به صرفه ترین نرم افزار ویرایش تبدیل شود.

ویژگی های Photopea

نرم افزار Photopea

نرم افزار Photopea

اگر تصمیم به استفاده از این نرم افزار دارید چیزهای زیادی وجود دارد که باید در مورد آن بدانید.

این برنامه رایگان است

یکی از اصلی ترین مزایای Photopea رایگان بودن آن است. در واقع، پرداخت حق بیمه (3.33 دلار در ماه، پرداخت تا زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، بدون نیاز به اشتراک) با حذف آگهی ‌ها و افزایش تعداد دفعاتی که می‌توانید از قابلیت لغو استفاده کنید، به نفع شماست.

دسترسی آسان

می‌توانید مستقیما از وبسایت، تلفن همراه، تبلت یا لپتاپ به Photopea دسترسی پیدا کنید. همه این نسخه ها رایگان هستند. Photopea حتی می تواند بدون دسترسی به اینترنت استفاده شود، به شرطی که در ابتدا یک بار به اینترنت متصل شوید.

چندین نوع فایل را باز می کند

یکی از ویژگی های آن این است که می توانید انواع بیشتری از فایل ها را در Photopea نسبت به هر نرم افزار طراحی دیگری باز و ویرایش کنید. می‌توانید فایل‌ های PSD، PDF، AI، XD، Sketch و XCF و همچنین عکس‌ های RAW و فایل ‌های استاندارد GIF، JPG، PNG، TIFF، SVG را باز کنید. این یک پیشرفت در مقایسه با بسیاری از برنامه های دیگر است.

فضای کاری بصری

Photopea دارای یک رابط بصری است که استفاده از آن آسان است و کاملاً شبیه به داشبورد فتوشاپ است. برای کاربرانی که از پس‌ زمینه ‌های غیر فتوشاپی استفاده می‌کنند، به اندازه سیستم‌ های Adobe پیچیده به نظر نمی‌رسد.

ویژگی های منحصر به فرد

اگرچه Photopea بر روی ویرایش عکس تمرکز دارد، اما برخی از قالب بندی ها را نیز ارائه می دهد که حتی فتوشاپ نیز ارائه نمی دهد. شما می توانید یک صفحه گسترده Excel را در Photopea نصب کنید تا آن را به یک اینفوگرافی طراحی شده تبدیل کنید.

معایب Photopea

نرم افزار Photopea

نرم افزار Photopea

مانند هر برنامه دیگری، نقاط ضعفی نیز وجود خواهد داشت.

تبلیغات

تبلیغات در نسخه رایگان ممکن است آزاردهنده باشد. خیلی مزاحم نیستند، اما همیشه در صفحه هستند. با توجه به اینکه این سرویس رایگان است و خدمات فوق العاده ای دارد، نمی توانیم انتظارات زیادی داشته باشیم.

محدودیت های مرورگر

در همه مرورگر ها نصب نمی شود. به عنوان مثال، شما می توانید به نسخه مرورگر وب از Safari دسترسی داشته باشید، اما دانلود از Safari در دسترس نیست. مرورگر های زیادی وجود دارند که از دانلود و نصب پشتیبانی می‌کنند، بنابراین یافتن جایگزین آن چندان سخت نیست.

کانال های رنگی محدود

Photopea فقط با کانال های رنگی 8 بیتی کار می کند. این بدان معنی است که وارد کردن هر تصویر یا عکسی که بالاتر از 8 بیت باشد، به 8 بیت پردازش می شود. اگر با گرافیک یا عکاسی با وضوح بالا کار می کنید، عالی نیست.

بدون فضای ذخیره سازی ابری

برخلاف تعداد بی شماری از برنامه های کاربردی، Photopea فضای ذخیره سازی ابری را ارائه نمی دهد. احتمالاً برای استفاده ‌های اکثر افراد خوب است، اما اگر طراح هستید که فایل‌ های زیادی را ایجاد می‌کند، باید آنها را به صورت محلی ذخیره کنید یا در Google Drive یا Dropbox آپلود کنید تا در فضای ابری ذخیره شود.

ویژگی های از دست رفته

ویژگی هایی وجود دارد که نمی توانید در Photopea انجام دهید. ممکن است این ویژگی ها را در نرم افزارهای دیگر کاملاً رایج باشد، مانند رسم شبکه های شیب دار یا الگوهای برداری. اما این ویژگی تنها چند چیز هستند، امیدوارم این خلأ شما را از استفاده از آن منصرف نکند.

Photopea چگونه با فتوشاپ مقایسه می شود؟

نرم افزار Photopea

نرم افزار Photopea

مقایسه مستقیم Photopea با فتوشاپ آسان است. این دو برنامه دارای فضاهای کاری مشابه با ابزارها و توانایی های بسیار مشابه هستند. با توجه به اینکه می‌توانید بسیاری از کارها را در Photopea مانند فتوشاپ انجام دهید و همه آنها را به صورت رایگان انجام دهید، بی ‌معنی است که Photopea برتر باشد.

در فتوشاپ نمی توانید مانند Photopea فایل های متنوع را باز و ویرایش کنید. یک لایه انعطاف پذیری دیگر را از Photopea اضافه می کند که فقط با استفاده از چندین برنامه به طور همزمان می توانید در Adobe دریافت کنید. همه اینها را میتوان به سادگی در یک مرورگر وب با Photopea انجام داد.

Photopea حس اجتماعی بسیار خوبی دارد. مؤسس آن ایوان کوتسکرIvan Kutskir، شرکت را به تنهایی اداره می‌کند و کمک‌ های جامعه را در قالب گروه‌ های GitHub، Reddit و Facebook دریافت می‌کند. 

دیدگاه او در رابطه با Photopea این طور است که شما می‌توانید بر آن تأثیر بگذارید. حتی از مردم دعوت می‌کند نظرات و پیشنهادات خود را برای ایده‌ های جدید با او به اشتراک بگذارند. شما این رابطه میان کاربران و سازندگان را در هیچ یک از شرکت های بزرگ تر مانند Adobe، Coral، Sketch و… پیدا نمی‌کنید.

ما فکر می کنیم که Photopea می تواند جایگزینی واقعی برای اکثر نیازهای فتوشاپ شما باشد. اگر فقط از نرم افزار طراحی برای پروژه های غیر کاری استفاده می کنید و برای کارهای روتین روزانه به آن متکی نیستید، می تواند یک گزینه کامل باشد.

حتی اگر برای نسخه پریمیوم Photopea پول پرداخت کرده باشید، در مقایسه با Adobe Creative Suite، Canva Premium یا سایر خدمات مبتنی بر اشتراک، صرفه جویی خواهید کرد. این نکته را هم فراموش نکنید که میتوانید پرداخت حق اشتراک را هر موقع که خواستید لغو کنید.

همه می توانند از Photopea بهره ببرند

ممکن است عادت ‌های نرم ‌افزاری خاصی داشته باشید، یا به ‌عنوان یک طراح مبتدی، نیاز به خرید بهترین‌ ها را احساس کنید، اما ما معتقدیم که همه می‌توانند از استفاده از Photopea بهره ببرند.

پلتفرم آن به اندازه‌ ای آشناست که نیازی به یادگیری مجدد نرم ‌افزار برای استفاده از آن ندارید. اما جنبه‌ های منحصر به ‌فردی دارد که به شما آزادی بیشتری در طراحی می‌دهد، فضای کمتری روی دیسک رایانه شما اشغال می‌کند و هزینه کمتری برای شما به همراه دارد.

تعداد بی شماری پلتفرم برای طراحی وجود دارد و سخت است که بدانید چه چیزی برای شما مفید است، اما امتحان کردن Photopea ضرری ندارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT