بهینه سازی و سئو رزومه کاری

6 ترفند برای بهینه سازی و سئو رزومه کاری

زمان مطالعه 7 دقیقه

حتماً می دانید که نوشتن یک رزومه مناسب و تأثیر گذار چقدر می تواند به پیشرفت کاری شما و پروژه هایی که در اختیار می گیرید، کمک کند و باعث پیشرفت شما در مسیر کاریتان شود.

امروزه بسیاری از مشاغل، به صورت آنلاین برگزار می شوند و کارجویان به صورت اینترنتی رزومه خود را به کارفرما ارسال می کند و از همین رو برای آن که بهتر بتوانید مهارت های خود را شرح دهید، نیاز دارید تا یک رزومه خوب در اختیار داشته باشید.

در اینجا قصد داریم 6 ترفند بهینه سازی روزمه را شرح دهیم که با به کارگیری آن ها می توانید رزومه خود را در بین رزومه سایر افراد قابل توجه تر نمایید. همراه اول پرداخت در ادامه مطلب باشید.

بهینه سازی و سئو رزومه کاری یعنی چه؟

سئو، علمی است که تضمین می کند کاربران اینترنت بهترین محتوا را دریافت کنند. از این علم می توان در زمینه های مختلفی مانند نوشتن رزومه برای یک جایگاه شغلی استفاده کرد. درواقع اگر شما رزومه خود را سئو کنید، شانس خود را برای جلب توجه بیشتر کارفرمایان افزایش می دهید.

ترفند های سئو در نوشتن، ویرایش و قالب ‌بندی رزومه تضمین می‌ کنند که کارفرمایان و استخدام کنندگان به نیروهای مورد نظر خود دست یابند و افرادی که مهارت و شایستگی دارند نیز به جایگاه شغلی مناسب خود دسترسی پیدا می کنند.

شما می توانید به سادگی از تکنیک های سئو استفاده کنید و اطمینان حاصل نمایید که رزومه شما به کارفرمایان و شرکت های مناسب و مورد نظرتان می رسد. امروزه، وب سایت ها از تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای کسب رتبه بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک استفاده می کنند.

کارجویان می توانند برای نوشتن رزومه خود، تکنیک های سئو کلاه سفید یا وایت هت را در نظر بگیرند، کمی آن‌ ها را تغییر دهند و سپس تمامی موارد مورد نظر را در رزومه خود اعمال کنند تا در جستجوی رزومه‌ های استخدام‌، رتبه بالاتری داشته و شغل‌ های بهتری پیدا کنند.

در حالی که برخی از تکنیک ‌های سئو به ‌راحتی و مستقیماً می ‌توانند در قالب رزومه اعمال شوند، برخی دیگر باید بر اساس ایده آن‌ها تفسیر شوند تا بتوان رویکردی مشابه به سایر تکنیک ها برای اعمال در رزومه داشته باشند.

با اول پرداخت باشید تا در ادامه به تکنیک ‌های مختلف SEO که می ‌توانید با استفاده از آن‌ها رزومه خود را مطابق مهارت هایتان بهینه سازی کرده و پروفایل شغلی خود را بهبود بخشید، بپردازیم.

1. A/B سرفصل ها، فونت ها، رنگ ها و کپی رزومه خود را تست کنید

تست A/B در ابتدایی‌ ترین شکل خود، یک تکنیک بازاریابی است و کار آن اندازه‌ گیری این است که کدام یک از نسخه‌ های یک وب‌ سایت یا صفحه برای مخاطب هدف بهترین کارایی را دارد.

برای ایجاد چندین نسخه از رزومه خود، سعی کنید از قالب های رزومه رایگان موجود به صورت آنلاین استفاده کنید؛ تغییرات جزئی در کپی متن ایجاد کنید، جای عبارات را تغییر دهید و از اندازه و رنگ های مختلف فونت برای برجسته کردن جنبه های مختلف رزومه خود استفاده کنید و در نهایت، این کپی ها را به پلتفرم های مختلف کاریابی و یا کارفرمایان ارسال کنید.

بررسی کنید که کدام یک از نسخه های رزومه فیدبک های بهتری را اخذ کرده و به همین ترتیب، نسخه ای را که بهترین فیدبک ها یا بیشترین بازدید ها را در سایت های کاریابی آنلاین به خود اختصاص داده را به عنوان رزومه اصلی خود انتخاب کنید و از آن استفاده نمایید.

همچنین می‌توانید نظر مخاطبین رسانه‌های اجتماعی، متخصصان منابع انسانی که با آن‌ها کار کرده ‌اید و دوستان و خانواده خود را جویا شوید و نسخه ‌ای که بیشترین پاسخ مثبت را دریافت کرد را به عنوان رزومه اصلی خود انتخاب نمایید.

2.بهینه سازی و سئو رزومه کاری: بک لینک های با کیفیت و مراجع تایید شده

بک لینک های با کیفیت و مراجع تایید شده

بک لینک های با کیفیت و مراجع تایید شده

همانقدر که بک لینک های خوب و مناسب می توانند به عنوان یکی از فاکتورهای تأثیر گذار در محاسبه امتیاز کیفیت یک وب سایت به حساب بیایند، یک شبکه گسترده ارجاع نیز تأثیر بسزایی بر روی افزایش امتیاز یک رزومه خواهد داشت.

همچنین علاوه بر ارجاعات استاندارد، شما باید اتصالات شبکه مورد نظارت خود را در لینکدین و سایر رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، Glassdoor، GitHub و غیره حفظ کنید.

یک لینک از سایت هایی با رتبه های بالا، می تواند ترافیک یک وب سایت را ده برابر افزایش دهد. به طور مشابه، یک اتصال شبکه خوب نیز می تواند شما را به فرصت های شغلی خوب سوق دهد.

3. اطلاعات مهم در بالای صفحه

اطلاعات مهم در بالای صفحه

اطلاعات مهم در بالای صفحه

قرار دادن اطلاعات مهم در بالای صفحه، یا به عبارتی نیمه بالای صفحه رزومه، یک تکنیک SEO خوب برای جلب توجه بیشتر و افزایش تعامل کاربر با صفحه رزومه شما است. اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مربوط به نمایه شغلی که برای آن درخواست می دهید، در رزومه شما قرار دارد.

در واقع، استخدام کنندگان نباید مجبور باشند برای جستجوی اطلاعات مربوطه به صفحه بعدی رزومه مراجعه کنند و یا در پایین صفحه به دنبال آن باشند.

رزومه خود را سفارشی کنید تا اطمینان حاصل کنید که گواهی ها، مدارک تحصیلی و تجربه مربوط به شغلی که برای آن درخواست می کنید، به نحوی برجسته شده اند، در صفحه اول ذکر شده اند و به راحتی قابل خواندن هستند.

4. ایجاد یک کپی مختصر و تاثیرگذار

ایجاد یک کپی مختصر و تاثیرگذار

ایجاد یک کپی مختصر و تاثیرگذار

رزومه شما تبلیغی برای مهارت های شماست. استفاده از قوانین بازاریابی و تکنیک ‌های کپی‌رایتینگ هنگام نوشتن در مورد تجربه ها، پروژه‌ هایی که روی آن‌ها کار کرده ‌اید و مهارت‌ هایتان، نکته ای است که باید به آن آگاه باشید. هنگامی که رزومه خود را تکمیل کردید، سعی کنید در پایان آخر از دید کارفرما به آن نگاه کنید و به صورت تخصصی آن را بررسی نمایید.

زمان بگذارید و از نگاه فردی که به دنبال استخدام کارشناس است، رزومه ای را بنویسید و مواردی که ممکن است برای یک کارفرما از اهمیت بالایی برخوردار باشید را یادداشت نمایید، در نهایت نمونه رزومه اولی را با دومی تطبیق دهید و درصورت نیاز، ویرایش کنید.

واضح و مختصر بودن و همچنین انتقال هر چه بیشتر اطلاعات در کمترین تعداد کلمه ممکن، فاکتوریست که از اهمیت بسیاری برخوردار است. پیشنهاد می شود از روش سنتی مقاله نویسی برای شرح تجربه های کاری و مهارت های خود پیروی نکنید و در صورت لزوم اطلاعات غیر ضروری را ویرایش یا حذف کنید.

5.بهینه سازی و سئو رزومه کاری: بهینه سازی کلمات کلیدی

بهینه سازی کلمات کلیدی

بهینه سازی کلمات کلیدی

بهینه ‌سازی کلمات کلیدی در نوشتن رزومه کاری، به چهار اصل تقسیم بندی می شود که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم. در ابتدا جملات طولانی را به عبارات کوتاه و یا خلاصه کردن آن ها در موارد کوتاه تر تغییر دهید. روی کلمات کلیدی هدف تمرکز کنید؛ به عنوان نمونه، بر روی کلمات کلیدی موجود در شرح شغل، عنوان شغل و مواردی که به صورت مکرر در زمینه کاری و موقعیت شغلی شما استفاده می شوند، تا کید داشته باشید.

توصیه می شود رزومه خود را برای عناوین و کارفرماهای مختلف، به صورت ویژه و اختصاصی تغییر دهید؛ شاید این کار به زمان زیادی نیاز داشته باشد اما این امکان وجود دارد که شرکت های مختلف، از اصطلاحات متفاوتی برای صحبت در مورد یک موقعیت شغلی استفاده کنند و بنابراین به منظور عبور از الگوریتم های فیلترینگ آن‌ها و جلب نظر استخدام کننده ها و کارفرمایان، سعی کنید با دقت بیشتری رزومه خود را ویرایش کنید و تغییر دهید و سپس به کارفرمای مورد نظر ارسال نمایید.

موردی که می تواند طور قابل توجهی شانس شما را برای عبور از مراحل بعدی فرآیند استخدام افزایش دهد، به کار بردن کلمات کلیدی است که کارفرما و استخدام کننده از آن ها در شرح شغل استفاده کرده است و شما با اضافه کردن این کلمات به رزومه خود می توانید توجه کارفرمایان را به رزومه خود جلب کنید.

6. بهینه سازی و سئو رزومه کاری به کمک اصل EAT گوگل

از اصل EAT گوگل استفاده کنید

از اصل EAT گوگل استفاده کنید

EAT که کوتاه شده سه کلمه؛ تخصص، اعتبار، اعتماد است، به عنوان قانون سه کلمه شناخته می شود و به وب سایت ها کمک می کند تا در جستجوی گوگل رتبه بهتری داشته باشد. پیشنهاد می کنیم رزومه خود را بر اساس اصول EAT تدوین نمایید، از همین رو، در ادامه با ما باشید تا نگاهی به اصول EAT داشته باشم :

تخصص: تخصص یعنی مهارت ها و تجربه های شما در رابطه با شغلی که برای آن درخواست ارسال می کنید. بررسی تخصص، یک راه عالی برای ارزیابی این است که آیا برای موقعیت های مناسب خود درخواست می دهید یا خیر. یک نگاه به مهارت های شما باید به استخدام کننده بفهماند که شما مهارت های لازم را دارید و اگر چنین باشد، آن‌ها به خواندن رزومه شما ادامه می دهند.

اعتبار: تجربه کاری قابل اثبات از طریق پروژه ها، خدمات ارائه شده، کد نوشته شده و غیره که تخصص شما را در مورد موضوع و نکات اصلی رزومه شما نشان می دهد.

قابل اعتماد بودن: در زمینه شغلی، موضوع قابل اعتماد بودن می تواند در زمینه ارسال پروژه ها در زمان مشخص شده و یا در دسترس بودن کارجو تأثیر داشته باشد. با این حال، این موضوع جنبه های بسیار گسترده ای خواهد داشت و مطابق شغلی که برای آن درخواست ارسال می کنید، می توانید جنبه های مختلف را بررسی نمایید.

جمع بندی

تمام تکنیک‌های سئوی مورد بحث در متن، شانس ساخت رزومه ای بهتر بر اساس الگوریتم ‌ها و سایر سیستم‌های ردیابی متقاضی را برای شما افزایش می دهند و به کارگیری آنها، احتمال دسترسی شما به جایگاه شغلی مناسب تر را بالا میبرد. برای کسب اطلاعات و دریافت آموزش های بیشتر، همراه اول پرداخت باشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT