بهترین ویرایشگر کد در ویندوز

بهترین ویرایشگر کد در ویندوز + لینک دانلود

زمان مطالعه 7 دقیقه

ویرایشگرهای متن قهرمانان ناشناخته ای هستند که به ما امکان می دهند همه چیز را از یادداشت های ساده گرفته تا کد های پیچیده را دقیق و کارآمد بسازیم. اگر یک برنامه نویس هستید، پیدا کردن ویرایشگر متن مناسب برای کدتان می تواند یک تغییر دهنده بازی باشد. در این پست به معرفی بهترین ویرایشگر کد در ویندوز می پردازیم.

خرید با پی پال

بهترین ویرایشگر کد در ویندوز

ابزارهایی که هنگام ویرایش کد استفاده می کنید، می توانند دنیای متفاوتی را ایجاد کنند، از ویرایشگر های متن برای کدنویسی در ویندوز استفاده می شود. این بسته ‌ها دارای ویژگی ‌های ضروری، مانند برجسته‌ سازی نحو، جدا کردن کد و تکمیل خودکار هستند.

1. برنامه Sublime Text

Sublime Text با ویژگی ‌هایی مانند جدا کردن بدون دردسر، پیمایش کد بصری، و تعاریف کنار هم، همه چیز هایی را که برای کار کارآمد نیاز دارید فراهم می ‌کند.

یکی از ویژگی‌ های کلیدی، انتخاب چند گانه تب است که باعث می ‌شود نما های تقسیم شده و پیمایش بین فایل ‌ها آسان شود. می توانید تعاریف را از پنجره های بازشو تکمیل خودکار مشاهده کنید و با یک کلیک به مراجع بپرید. انتخاب های متعدد همچنین به شما امکان می دهد نام متغیر ها را به سرعت در یک پروژه تغییر دهید.

Sublime Text نیز بسیار سریع است، با فایل های پروژه ایندکس شده که امکان جستجوی فوری در هزاران فایل را فراهم می کند. که آن را از سایر ویرایشگر ها از جمله Visual Studio Code متمایز می کند. همراه با رابط کاربری فوق‌العاده روان آن، تعجب خواهید کرد که چگونه بدون آن کدنویسی کرده‌اید.

در حالی که Sublime Text به طور نامحدود برای ارزیابی رایگان در دسترس است، شما تشویق می ‌شوید یک مجوز شخصی (یا تجاری) بخرید. مجوز های شخصی یک بار هزینه 99 دلاری دارند و شامل سه سال به روز رسانی هستند. این نه تنها نوتیفیکیشن‌ های آزار دهنده مجوز ثبت ‌نشده شما را حذف می ‌کند، بلکه همه چیز های برتر را نیز دریافت می ‌کنید.

DownloadSublime Text (Subscription required, free trial available)

2. برنامه VS Code

وقتی نوبت به کدنویسی می رسد، کارایی کلیدی است. VS Code واقعاً در این زمینه می درخشد – سبک وزن هست و در عین حال قدرت جدی را جمع می کند.

دارای تکمیل خودکار IntelliSense می باشد به این معنی که انگشتان شما هرگز نباید از ردیف اصلی خارج شوند. و مدیریت کنترل منبع با پشتیبانی یکپارچه Git و توانایی مرحله ‌بندی، انجام و انجام تغییرات آسان است.

با این حال، قدرت واقعی VS Code در پسوند های متعدد آن نهفته است. می ‌توانید زبان‌ ها، تم‌ ها، اشکال‌زدا ها و سرویس‌ های جدیدی اضافه کنید تا عملکرد را به میزان قابل توجهی گسترش دهید. آیا به لنتینگ پایتون نیاز دارید؟ ویژگی های IDE واکنش نشان می دهد؟ استقرار بدون سرور در AWS؟ یک پلاگین برای آن و موارد دیگر وجود دارد.

VS Code رایگان است و از ده ها زبان از طریق Marketplace پشتیبانی می کند.

DownloadVS code (Free)

3. برنامه Notepad++

Notepad++ ویژگی هایی مانند برجسته کردن نحو، جدا کردن کد و تکمیل خودکار اولیه برای بیش از 70 زبان را ارائه می دهد. Notepad++ با پشتیبانی از مؤلفه ویرایش سریع Scintilla، سبک وزن و پاسخگو باقی می ماند.

تب ها اجازه کار با چندین فایل را به طور همزمان داده و افزونه ها عملکرد را بیشتر گسترش می دهند. افزونه های پیش فرض شامل بررسی املا، اعتبار سنجی HTML، مرتب سازی متن و دستکاری نقل قول می شود. Notepad++ همچنین از بین المللی سازی از طریق فایل های ترجمه برای زبان های دیگر پشتیبانی می کند.

در حالی که فاقد بررسی و تکمیل کد پیشرفته ‌تر است، Notepad++ در مدیریت متن ساده با ویژگی ‌هایی مانند ذخیره خودکار، یافتن رشته، و جایگزینی با regex، نشانک ‌گذاری خط و ماکرو ها برتر می باشد. انتهای خطوط مختلف را تشخیص می ‌دهد و می ‌تواند رمزگذاری ‌ها را در پرواز دوباره تفسیر کند. برای نیاز های اولیه کدنویسی، این یک ویرایشگر متنی رایگان ویندوز هست.

DownloadNotepad++ (Free)

برترین ویرایشگر های متن ویندوز برای ساده کردن یادداشت برداری چه در حال فکر کردن به ایده های کد یا مستند سازی هک ها باشید، یادداشت های شما همراهان مهمی هستند. اما با این همه گزینه، کدام ویرایشگر به بهترین وجه کار شما را تقویت می کند؟ در اینجا چند گزینه متمرکز و در عین حال پر از ویژگی ها آورده شده است.

4. برنامه Windows Notepad

به عنوان ویرایشگر متن پیش ‌فرض که با ویندوز از قبل نصب شده ، Notepad به راحتی برای یادداشت ‌برداری در دسترس می باشد. در حالی که ابتدایی است، نیاز اساسی شما به ضبط قطعه کد، دستورالعمل های پیکربندی و سایر اسناد متنی اطلاعاتی را برآورده می کند.

Windows Notepad به شما امکان می دهد بدون درهم ریختگی بصری کد بنویسید یا یادداشت برداری کنید. نقاط قوت کلیدی آن شامل دسترسی فوری، زمان بارگذاری سریع، سازگاری با پلتفرم های مختلف و توانایی حذف هرگونه قالب بندی ناخواسته است. برای حفظ مجموعه کاراکتر ها از کد گذاری های متعدد پشتیبانی می کند و می تواند انواع مختلف پایان خط را مدیریت کند.

اگرچه ویرایشگرهای سنگین ‌تر گزینه ‌های قوی ‌تری ارائه می ‌دهند، Notepad برای نگهداری اسناد کد کوچک، اسناد، فهرست ‌های TODO و سایر مواد مرجع سبک در طول گردش کار شما کافی هست. از همه بهتر، این برنامه رایگان بوده و از قبل روی ویندوز نصب شده است.

DownloadWindows Notepad (Free)

5.برنامه  Typora

اگر زندگی می ‌کنید و نفس می‌ کشید، Typora یک محیط طبیعی یادداشت ‌برداری برای شماست. پیش‌ نمایش زنده یکپارچه آن، نیاز به جابجایی بین حالت‌ های نوشتن و مشاهده را از بین می ‌برد و شما را کاملاً روی محتوا متمرکز می ‌کند. تایپورا نشانه گذاری را از طریق قالب بندی بصری، لیست ها، تصاویر و پشتیبانی از نحو ریاضی ساده می نماید.

می‌ توانید یادداشت‌ های خود را از طریق درخت فایل قابل تنظیم، جستجو و پنل‌ های طرح کلی Typora سازماندهی کنید. تم های مختلف راحتی بصری را در طول جلسات طولانی نوشتن بهینه می کنند. می ‌توانید فایل‌ های خود را در سرویس‌ های ابری مانند Dropbox ذخیره کرده و مجموعه‌ای از گزینه‌ های صادراتی نیز برای اشتراک ‌گذاری یادداشت‌ هایتان وجود دارد.

در حالی که یک مجوز 14.99 دلار هزینه دارد، می توانید از یک آزمایش رایگان 15 روزه برای تجربه کامل قابلیت های Typora استفاده کنید.

DownloadTypora (Requires subscription, but offers a 15-day trial)

6. برنامه Code Writer

Code Writer یک ویرایشگر متن توانا و در عین حال سبک هست که برای محیط های ویندوز بهینه شده است. رابط سیال آن جریان کار را از طریق ویژگی هایی مانند برجسته سازی نحو در بیش از 20 نوع فایل، مدیریت چند سند و فوکوس تمام صفحه بدون حواس پرتی ساده می کند.

ویرایش، چاپ، جستجو و باز کردن یکپارچه هر فایلی که در دسترس است، در حالی که متن را بزرگ ‌نمایی می ‌کنید و می‌ کشید. این ویرایشگر متن رایگان به عنوان جایگزین دفترچه یادداشت با ابزار های کدنویسی گنجانده شده عمل می کند.

DownloadCode Writer (Free)

به عنوان یک توسعه دهنده وب، به ابزار های سبک و در عین حال بارگذاری شده نیاز دارید تا ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنید. در اینجا دو ویرایشگر متنی اغلب ناشناخته و در عین حال بسیار توانا برای فرانت-اند شما وجود دارد.

7. برنامه Bluefish

Bluefish به طور یکپارچه با نیاز های مختلف توسعه وب مقابله می کند. این برنامه از بیش از 20 زبان نشانه گذاری و کد گذاری از طریق برجسته کردن نحو بلادرنگ، تکمیل خودکار و جدا کردن کد پشتیبانی می کند. با پشتیبانی پروژه، حتی می توانید به راحتی بین کار ها جابه جا شوید.

عملکرد قدرتمند جستجو/جایگزینی و قطعه قطعه Bluefish به شما کمک می نماید کار های تکراری را ساده کنید. یکپارچگی ضعیف با ابزار های اعتبارسنجی و کامپایل خارجی، فیدبک مربوطه را در زمینه ویرایش قرار می دهد. اسناد آنلاین و ترجمه به 17 زبان بیشتر ویرایشگر متن را به روی کاربران بین المللی باز می کند. بهتر از همه، Bluefish کاملا رایگان می باشد.

DownloadBluefish (Free)

8. برنامه Brackets

آیا از جابجایی بین تب ها خسته شده اید؟ رابط Bracket شامل ابزار های بصری است که نیاز به تغییر در حین کار بر روی یادداشت ‌های HTML، CSS و جاوا اسکریپت را از بین می ‌برد.

پشتیبانی قدرتمند از پیش پردازنده به طور یکپارچه در جریان کار ادغام می گردد. اما Brackets از طریق پیش ‌نمایش زنده مرورگر خود می ‌درخشد. تغییرات ایجاد شده در کد فوراً منعکس می ‌شوند و حلقه بین نوشتن و دیدن نتایج را می ‌بندند. این حلقه فیدبک فشرده برای تکرار سریع در مدل ‌های صفحه وب یا نمونه‌ های اولیه عالی است.

یک اکوسیستم توسعه قوی، از جمله افزودنی هایی مانند Emmet و Autoprefixer، تجربه را بیشتر می کند. کراس پلتفرم، قابل تنظیم و کاملاً غوطه ور در فرآیند توسعه از طریق یک سطح ویرایش بصری بصری، Brackets یک انتخاب رایگان عالی باقی می ماند.

DownloadBracket (Free)

بهترین ویرایشگر های متن استفاده عمومی در ویندوز

اغلب اوقات، وقتی نوبت به ویرایش می رسد، یک اندازه برای همه مناسب نیست. در اینجا چند نیروگاه وجود دارد که جریان شما را به روش ‌های کاملاً متفاوت تقویت می ‌کنند.

9. برنامه Emacs

Emacs یک ویرایشگر متن بسیار قابل تنظیم است که به عنوان یک پلتفرم محاسباتی کامل عمل می کند. به عنوان یکی از قدیمی ‌ترین ویرایشگر های متنی که هنوز در حال توسعه فعال هست، Emacs بسیار فراتر از ویرایش متن اصلی به یک اکوسیستم متنوع از حالت ‌ها، پلاگین ‌ها و پیشرفت ‌های ارائه شده تبدیل شده است.

می ‌توانید از ماهیت مستند سازی آن، آموزش‌ های داخلی و حالت ‌های کدنویسی بهینه‌ سازی شده برای هر زبانی بهره ببرید. یادداشت ها از طریق زبان ماکرو قدرتمند مبتنی بر Lisp به کد تبدیل می گردند. پیکربندی ‌های شخصی Emacs را از طریق شخصی ‌سازی زنده تقریباً در هر جنبه کاملاً تغییر می‌ دهند.

با دهه‌ ها نوآوری ‌های اجتماعی که به صورت رایگان در دسترس هستند، Emacs بهترین سندباکس برای توسعه ‌دهندگان بلند پرواز برای مدیریت تمام جنبه ‌های کارشان باقی می ‌ماند.

DownloadEmacs (Free)

10. برنامه Textpad

گاهی اوقات، ساده ترین بهترین هست. Textpad که بر اساس فلسفه قابلیت استفاده بصری بر روی منحنی های یادگیری پیچیده ساخته شده است، به طور یکپارچه جریان های کاری رایجی را که برنامه نویسان هنگام مدیریت یادداشت ها با آن مواجه می شوند، مدیریت می کند.

این به عنوان یک راه حل plug-and-play برای هر کسی که از مبارزه با پیکر بندی یا یادگیری منحنی ها خسته شده است، فقط برای ویرایش کارآمد متن ساده عالی می باشد.

ویژگی‌ های کلیدی مانند برجسته ‌سازی نحو، جدا کردن کد، کلیپ ‌بورد های متعدد، و جستجو/جایگزینی عبارات منظم، جریان‌ های کاری را بهینه می‌ کنند. تکه‌ های قابل استفاده مجدد در پروژه ‌ها، وظایف تکراری را ساده می ‌نمایند. پشتیبانی گسترده زبان اسناد، اسکریپت ها، کد ها و موارد دیگر را پوشش می دهد.

این ویرایشگر رایگان نیست، اما می ‌توانید به یک نسخه آزمایشی رایگان دسترسی داشته باشید تا ببینید آیا برای شما مناسب است یا خیر.

DownloadTextpad (Requires subscription, but offers a free trial)

11. برنامه Vim

Vim یک ویرایشگر متن هست که حال همیشه در حال تکامل با ریشه به عنوان ابزار استاندارد یونیکس vi می باشد . توسعه پذیری عمیق آن از طریق یک سیستم افزونه قدرتمند و صد ها نوع فایل پشتیبانی شده، Vim را به عنوان یک ابزار کلاسیک برنامه نویسان برای گردش کار کدنویسی کارآمد حفظ کرده است.

استفاده از ماکرو ها، رجیستر ها و واگرد عمیق به متن شما اجازه می دهد تا به طور موثر با قابلیت و پتانسیل بیشتری تغییر شکل دهد. برجسته سازی نحو و کلید های قابل تنظیم در Vim تجزیه بصری قطعه کد را بهینه می کند. ادغام با ابزارهای ساخت و دیباگر ها، داده های پروژه مرتبط را در زمینه ویرایش شما می آورد. یک جامعه آنلاین گسترده به طور مستمر برنامه ‌های افزودنی ایجاد گرده که زبان ‌ها و ویژگی‌ های جدید را ادغام می ‌نماید.

در حالی که در ابتدا در رابط صفحه کلید محور خود دلهره آور بود، Vim به خوبی با استفاده ساده تر از طریق تنظیمات از پیش تنظیمات پیکر بندی سازگار است. برای برنامه نویسان جاه طلب، این ویرایشگر متن رایگان مهارتی را ایجاد می کند که ارزش سرمایه گذاری را دارد.

DownloadVim (Free)

گزینه های توانمند زیادی در دسترس هستند، اما یافتن ویرایشگری که به طور یکپارچه گردش کار منحصر به فرد شما را بهبود می بخشد و به طور مداوم بهره وری را القا می کند، برای کمک به شما برای زنده کردن ایده های خود بسیار ارزشمند خواهد بود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT