تکنیکال بیت کوین 9 فروردین

تحلیل تکنیکال بیت کوین 9 فروردین

زمان مطالعه 3 دقیقه

قیمت بیت کوین امروز مجددا وارد کانال ۲۸,۰۰۰ دلار شد و به بالاترین سطح ۵ روز اخیر خود رسید. داده ها نشان می‌دهد که شورت اسکوییز، نقدینگی بالای خرید و دیوار حمایتی محکم حوالی ۲۳,۳۰۰ دلار عواملی بودند که باعث بازیابی مجدد قیمت بیت کوین شدند. در طرف مقابل فشردگی سفارش‌ها در محدوده ۲۸,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ دلار نشان می‌دهد که بیت کوین برای رسیدن به حد بالای این محدوده، نیاز به فشار خرید بالایی دارد. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین 9 فروردین می پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 9 فروردین

بیت کوین با این افزایش تا ۲۸،۶۵۰ دلار رسید؛ سطوحی که پیش‌ از شکایت کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا از صرافی بایننس در آن قرار داشت.

تکنیکال بیت کوین 9 فروردین

تکنیکال بیت کوین 9 فروردین

یکی از دلایل افزایش قیمت اخیر، ناشی از قراردادهای شورت موجود در صرافی‌های رمزارز بوده است که با فعال شدن حد ضرر یا لیکویید شدن آن‌ها، استخرهای نقدینگی صرافی‌ها به صورت اتوماتیک مجددا نسبت به خرید مقدار BTC موجود در این پوزیشن‌ها روی آورده‌اند و اصطلاحا شورت اسکوییز باعث شده تا مقاومت ۲۸،۰۰۰ دلاری بار دیگر شکسته شود.

به گفته پلتفرم تحلیلی Skew، این پوزیشن‌های شورت از رالی پیشین بیت کوین باقی مانده بود و حدود ۱۵۰۰ واحد BTC ارزش داشته است.

تکنیکال بیت کوین 9 فروردین

تکنیکال بیت کوین 9 فروردین

بر اساس داده‌های Coinglass، در مجموع با افزایش قیمت اخیر بیت کوین، نزدیک به ۲۰ میلیون دلار از موقعیت‌های شورت معامله‌گران لیکویید شده است.

تکنیکال بیت کوین 9 فروردین

تکنیکال بیت کوین 9 فروردین

علاوه بر شورت اسکوییز اخیر، حساب توییتری متریال ایندیکیتورز (Material Indicators) از تغییرات در دفتر سفارش بایننس خبر داد. به گفته این پلتفرم تحلیلی، به نظر می‌رسد معامله‌گران در انتظار انتشار شاخص PCE در تاریخ ۳۱ مارس (۱۱ فروردین)، در حال آماده شدن برای فرصت‌های احتمالی خرید در اصلاحات کوتاه‌مدت بازار هستند.

متریال ایندیکتورز در این رابطه نوشت:

۲۵ میلیون دلار نقدینگی برای سفارشات خرید بیت کوین که در موج قبلی بازار بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای گذاشته شده بود، به بالای ۲۳,۳۰۰ دلار منتقل شده است تا برای بسته شدن کندل ماهانه نقش حمایتی ایفا کند.

فشردگی بالای بازار تا ۳۰,۰۰۰ دلار

با افزایش اخیر، پرایس اکشن بیت کوین هرگونه ضرری که به دنبال انتشار خبر شکایت کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا از صرافی بایننس در بازار اعمال شده بود را برطرف کرده است.

پیش از این بیشتر تحلیلگران انتظار داشتند قیمت بیت کوین تا سطح حمایتی ۲۵،۵۰۰ دلاری همتراز با میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای خود کاهش یابد.
پلتفرم Skew خاطرنشان کرد برای تداوم روند صعودی کوتاه‌مدت، گاوها باید قدرت خرید خود را افزایش دهند. این پلتفرم در توییت دیگری در این رابطه نوشت:

نقدینگی زیاد بین ۲۸،۰۰۰ تا ۳۰،۰۰۰ دلار برای افزایش قیمت به فشار خرید قابل توجهی نیاز دارد.

cointelegraph

امتیاز 4.7/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT