برنامه رایگان برای طراحی گرافیک

معرفی ۱۰ برنامه رایگان برای طراحی گرافیک و دیجیتال در لینوکس

زمان مطالعه 6 دقیقه

آیا می خواهید خلاقیت خود را بر روی صفحه دیجیتال به نمایش بگذارید؟ در این مقاله ۱۰ برنامه رایگان برای طراحی گرافیک و دیجیتال در لینوکس بررسی می‌کنیم.

برنامه رایگان برای طراحی گرافیک و دیجیتال در لینوکس

لینوکس با توجه به ماهیت منبع باز، سهولت استفاده و برنامه های مختلف، همچنان مورد تقاضا است. تعدادی از ابزار های این لیست را اضافه کنید تا یک سیستم فوق العاده برای کار داشته باشید.

این 10 ابزار معتبر را که برای هنرمندان دیجیتال و افراد خلاق ساخته شده است، بررسی کنید.

برنامه GIMP

برنامه ویرایش تصویر GNU حائز رتبه اول در لیست ما است و یکی از اصلی ترین برنامه های مورد استفاده در میان کاربران لینوکس است. این ابزار به عنوان یک چارچوب همه کاره برای C، C++، Python یا Perl کار می کند.

این نرم افزار به یک جامعه پشتیبانی فعال دستور می دهد که اسکریپت ها و پلاگین های متعددی را برای گسترش مجموعه عملکرد های طراحی گرافیکی GIMP ارائه کنند.

قابلیت ‌های GIMP حتی با محبوب ‌ترین گزینه ‌های Adobe در ویندوز برابری می‌کند.

GIMP مانند Inkscape و Scribus ایده‌آل است. کاربران حتی می توانند افزونه ها و برنامه های مکمل مشابه فتوشاپ را نصب کنند.

DownloadGIMP

ابزار Inkscape

ابزار رایگان برای طراحی گرافیک

برنامه رایگان برای طراحی گرافیک

Inkscape یک ابزار لینوکس برای هنرمندانی است که روی پروژه های گرافیکی متنوع کار می کنند. این ابزار می تواند آرم، طرح های دیجیتال، کلیپ های هنری و انیمیشن ایجاد کند. این ابزار در ایجاد اینفوگرافیک ها مانند نمودار و فلوچارت بسیار مفید است.

Inkscape به عنوان یک ابزار گرافیکی کامل، به هنرمندان این آزادی را می دهد که گرافیک هایی با وضوح بالا ایجاد و ارائه دهند. بدون محدودیت های پیکسلی، گرافیک شطرنجی. Inkscape می تواند به خوبی محتوای گرافیکی مناسب برای فرمت های SVG، EPS، PDF و PNG ایجاد کند.

Inkscape دارای آموزش های رایگان است که توسط کارشناسان در سراسر وب در دسترس است. مطمئن باشید، حتی اگر مبتدی هستید، می توانید یاد بگیرید که چگونه آثار هنری ایجاد کنید، لایه های رنگی بافت دار بسازید و طرح ها را با ابزار های پیشرفته، قالب بندی کنید.

DownloadInkscape

برنامه Krita

ابزار رایگان برای طراحی گرافیک

برنامه رایگان برای طراحی گرافیک

کیفیتKrita  کاربران را در لینوکس، ویندوز و macOS تحت تاثیر قرار داده است. این ابزار با رابط کاربری بصری خود، کار را برای کاربران آسان کرده است. کاربران می توانند از “موتور براش” برای سفارشی سازی طرح ها استفاده کنند.

Krita با مجموعه وسیعی از الگو های اختصاصی، به کمک شما می‌آید. می‌توانید برای مقابله با لرزش دست، به عملکرد جدید تثبیت ‌کننده تکیه کنند.

با جابجایی پنل ها به دلخواه خود، گردش کار را به دلخواه تغییر دهید. برای به نهایت رساندن عملکرد های Krita، از امکانات docker آن استفاده کنید تا به عنوان یک کاربر، بتوانید از مزایای انجمن Krita که برای انتشار نرم افزار های معمولی بازخورد جمع آوری می کند، بهره مند شوید.

DownloadKrita

ابزار Tux Paint

ابزار رایگان برای طراحی گرافیک

برنامه رایگان برای طراحی گرافیک

Tux Paint یک ابزار طراحی منبع باز است که به طور خاص برای کاربران رده سنی کودک و نوجوان طراحی شده است. یادگیری Tux Paint برای جامعه هدف آسان است.

برای آشنا کردن کودکان با طراحی دیجیتال بدون اینکه آنها را با پیچیدگی های فنی ابزار طراحی گرافیکی که در سطوح حرفه ای استفاده می شود گیج کنند، مفید است.

ازTux Paint ، در مدارس و مؤسسات اختصاصی به عنوان یک ابزار هنری بدون هزینه استفاده می‌شود. این برنامه دارای ویژگی های جذابی مانند محرک های صوتی برای تشویق بچه ها و سرگرم نگه داشتن آنها است.

DownloadTux Paint

ابزار Blender 

ابزار رایگان برای طراحی گرافیک

برنامه رایگان برای طراحی گرافیک

Blender مدتی است که به طور پیوسته سازندگان انیمیشن های 2 بعدی و 3 بعدی را در سراسر پلتفرم ها تحت تاثیر قرار داده است.

این مجموعه، ابزار های نوآورانه‌ ای را برای طرح‌ های PBR و نور HDR، مدل‌ سازی پیشرفته و پشتیبانی از رندرینگ واقعیت مجازی به کمک CPU+GPU، در خود جای داده است.

Blender به عنوان یک ابزار اصلی برای طراحی انیمیشن های 2D/3D در بازی های ویدیویی، انیمیشن های لایو اکشن و XR استفاده می شود. پشتیبانی مداوم از شرکت های شاخص مانند AMD، Apple، Intel و NVIDIA آن را به ابزاری قابل اعتماد برای طراحان گرافیک ثابت و متحرک تبدیل می کند.

DownloadBlender

برنامه digiKam

ابزار رایگان برای طراحی گرافیک

برنامه رایگان برای طراحی گرافیک

digiKam یک نرم‌ افزار ویرایش و طراحی تصویر منبع باز است. از این برنامه برای پردازش مجموعه ‌تصاویر استفاده می‌شود. تخصص آن در ابزار های مبتنی بر تصویر RAW نهفته است. digiKam به طور گسترده برای ویرایش تصویر، که در درجه اول شامل ارسال در رسانه های اجتماعی است، مورد استفاده قرار می گیرد.

digiKam ابر داده های XMP را به خوبی مدیریت می کند. کاربران در سیستم‌ های لینوکس می‌توانند از آن برای وارد کردن مستقیم تصاویر، ویرایش، برچسب ‌گذاری و اشتراک‌ گذاری آنها در پلتفرم‌ های مختلف استفاده کنند.

پشتیبانی digiKam از کتابخانه های FFmpeg و QtAV به کاربران اجازه می دهد تا با فایل های ویدیویی کار کنند. ابزار ویرایش دیجیتال اغلب توسط هنرمندان دیجیتال مبتنی بر دسکتاپ استفاده می شود.

DownloaddigiKam

برنامه Vectr

همانطور که از نام آن به درستی مشخص است، Vectr یک ابزار طراحی گرافیکی است که در لینوکس برای پردازش گرافیک های برداری استفاده میشود.

Vectr از ابزار های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می کند که به متخصصان کمک می کند در زمان انجام پروژه ها صرفه جویی کنند. این ابزار به پلتفرم های متقابل بین دسکتاپ و وب مربوط می شود. همچنین این ابزار حتی اجازه می دهد تا تصویر را بدون به خطر انداختن وضوح تغییر دهید.

Vectr منحنی (روند) یادگیری کم شیبی دارد که می تواند هر کسی را به یک متخصص گرافیک بُرداری تبدیل کند. به عنوان یک ابزار لینوکس برای هنرمندان دیجیتال، این نرم افزار تجربه طراحی منحصر به فردی را ارائه می دهد.

ویژگی‌ های همکاری آن برای استفاده چند نفره مثل تمرین و کار ‌های تیمی، مفید است. ویژگی چت به تازگی اضافه شده است، که همکاری ها را تعاملی و سرگرم کننده می کند.

DownloadVectr

برنامه libvips

libvips یک کتابخانه پردازش تصویر ماهرانه است که می تواند به صورت انتخابی توالی های تصویر را از حافظه پردازش کند. از طیف گسترده ای از فرمت های عددی همراه با برخی از محبوب ترین فرمت های تصویر پشتیبانی می کند.

در فعالیت های ساده که شامل GraphicsMagick می‌شود، کاربرد گسترده ‌ای پیدا می‌کند. libvips با بیش از 300 عملیات پردازش تصویر مانند رنگ ‌آمیزی، فیلتر فرکانس، نمونه‌ برداری، آمار برداری، مورفولوژی، حساب و عملیات هیستوگرام همراه است.

libvips همچنان یکی از معدود کتابخانه های بدون قفل و محدودیت است که طراحان میتوانند از آن استفاده کنند.

Downloadlibvips

برنامه Skencil

ابزار رایگان برای طراحی گرافیک

برنامه رایگان برای طراحی گرافیک

Skencil یک نرم افزار طراحی گرافیک برداری ساده است که با ابزار های استاندارد طراحی دیجیتال همراه شده است. رابط کاربری آن، یادآور مایکروسافت پینت است اما در زمینه طراحی وکتور، درست مانند فتوشاپ، به همان اندازه کارآمد و همه کاره است.

کاربران میتوانند از افزونه ‌های ساده و افزونه‌ های اسکریپت پایتون استفاده کنند که به آنها اجازه می‌دهد فایل هایی با فرمت غیر متعارف را وارد کنند.

Skencil هنرمندان را در لینوکس ناامید نمی کند زیرا افزونه های آن امکان وارد کردن فایل های گرافیکی جدید برای طرح های پیچیده و فرمت های غیر معمول را میدهد.

این ابزار دیجیتال معمولاً برای پیشنویس طرح‌ های چاپ روی فایل ‌های EPS استفاده می‌شود.

DownloadSkencil

برنامه KolourPaint 

ابزار رایگان برای طراحی گرافیک

برنامه رایگان برای طراحی گرافیک

KolourPaint یک ابزار گرافیکی عالی برای هنرمندانی است که روی لینوکس کار می کنند. این نرم افزار نقاشی دیجیتال از اشکال مختلف هندسی پشتیبانی می کند که طراحی را حتی با موس ساده می کند.

جلوه‌ های کاربردی، ابزار های رنگ ‌آمیزی KolourPaint، آن را به یکی دیگر از جایگزین ‌های همه کاره برای MS Paint تبدیل می‌کند.

KolourPaint امکانات کوچکی برای ویرایش عکس، پشتیبانی از ویرایش آیکون برای کلیپ های هنری  و لوگو ها فراهم می‌کند که آن را به یک گزینه مناسب برای طراحان حرفه ای گرافیک، در سیستم ‌های لینوکس تبدیل می‌کند.

KolorPaint اخیرا آخرین نسخه خود یعنی 21.12.0 را منتشر کرده است.

DownloadKolourPaint

کار با ابزارهای گرافیکی دیجیتال در لینوکس

ابزار های دیجیتال شگفت انگیز زیادی برای کاربران لینوکس وجود دارد. هر یک از این ابزار های دیجیتال به روش خود منحصر به فرد است و گزینه های زیادی را به افرادی که به دنبال کشف پتانسیل خلاقانه خود در یک بوم دیجیتال هستند ارائه می دهد.

اگر قصد دارید هنر را به شیوه دیجیتال ادامه بدهید، مطمئن باشید که هر یک از گزینه های ذکر شده در بالا کار شما را راه خواهد انداخت.

مجموعه اول پرداخت در زمینه نقد درآمد ارزی و پرداخت در سایت های بین المللی در کنار شما طراحان عزیز می باشد.

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Fatal error: Uncaught TypeError: Cannot access offset of type string on string in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php:252 Stack trace: #0 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/controls-stack.php(2297): Elementor_reading_box_Widget->render() #1 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(614): Elementor\Controls_Stack->render_by_mode() #2 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/widget-base.php(755): Elementor\Widget_Base->render_content() #3 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Widget_Base->print_content() #4 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #5 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #6 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #7 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #8 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #9 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #10 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(1372): Elementor\Element_Base->print_element() #11 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/base/element-base.php(464): Elementor\Element_Base->print_content() #12 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1775): Elementor\Element_Base->print_element() #13 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(418): Elementor\Core\Base\Document->print_elements() #14 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/includes/frontend.php(1165): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_elements_with_wrapper() #15 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/core/base/document.php(1219): Elementor\Frontend->get_builder_content() #16 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/library/documents/library-document.php(76): Elementor\Core\Base\Document->get_content() #17 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(158): Elementor\Modules\Library\Documents\Library_Document->get_content() #18 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/theme-document.php(173): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->get_content() #19 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/documents/single-base.php(93): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Theme_Document->print_content() #20 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(364): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Documents\Single_Base->print_content() #21 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/theme-builder/classes/locations-manager.php(240): ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->do_location() #22 [internal function]: ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\Locations_Manager->ElementorPro\Modules\ThemeBuilder\Classes\{closure}() #23 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/module.php(207): call_user_func() #24 /home/aval/blog/wp-content/plugins/elementor/modules/page-templates/templates/header-footer.php(19): Elementor\Modules\PageTemplates\Module->print_content() #25 /home/aval/blog/wp-includes/template-loader.php(106): include('...') #26 /home/aval/blog/wp-blog-header.php(19): require_once('...') #27 /home/aval/blog/index.php(17): require('...') #28 {main} thrown in /home/aval/blog/wp-content/themes/topnevisan/elementor/widgets/single/reading-widget.php on line 252
وردپرس › خطا

یک خطای مهم در این وب سایت رخ داده است.

دربارهٔ عیب‌یابی در وردپرس بیشتر بدانید.