تحلیل قیمت بیت کوین ۱۱ آبان

تحلیل قیمت بیت کوین ۱۱ آبان ۱۴۰۲ : دلایل ۳۵ هزار دلاری شدن BTC

زمان مطالعه 2 دقیقه

پس از توقف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، بیت کوین به 36 هزار دلار افزایش یافت. در این پست به تحلیل قیمت بیت کوین ۱۱ آبان ۱۴۰۲ و بررسی دلایل ۳۵ هزار دلاری شدن BTC می پردازیم.

تحلیل قیمت بیت کوین ۱۱ آبان

قیمت بیت کوین نزدیک به 36000 دلار افزایش یافت که احتمالاً تحت تاثیر تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده برای توقف افزایش نرخ بهره قرار داشت، اگرچه افزایش در آینده همچنان امکان پذیر است.

به دست آوردن 155 بیت کوین اضافی توسط MicroStrategy و افزایش دارایی آنها به ارزش بیش از 5.5 میلیارد دلار نیز ممکن است به افزایش قیمت این ارز دیجیتال کمک کند.

بازار گسترده‌ تر کریپتو صعودی است، با ارزش بازار 1.35 تریلیون دلار و پیش‌ بینی تحولات نظارتی مثبت، مانند پیروزی در دعوای حقوقی ریپل یا تایید ETF بیت کوین BlackRock، می‌تواند رشد این بخش را بیشتر تحریک کند.

تصمیم فدرال رزرو

قیمت بیت کوین (BTC) چند ساعت پیش برای مدت کوتاهی به 36000 دلار رسید و شور و شوق بیشتری را در کل فضای ارزهای دیجیتال ایجاد کرد. یکی از عوامل پشت سر اوج 18 ماهه می تواند تصمیم فدرال رزرو آمریکا باشد.

بانک مرکزی آمریکا افزایش نرخ بهره را متوقف کرد و این رقم را بین 5.25 تا 5.50 درصد بدون تغییر نگه داشت. با این حال، جروم پاول، رئیس هیئت مدیره، بسته به شرایط کلان اقتصادی، در را برای افزایش دیگری در آینده باز گذاشت.

افزایش نرخ بهره یک عنصر نزولی برای دارایی‌های ریسکی مانند ارزهای رمز پایه در نظر گرفته می‌شود، زیرا ممکن است سرمایه‌ گذاران را به سمت گزینه‌های نسبتا امن‌ تر سوق دهد. بیت کوین در گذشته بارها سقوط کرده است، زمانی که فدرال رزرو این درصد را افزایش داد.

خرید بیت کوین توسط MicroStrategy

یکی دیگر از عواملی که ممکن است در افزایش قیمت بیت کوین نقش داشته باشد می تواند آخرین خرید از شرکت آمریکایی MicroStrategy باشد.

بزرگترین دارنده دارایی دیجیتال پیشرو، 155 بیت کوین اضافی را در ماه اکتبر به قیمت تقریبی 5 میلیون دلار خریداری کرد. این شرکت در حال حاضر دارای 158400 بیت کوین است که معادل بیش از 5.5 میلیارد دلار (با نرخ امروز) است.

بیشتر آلت کوین ها در سود هستند!

در نهایت، عملکرد چشمگیر قیمت بیت کوین می تواند نتیجه احساسات صعودی باشد که اخیراً در صنعت دارایی دیجیتال حاکم شده است. ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال به 1.35 تریلیون دلار (به ازای هر داده CoinGecko) افزایش یافته است، در حالی که توکن‌ های متعددی از جمله ریپل (XRP)، سولانا (SOL)، پولکادات (DOT)، آوالانچ (AVAX) و موارد دیگر در سود هستند.

برخی از تحلیلگران بر این باورند که در صورت وجود برخی تحولات نظارتی، این بخش می تواند در آینده نزدیک حتی بیشتر رونق بگیرد. یک پیروزی قاطع بالقوه ریپل در دعوای حقوقی علیه SEC ایالات متحده یا تایید احتمالی ETF بیت کوین BlackRock در آمریکا چند نمونه است.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT