تحریم کاربران ایرانی در صرافی پنکیک سوآپ PancakeSwap

تحریم کاربران ایرانی در صرافی پنکیک سوآپ PancakeSwap

زمان مطالعه 2 دقیقه

طبق گزارش‌ ها از 9 مارس، پلتفرم تبادل غیر متمرکز پنکیک سوآپ PancakeSwap مسدود سازی دسترسی آدرس‌ های IP ایران را آغاز خواهد کرد. تحریم کاربران ایرانی در صرافی پنکیک سوآپ با مسدود سازی ip ها شروع و با مسدود سازی حساب ها خاتمه خواهد یافت درست مثل مسدود سازی حساب های ایرانی در بایننس که چند وقت پیش اتفاق افتاد.

روز پنجشنبه، یک مجله اجتماعی ارز های دیجیتال فارسی به نام CryptoClub پیامی ازپنکیک سوآپ  PancakeSwap نشان داد که برنامه‌ هایی را برای ممنوعیت نشان می‌داد. بر اساس این توییت، PancakeSwap از 9 مارس کاربران موقعیت جغرافیای ایران و 9 حوزه قضایی دیگر را مسدود خواهد کرد.

سایر کشورهایی که در ژئوفنسینگ PancakeSwap گنجانده شده اند عبارتند از: بلاروس، کوبا، جمهوری دموکراتیک کنگو، عراق، کره شمالی، سودان، سوریه، زیمبابوه و کریمه.

تحریم کاربران ایرانی در صرافی پنکیک سوآپ

PancakeSwap بزرگ ترین DEX در اکوسیستم زنجیره هوشمند Binance (BSC) است. داده‌ های DeFiLlama نشان می‌دهد که پنکیک سوآپ PancakeSwap بیش از یک سوم ارزش کل در آن اکوسیستم را کنترل می‌کند.

چنین عملیات های جغرافیایی در صرافی ‌های متمرکز رایج است، اما در مورد همتایان غیر متمرکز آنها چندان رایج نیست. با این حال، واقعیت این است که برخی از سیستم عامل های DEX نیز شروع به محدود کردن دسترسی به آدرس های IP خاص کرده اند.

1inch جمع ‌آوری کننده محبوب DEX، نمونه‌ ای از شرایطی است که پلتفرم کاربران را از ایالات متحده مسدود می‌کند.

چنین محدودیت ‌هایی اغلب با استفاده از VPN‌ ها دور زده می‌شوند، این امر همچنین تحت نظر اداره کنترل دارایی‌ های خارجی وزارت خزانه ‌داری آمریکا (OFAC) به ویژه در مورد تحریم‌ های ایالات متحده قرار گرفته است.

در اکتبر 2021، OFAC دستورالعمل ‌هایی را منتشر کرد که شامل فراخوان‌‌ هایی برای کسب ‌و کار های رمزنگاری برای نظارت بر استفاده از VPN در پلتفرم ‌هایشان بود.

امتیاز 4.8/5 - از 9 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. علیرضا رهنورد گفت:

    اگه تحریم صورت بگیره امکان اتصال از طریق vpn ثابت هست؟

    1. سهیل دهقانی گفت:

      بله این امکان هست اما در صورت اینکه سخت گیری بیشتری انجام بدن مدارک هویتی غیر ایرانی هم خواهند خواست و احراز هویت دوباره باید کنید در صرافی بایننس هم هنوز ایرانی ها با هویت های جعلی و ابزار های دور زدن تحریم و همینطور با خرید سرور هایی در خارج از ایران و اتصال به صورت ریموت دارن کارشون رو پیش میبرن ولی باز هم بایننس در مقاطعی که حساسیت بر روی حساب ها با تراکنش بالا انجام میگیره مسدود سازی رو انجام میده و کار برای فعالیت در این صرافی رو خیلی سخت کرده برای ایرانی ها

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT