تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۱ خرداد

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۱ خرداد

زمان مطالعه 2 دقیقه

روز جمعه فضایی ریسک گریز بازارهای جهانی را فراگرفت و باعث کاهش ارزش سهام و ارزهای دیجیتال شد. در این پست به تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۱ خرداد می پردازیم.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۱ خرداد

شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) که به عنوان جامع ترین معیار برای ارزیابی تورم تلقی می شود، در ماه می (اردیبهشت و خرداد)  8.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که از حد مورد انتظار 8.2 درصد بالاتر بود. این امر باعث کاهش 500 دلاری قیمت BTC در اوایل ساعات معاملاتی بازار نیویورک شد.

به طور معمول، سرمایه گذاران در زمان افزایش تورم، ریسک خود را کاهش می دهند و این صرفاً منحصر به ایالات متحده نیست. بر اساس گزارش دویچه بانک، متوسط ​​نرخ تورم جهانی سال به سال در حال حاضر 7.9 درصد است، در حالی که ژوئن گذشته (خرداد 1400) این رقم معادل 3.05 درصد بوده است.

در سوی دیگر، S&P 500 نیز روز جمعه کاهش یافت، در حالی که طلا، به عنوان یک پناهگاه امن سنتی، بالاتر رفت. بازده 10 ساله خزانه داری نیز به بالای 3 درصد بازگشت زیرا سرمایه گذاران همچنان برای افزایش نرخ بهره آماده می شوند.

در 24 ساعت گذشته، قیمت بیت کوین (BTC) 4 درصد کاهش داشت، شاخص ترس و طمع بیت کوین نیز به قلمرو “ترس شدید” بازگشت و روند صعودی اندکی که طی چند روز گذشته آغاز شده بود را معکوس کرد. غلبه احساسات نزولی یک موضوع دائمی طی چند ماه گذشته بوده و باعث شده است برخی از خریداران ارزهای دیجیتال در حاشیه نباقی بمانند.

در حال حاضر، شاخص های تکنیکال از وخامت کوتاه مدت در عملکرد قیمت بیت کوین، درست همانند سهام، خبر می دهند. بیت کوین هفته گذشته از سطح مقاومت 33000 دلاری کاهش یافت که نشان دهنده از دست دادن مومنتوم صعودی آن بود. این احتمال آغاز یک رالی کمکی طولانی مدت را کاهش می دهد. در حال حاضر، رمزارز اول بازار با 2.77 درصد افت در تایم فریم روزانه با قیمت 29320 دلار ترید می شود و ارزش بازار آن به 558979 دلار می رسد.

تحلیل آلتکوین ها ۲۱ خرداد

در همین حال، پس از انتشار گزارش CPI، نوسان در بازار آلتکوین‌ها نیز افزایش یافت به طوری که رمزارزهای اصلی بازار همزمان با بیت‌کوین به‌شدت سقوط کردند. اتر (ETH) طی 24 ساعت گذشته حدود 6.85% کاهش یافت و اکنون با قیمت 1670 دلار معامله می شود. که طی چند ماه اخیر بی سابقه بوده است.

بایننس کوین مقاومت 2900 دلاری را از دست داده و با افت 1.28 درصدی با قیمت 288 دلار معامله می شود. کاردانو (6.10-%)، ریپل (5.30-%)، سولانا (8.10-%)، دوج کوین (4.16-%) و پولکادات (6.-12%) همگی عمیقاً به منطقه قرمز فرورفته اند.

چین لینک (10.60-%)، تزوس (11.86-%) و کازماس (10.89-%) نیز کاهشی دو رقمی را شاهد بوه اند ولی بازنده اصلی بازار تا این لحظه CVX است که 14.80 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته را تجربه کرده و اکنون 6.35 دلار قیمت دارد.

نوسانات منفی اخیر باعث شده است ارزش تجمعی بازار رمزارزها تا مرز 1.196 تریلیون دلار کاهش یابد. دامیننس بیت کوین نیز اکنون معادل 46.7 درصد است.

منبع: coindesk

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT