تحلیل تکنیکال بیت کوین 12 آذر

تحلیل تکنیکال بیت کوین 12 آذر | مقاومت بیت کوین در 17200

زمان مطالعه 4 دقیقه

شاخص دلار (DXY) در یک سطح کلیدی حمایت پیدا کرد و معامله گران را به این سوال سوق داد که آیا بیت کوین موفق خواهد شد تا 17250 دلار را به حمایت تبدیل کند یا خیر. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین 12 آذر می پردازیم.

خرید آنی بیت کوین 

تحلیل تکنیکال بیت کوین 12 آذر

در 2 دسامبر، شاخص دلار ایالات متحده (DXY)، شاخصی که قدرت دلار در برابر سبدی از ارزهای خارجی برتر را اندازه گیری می کند، به 104.40 رسید که پایین ترین سطح مشاهده شده در 5 ماه گذشته بود.

به منظور یادآوری ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای خارجی در سال 2022 تا اواخر سپتامبر 19.6 درصد رشد کرد، زیرا سرمایه گذاران به دنبال محافظت در برابر تاثیر فدرال رزرو و اخیراً افزایش هزینه های انرژی و اثر نرخ تورم بالا بودند.

عقب نشینی دلار آمریکا ممکن است اصلاحی موقتی برای خنثی کردن شرایط “اشباع خرید” آن باشد، زیرا اوج 114.60 بالاترین سطح در 20 سال گذشته بود. با این حال، با بیت کوین همبستگی معکوس دارد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 12 آذر

تحلیل تکنیکال بیت کوین 12 آذر

توجه داشته باشید که چگونه DXY در روز از 105.50 به 104.40 پایین آمد که بیت کوین با سقوط 230 دلاری به 16790 دلار مواجه شد. چنین حرکاتی چگونگی وابسته بودن قیمت ارزهای دیجیتال به بازارهای سنتی را تقویت می کند.

آلدو آپاچی، تحلیلگر بیت کوین، متوجه شد که واگرایی صعودی در منطقه حمایتی DXY زمانی رخ داد که شاخص بورس S&P 500 با سطح مقاومت حیاتی دست و پنجه نرم کرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 12 آذر

تحلیل تکنیکال بیت کوین 12 آذر

به گفته این تحلیلگر، اگر مسیر مورد انتظار با تقویت دلار آمریکا در برابر ارزهای اصلی فیات تأیید شود، تأثیر خالص بیت کوین منفی است و بازار سهام با سقوط دیگری روبرو می شود.

معیارهای درون زنجیره ای نیز تصویری بالقوه نزولی را ترسیم می کنند زیرا استخراج کنندگان بیت کوین که انتظار می رود وارد موج جدیدی از تسلیم شوند، فروش ذخایر بیت کوین را افزایش داده اند. به عنوان مثال، رکورد هش ریت و افزایش هزینه های انرژی، سودآوری ماینرها را به شدت کاهش داده است.

داده های خروجی ماینرها گلاس نود که میزان خروجی بیت کوین از کیف پول های ماینر را نسبت به میانگین متحرک یک ساله آنها اندازه گیری می کند، اکنون به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسیده است.

بیایید به داده های مشتقات نگاهی بیندازیم تا بهتر درک کنیم که معامله گران حرفه ای در شرایط فعلی بازار چگونه معامله می کنند.

کاهش معاملات مارجین خرید (LONG)

معاملات مارجین بینشی در مورد نحوه موقعیت معامله گران حرفه ای ارائه می دهند زیرا به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا ارزهای رمزنگاری شده را برای افزایش موقعیت خود قرض کنند.

به عنوان مثال، می توان با قرض گرفتن استیبل کوین برای خرید بیت کوین، قرار گرفتن در معرض آن را افزایش داد. از سوی دیگر، وام گیرندگان بیت کوین تنها می توانند معاملات SHORT باز کنند زیرا روی کاهش قیمت آن شرط بندی می کنند. برخلاف قراردادهای آتی، تعادل بین مارجین لانگ و شورت همیشه مطابقت ندارد.

نمودار بالا نشان می‌دهد که نسبت معاملات مارجین معامله‌گران صرافی OKX از 27 نوامبر تا 30 نوامبر به شدت کاهش یافته است، که نشان می‌دهد معامله‌گران حرفه‌ای میزان اهرم خود را در طول رالی نزولی به 16000 دلار کاهش داده‌اند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 12 آذر

تحلیل تکنیکال بیت کوین 12 آذر

مهمتر از آن، افزایش 1250 دلاری بعدی که بیت کوین را در 30 نوامبر به 17250 دلار رساند برای القای اعتماد به خریداران بیت کوین با استفاده از استیبل کوین کافی نبود. با این حال، در حال حاضر این معیار عدد 23 را نشان می دهد که به نفع استیبل‌کوین است که با یک مارجین بزرگ استقراض می‌کند – این نشان می‌دهد که پوزیشن های فروش در مورد ایجاد موقعیت‌های اهرمی نزولی مطمئن نیستند.

ریسک گریز بودن معامله گران در مقابل قراردادهای آپشن

معامله گران باید بازارهای آپشن را تجزیه و تحلیل کنند تا بفهمند آیا بیت کوین با موفقیت مقاومت 17250 دلاری را خواهد شکست. هر زمان که آربیتراژها و سازندگان بازار برای محافظت در جهت افزایش یا کاهش کارمزد بیش از حد هزینه می کنند، شیب دلتای 25 درصد نشانه ای گویا است.

این اندیکاتور گزینه‌های call (خرید) و put (فروش) را مقایسه می‌کند و زمانی که ترس رایج باشد مثبت می‌شود، زیرا نرخ پرمیوم گزینه‌های فروش بسیار ریسکی تر از گزینه‌های خرید است.

به طور خلاصه، اگر معامله گران از سقوط قیمت بیت کوین ترس داشته باشند، این شاخص انحرافی به بالای 10 درصد خواهد رفت. از سوی دیگر، هیجان عمومی منعکس کننده یک انحراف منفی 10 درصدی است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 12 آذر

تحلیل تکنیکال بیت کوین 12 آذر

همانطور که در بالا نشان داده شد، شیب دلتای 25 درصدی بین 21 نوامبر و 30 نوامبر کاهش یافت، که نشان می‌دهد معامله‌گران گزینه شرط‌بندی خود را برای کاهش قیمت غیرمنتظره کاهش داده‌اند. با این حال، پس از اینکه مقاومت 17250 دلاری قوی تر از حد انتظار شد، روند در 1 دسامبر معکوس شد.

در حال حاضر 18 درصد، انحراف دلتا نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران همچنان می‌ترسند و نشان‌دهنده عدم علاقه نهنگ‌ها و سازندگان بازار به جلوگیری از رالی نزولی است.

در نتیجه، معامله گران حرفه ای مطمئن نیستند که بیت کوین به این زودی 18000 دلار را به دست خواهد آورد، که می تواند با همبستگی بالا با بازارهای سنتی توضیح داده شود.

تا زمانی که شاخص DXY جهت دقیق تری را تعیین کند و S&P 500 قدرت خود را روی 4000 نشان دهد، این روند به نفع خرس های بیت کوین است.

منبع: کوین تلگراف

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT