تاثیرات تأیید ETF بیت کوین در آمریکا

تاثیرات تأیید ETF بیت کوین در آمریکا

زمان مطالعه 3 دقیقه

به نظر می‌رسد که روند قیمت بیت کوین، پرچم‌دار بازار ارزهای دیجیتال، پس از عبور از مقاومت کلیدی ۳۰ هزار دلار، یک بار دیگر صعودی شده است. در این پست به بررسی تاثیرات تأیید ETF بیت کوین در آمریکا می پردازیم.

تاثیرات تأیید ETF بیت کوین در آمریکا

در ۲۴ ساعت گذشته، قیمت بیت کوین (BTC) برای اولین بار از ۱۹ آوریل ۲۰۲۳ از مرز ۳۰ هزار دلار گذشت. در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده ۳۰,۱۰۰ دلار معامله می‌شود که در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۴٫۵ درصد رشد دارد.

تاثیرات تأیید ETF بیت کوین در آمریکا

تاثیرات تأیید ETF بیت کوین در آمریکا

عوامل مؤثر در افزایش قیمت بیت کوین!

این پیشرفت قابل‌توجه به دنبال دوره‌ای از نوسانات و تثبیت، باعث ایجاد حس خوش‌بینی در بین سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به صنعت کریپتو شده و نشان‌دهنده اعتماد مجدد فعالان بازار به بیت کوین است.

از جمله عوامل مؤثر در رشد قیمتی بیت کوین، می‌توان به افزایش پذیرش نهادی، پذیرش رو به رشد توسط کسب‌وکارهای اصلی و چشم‌انداز نظارتی مطلوب، اشاره کرد. مهم‌ترین محرک افزایش قیمت بیت کوین در روزهای اخیر، اقدام بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی در جهان، بلک راک (Blackrock)، برای راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین بوده است.

به دنبال انتشار این خبر، بسیاری دیگر از شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ، از جمله فیدلیتی (Fidelity)، ویزدام‌تری (WisdomTree)، اینوسکو (Invesco)، والکری (Valkyrie) و بیت‌وایز (Bitwise)، نیز درخواست مشابهی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده ارسال کرده‌اند و از این طریق، قصد دارند گزینه‌های قابل دسترس‌تر و تنظیم‌شده‌ای را به سرمایه‌گذاران برای مشارکت در بازار بیت کوین بدهند.

این پیشرفت‌ها، گسترش و بلوغ مداوم صنعت بیت کوین را نشان می‌دهد. بااین‌حال، توجه به این نکته مهم است که در گذشته، کمیسیون SEC چندین پیشنهاد این‌چنینی را به دلیل عدم حمایت از مصرف‌کننده و خطرات مرتبط، رد کرده است. اما بسیاری از فعالان صنعت بر این باورند که با ورود بلک راک به بازی، این بار همه چیز می‌تواند متفاوت باشد.

جدای از مشارکت نهادی، راه‌اندازی یک صرافی جدید دارایی‌های دیجیتال به نام EDX Markets در این هفته نیز، احساسات مثبت فعالان بازار را تقویت کرده است. لازم به ذکر است که این صرافی توسط شرکت فیدلیتی و با همکاری بانک و بازارساز جهانی سیتادل سکیوریتیز (Citadel Securities)، شرکت خدمات مالی و بانکداری چارلز شواب (Charles Schwab) و برخی دیگر از شرکت‌های مالی بزرگ، راه‌اندازی شده است.

با این حال، برخی از تحلیلگران محتاط هستند و افزایش این پرونده‌های شرکتی را بخشی از روند گسترده‌تر نفوذ فزاینده وال استریت در بازار ارزهای دیجیتال می‌دانند.

تسلط بیت کوین بر بازار نیز در حال افزایش است

با دستیابی بیت کوین به این نقطه عطف مهم، اکنون توجه فعالان بازار به مسیر آینده و پایداری حرکت صعودی آن معطوف شده است. بر اساس داده‌های بازار، قیمت بیت کوین در عرض یک هفته نزدیک به ۲۵ درصد افزایش یافته است. این افزایش چشمگیر می‌تواند راه را برای افزایش بیشتر قیمت‌ها هموار کند؛ زیرا بازار پس از یک روند نزولی طولانی، بار دیگر در حال صعودی شدن است.

در این میان، میزان دامیننس یا تسلط بیت کوین بر بازار (BTC.D) نیز در هفته گذشته افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرده و به بالاتر از ۵۱ درصد رسیده است. این یک نقطه عطف قابل‌توجه است که بالاترین سطح دو ساله را برای دامیننس بیت کوین در بازار نشان می‌دهد.

تاثیرات تأیید ETF بیت کوین در آمریکا

تاثیرات تأیید ETF بیت کوین در آمریکا

افزایش دامیننس بیت کوین نشان‌دهنده برجستگی و نفوذ روزافزون بیت کوین در بازار کلی است. آخرین باری که دامیننس بیت کوین در این سطوح قرار داشت، به آوریل سال ۲۰۲۱ برمی‌گردد.

بازگشت نهنگ‌ها به بازار!

در همین حال، پلتفرم تحلیلی Santiment گزارش داده که تنها در عرض دو ساعت پس از صعود قیمت بیت کوین به بالاتر از ۳۰ هزار دلار، ۲۵۹ تراکنش به ارزش بیش از ۱ میلیون دلار در شبکه بیت کوین رخ داده است.

تاثیرات تأیید ETF بیت کوین در آمریکا

تاثیرات تأیید ETF بیت کوین در آمریکا

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !