تاثیر رکورد تورمی آمریکا بر ارزهای دیجیتال

تاثیر رکورد تورمی آمریکا بر ارزهای دیجیتال

زمان مطالعه < 1 دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها از رکود تورمی ایالات متحده که بدترین سناریو برای دارایی‌های پرریسک است، بار دیگر به رنگ قرمز درآمده است. در این پست به بررسی تاثیر رکورد تورمی آمریکا بر ارزهای دیجیتال می پردازیم.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال

تاثیر رکورد تورمی آمریکا بر ارزهای دیجیتال

بر اساس داده‌های بازار، بیت کوین در حال حاضر با قیمت ۶۲،۳۰۰ دلار معامله می‌شود که یک افت ۲٫۳ درصدی نسبت به ۲۴ ساعت گذشته دارد.

قیمت اتریوم نیز با یک افت روزانه ۳٫۷ درصدی، به محدوده ۳،۱۹۰ دلار رسیده است. در همین بازه، ارزش کلی بازار کریپتو نیز به ۲٫۳۲ تریلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

این افت قیمتی در حالی رخ داده که به گفته کارشناسان بازار، تهدید رکود تورمی – دوره‌ای با تورم بالا و رشد پایین – بسیار واقعی و نزدیک است.

گزارش هفته گذشته درباره تولید ناخالص داخلی در ایالات متحده نشان می‌دهد که نرخ رشد سالانه بزرگ‌ترین اقتصاد جهان در سه ماهه اول سال جاری، ۱٫۱۶ درصد بوده که در مقایسه با رشد ۳٫۴ درصدی گزارش‌شده برای سه ماهه قبلی، کاهش یافته است.

در همین حال، شاخص هزینه‌های مصرف‌ شخصی (PCE)، معیار تورم ترجیحی فدرال رزرو، نشان می‌دهد که قیمت‌ها در سه ماهه اول سال جاری، یک رشد سالانه ۳٫۴ درصدی داشته‌اند.

در چنین شرایطی که می‌تواند آغازگر رکود تورمی باشد، احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو بیشتر از پیش تضعیف شده است.

در همین حال، راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در هنگ کنگ در ۳۰ آوریل نیز توجه معامله‌گران را به خود جلب کرده است. با این حال، انتشار اخباری مبنی بر عدم امکان معامله سهام این ETFها توسط سرمایه‌گذاران چینی، مومنتوم صعودی قیمت‌ها را کاهش داده است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !