تحلیل قیمت اتریوم ۱۳ دی : اصلاح به ۲10۰ یا صعود به ۳۵۰۰ دلار

زمان مطالعه 2 دقیقه

قیمت اتریوم (ETH) از ماه اکتبر تا کنون به طور قابل توجهی افزایش یافته و به منطقه مقاومت افقی بلندمدت خود نزدیک شده است. آیا این ارز دیجیتال می‌تواند بر این مقاومت غلبه کرده و در نهایت به عملکرد ضعیف خود نسبت به بقیه بازار کریپتو پایان دهد؟ در این پست به تحلیل قیمت اتریوم ۱۳ دی می پردازیم.

تحلیل قیمت اتریوم ۱۳ دی

قیمت اتریوم از ماه می ۲۰۲۲ منطبق بر یک خط روند حمایتی صعودی افزایش یافته است. این خط روند بارها از قیمت حمایت کرده که آخرین مورد آن در اکتبر ۲۰۲۳ (علامت سبز) اتفاق افتاده است.

از آن زمان، ETH طی یازده هفته، هشت کندل صعودی ایجاد کرده و در حال حاضر، در حال ایجاد نهمین کندل صعودی است. طی این روند صعودی، قیمت به منطقه مقاومت افقی بلندمدتی رسیده که از ابتدای سال ۲۰۲۲ برقرار بوده است.

تحلیل قیمت اتریوم ۱۳ دی

تحلیل قیمت اتریوم ۱۳ دی

شاخص قدرت نسبی (RSI) هفتگی هم در حال افزایش است و تقریباً به محدوده اشباع خرید رسیده است. پیش از این، رسیدن RSI به این محدوده موجب ایجاد یک صعود سهموی (خط عمودی سبز) شده بود.

معامله‌گران و تحلیلگران ارزهای دیجیتال دیدگاه صعودی نسبت به روند آتی ETH دارند. با توجه به بازپس‌گیری محدوده قبلی، Crypto Tony معتقد است که هدف بعدی بین ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ دلار خواهد بود.

در این میان، CryptoMichNL معتقد است اتریوم در سال ۲۰۲۴ بهتر از بیت کوین عمل خواهد کرد. در نهایت، BrianH عنوان کرده که به‌روزرسانی Cancun-Deneb باعث کاهش هزینه تراکنش‌های اتریوم و راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری لایه ۲ آن خواهد شد.

تحلیل قیمت اتریوم ۱۳ دی

تحلیل قیمت اتریوم ۱۳ دی

قیمت اتریوم چه زمانی به ۳۰۰۰ دلار خواهد رسید؟

اتریوم پس از غلبه بر مقاومت بلندمدت در ۲۱۲۰ دلار و تبدیل آن به حمایت (علامت سبز)، در حال غلبه بر مقاومت ۲۳۷۰ دلار است. RSI روزانه نیز افزایش قیمت را تأیید می‌کند؛ زیرا یک واگرایی صعودی پنهان (خطوط زرد) ایجاد شده که نشانه‌ای از ادامه روند است.

تحلیل قیمت اتریوم ۱۳ دی

تحلیل قیمت اتریوم ۱۳ دی

از آنجایی که مقاومت دیگری در مسیر وجود ندارد، غلبه بر این مقاومت می‌تواند باعث ایجاد حرکت صعودی شدید و رسیدن قیمت به مقاومت بعدی بین ۳۳۶۰ تا ۳۵۰۰ دلار شود که ۴۰ درصد بالاتر از قیمت فعلی است.

با وجود این پیش‌بینی صعودی، عدم موفقیت در غلبه بر مقاومت ۲۳۷۰ دلار می‌تواند منجر به نزول ۱۲ درصدی و رسیدن قیمت به حمایت افقی ۲۱۲۰ دلار شود.

beincrypto

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT