الگوریتم Helpful Content گوگل

به ‌روزرسانی الگوریتم Helpful Content گوگل یا محتوای مفید گوگل به ‌زودی راه‌ اندازی می‌ شود

زمان مطالعه 3 دقیقه

گوگل در حال ارائه یک به روز رسانی الگوریتم در سراسر سایت ها به نام به روز رسانی الگوریتم Helpful Content گوگل است که ارزش محتوای نوشته شده برای موتور های جستجو را بررسی می کند.

گوگل اعلام کرد که هفته آینده به‌روزرسانی الگوریتم جدیدی را به نام به ‌روزرسانی محتوای مفید راه ‌اندازی می ‌کند. هدف آن تقویت محتوای نوشته شده برای مردم و بی ارزش کردن محتوای نوشته شده غیر مفید در درجه اول برای SEO است.

برخلاف به‌ روزرسانی اخیر الگوریتم بررسی محصول، که انواع خاصی از صفحات را هدف قرار می‌ دهد، به ‌روزرسانی محتوای مفید در سراسر سایت ها است. این بدان معناست که پتانسیل تأثیر گذاری بر همه صفحات را دارد.

به روز رسانی محتوای مفید همچنین سیگنال جدیدی را معرفی می کند که Google از آن برای رتبه بندی صفحات وب نیز استفاده می کند.

اگرچه گوگل در مورد این تغییرات الگوریتم تسلیم می شود، اما یک هفته زمان زیادی برای آماده شدن نیست. با این حال، می توان استدلال کرد که همه سایت ها در وهله اول باید برای انسان ها به صورت مفید نوشته شوند.

در این مقاله تمام اطلاعات موجود در مورد این الگوریتم که در حال حاضر ارائه شده است، برای شما آورده شده است.

به‌روزرسانی الگوریتم Helpful Content گوگل

گوگل امروز اعلامیه زیر را در توییتر منتشر کرد:

«هفته آینده، ما الگوریتم «به ‌روزرسانی محتوای مفید» را راه ‌اندازی می ‌کنیم تا مطمئن شویم مردم به‌جای محتوایی که عمدتاً برای ترافیک موتور های جستجو ساخته شده است، محتوای اصلی ‌تر و مفید تری را که توسط مردم نوشته شده است، برای خودشان می ‌بینند.»

البته این توییت با اطلاعات بیشتر به یک مقاله وبلاگ پیوند می خورد، از جمله جزئیاتی در مورد اینکه چگونه وب سایت ها می توانند پس از انتشار به روز رسانی محتوای مفید به موفقیت خود ادامه دهند.

به روز رسانی الگوریتم Helpful Content گوگل چه کاری انجام می دهد؟

این به ‌روزرسانی سیگنال رتبه ‌بندی جدیدی را معرفی می ‌کند که بر سایت ‌هایی که حجم بالایی از محتوا را با ارزش کم منتشر می‌ کنند، ارزش افزوده پایینی دارند یا برای جستجوگران مفید نیستند، تأثیر منفی می ‌گذارد.

هر محتوایی – نه فقط محتوای غیر مفید – در سایت ‌هایی که مشخص می ‌شود به طور کلی دارای مقادیر نسبتاً بالایی از محتوای غیر مفید هستند، با فرض اینکه محتوای دیگری در جای دیگری از وب وجود داشته باشد که بهتر است نمایش داده شود، احتمال کمتری در نمایش داده شدن در جستجو دارد. به همین دلیل، حذف محتوای غیر مفید می تواند به رتبه بندی محتوای دیگر شما نیز کمک کند.

اگر به‌روزرسانی الگوریتم محتوای مفید روی سایت شما تأثیر بگذارد، چه کاری باید انجام دهید؟

اگر به روز رسانی محتوای مفید به شما رسید، Google توصیه می کند محتوای غیر مفید را از وب سایت خود حذف کنید.

گوگل در این زمینه می‌ گوید سایت ‌هایی که تحت تأثیر این به ‌روزرسانی قرار گرفته ‌اند ممکن است اثرات آن در سایتشان چندین ماه دوام بیاورد. پست وبلاگ گوگل در این زمینه اضافه کرده است که:

طبقه ‌بندی ‌کننده ما برای این به ‌روزرسانی به ‌طور مداوم اجرا می ‌شود و به آن اجازه می ‌دهد تا سایت ‌های تازه راه ‌اندازی شده و سایت ‌های موجود را نظارت کند. از آنجایی که مشخص می ‌کند محتوای غیر مفید در دراز مدت بازنگشته است، طبقه ‌بندی دیگر بر روی سایت مذکور اعمال نخواهد شد.»

نکات دیگر درباره الگوریتم Helpful Content گوگل

در نهایت، در اینجا چند نکته نهایی در مورد الگوریتم به روز رسانی محتوای مفید برای شما آورده شده است:

  • جالب است بدانید الگوریتم به روز رسانی یک اقدام دستی نیست. این فرآیند با استفاده از یک مدل یادگیری ماشینی خودکار می شود.
  • محتوای افراد اول حتی اگر در سایت ‌هایی با مقدار زیادی محتوای غیر مفید منتشر شده باشد، همچنان می ‌تواند رتبه بندی شود.
  • سیگنال وزن دارد، به این معنی که برخی از سایت ها بیشتر از سایرین ضربه می خورند.
  • البته لازم به ذکر است که برای شروع فقط جستجوهای انگلیسی تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.

امیدواریم پس از مطالعه ی این مقاله بتوانید تصمیم درستی در زمینه ی محتوای سایت خود اتخاذ کنید.
شما می توانید اطلاعات بیشتری را در مواردی مرتبط با این موضوع در دیگر مقالات ما به دست بیاورید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT