کلاهبرداری ارز دیجیتال SafeMoon

کلاهبرداری ارز دیجیتال SafeMoon

زمان مطالعه 2 دقیقه

بر اساس اتهامات، این افراد 200 میلیون دلار از سرمایه سرمایه گذاران را برای صرف یک سبک زندگی مجلل به سرقت برده اند. در این پست به بررسی کلاهبرداری ارز دیجیتال SafeMoon می پردازیم.

کلاهبرداری ارز دیجیتال SafeMoon

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در 1 نوامبر اعلام کرد که سه تن از مدیران پروژه سیف مون را به تقلب و فروش اوراق بهادار ثبت نشده در ارتباط با توکن SAFEMOON متهم می کند. وزارت دادگستری در همان زمان اتهاماتی را علیه این افراد اعلام کرد.

بر اساس ادعاهای SEC، کایل ناگی، خالق SafeMoon، جان کارونی مدیر عامل و مدیر ارشد فناوری توماس اسمیت، دارایی‌هایی به ارزش 200 میلیون دلار را از این پروژه خارج کردند و دارایی سرمایه‌ گذاران را به‌ طور غیرقانونی اختلاس کردند. سازمان SEC این افراد را به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از اوراق بهادار، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری و توطئه پولشویی متهم می کند.

بر اساس اعلام وزارت دادگستری، کارونی و اسمیت دستگیر شده اند، در حالی که ناگی همچنان آزاد است.

SEC گفت تیم اجرایی این پروژه ادعا کرده بودند که وجوه در استخر نقدینگی قفل شده و برای هیچکس، حتی متهمان قابل دسترسی نخواهد بود، در حالی که در واقعیت، بسیاری از دارایی ها در استخر قفل نشده بود.

بریون پیس، دادستان ایالات متحده گفت:

همانطور که گفته می‌شود، متهمان عمداً سرمایه‌ گذاران را گمراه کرده و میلیون‌ ها دلار را با خرید یک خودروی اسپرت، سایر وسایل نقلیه لوکس و املاک و مستغلات، به طرح حریصانه آنها و ثروتمند کردن خود اختصاص دادند.

سیف مون که به عنوان یک «سکه میم TikTok» توصیف می‌شود، بین 12 مارس تا 20 آوریل 2021 رشد 55000 درصدی را به دست آورد و تا قبل از کشف آسیب‌ پذیری‌ ها در کد یک قرارداد هوشمند، ارزش بازار آن به بیش از ۵ میلیارد دلار رسید. وزارت دادگستری ادعا کرد ارزش بازار به 8 میلیارد دلار افزایش یافته است.
بر اساس گزارش SEC، کارونی و اسمیت برای بالا بردن قیمت آن، سرمایه‌های خود را برای خرید SAFEMOON اختلاس کردند. کارونی همچنین متهم به پولشویی است.

سیف مون پیش از این با جنجال‌هایی مواجه شده بود. سیف مون در فوریه 2022، Karony و چندین سلبریتی مورد شکایت قرار گرفتند و ادعا کردند که آنها یک طرح پامپ و دامپ با توکن انجام داده اند. سیف مون در مارس 2023 هک شد، اما هکر موافقت کرد که 80٪ از وجوه را در ماه آینده بازگرداند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT