ارز سیف مون SafeMoon چیست

ارز سیف مون SafeMoon چیست | آیا این ارز معتبر است؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

امروزه ارز رمزها بیش از گذشته مورد توجه واقع شده‌اند و بسیاری از مردم دنیا به آینده این ارزها خوشبین هستند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که ارز سیف مون SafeMoon چیست و این ارز رمز چه آینده‌ای دارد.

ارز سیف مون SafeMoon چیست ؟

یکی از ارزهای نسبتاً جدید و جالب بازار رمزنگاری، سیف مون (SafeMoon) است که بسیاری بر این باورند که گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است. راه اندازی سیف مون نسبتاً تازه انجام شده است و توکن آن در ابتدای مارس ۲۰۲۱ عرضه شد.

اطلاعات زیادی در مورد این ارز در دسترس نیست. از آنجا که اطلاعات کم است، بنابراین توجیه سرمایه گذاری در سیف مون دشوار است. ولی به همین اطلاعات کم بسنده می‌کنیم:

۱) پروتکل SafeMoon یک توکن غیرمتمرکز یا همان DeFi است با این شعار که ایمن به سوی ماه حرکت کنید. (DeFi مخفف کلمه Decentralized Finance و به معنای سیستم مالی غیرمتمرکز است، که شامل دارایی‌های دیجیتال، پروتکل‌ها، قرارداد‌های هوشمند و نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز بر بستر بلاک چین است.)

۲) هدف سیف مون این است که در آینده به عنوان یک صرافی غیر قابل معاوضه (NFT) فعالیت کند و همچنین پروژه‌های خیریه در آفریقا و برنامه‌های آموزشی بازار کریپتو را ایجاد نماید.

۳) میزان کل توکن‌های قابل عرضه ۵۸۶۳۲۷۷۴۶۹۶۰۷۲۳  است.

۴) در حال حاضر، سرمایه بازار ارز SafeMoon حدود ۴/۳ میلیارد دلار است. در کنار این، ارزش این توکن کمتر از قیمت یک دلار آمریکا در حدود ۷۴۵۳…./. دلار است.

۵) تاکنون تعداد دارندگان به ۱۷۵۷۲۰۰ نفر رسیده است.

برنامه سیف مون برای افزایش قیمت چیست؟

ارز سیف مون SafeMoon چیست شرایط

بسیاری از توکن‌ها و ارز رمزهای نوپا قبل از آنکه به نقطه اوج خود برسند، سقوط می‌کنند و از بین می‌روند. در این مرحله Safemoon ادعا دارد که برای این مشکل برنامه‌هایی دارد.

پروتکل سیف مون از سه جز اصلی تشکیل شده است:

  • جمع آوری نقدینگی
  • پاداش‌های استاتیک
  • توکن سوزی دستی

در مرحله جمع آوری نقدینگی، این مجموعه، تعداد محدودی توکن به متقاضیان می‌فروشد تا خرج ایجاد زیرساخت‌های بلاک چین سیف مون و پلن‌‌های آینده آن شود.

در مرحله پاداش استاتیک، برای اینکه صاحبان ارز اولیه با کمترین افزایش قیمت، ارزهای خود را نفروشند و ارز دچار سقوط قیمت نشود، از قانون تنبیه و پاداش استفاده می‌کند. یعنی کسانی که این ارز را می‌فروشند، ۱۰ درصد آن کسر شده (به عنوان تنبیه) و نیمی از آن ۱۰ درصد به صاحبان توکنی تعلق می‌گیرد که ارز خود را نفروخته‌اند (به عنوان پاداش) و نیم دیگر آن ۱۰ درصد هم بر اساس قرارداد به شبکه تعلق می‌گیرد.

در برنامه توکن سوزی هم، با کاهش دوره‌ای توکن‌ها، افزایش تدریجی قیمت صورت می‌گیرد. تا‌کنون  ۴۱۳۶۵۶۰۷۲۰۴۱۶۰۴ توکن سوزانده شده است.

آیا ارز SafeMoon معتبر است؟

ارز سیف مون SafeMoon چیست اعتبار

بنا بر ادعای این مجموعه، قرار است دفاتری در آفریقا به عنوان مراکز خیریه راه‌اندازی کنند. اما زمانی که در سایت Coinmarketcap ارز Safemoon را سرچ کنید، اگرچه نرخ ارز را نشان می‌دهد، با این حال به دلیل اینکه عرضه آن هنوز وارد صرافی‌های معتبر دنیا نشده است با این هشدار روبه‌رو می‌شوید:

The CMC team has not verified the project’s Market Cap

البته توجه داشته باشید که ممکن است عرضه اولیه چنین توکن‌هایی به دلیل قانون اعداد بزرگ می‌تواند با سود بسیار بالایی همراه باشد یا برعکس آن هیچ‌گاه به نتیجه مطلوب نرسد و هنگامی که در صرافی‌های بین‌المللی عرضه شود، با سقوط و عدم استقبال روبه‌رو گردد.

حالا که متوجه شدید ارز سیف مون SafeMoon چیست ، پیشنهاد می‌کنیم با آگاهی کامل وارد بازار ارز رمز‌ها شوید و لازم به ذکر است که مجموعه اول پرداخت، این مقاله را تنها جهت آگاهی بیشتر در مورد این رمز ارز گرداوری کرده‌ است و مسولیت سرمایه‌گذاری و ریسک آن بر عهده خود مشتری خواهد بود. جهت فعالیت در حوزه ارز دیجیتال پیشنهاد می‌شود برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال معتبر از مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید. همچنین پیشنهاد می‌شود مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال» را هم مطالعه فرمایید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌دارد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT