تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم 4 تیر

تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم 4 تیر ۱۴۰۲

زمان مطالعه 3 دقیقه

می‌خواهیم به تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم 4 تیر ۱۴۰۲ کوتاه‌مدت بپردازیم. با اول پرداخت همراه باشید.

تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم 4 تیر ۱۴۰۲

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۴ تیر

بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، بهبود قابل‌توجهی را در عرض دو هفته نشان داد که به دلیل ثبت درخواست‌های بسیار برای راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در ایالات متحده و در نتیجه، افزایش احساسات مثبت در میان معامله‌گران بود. در این رالی، قیمت بیت کوین از کمترین سطح ماهانه خود در ۲۴,۸۴۰ دلار به قله ۳۱,۱۷۰ دلاری رسید و بیش از ۲۵ درصد رشد داشت. آیا خریداران بیت کوین می‌توانند این حرکت صعودی را ادامه دهند یا ممکن است در آینده نزدیک شاهد پولبک باشیم؟

تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم 4 تیر

تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم 4 تیر

همزمان با افزایش قیمت بیت کوین، افزایش حجم معاملات نیز منعکس‌کننده اعتقاد خریداران برای بازپس‌گیری سطوح بالاتر است.

با این حال، در ۲۳ ژوئن، نمودار روزانه یک کندل رد قیمت را در مقاومت ۳۱,۱۴۷ دلار ثبت کرد که نشان می‌دهد فروشندگان همچنان به دفاع از این سطح ادامه می‌دهند. علاوه بر این، پس از یک رالی تهاجمی، این احتمال وجود دارد که قیمت رمزارز قبل از شروع مجدد رالی بهبود، شاهد یک اصلاح یا پولبک جزئی باشد.

با توجه به سطوح فیبوناچی اصلاحی، طی این پولبک، قیمت بیت کوین می‌تواند شاهد حمایت خوبی در ۲۹,۷۷۸ دلار (فیبوناچی ۲۳٫۶ درصد) و پس از آن، در ۲۹ هزار دلار (فیبوناچی ۳۸٫۲ درصد) باشد.

در این میان، شیب شاخص قدرت نسبی روزانه (۷۳ درصد) منعکس‌کننده شتاب بالای خرید برای بیت کوین است. از طرفی، قرار گرفتن قیمت بیت کوین بالاتر از میانگین‌های متحرک نمایی ۲۰، ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ روزه، روند صعودی قوی را برای این ارز دیجیتال نشان می‌دهد.

تحلیل تکنیکال اتریوم ۴ تیر

همزمان با رشد قیمت بیت کوین، سایر ارزهای دیجیتال نیز شاهد بهبود مقابل‌توجهی بودند. با این حال، با شروع فعالیت‌های سودآور، برخی از آلت‌ کوین‌ها نشانه‌هایی از کاهش بالقوه در کوتاه‌مدت دارند. برای مثال، اتریوم، با وجود جهش ۱۱ درصدی در یک هفته گذشته، در چند روز اخیر با افزایش مقاومت روبه‌رو شده که حاکی از کاهش احتمالی است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم 4 تیر

تحلیل تکنیکال بیت کوین و اتریوم 4 تیر

در حال حاضر، قیمت اتریوم با مقاومت ۱,۹۳۹ دلاری روبه‌رو است، برای شکستن نوار بالایی بولینگر تلاش می‌کند و الگوی tweezer top را تشکیل می‌دهد. در تئوری، این الگو نشان‌دهنده بازگشت احتمالی بازار است. با این حال، احتمال آزمایش مجدد سطوح پایین‌تر در واقع می‌تواند فرصتی برای خریداران باشد.

برای اینکه اتریوم حرکت صعودی خود را حفظ کند، باید قیمت آن بالاتر از سطح ۱,۷۹۲ دلار باقی بماند. این احتمال وجود دارد که ما شاهد پولبک به خط روند شکسته قبلی باشیم، که می‌تواند قبل از شروع مجدد رالی بهبود، فرصت خوبی را برای خریداران ایجاد کند. اگر اتریوم بتواند بالاتر از این سطح حمایتی باقی بماند، ممکن است شاهد افزایش قابل‌توجه ۱۴ درصدی باشیم که می‌تواند این ارز دیجیتال را به اوج سال ۲۰۲۳ خود، یعنی ۲,۱۳۸ دلار سوق دهد.

در این میان، خطوط اندیکاتور Stochastic در حال حاضر در محدوده اشباع فروش قرار دارند، اما پس از یک تقاطع نزولی در آستانه بازگشت هستند. از طرفی، باند بالایی باند بولینگر، که در حال حاضر در محدوده ۱,۹۳۹ دلار است، به مقاومت پیش روی اتریوم می‌افزاید و زمینه را برای بازگشت نزولی احتمالی فراهم می‌کند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT