هوش مصنوعی متاورس

هوش مصنوعی متاورس | رونمایی از ابررایانه متاورس توسط شرکت متا (فیس بوک)

زمان مطالعه 2 دقیقه

متا (فیس بوک سابق)، غول رسانه های اجتماعی گفت که ابر کامپیوتر “AI Research SuperCluster” در حال حاضر عملیاتی شده است و در اواسط سال به طور کامل تکمیل می شود. در این مقاله به بررسی هوش مصنوعی متاورس و رونمایی از ابررایانه شرکت متا می پردازیم.

هوش مصنوعی متاورس

شرکت اصلی فیس‌بوک به نام  متا می‌گوید که هوش مصنوعی (AI) که به تازگی ساخته شده است، راه را برای ساخت دنیای دیجیتالی متاورس هموار می‌کند.

این غول رسانه‌های اجتماعی گفت که مطمئنا ابر رایانه هوش مصنوعی متاورس (RSC) یکی از سریع‌ترین ابررایانه‌های جهان می باشد. پست وبلاگی که در تاریخ ۲۴ ژانویه (4 بهمن) این خبر را منتشر کرد می گوید که ابر رایانه هوش مصنوعی متاورس، بعد از اینکه در اواسط سال ۲۰۲۲ به طور کامل عملیاتی شود، جایگاه اول را به خود اختصاص خواهد داد. این شرکت نوشت:

توسعه نسل بعدی هوش مصنوعی پیشرفته به رایانه‌های جدید قدرتمندی نیاز دارد که بتوانند میلیون‌ها عملیات را در یک ثانیه انجام دهند.

در نهایت، ابر رایانه هوش مصنوعی، راه را به سوی ساخت فناوری‌ها در پلتفرم محاسباتی بزرگ که در آینده ایجاد می شوند، هموار می‌کند. متاورس، جایی است که برنامه‌ها و محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی نقش مهمی ایفا خواهند کرد.

در تاریخ  25 ژانویه (5 بهمن)، مدیرعامل شرکت “مارک زاکربرگ” در یک پست فیسبوک افزود:

تجربیاتی که ما برای متاورس می‌سازیم به قدرت محاسباتی عظیمی نیاز دارد (میلیون ها عملیات در ثانیه!) و RSC مدل‌های هوش مصنوعی جدیدی را فعال می‌کند که می‌توانند از تریلیون‌ها مثال بیاموزند، صدها زبان را بفهمند و ….

این دستگاه می تواند به صدها زبان مختلف کار کند تا “هوش مصنوعی پیشرفته” را برای چشم انداز رایانه، پردازش زبان طبیعی و تشخیص گفتار توسعه دهد.

ما امیدواریم RSC به ما در ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی کاملاً جدید کمک کند. به عنوان مثال برای گروه‌های بزرگی از مردم که هرکدام به زبان متفاوتی صحبت می‌کنند، ترجمه صوتی بی‌درنگ را فراهم کند تا بتوانند به‌طور یکپارچه در یک پروژه تحقیقاتی همکاری کنند یا یک بازی AR را با هم انجام دهند.شرکت متا در مورد مکان قرارگیری این رایانه یا هزینه های مربوط به توسعه و ایجاد آن چیزی نگفت.

کامیلا روسو، تحلیلگر مالی غیر متمرکز، دستگاه جدید متا را با شبکه اتریوم مقایسه کرد. گروهی در صنعت رمز ارز شبکه اتریوم را به عنوان یک “ابر رایانه” جهانی می شناسند.

در ماه دسامبر (بهمن) 2021، راجا کدوری، نایب رئیس گروه سیستم‌های محاسباتی و گرافیک شتاب‌دهنده اینتل، گفت که برای تامین متاورس باید زیرساخت‌های محاسباتی که در حال حاضر وجود دارد، هزاران برابر بهبود یابد.

کدوری در آن زمان به کوارتز گفت:

شما باید در کمتر از یک میلی‌ثانیه، برای استفاده در زمان واقعی، به پتافلاپ [هزار ترافلاپس] محاسبات دسترسی داشته باشید.

متاورس (Metaverse) که بیشتر به عنوان تکرار بعدی اینترنت توصیف می شود، در واقع فضای مجازی است که در آن افراد می توانند با استفاده از فناوری واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) کار کنند، بازی کنند و معاشرت کنند. در ماه اکتبر، فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد تا نشان دهد که تنها یک رسانه اجتماعی نیست و قصد فعالیت گسترده در این حوزه را دارد

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

3 دیدگاه

  1. فرشته گفت:

    چقدر جالب بود این موضوع.عالی

  2. سمیرا احمدی گفت:

    لطفا درمورد BTT(new) هم مقاله بزارید و اینکه چرا اینقدر اعتبار و درجه اش اومده بالا؟

    1. نیما نوبخت گفت:

      درود
      مقاله ای در این زمینه منتشر شد.
      سپاس از همراهی شما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT