تکنیکال بیت کوین 12 دی

تحلیل تکنیکال بیت کوین 12 دی

زمان مطالعه 3 دقیقه

بیت کوین همچنان در یک محدوده رنج معامله می شود، اما LTC، APE، ICP و BIT نشانه هایی از شروع یک حرکت صعودی جدید را نشان می دهند. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین 12 دی می پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 12 دی

نوسانات بیت کوین در چند روز پایانی سال گذشته کم بود و نشان می داد که سرمایه گذاران عجله ای برای ورود به بازارها ندارند.

بیت کوین سال 2022 را نزدیک به 16500 دلار به پایان رساند و اولین روز سال جدید نیز نتوانست با. این نشان می دهد که معامله گران محتاط هستند و به دنبال یک محرک برای شروع روند بعدی هستند.

بسیاری از تحلیلگران در مورد عملکرد کوتاه مدت قیمت بیت کوین ضعیف هستند. دیوید مارکوس، مدیرعامل و موسس شرکت بیت‌کوین Lightspark، در یک پست وبلاگی که در 30 دسامبر منتشر شد، گفت که زمستان کریپتو در سال 2023 و حتی در سال 2024 به پایان نمی‌رسد. او انتظار دارد که جلب اعتماد سرمایه گذاران و خریداران زمان بر باشد. همچنین معتقد است روند فعلی قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است برای شرکت های قانونی در دراز مدت خوب باشد.

رالی های نزولی پی در پی نشان می‌دهند که این احساسات منفی باقی می‌ماند. معمولاً بازارهای نزولی پس از ایجاد فشار فروش به پایان می رسد. در شرایطی که فروشنده دیگری باقی نمانده، قیمت تثبیت می شود و خریداران جدید وارد بازار می شوند. که معمولاً باعث معکوس می شود و یک حرکت صعودی جدید را شروع می کند.

شکست گاوها با خرید بیت کوین و افزایش قیمت به بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه 16778 دلار، خرس‌هایی را که در تلاش هستند قیمت را به زیر سطح حمایت فوری در 16256 دلار کاهش دهند، بیشتر تقویت کرده است.

تکنیکال بیت کوین 12 دی

تکنیکال بیت کوین 12 دی

میانگین متحرک نمایی 20 روزه به تدریج در حال کاهش است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به 43 است که نشان دهنده یک مزیت جزئی برای فروشندگان است. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 16256 دلار کاهش دهند، جفت BTC/Tether می‌تواند به 16000 دلار کاهش یابد و پس از آن به حمایت حیاتی در 15476 دلار برسد. شکستن زیر این حمایت می تواند نشانه از سرگیری روند نزولی باشد.

اگر خریداران قیمت را به بالای 17100 دلار برسانند، این دیدگاه منفی در کوتاه مدت باطل خواهد شد. چنین حرکتی نشان دهنده خرید تهاجمی در کاهش قیمت خواهد بود. این جفت پس از آن می تواند شتاب بیشتری بگیرد و به سمت 18388 دلار حرکت کند. باز هم انتظار می رود که فروشندگان در این سطح دفاعی قوی داشته باشند.

تکنیکال بیت کوین 12 دی

تکنیکال بیت کوین 12 دی

این جفت برای مدتی بین 16256 تا 17061 دلار باقی مانده است. جهش قیمت با فروش نزدیک به میانگین متحرک مواجه است. این نشان می دهد که خرس ها به فروش خود در رالی ها ادامه می دهند.

با این حال، یک نکته مثبت جزئی این است که گاوها هنوز تسلط بازار را در دست دارند و این جفت در نزدیکی 20-EMA باقی می ماند. این احتمال شکست بالاتر از میانگین های متحرک را افزایش می دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت می تواند به 16800 دلار و سپس 17061 دلار افزایش یابد.

از نظر نزولی، خرس‌ها باید قیمت را به زیر سطح حمایت فوری 16429 دلار برسانند تا آزمایش مجدد 16256 دلار را انجام دهند.

cointelegraph

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT