بیت کوین در سال ۲۰۲۲

پیش بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۲ | بیتکوین 100 هزار یا 10 هزار؟

زمان مطالعه 7 دقیقه

قیمت بیت کوین در ژانویه یک چرخش نزولی غیرمنتظره پیدا کرد، اما آیا کاتالیزوری وجود دارد که بتواند از 100000 دلار در سال 2022 پشتیبانی کند؟ در این مقاله به پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۲ می پردازیم.

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۲

اینترنت پر از پیش بینی های متفاوت درباره ی قیمت بیت کوین است. به عنوان مثال، برخی از تحلیلگران معتقدند که رمز ارز پرچمدار، در 10 سال آینده به 1 میلیون دلار در هر سکه خواهد رسید، در حالی که برخی دیگر فکر می کنند قیمت بیت کوین در نهایت به صفر خواهد رسید.

بدون توجه به نظراتی که پنج سال آینده یا بعدتر از آن را پیش بینی می کنند، ما بر روی آنچه که بیت‌کوین می‌تواند در شش ماه آینده انجام دهد تمرکز می کنیم.

باز هم، پیش بینی ها به شدت متفاوت است. به عنوان مثال، آنتونی ترنچف، بنیانگذار Nexo Finance، حدس می زند که قیمت بیت کوین تا اواسط سال 2022 به 100000 دلار می رسد.

در سوی دیگری، پروفسور دانشگاه ساسکس، کارول الکساندر، فکر می‌کند قیمت بیت‌کوین می‌تواند تا 10000 دلار کاهش یابد و در نتیجه تمام سودهایی را که در سال 2021 به دست آورده بود از بین ببرد.

بیت کوین تقریباً در میانه این دو پیش بینی بسیار بعید، در نوسان بوده است و در زمان انتشار مقاله، هزینه خرید یک بیت کوین نزدیک به 36500 دلار در صرافی کوین بیس است.

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۲

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۲

عرضه در گردش بیت کوین تا هاوینگ (Halving) بعدی در اوایل سال 2024 به طور متوسط ​​6.25 بیت کوین در هر 10 دقیقه افزایش می یابد. این بدان معناست که ماینرها هر روز حدود 900 بیت کوین تولید خواهند کرد. در نتیجه، تا پایان ژوئن 2022، در مجموع 162900 بیت کوین در سال ایجاد خواهد شد.

این امر کل عرضه بیت کوین در گردش را به حدود 19.078 میلیون می رساند. اگر قیمت بیت کوین تا آن زمان به 100000 دلار برسد، ارزش کل بازار آن نزدیک به 2 تریلیون دلار خواهد بود که 128.50 درصد بیشتر از ارزش گذاری ابتدایی سال نزدیک به 875 میلیارد دلار است.

برعکس، کاهش به 10000 دلار، ارزش بازار بیت کوین را از کل توکن های در گردش به بیش از 190 میلیارد دلار کاهش می دهد که 685 میلیارد دلار یا حدود 78 درصد نسبت به ابتدای امسال کاهش می یابد.

بنابراین بزرگترین سوالی که پس از بررسی این پیش‌بینی‌های حیرت‌انگیز به ذهن خطور می‌کند این است که آیا ممکن است بیت کوین با شدت به سمت هر یک از اهداف ذکر شده در بالا حرکت کند؟ پاسخ این است: بله، زیرا قیمت بیت کوین در گذشته نوسانات چشمگیری داشته است. بنابراین پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2022 تا هر رقمی امکان پذیر است.

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۲

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۲

حالا این سؤال مطرح می شود که آیا سرمایه گذاران آماده هستند تا در طول شش ماه آینده تقریباً یک تریلیون دلار به بازار بیت کوین تزریق کنند یا خیر؟ ترنچف معتقد است که این امر به دلیل فاکتوری که آن را ارزان بودن (بی ارزش بودن) پول می نامد، ممکن است.

کاهش ارزش پول ملی همچنان به عنوان یک کاتالیزور

سرمایه گذاران متوجه شده اند که ارزش دلار آمریکا اخیراً بهبود یافته است. یک شاخص اقتصادی محبوب که به عنوان «شاخص دلار آمریکا» نامیده می‌شود، قدرت دلار آمریکا را در برابر سبدی شامل شش ارز خارجی از جمله یورو (یورو)، ین ژاپن (JPY)، پوند انگلستان (GBP)، دلار کانادا (CAD)، کرون سوئد (SEK) و فرانک سوئیس (CHF) اندازه‌گیری می‌کند. این شاخص سال گذشته بیش از 7 درصد افزایش یافت و به 96.22 رسید.

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۲

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۲

همچنین شایان ذکر است که ارزش دلار تنها در برابر ارزهای فیات افزایش یافته است، اما در برابر کالاها، دلار در نبردها یکی پس از دیگری شکست خورده است.

به عنوان مثال، گزارش اخیر اداره آمار کار ایالات متحده نشان می دهد که مصرف کنندگان در دسامبر 2021، 7 درصد بیشتر از 12 ماه قبل برای اقلام روزمره پرداخت کردند. به عبارت دیگر، تورم در بزرگترین اقتصاد جهان به سطحی رسیده است که تا قبل از سال 1982 مشاهده نشده بود.

این نشان می دهد که دلار چیزی نیست جز بوکسور ضعیفی که در یک رینگ با شش حریف ضعیف تر از خودش رقابت می کند. مطمئناً، دلار در برابر همه آنها پیروز شده است، اما از رقابت واقعی نیز فرار کرده است.

وقتی پای رقابت به میان می آید، باید ارزش دلار را با یک دارایی کمیاب تر، مثل طلا مقایسه کنیم.

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۲

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۲

تصویر بالا نشان می دهد که تقریباً تمام ارزهای فیات درخشش خود را در برابر طلا از دست داده اند. مساله اصلی در اینجا تورم است و به نفع سرمایه‌گذارانی است که فلز گرانبها را در برابر روند نزولی فعلی ارزهایی مانند دلار احتکار کرده‌اند.

در حال حاضر حدود 40 تریلیون دلار در بازارها در گردش است که شامل تمام پول فیزیکی و پول سپرده شده در حساب های پس انداز و جاری است. در همین حال، سرمایه گذاری در مشتقات و ارزهای دیجیتال بالای 1.3 کوادریلیون دلار هستند.

بنابراین، به اندازه کافی دلار سبز در بازار وجود دارد تا بازار بیت کوین را بار دیگر تریلیون دلار پامپ کند، به طوری که هزینه هر واحد آن در شش ماه آینده به 100000 دلار افزایش یابد.

چرا بیت کوین تاکنون به 100000 دلار نرسیده است؟

قبل از پرداختن به این بحث، عملکرد ارزش بازار بیت کوین را در طول این سال ها مرور می کنیم.

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۲

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۲

در نمودار بازه زمانی شش ماهه بالا، میتوان مشاهده کرد که عاملی وجود نداشته که مانع افزایش ارزش بازار بیت کوین به بیش از 1 تریلیون دلار شده باشد و همینطور هیچ موردی وجود نداشته که مانع کاهش ارزش بیت کوین در بازار به کمتر از 190 میلیارد دلار شود.

علیرغم عدم افزایش یا کاهش شدید، بازار بیت کوین ( طبق داده های گذشته) سرمایه بیشتری را جذب می کند و این امر نشان می دهد که چرا قیمت هر واحد آن از ژانویه 2014 تا به امروز بیش از 14250 درصد افزایش یافته است.

اکنون، با بازگشت به بحث «چرا تا حالا اتفاق نیفتاده است؟»، به نظر می رسد تنها یک پاسخ وجود دارد: عدم قطعیت و اطمینان که دارای عوامل زیادی است. از مشکلات نظارتی گرفته تا ترس از اینکه بازار بیت‌کوین ممکن است پس از دو سال متوالی به اصلاح نیاز داشته باشد.

“خشم” فدرال رزرو بر اعتماد سرمایه گذاران تاثیر می گذارد

شایع ترین دلیل کاهش اخیر بیت کوین از 69000 دلار به 34000 دلار، تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده برای پایان دادن به برنامه خرید ماهانه 120 میلیارد دلاری دارایی خود زودتر از زمان پیش بینی شده است. انتظار می‌رود که حداقل سه نرخ بهره از سطح نزدیک به صفر فعلی‌شان به دنبال این اتفاق،  افزایش یابند.

این سیاست‌های پولی سست از زمان سقوط بازار جهانی ناشی از ویروس کرونا در مارس 2020 باعث تزریق حدود 6.5 تریلیون دلار به بازار شدند. در نتیجه نقدینگی مازاد، ارزش دلار کاهش یافت در حالی که ارزش دارایی‌های پرریسک‌تر از جمله بیت کوین از نظر بالستیک صعودی شد.

به گفته مایکل هاول، بنیانگذار Crossborder Captial، پول های  اضافی در بازار باید در جایی خرج می شد.

بیت کوین در سال ۲۰۲۲

بیت کوین در سال ۲۰۲۲

همانطور که فدرال رزرو سیاست کاهش کمی خود را برای مهار تورم باز می کند، به طور چشمگیری دلارهای اضافی را از بازار حذف می کند. و از آنجایی که بازارها با کمبود نقدینگی مواجه می شوند، آن را با فروش سودآورترین سرمایه گذاری های خود، اعم از سهام، املاک، ساعت های رولکس یا ارزهای دیجیتال، جبران می کنند.

بنابراین، شش ماه آینده می تواند تبدیل به یک الاکلنگ بین کسانی که به پول نقد نیاز دارند و کسانی که نیاز ندارند، بشود. تورم ناشی از کاهش ارزش دلار می تواند بسیاری از سرمایه گذاران را از فروش دارایی های خود از جمله بیت کوین باز دارد. اما با اتمام تزریق نقدینگی توسط فدرال رزرو، بازار ارزهای دیجیتال ممکن است در جذب پول جدید با مشکلاتی مواجه شود.

این امر باعث می‌شود بیت‌کوین با سرمایه‌گذاران و شرکت‌هایی همراه شود که پول نقد اضافی در خزانه‌های خود دارند و به دنبال استقرار این وجوه در دارایی‌های نقدشونده هستند.

بیت کوین تاکنون باعث جذب نام های بزرگی مانند تسلا، اسکوئر، میکرواستراتژی و دیگران به خود شده است. بنابراین، حداقل تمایل یک شرکت محبوب وال استریت برای اضافه کردن بیت کوین به خزانه خود می تواند بیت کوین را به سمت 100000 دلار سوق دهد.

در انتظار رونق خرده فروشی

با افزایش تورم در زندگی روزمره مردم، احتمال استفاده از دارایی‌های سخت برای محافظت از پس‌اندازهایشان نیز به عنوان امتیازی برای بازار بیت‌کوین است. به عنوان مثال، طبق گزارش Grayscale Investment، صعود بیت کوین به 69000 دلار در سال گذشته با افزایش بی سابقه علاقه خرده فروشی همزمان شد.

این شرکت آمریکایی 1000 سرمایه گذار را مورد بررسی قرار داد و دریافت که 59 درصد آنها علاقه مند به سرمایه گذاری در بیت کوین هستند و 55٪ گفتند که دارایی ها را بین دسامبر 2020 و دسامبر 2021 خریداری کرده اند.

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۲

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۲

رونق یا رکود، کدام اتفاق می افتد؟

اگر بیت کوین تا پایان ژوئن 2022 به 100000 دلار برسد، این موارد اتفاق افتاده است:

  • عرضه پول M2 در بالاترین حد خود باقی مانده است.
  • افزایش نرخ بهره برنامه ریزی شده نمی تواند تورم را زیر هدف 2 درصدی فدرال رزرو نگه دارد.
  • تعداد کیف‌پول‌های بیت‌کوین غیر صفر همچنان در بالاترین حد خود ادامه مسیر می‌دهد.
  • شرکت های بیشتری بیت کوین را به خزانه های خود اضافه می کنند.

و اگر بیت کوین تا 10000 دلار سقوط کند:

  • سرمایه گذاران بلند مدت تصمیم می گیرند بیت کوین را که به عنوان پس انداز پول نقد بود کنار بگذارند.
  • مسائل نظارتی و اصلاح شدید قیمت سهام بر قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر می گذارد.
  • برخی دستکاری های پیش بینی نشده بازار یا رویداد قوی سیاه، قیمت بیت کوین را مانند سقوط ناگهانی مارس 2020، کاهش می دهند.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT