آموزش طراحی لوگو

آموزش طراحی لوگو: راهنمای گام به گام 2023

زمان مطالعه 15 دقیقه

لوگوی شما چهره برند شماست. آموزش طراحی لوگو را در ادامه بخوانید.

در وب سایت شما، محصولات شما، بازاریابی شما، تابلوهای فروشگاهی و تقریباً در هر مکان دیگری که افراد با برند شما تعامل دارند ظاهر می شود. ممکن است یک دارایی کوچک به نظر برسد، اما چیزهای زیادی در آن وجود دارد. ارزش های برند، محصولات، مخاطبان، صنعت، پیشینه و شخصیت شما همگی به لوگوی شما گره خورده اند.

درک اصول اولیه: چه چیزی یک لوگوی شرکت خوب را می سازد؟

چیزی به نام لوگوی کامل وجود ندارد. پست های هدف بسته به صنعت، مخاطبان و ارزش های برند شما متفاوت است. با این حال، زمانی که یاد می‌گیرید چگونه لوگوی خود را طراحی کنید، قوانین آگنوستیک صنعت وجود دارد.

مطمئن شوید که طراحی لوگوی شما به صورت زیر است:

ساده: از لوگوهای کاملاً آواز و رقصنده با تن های رنگی و جزئیات ریز خودداری کنید. یک لوگوی طاقت فرسا می تواند مردم را ناامید کند و اولین برداشت را از بین ببرد.

به یاد ماندنی: لوگوی شما اغلب اولین چیزی است که مردم می بینند. با استفاده از رنگ های برجسته و طراحی چشم نواز، مطمئن شوید که خاطره انگیز است.

مرتبط: لوگوی شما باید شخصیت و ارزش های برند شما را منعکس کند. به عنوان مثال، شما باید از فونت های کودکانه برای یک شرکت حقوقی جدی اجتناب کنید.

بی زمان: وسوسه انگیز است که از روندهای لوگو استفاده کنید، اما انجام این کار باعث می شود هویت برند شما قدیمی به نظر برسد. لوگوی خود را بی انتها نگه دارید تا مجبور نباشید هر چند سال یکبار آن را دوباره طراحی کنید.

همه کاره: لوگوی شما در مکان‌های مختلف، از وب‌سایت و ایمیل‌های شما برای چاپ وثیقه و بسته‌بندی استفاده می‌شود. اطمینان حاصل کنید که مقیاس پذیر است، سیاه و سفید کار می کند و به راحتی روی سطوح مختلف خوانده می شود.

نحوه طراحی لوگو از ابتدا

هویت برند خود را تعریف کنید

طراحی هویت برند یک اصطلاح فراگیر برای عناصر بصری برند شما است، از جمله رنگ های برند شما، لوگوی شما و نحوه طراحی عناصر برند شما. این عناصر بصری با هم کار می کنند تا هویت برند شما را در ذهن مشتریان متمایز کنند.

ویژگی های متمایز برند شما – آنچه برای شما مهم است و برای مشتریان شما قابل تشخیص است – در پاسخ به این سوالات نهفته است. قبل از قرار دادن خودکار روی کاغذ، قبل از انتخاب رنگ و زیبایی لوگوی خود، از خود بپرسید که کی هستید.

در اینجا مراحلی وجود دارد که می توانید برای تثبیت هویت برند خود انجام دهید:

یک نقشه ذهنی از ارزش های برند خود بسازید: با یک ایده اصلی شروع کنید و با پیوند کلمات کلیدی و مفاهیم مرتبط، افکار خود را نمودار کنید.

به «چرا» خود فکر کنید: از خود بپرسید که چرا کسب و کار خود را شروع کردید، چه ارزش هایی برای برند شما مهم است و چه چیزی شما را از رقبا متمایز می کند.

گرد هم بیایید: با تیم خود به نیروها بپیوندید تا نقشه ذهنی و ارزش های خود را مرور کنید. به گرفتن نظر دوم (و سوم) و شناسایی الگوها کمک می کند.

ایده پردازی را شروع کنید: نیازی نیست فوراً یک لوگوی جلا پیدا کنید. این فعالیت می تواند خلاقیت شما را به جریان بیاندازد، بنابراین می توانید شروع به تجسم لوگوی عالی کنید.

به دنبال الهام گرفتن باشید

شروع اغلب سخت ترین بخش هر فعالیت خلاقانه است. داشتن ایده خوب است، اما گاهی اوقات مشکل این است که ایده های زیادی در یک زمان وجود داشته باشد. این می تواند کمک کند که ببینید مارک های دیگر چه کار می کنند و نوع لوگوهایی را که بیشتر دوست دارید احساس کنید.

در اینجا چند مکان برای الهام گرفتن وجود دارد:

مخازن لوگو: کتابخانه های لوگو مانند Logoed، Logospire و Logo Design Love را مرور کنید. یک فایل از موارد دلخواه خود بسازید.

رقابت را بررسی کنید: برندهای مشابه با لوگوهای خود چه می کنند؟ این می تواند کمک کند که ببینید آیا موضوع مشترکی در صنعت شما وجود دارد یا خیر.

هشتگ ها: هشتگ های مرتبط با طراحی را در اینستاگرام اسکرول کنید. برای شروع، #logo، #logodesigns و #logodesigner را امتحان کنید.

سبک لوگو را تعیین کنید

سبک لوگوی شما باید با احساس کلی برند شما همراه باشد. فکر کردن به اینکه می خواهید مشتریان چه نوع تجربه ای داشته باشند کمک می کند: آیا می خواهید آنها احساس نوستالژیک کنند؟ آرام؟ الهام گرفته؟ گرم و دنج؟

در اینجا برخی از زیبایی های طراحی وجود دارد که می توانید در لوگوی خود استفاده کنید.

کلاسیک

لوگوهای کلاسیک در آزمون زمان مقاومت می کنند. آن‌ها روندها را دور می‌زنند و به شما کمک می‌کنند به مخاطبان وسیع‌تری برسید. رنگ ها معمولا ساده و ظریف هستند که باعث می شود کسب و کار شما قابل اعتماد و حرفه ای به نظر برسد.

قدیمی

لوگوهای قدیمی (یا رترو) حس نوستالژی را القا می کنند. آنها اغلب دارای متن فرسوده، تصاویر، و یک پالت رنگ خاموش هستند.

نوین

لوگوهای مدرن تازه و مینیمالیستی هستند. آنها اغلب دارای فضای سفید زیادی، جزییات حداقلی و خطوط ساده هستند و حسی شیک و جذاب در اطراف برند شما ایجاد می کنند.

سرگرم کننده

اگر برند شما محصولات عجیب و غریب را به مخاطبان جوان می فروشد، یک سبک لوگوی سرگرم کننده را در نظر بگیرید. آنها با تصاویر رنگارنگ و فونت های غیر متعارف مشخص می شوند و حس مثبتی به آنها دارند.

دست ساز

لوگوهای دست ساز القا می کنند که برند شما مستقل است و به شدت به سمت کالاهای دست ساز متمایل است. این لوگوها اغلب دارای فونت های دست نویس، اشکال ارگانیک و تصاویر خطی هستند.

نوع لوگو را انتخاب کنید

چه از ابتدا لوگوی سفارشی خود را طراحی کنید یا از یک الگوی لوگو استفاده کنید، بهتر است انواع مختلف لوگوها را درک کنید.

لوگوهای مونوگرام

لوگوهای مونوگرام که به عنوان علامت های حروف نیز شناخته می شوند از حروف و اغلب حروف اول نام تجاری ساخته شده اند. به NBC، GE، HBO، NASA فکر کنید. لوگوهای مونوگرام ساده هستند، اما به مردم کمک می کنند تا شرکت پشت لوگو را به خاطر بسپارند.

به عنوان مثال، به خاطر سپردن و گفتن کدام ساده تر است: IBM یا International Business Machines؟

علامت های کلمه

لوگو علامت کلمه (یا لوگوتایپ) یک آرم مبتنی بر فونت است که نام شرکت را نشان می دهد. به ویزا، دیزنی و جیپ فکر کنید.

لوگوهای Wordmark برای شرکت هایی با نام های جذاب بهترین کار را دارند. نام به یاد ماندنی و تایپوگرافی گویا یک تداعی قوی با برند ایجاد می کند. آنها همچنین قابل انطباق هستند و می توانند در مواد مختلف بازاریابی و تبلیغات در حین نمایندگی کسب و کار شما مورد استفاده قرار گیرند.

علائم تصویری

علائم تصویری آرم های مبتنی بر گرافیک هستند. هر زمان که یکی را می بینید، بلافاصله آن را به عنوان لوگوی یک شرکت می شناسید. لوگوی میوه سیب، لوگوی دوربین اینستاگرام و لوگوی چشم گاوی Target نمونه هایی از این موارد هستند.

علائم لوگوی انتزاعی

علامت لوگوی انتزاعی مفهومی است. این شامل نمادی است که فقط برای شرکت شما ساخته شده است. لوگوی شما به هیچ چیزی که در جهان وجود دارد، مانند پرنده یا سیب، مربوط نمی شود. برای بیان منحصر به فرد بودن برند شما طراحی شده است. به Airbnb، مایکروسافت و پپسی فکر کنید.

اگر تجربه طراحی نداشته باشید ایجاد لوگوهای انتزاعی دشوار است. بهترین کار این است که یک مشاور حرفه ای طراحی لوگو را استخدام کنید که بتواند رنگ ها و اشکال را به علامت های معنی دار برای کسب و کار شما تبدیل کند.

طلسم

لوگوی طلسم کسب و کار شما را از طریق یک شخصیت نشان می دهد. اغلب آنها رنگارنگ، کارتونی و سرگرم کننده هستند. لوگوی طلسم، برند شما را انسانی می کند و به عنوان سفیری برای آن عمل می کند.

شرکت هایی که به بچه ها و خانواده ها می فروشند و همچنین تیم های ورزش های الکترونیکی باید از این طرح ها استفاده کنند. لوگوهای طلسم محبوبی که احتمالاً آنها را می شناسید عبارتند از Mr. Peanut by Planters، Mickey Mouse، یا اسپیکرهای M&M.

علائم ترکیبی

علامت ترکیبی یک علامت کلمه یا حروف را با یک علامت تصویری، لوگوی انتزاعی یا طلسم ترکیب می کند. سپس آنها را با هم ادغام می کنید تا لوگو ایجاد کنید.

علامت های ترکیبی به افراد کمک می کنند نام شرکت شما را فوراً با یک تصویر یا نماد مرتبط کنند. علائم ترکیبی شناخته شده به طور گسترده شامل رالف لورن، برگر کینگ و کانورس است.

در مورد طرح رنگ تصمیم بگیرید

رنگ نقش مهمی در تصمیم گیری دارد. یک مطالعه نشان داد که تا 90٪ از تصمیمات خرید فقط بر اساس رنگ گرفته می شود، در حالی که رنگ دیگری که پیدا شده می تواند به طور چشمگیری بر خلق و خوی افراد تأثیر بگذارد.

رنگ‌های لوگوی شما در وب‌سایت، تابلوهای فروشگاه، فیدهای رسانه‌های اجتماعی، ایمیل‌های بازاریابی و هر مکان دیگری که کاربر با برند شما تعامل دارد، ختم می‌شود. هیچ رنگی وجود ندارد که به طور کلی «بهتر» باشد، اما هر رنگ چیزی متفاوت را بیان می کند. شما می خواهید مطمئن شوید که حرف درست را می زنید.

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو برای تأکید بر ویژگی های خاص محصول یا شرکت برای رنگ های خاص استفاده می شود

با در نظر گرفتن این موضوع، اجازه دهید اثرات روانی برخی رنگ ها را بررسی کنیم:

رنگ قهوه ای

قهوه ای اغلب با مواد طبیعی، محصولات خانگی و خوراکی های تازه پخته شده همراه است. همچنین رنگ پوست درخت، چوب‌ها، برگ‌های پاییزی و خاک غنی است، بنابراین می‌تواند هاله‌ای در فضای باز به برند شما بدهد.

نارنجی

مانند آتشی خروشان، پرتقال گرما، انرژی و اشتیاق را ساطع می کند. همچنین تمایل به فراخوانی تابستان دارد – به خصوص زمانی که با آبی روشن تر و سبزهای ملایم همراه شود.

رنگ زرد

خواهر پرتقال، زرد، نور، انرژی و گرما می دهد. اما اگر گرمای نارنجی یک شومینه درخشان است، رنگ زرد گرمای شدید خورشید ظهر است. این حس سرگرم کننده و مثبت را برای برند شما به ارمغان می آورد.

سبز

رنگ سبز می تواند هاله ای ارگانیک را به ذهن متبادر کند که جنگل های بارانی سرسبز، آگاهی از محیط زیست و حس آرامش را به ذهن متبادر می کند.

رنگ صورتی

صورتی یک رنگ ملایم ملایم است که اغلب با زنانگی همراه است. این معانی گسترده تری از مهربانی، عاشقانه و عشق دارد.

قرمز

قرمز جسور و نابخشودنی است. متمایز است، به همین دلیل است که به رنگ قابل اعتمادی در برندسازی تبدیل شده است. مانند صورتی، قرمز نیز تمایل به فراخوانی عاشقانه دارد. اما در حالی که عاشقانه صورتی لطیف و مهربان است، عاشقانه قرمز پرشور، بلند و نفسانی است.

رنگ بنفش

بنفش یک غریبه سایه دار و مرموز با مغناطیس تقریباً جادویی است. با توجه به اینکه رنگ های بنفش از نظر تاریخی به کمیاب و گران بودن شهرت داشته اند، هیچ رمز و رازی وجود ندارد که چگونه رنگ بنفش با ثروت، افراط، عرفان، جادو و زیاده روی در ارتباط است.

آبی

آبی تمایل به ایجاد احساس اعتماد، راحتی و آرامش دارد. همانطور که گفته شد، آبی نیز کم اشتها آورترین رنگ است. اگر غذا می فروشید سعی کنید از آن اجتناب کنید.

سیاه، خاکستری و سفید

گاهی اوقات بهترین رنگ برای برند شما بی رنگ است. سایه های سیاه، سفید و خاکستری تمایل به ایجاد حس آرامش، تعادل یا وضوح دارند.

استفاده از چند رنگ

اکثر لوگوها تک رنگ هستند. هماهنگی با تک رنگ ها آسان تر است و استفاده از تنها یک رنگ دیگر عناصر طراحی گرافیکی برند شما را ساده تر می کند. لوگوهای مونو را می توان در رنگ های مختلف برای اهداف مختلف دوباره تصور کرد.

لوگوی FedEx معمولاً به رنگ آبی و نارنجی نمایش داده می شود. با این حال، این شرکت لوگوهای رنگی جایگزین برای بخش های خاص ایجاد کرده است.

در اینجا چند ابزار وجود دارد که می توانید از آنها برای آزمایش پالت رنگ استفاده کنید:

Paletton: چرخه رنگ Paletton به شما امکان می دهد طرح های رنگی را با استفاده از لغزنده های تعاملی آسان ایجاد کنید.

Coolers: Coolers به شما امکان می‌دهد هارمونی رنگی تصادفی ایجاد کنید، رنگ‌هایی را که می‌خواهید در پالت خود نگه دارید قفل کنید و رنگ‌های دیگر را به طور جمعی تنظیم کنید تا یک پالت کاملاً قابل تنظیم ایجاد کنید. همچنین می توانید پالت هایی را از تصاویر آپلود شده ایجاد کنید.

Colormind: Colormind مخصوصاً برای طراحان وب خوب است زیرا شامل یک ابزار آسان برای دستیابی به خوانایی و هماهنگی رنگ در صفحات وب با پیش نمایش رنگ ها در همان صفحه در زمان واقعی و با انجام تنظیمات پالت است.

ColorSpace: ColorSpace برای توسعه دهندگان بهترین است، زیرا به طور خودکار کدهای CSS را تولید می کند تا پالت رنگی را که در صفحه وب خود ایجاد می کنید را شامل شود.

مولد پالت رنگ Canva: Canva طرح های رنگی را به صورت تصادفی یا از روی تصاویر ایجاد می کند. اما چیزی که ابزار Canva را منحصر به فرد می کند، توانایی آن در جستجوی پالت های رنگی از طریق کلمات کلیدی است.

یک فونت انتخاب کنید

لوگوی شما ممکن است شامل هیچ متنی نباشد، اما بسیاری از طراحی های گرافیکی شما، از جمله کپی وب، تابلوهای تبلیغاتی، و مجموعه ای از مواد مارک دار دیگر را شامل می شود. برای ثبات، مهم است که در نظر داشته باشید که نام تجاری شما از کدام نوع تایپ فیس در فرآیند طراحی لوگو استفاده می کند، حتی اگر از آنها در خود لوگو استفاده نمی کنید.

تایپ فیس در مقابل فونت

عبارات “typeface” و “font” در بیشتر زمینه ها به جای یکدیگر استفاده می شوند، بنابراین معمول است که آنها را مترادف فرض کنیم. با این حال، یک تمایز مهم وجود دارد: یک تایپ فیس مجموعه مشخصاً متمایز از نمادها و کاراکترهای تایپی است که اغلب به مجموعه‌های متنوعی مانند ایتالیک و پررنگ تقسیم می‌شوند. هر یک از این مجموعه های مختلف یک فونت هستند.

چهار نوع سبک اساسی و زمان استفاده از آنها

برخی از فونت‌های لوگو بر سبک، برخی بر اهمیت تاریخی و برخی دیگر بر روی زیرمجموعه‌های بی‌پایان تکه تکه شده تمرکز می‌کنند. رایج ترین سیستم فونت ها را به چهار نوع دسته بندی می کند:

فونت های سریف: سریف قدیمی ترین سبک تایپ است و قدمت آن به الفبای لاتین باز می گردد. با “پا” در پایان هر ضربه مشخص می شود. حروف سرف با تاریخ و سنت مرتبط است و اغلب توسط برندهای لوکس برای القای حس ظرافت استفاده می شود.

فونت‌های Sans Serif: نوع Sans Serif مدرن‌تر است و اغلب در ظرفیت دیجیتال استفاده می‌شود، زیرا خواندن آن بر روی صفحه نمایش آسان‌تر است. این فونت‌ها با سادگی و مینیمالیسم همراه هستند و اغلب برای انتقال حس نوآوری و مدرنیته استفاده می‌شوند.

فونت های اسکریپت: حروف اسکریپت از دستخط یا خوشنویسی مشتق شده اند. آنها روان هستند و اغلب در زمینه های عجیب و غریب برای به تصویر کشیدن حس شخصیت، عاشقانه و اشتیاق استفاده می شوند.

فونت های تزئینی: حروف تزئینی از قراردادهای چاپی صرف نظر می کنند و می توانند حالت های متنوعی به خود بگیرند. آنها از نظر سبکی متنوع هستند و باید به قدری از آنها استفاده کرد – مقدار زیاد یک چیز خوب می تواند به سرعت چسبناک شود.

هنگام انتخاب فونت خود، ضخامت خط، ایتالیک یا منظم و حالتی را که می خواهید منتقل کنید، در نظر بگیرید.

یک شکل لوگو را ترسیم کنید

شکل طراحی لوگوی نهایی شما به اندازه رنگ ها و فونت هایی که استفاده می کنید مهم است. ما ناخودآگاه به اشکال مختلف، چه دایره یا مربع، به روش‌های مختلفی پاسخ می‌دهیم. در اینجا برخی از اشکال رایج لوگو و آنچه ممکن است نشان دهند آورده شده است:

دایره‌ها و بیضی‌ها: هر چیزی که دایره‌ای شکل باشد، پیام مثبتی را نشان می‌دهد که معمولاً مربوط به اجتماع، دوستی و عشق است.

مربع ها: مربع ها نشان دهنده عملی بودن و ثبات است. آنها همچنین حاکی از تعادل و قدرت هستند – اما توجه داشته باشید که اگر با یک پالت رنگی تک رنگ ترکیب شوند، سرد و غیر دعوت کننده به نظر می رسند.

مثلث ها: مثلث ها اغلب با علم و قدرت مرتبط هستند و تمایل به منعکس کننده ویژگی های مردانه دارند.

خطوط عمودی و افقی: چه کسی می دانست که خطوط می توانند این همه چیز را منتقل کنند؟ ما ناخودآگاه خطوط عمودی را با قدرت مرتبط می‌دانیم، در حالی که خطوط افقی اغلب نشان‌دهنده اجتماع و آرامش است.

طراحی لوگوی خود را دقیق تنظیم کنید

فرآیند خلاقیت برای هر کسی متفاوت است. برخی ممکن است با طرح‌ها شروع کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است مستقیماً به Adobe Illustrator بپرند. مرحله تهیه پیش نویس شامل آزمون و خطای زیادی است، بنابراین اگر کارها درست نشد، دلسرد نشوید.

در یک نقطه خاص، شما شروع به این احساس خواهید کرد که حتی نمی توانید حروف را از اشکال یا لوگوهای خوب را از بد تشخیص دهید. هنگامی که این اتفاق می افتد، ممکن است زمان بازخورد باشد. بازخورد برای فرآیند خلاقیت فوق العاده مهم است زیرا این تنها روشی است که سازندگان برای “آزمایش” ایده های خود دارند.

برای دریافت بهترین بازخورد، سؤالات خاصی در مورد اینکه هر فرد برند شما را بر اساس لوگوی شرکت درک می کند، بپرسید. اینکه به شما گفته شود لوگوی شما “خوب” یا “بد” است مفید نخواهد بود، اما دانستن اینکه برند شما چگونه ظاهر می شود مفید خواهد بود.

در اینجا چند سؤال وجود دارد که باید هنگام دریافت بازخورد بپرسید:

  • اولین چیزی که به شما توجه می کند چیست؟
  • برند من را چگونه توصیف می کنید؟
  • چه چیزی را بیشتر از لوگو به یاد دارید؟
  • آیا چیزی وجود دارد که با آن گیج شده باشید؟
  • اگر بتوانید یکی از جنبه های طراحی را حذف کنید آن چه خواهد بود؟

برای کسی سخت است که مطمئن باشد که در زندگی واقعی چه واکنشی نسبت به برند شما نشان خواهد داد، بنابراین از سوالاتی مانند “آیا این را می خرید؟” یا “این جالب است؟” سوالات خاص تر پاسخ های خاص تر و بازخورد بهتری را به دست خواهند آورد.

تصمیم گیری نهایی: نکاتی برای انتخاب بهترین لوگو

اکنون بازخورد و طرح های اولیه خود را دارید، زمان تصمیم گیری در مورد طراحی نهایی لوگوی خود است. گفتنش راحت تر از انجام دادن هنگام انتخاب طرح مناسب، به عناصری که یک لوگوی خوب می سازند فکر کنید و از خود بپرسید:

  • آیا لوگوی انتخابی من ساده و به یاد ماندنی است؟
  • آیا لوگوی انتخابی من همه کاره است؟ آیا می توان از آن به روش های مختلف استفاده کرد؟
  • آیا لوگوی انتخابی من ارزش های برند من را منعکس می کند؟
  • آیا لوگوی انتخابی من در مقابل رقبا متمایز است و با مخاطبان هدف من صحبت می کند؟
  • آیا مردم می توانند در کمتر از پنج ثانیه تشخیص دهند که لوگوی انتخابی من چیست؟

قرار دادن لوگوی خود: نکاتی برای ادغام لوگو در کسب و کارتان

برای نشان دادن لوگوی جدید خود به دنیا آماده اید؟ در اینجا چند نکته برای ادغام یکپارچه آن در سراسر تجارت شما وجود دارد.

  • آن را به امضای ایمیل خود اضافه کنید.
  • از آن به عنوان تصویر نمایه خود در تمام حساب های رسانه های اجتماعی استفاده کنید.
  • آن را در بسته بندی محصول (چه داخلی و چه خارجی) بگنجانید.
  • آن را روی کارت‌های ویزیت و هر گونه مواد چاپی قرار دهید.
  • آن را در جلوی فروشگاه آجر و ملات خود بپاشید.
  • آن را به فاکتورها و ایمیل های تراکنشی اضافه کنید.

قوانین طلایی طراحی لوگو: یک لوگوی موثر ایجاد کنید

لوگوی شما چهره کسب و کار شما است، بنابراین باید برند، مخاطبان و محصولات شما را در یک گرافیک ساده و به یاد ماندنی منعکس کند. آسان – حداقل، اگر این نکات طراحی لوگو را دنبال کنید.

مقدمات را از قبل بچینید. قبل از اینکه مستقیماً وارد طراحی لوگو شوید، با کندوکاو در ارزش های برند خود و تعریف کل هویت خود شروع کنید.

بیش از یک ایده اولیه را ترسیم کنید. خیلی بعید است اولین طرحی که می‌بینید بهترین باشد. با چند نماد و ایده لوگو بیایید که بعداً می توانید آنها را اصلاح کنید.

روانشناسی رنگ و شکل را درک کنید. رنگ و شکل نقش مهمی در لوگوی شما دارد. مطمئن شوید که متوجه شده اید چرا از رنگ های خاص استفاده می کنید و چه پیامی در مورد برند شما ارسال می کند.

از طراحی های مد روز خودداری کنید. شما نمی خواهید سال آینده لوگوی خود را دوباره طراحی کنید. طراحی جاودانه ای را انتخاب کنید که بر اساس روندهای فعلی نباشد.

به بازخورد مخاطبان تکیه کنید. از مشتریان و صداهای خارجی خود بخواهید که در مورد طرح های خود بازخورد داشته باشند تا در خلاء ایجاد نکنید.

5 سازنده رایگان طراحی لوگو: بهترین ابزارهای آنلاین طراحی لوگو

اگر نمی توانید استخدام شخصی را برای طراحی لوگوی خود توجیه کنید، دو گزینه پیش رو دارید: خودتان یک لوگو طراحی کنید یا از یک تولید کننده لوگو آنلاین رایگان استفاده کنید.

اگر زمان کمی دارید و نیاز به یک لوگوی حرفه ای دارید که در اسرع وقت طراحی شده باشد، یک تولید کننده لوگو رایگان بهترین گزینه است. بسیاری از سازندگان لوگو به اندازه کافی آنلاین وجود دارند، اما مراقب باشید – سازندگان لوگو با کیفیت پایین معمولاً لوگوهایی با کیفیت پایین ایجاد می کنند.

در اینجا نحوه طراحی لوگو با استفاده از یک ابزار رایگان آورده شده است.

سازنده آرم رایگان Shopify

ابزار طراحی آرم رایگان Shopify به طور خاص به مشاغل تجارت الکترونیک پاسخ می دهد. با پرسیدن سوالاتی در مورد شخصیت و صنعت برند شما کار می کند، سپس طرح هایی را ایجاد می کند که به طور خاص برای کسب و کار شما طراحی شده اند.


از آنجا، سازنده لوگو رایگان به شما امکان می‌دهد فونت‌ها، رنگ‌ها، نمادها و طرح‌بندی‌های لوگو را سفارشی کنید.

سازنده آرم رایگان Shopify بسته‌های هویت برند کاملاً بارگذاری شده را ارائه می‌کند که شامل نسخه‌های با وضوح بالا از لوگوی شما آماده برای قالب‌های کارت ویزیت، نمایه‌های رسانه‌های اجتماعی، بنرهای وب‌سایت، سوآگ مارک‌دار، علامت‌های داخل فروشگاه و موارد دیگر است.

Canva

مجموعه رایگان ابزارهای طراحی گرافیکی Canva شامل بسیاری از الگوهای لوگو است که می توان با استفاده از ویرایشگر بصری کشیدن و رها کردن آن، آن را سفارشی کرد.

Canva برای کاربران عملی، به ویژه کسانی که به دنبال آزادی خلاقانه کامل هستند، عالی است. با این حال، گزینه های طراحی بی حد و حصر می تواند برای اولین بار بسیار زیاد باشد. اگر تجربه طراحی کمتری دارید، یک سازنده لوگو در دسترس تر از این لیست ممکن است بهتر باشد.

LogoMakr

LogoMakr یک فرآیند ساده و گام به گام ایجاد لوگو دارد که طراحی لوگو را برای مبتدیان آسان می کند. این دارای پایگاه داده ای از بیش از یک میلیون گرافیک قابل جستجو، یک نوار ابزار متنی، و یک سیستم لایه بندی ساده و آسان برای تنظیم شبیه به ابزار لایه ها در فتوشاپ و سایر نرم افزارهای طراحی پیچیده تر است.

Ucraft

اگر نیاز به طراحی لوگو در زمان محدود دارید، سازنده لوگو Ucraft عالی است. Ucraft سه گزینه اصلی طراحی هویت برند – متن، نمادها و شکل‌ها را در کنار یک رابط کشیدن و رها کردن برای لوگوهایی با قابلیت تنظیم آسان ارائه می‌کند.

MarkMaker

مولد لوگو MarkMaker گزینه های سفارشی سازی بسیار محدودی دارد، اما با این که یکی از ساده ترین مولدهای لوگو برای مبتدیان است، این را جبران می کند. فرآیند منحصر به فرد آن به نوعی شبیه به داشتن یک ربات طراحی گرافیکی مجهز به هوش مصنوعی است. MarkMaker اسکرول بی پایانی از لوگوهای تولید شده فوری را به شما می دهد، از شما می پرسد کدام لوگو را دوست دارید، و سپس طرح های بیشتری را بر اساس ترجیحات شما ایجاد می کند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT