OpenSea خرید و فروش NFT کاربران ایرانی را تحریم می‌کند

OpenSea خرید و فروش NFT کاربران ایرانی را تحریم می‌کند

زمان مطالعه 2 دقیقه

OpenSea که یک بازار پیشرو برای توکن‌ های غیرقابل تعویض یا NFT مستقر در ایالات متحده است و به کاربران امکان خرید و فروش NFT ها را در بازار ثانویه می دهد و همچنین به کاربران این اجازه را می دهد تا مجموعه های NFT خود را برای فروش در بازار اولیه ایجاد کنند، قصد دارد تا کاربران مقیم ایران را به دلیل تحریم های ایالات متحده مسدود کند.

طی روزهای گذشته، تعدادی از کاربران OpenSea در ایران، گزارش داده اند که حساب کاربری آن ها به طور ناگهانی مسدود شده، با این حال، این شرکت هنوز هیچ کدام از گزارش های مسدودی را تائید نکرده است.

بر اساس گزارش‌های متعددی که از سوی مجموعه‌ داران و سازندگان NFT به دست رسیده است، برخی کاربران اخیراً قادر به دسترسی و استفاده از سایت OpenSea نبوده اند و از همین رو به نظر می رسد این شرکت مسدود کردن کاربران مستقر در ایران را آغاز کرده است.

یک نماینده OpenSea از طریق ایمیلی به Decrypt تائید کرد که این شرکت قصد دارد تا کاربران مستقر در مناطق تحریم شده را مسدود کند، او اذعان داشت : ” OpenSea کاربران مناطق موجود در فهرست تحریم ‌های ایالات متحده را از فعالیت در این سرویس مسدود می‌ کند و در پی همین موضوع، خدماتی از جمله خرید، فروش یا انتقال NFT در OpenSea برای آن ها غیر قابل دسترسی می باشد.

شرایط خدمات دهی OpenSea صراحتاً کاربران مناطق تحریم‌ شده را از استفاده خدمات منع می‌ کند. این شرکت یک خط مشی برای استفاده از خدمات خود توسط افراد یا نهادهای تحریم شده و افرادی که در کشورهای تحت تحریم مستقر هستند، در نظر گرفته است و اگر متوجه شویم که افرادی از خط مشی تحریم‌ های شرکت عبور کرده و در حال تخلف هستند، سریعاً برای مسدود کردن حساب‌های مرتبط اقدام خواهیم کرد. “

بیش از پنج کاربر ایرانی OpenSea که در ایران از این سایت استفاده می کردند، مشکلات و اختلالاتی را گزارش داده اند و Decrypt نیز مشکلات به وجود آمده را تائید کرده است. نیما لئو، یکی از کاربران ایرانی OpenSea گزارش داده است که مجموعه NFT های او بر روی پلتفرم دیگر قابل مشاهده نیست و نمی تواند به آن ها دست پیدا کند.

در واقع، سازندگان و کلکسیونرهای ایرانی OpenSea به دلیل حضور در ایران، کشوری که توسط تحریم ایالات متحده تحریم شده است، از فعالیت در این سایت محروم شده اند.

آرمان، یکی دیگر از کاربران ایرانی OpenSea در پی مشکلات به وجود آمده بیان کرد که هنگام تلاش برای دسترسی به بازار، پیام خطای 404 را دریافت کرده است و عارفه نوروزی نیز گزارش داد که امروز حساب تائید شده او بدون هیچ دلیل خاصی حذف شده است.

یک ناظر سرور OpenSea Discord معروف به RyanW که اغلب به درخواست‌های پشتیبانی در سرور پاسخ می‌دهد، در پی مشکلات کاربران اظهار کرده بود که هیچ گونه اطلاعاتی در مورد ممنوعیت حساب های کاربری ایرانی ها ‌در دست ندارد.

OpenSea در ماه های اخیر بسیاری از کاربران خود را نا امید کرده است؛ در واقع اتفاقاتی نظیر حمله 1.7 میلیون دلاری فیشینگ خارجی، دعوی قضایی بر سر یک Bored Ape NFT که گفته می شود « دزدیده شده » است و بازپرداخت 1.8 میلیون دلاری به کاربرانی که NFT های خود را در پی اقدامات سوء استفاده گرانه از فهرست OpenSea از دست داده بودند، باعث شده تا کاربران اعتماد خود را از دست بدهند و به نظر می رسد OpenSea با وجود میلیاردها فروش ماهانه، همچنان با چالش هایی مواجه است.

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT