تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی ۱۴۰۲

زمان مطالعه 7 دقیقه

پس از سال‌ ها رد تایید، بالاخره هفته گذشته معاملات صندوق‌ های قابل معامله در بورس بیت‌ کوین (ETF) آغاز شد. سفته بازان انتظار داشتند که این رویداد قیمت بیت کوین را افزایش دهد، اما این اتفاق نیفتاد. به گفته جیمز ون استراتن، تحلیلگر داده و تحقیق CryptoSlate، این منجر به فروش کل حدود 4.7 میلیارد دلار شد. دراین پست به تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی ۱۴۰۲ می پردازیم.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی ۱۴۰۲

شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال که اخیراً با امتیاز 76 در “طمع بیش از حد” قرار گرفته است، به حالت خنثی در 52 سقوط کرده است. این یک نشانه مثبت است زیرا مشخص می کند که بسیاری از سرمایه گذاران احساسی از بازار خارج شده اند.
با دور شدن از رویداد “فروش با خبر“، معامله گران احتمالاً روی داده های اقتصاد کلان تمرکز خواهند کرد. بر اساس داده‌های FedWatch Tool گروه CME، همه نگاه‌ها به فدرال رزرو ایالات متحده است که انتظار می‌رود کاهش نرخ بهره را از اوایل ماه مارس آغاز کند. اگر این اتفاق بیفتد، دارایی‌ های ریسک پذیر احتمالاً خوب عمل می‌ کنند.

تحلیل شاخص S&P 500

شاخص SPX از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (4727) در 8 ژانویه افزایش یافت، که نشان می دهد روند صعودی بدون تغییر باقی می ماند و معامله گران هر کاهش را به عنوان یک فرصت خرید می دانند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

میانگین های متحرک صعودی نشان می دهد که خریداران قدرت را در دست دارند، اما واگرایی منفی در شاخص قدرت نسبی (RSI) احتیاط را ایجاب می کند. اگر قیمت بالای 4800 حفظ شود، احتمالاً شاخص به سطح مهم روانی 5000 صعود می کند.

از جنبه منفی، میانگین متحرک نمایی 20 روزه اولین سطح حمایت است که باید به آن توجه داشت. اگر این سطح کاهش یابد، نشان می دهد که فشار خرید در حال کاهش است. سپس ممکن است شاخص به میانگین متحرک ساده 50 روزه (4601) سقوط کند.

تحلیل شاخص دلار (DXY)

شاخص دلار آمریکا (DXY) چند روز گذشته در یک روند نزولی نزدیک میانگین متحرک نمایی 20 روزه (102) تثبیت شده است.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI نزدیک به نقطه میانی، مزیت واضحی برای گاوها و خرس ها ایجاد نمی کند. اگر قیمت کمتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باقی بماند، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا شاخص را به سطح حمایت بحرانی 101 برسانند.

در روند صعودی، گاوها احتمالاً با فروش در SMA 50 روزه مواجه خواهند شد (103). شکست و بسته شدن بالاتر از SMA 50 روزه شروع یک بهبود قوی تر به 104.50 را نشان می دهد. این سطح ممکن است دوباره شاهد فروش قوی توسط خرس ها باشد.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین در 14 ژانویه شکست و به زیر خط حمایت سقوط کرد و این نشان می دهد که خرس ها در تلاش برای بازگشت هستند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (43693 دلار) شروع به کاهش کرده است و RSI نزدیک به 46 است، که نشان می دهد خرس ها قدرت کمی دارند.

هر تلاشی برای بازیابی احتمالاً با فروش در متحرک نمایی 20 روزه مواجه خواهد شد. اگر قیمت از مقاومت پیش رو کاهش یابد، نشان دهنده تغییر در تمایل از خرید بیت کوین با هر کاهش قیمت به فروش در رالی های صعودی جزیی خواهد بود. جفت BTC/USDT ممکن است به 40000 دلار و بعداً به 37980 دلار سقوط کند.

برخلاف این فرض، اگر خریداران با قیمت 44700 دلار بر مقاومت غلبه کنند، ممکن است فاز اصلاحی پایان یافته باشد. سپس این زوج سعی خواهند کرد به سطح مهم روانی 50000 دلار برسند.

اتریوم (ETH)

اتریوم در یک روند صعودی اصلاح می شود و گاوها سعی می کنند قیمت را بالاتر از سطح حمایت فوری در 2458 دلار نگه دارند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (2398 دلار) و RSI در ناحیه مثبت نشان می دهد که گاوها قدرت را در دست دارند. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد یا از 2400 دلار بازگردد، نشانه خرید ارزان اتریوم خواهد بود. ممکن است جفت ETH/USDT تا 2717 دلار افزایش یابد. اگر این سطح به سمت بالا شکسته شود، هدف بعدی می تواند 3000 دلار باشد.

برعکس اگر قیمت سقوط کند و به زیر 2400 دلار کاهش یابد. این میتواند جفت را به SMA 50 روزه (2282 دلار) و در نهایت به 2100 دلار برساند.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین در 12 ژانویه به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (301 دلار) سقوط کرد، اما خرس ها نتوانستند قیمت را زیر سطح 61.8 درصدی فیبوناچی اصلاحی 291 دلار حفظ کنند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

این یک رالی صعودی جزیی را آغاز کرد که در 15 ژانویه شتاب بیشتری گرفت. اگر خریداران با افزایش سرمایه گذاری در بایننس کوین قیمت را بالای 317 دلار نگه دارند، جفت BNB/USDT می تواند تا 338 دلار و پس از آن به 350 دلار افزایش یابد. سطح 350 دلار احتمالاً فروش قوی خرس ها را به خود جلب می کند، اما اگر گاوها بر این مقاومت غلبه کنند، این جفت ممکن است تا 400 دلار افزایش یابد.

سطح مهمی که باید در جهت نزولی تماشا کرد 291 دلار است، زیرا کاهش زیر این سطح می تواند قیمت را به خط گردن بکشد.

ریپل (XRP)

تلاش گاوها برای شروع رالی صعودی در XRP در نزدیکی خط روند نزولی در 11 ژانویه متوقف شد. این نشان می‌ دهد که خرس‌ ها همچنان قدرت روند را در دست دارند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.59 دلار) و RSI زیر 43 نشان می دهد که مسیر کمترین مقاومت به سمت نزول است. اگر قیمت به زیر سطح حمایت 0.56 دلار سقوط کند، فروش می تواند تسریع شود. این مسیر را برای کاهش به 0.50 دلار و سپس به 0.46 دلار باز می کند.

اگر خریداران با خرید سریع ریپل بخواهند از کاهش قیمت جلوگیری کنند، باید جفت XRP/USDT را بالاتر از خط روند نزولی قرار دهند. این الگوی نزولی را باطل می کند و یک رالی صعودی را تا 0.67 دلار و در نهایت به 0.74 دلار آغاز می کند.

سولانا (SOL)

سولانا از خط روند نزولی در 14 ژانویه بازگشت، که نشان می دهد خرس ها به شدت از این سطح محافظت می کنند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (96 دلار) بدون روند حرکت می کند و RSI نزدیک به نقطه میانی است که نشان دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا می باشد. اگر قیمت به زیر خط روند صعودی سقوط کند، جفت SOL/USDT ممکن است تا 67 دلار سقوط کند.

از طرف دیگر، اگر قیمت بالاتر از خط روند نزولی باشد، نشان می‌ دهد که اصلاح ممکن است به پایان رسیده باشد. سپس این جفت می تواند به 117 دلار و بعداً به 126 دلار برسد. خریداران با تهیه سولانا باید این مقاومت را از بین ببرند تا سیگنال از سرگیری روند صعودی باشد.

کاردانو (ADA)

کاردانو چندین روز است که در یک الگوی کانال نزولی سقوط کرده است، اما یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها با ایجاد فشار خرید کاردانو قیمت را بالاتر از سطح شکست 0.46 دلار حفظ کرده‌ اند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

اگر خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.55 دلار) قرار دهند، جفت ADA/USDT می تواند به خط روند نزولی کانال صعود کند. شکستن و بسته شدن بالای کانال نشان می دهد که روند نزولی ممکن است به پایان برسد. سپس ممکن است جفت به مقاومت سربار در 0.68 دلار افزایش یابد.

در مقابل، اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، نشان می دهد که خرس ها به فروش خود در رالی های صعودی ادامه می دهند. این احتمال کاهش قیمت به سطح حمایت کانال را افزایش می دهد، جایی که خریداران احتمالا وارد عمل می شوند.

آوالانچ (AVAX)

آوالانچ از 12 ژانویه زیر سطح شکست 38 دلار معامله می شود، اما خرس ها نتوانستند قیمت را به سطح حمایت قوی 31 دلار کاهش دهند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

میانگین متحرک نمایی 20 روزه (37.32 دلار) به تدریج در حال کاهش است و RSI درست زیر نقطه میانی قرار دارد که نشان دهنده یک مزیت جزئی برای فروشندگان است. اگر سطح حمایت 50 روزه (35.68 دلار) از بین برود، جفت AVAX/USDT ممکن است حمایت 31 دلاری را دوباره تست کند. یک جهش قوی از این سطح ممکن است محدوده جفت را برای مدتی بین 31 تا 43.50 دلار حفظ کند.

روند اصلی بعدی احتمالاً پس از اینکه خریداران قیمت را به بالای 43.50 دلار رساندند یا خرس‌ها این جفت را به زیر سطح حمایت حیاتی در 31 دلار بکشند، آغاز خواهد شد.

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین در چند روز گذشته زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (0.08 دلار) باقی مانده است، اما وجود فشار خرید دوج کوین موجب شده است تا خرس ها نتوانند قیمت را به 0.07 دلار کاهش دهند.

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

تحلیل ارزهای دیجیتال ۲۶ دی

شیب میانگین متحرک نمایی 20 روزه و RSI در قلمرو منفی نشان دهنده مزیتی برای فروشندگان است. اگر قیمت از سطح فعلی یا میانگین متحرک نمایی 20 روزه کاهش یابد، خرس‌ ها دوباره سعی می‌ کنند جفت DOGE/USDT را به 0.07 دلار کاهش دهند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به بالای میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، نشان می دهد که خرس ها در حال از دست دادن قدرت خود هستند. سپس خریداران سعی خواهند کرد جفت را به منطقه مقاومت بین 0.10 تا 0.11 دلار برسانند.

cointelegraph

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT