بیت کوین کش ( BitcoinCash ) چیست

بیت کوین کش ( BitcoinCash ) چیست ؟

زمان مطالعه 2 دقیقه

سوالی که خیلی از افرادی که وارد فعالیت‌های مرتبط با ارز دیجیتال شده‌اند این است که بیت کوین کش ( BitcoinCash ) چیست و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

بیت کوین در واقع با هدف امکان پرداخت‌های الکترونیک بدون نظارت بانک یا سازمانی بر پایه بلاک چین راه‌اندازی شد. اما بعد از مدتی به علت ضعف در سرعت انتقال و قیمت بالای کارمزد تراکنش‌ها، بیت کوین به عنوان یک واحد مالی برای پرداخت مقادیر کم کارایی نداشت و به همین دلیل بیت کوین کش به وجود آمد.

بیت کوین کش ( BitcoinCash ) در حقیقت هارد فورک (انشعاب اصلی) بلاکچین بیت کوین است که در اویل سال ۲۰۱۷ عرضه شد. اندازه‌های هر بلوک در بیت کوین کش ۸ برابر بلوک های بیت کوین در نظر گرفته شد. این کار باعث می‌شد که تراکنش‌ها با سرعت بالا انجام شود و همچنین فضای ذخیره‌سازی کمتری نیاز داشته باشد. به عنوان مثال: اگر جمعیت صف انتظار تراکنش را مانند مسافران یک مسیر درون شهری درنظر بگیرید. بلوک های بیت کوین مانند ماشین‌های تاکسی می‌مانند که تعداد معدودی از مسافران را می‌تواند انتقال دهد و بقیه مسافران باید منتظر بمانند تا تاکسی برگردد و دیگر افراد در نوبت‌های بعدی سوار کند. اما بیت کوین کش با افزایش ظرفیت بلاک‌ها، مانند یک اتوبوس عمل می‌کند که همه مسافران را با هم جابه‌جا می‌نماید، در نتیجه مدت زمان انتظار تراکنش کاهش می‌یابد.

چرا بیت کوین کش ( BitcoinCash )

چرا بیت کوین کش ( BitcoinCash ) به وجود آمد؟

در سالهای اولیه که بیت‌کوین به وجود آمده بود، تعداد بیت کوین‌های استخراج شده کم بود و بلوک های بیت کوین به اندازه الان پیچیده نشده بود. به طوری که در آن زمان می‌شد با سرعت بالا یک کالای فیزیکی از فروشگاهی که درگاه بیت‌کوین داشت خریداری کرد. اما با فراگیر شدن بیت کوین و پیچیده شدن بلوک‌ها، سرعت انتقال بیت کوین و تراکنش‌ها به شدت کند شد و کارایی خود را برای خرید از فروشگاه‌ها از دست داد. خوشبختانه انواع کیف پول برای بیت کوین کش وجود دارد و افراد به راحتی می‌توانند در شرایط مختلف از آن استفاده کنند.

توجه: بیت کوین کش یک آلت کوین (Altcoin) نیست. آلت کوین ها ارزهای دیجیتالی هستند که بلاک چین مخصوص به خود را دارند و هر چیزی به غیر از بیت‌کوین به عنوان ارز مرجع آلت کوین خواهد بود. اما بیت کوین کش یک هاردفورک یا انشعاب از بیت کوین است و از بلاک چین خود بیت کوین بهره می‌برد.

حال که متوجه شدید بیت کوین کش ( BitcoinCash ) چیست ، در صورتی که مایل به خرید ارزهای دیجیتال معتبر می‌باشید، می‌توانید برای خرید از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT