قانون اعداد بزرگ (Law Of Large Numbers)

قانون اعداد بزرگ (Law Of Large Numbers) در معاملات ارز دیجیتال

زمان مطالعه 3 دقیقه

بسیاری از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف به خصوص ارزهای دیجیتال یا حتی در کشور‌ ایران برای معاملات ملک یا خودرو با قانونی مواجه خواهند شد که به نام قانون اعداد بزرگ (Law Of Large Numbers) شناخته می‌شود.

قانون اعداد بزرگ (Law Of Large Numbers) چیست؟

قانون اعداد بزرگ آمار یا احتمال رشد و افزایش اندازه سایز یک چیز را بیان می‌کند. در سال ۱۷۱۳، ریاضی‌دان سویسی به نام  Jakob Bernoulli کتابی به نام Ars Conjectandi را منتشر کرد که این قانون را به بیان ریاضی برای مباحث مالی یا علوم پایه بیان می‌کرد.

در بحث مباحث مالی و سرمایه‌گذاری، این قانون بسیار کاربرد دارد. پایه‌ای ترین بحث آن این‌ است که ارزش یک کالا در یک مقطع خاص نمی‌تواند از حد معیینی تجاوز کند یا افزایش یابد.

قانون اعداد بزرگ (Law Of Large Numbers) چیست

قانون اعداد بزرگ کجاها استفاده می‌شود؟

همانطور که گفته شد، این قانون در همه مباحث مالی قابل استفاده است. به عنوان مثال در مورد نرخ رشد و گسترش درآمد‌زایی یک محصول یا شرکت، تا ابد امکان‌پذیر نیست و هرچه ارزش یا حجم معاملات افزایش می‌یابد، سرعت رشد کم می‌شود اما بدان معنا نیست که مقادیر کم رشد سریع و موفقی خواهند داشت.

کاربرد قانون اعداد بزرگ (Law Of Large Numbers) در معاملات ارزهای دیجیتال

قانون اعداد بزرگ در معاملات ارزهای دیجیتال بسیار کاربردی است. همانطور که همه شما می‌دانید، بیت‌کوین با ارزشترین ارز رمز‌پایه است که با اختلاف قیمتی زیاد، در بالاتر از همه دیگر ارزها قرار دارد. دیگر ارزهای رمز پایه مانند بیت‌کوین کش، اتریوم، لایت کوین و … با قیمت‌های میانه معامله می‌شوند و دیگر آلت کوین‌ها با قیمت‌های زیر یک دلار معامله می‌شوند. برای دیدن قیمت‌ها به سایت Coinmarketcap.com مراجعه کنید.

کاربرد قانون اعداد بزرگ (Law Of Large Numbers)

قانون اعداد بزرگ به خوبی کاربردش را در سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال نشان می‌دهد:

زمانی که بیت کوین ۵۰۰۰ دلار ارزش داشت و به قیمت ۱۰۰۰۰ دلار افزایش پیدا کرد، بیت کوین کش از ۱۰۰ دلار به نزدیک ۴۰۰ دلار رسید، ارز Binance Coin از یک دلار به ۲۰ دلار افزایش داشته است و یک ارز کمتر شناخته شده Siacoin از ۰/۰۰۰۰۲ دلار به ۰/۰۰۲ دلار رسید. همانطور که مشخص است:

  • کسی که روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده است، سرمایه‌اش تنها دو برابر شده است.
  • کسی که روی بیت کوین کش سرمایه گذاری کرده است، سرمایه‌اش تنها چهار برابر شده است.
  • کسی که روی Binance Coin سرمایه گذاری کرده است، سرمایه‌اش بیست برابر شده است.
  • کسی که روی Siacoin سرمایه گذاری کرده است، سرمایه‌اش صد برابر شده است!

هر چند از کوین‌های ناشناخته ممکن است استقبالی نشود و برای همیشه محو شوند، با این حال با افزایش قیمت بیت‌کوین به عنوان ارز مرجع، به دلیل همان قانون اعداد بزرگ (Law Of Large Numbers) جهش‌های قیمتی بسیار بالایی خواهند داشت و سود سرشاری را نصیب سرمایه‌گذار می‌کند. اما بیت‌کوین به دلیل آنکه خودش قیمت بالایی دارد، تحت تاثیر این قانون جهش شدید قیمتی نخواهد داشت. شاید بهتر باشد شما روی ارزهای شناخته شده که ارزش دلاری پایین یا متوسط دارند سرمایه‌گذاری نمایید.

حال که متوجه شدید کاربرد قانون اعداد بزرگ (Law Of Large Numbers) در معاملات ارزهای دیجیتال چقدر اهمیت دارد، در صورتی که تمایل دارید وارد حوزه ارزهای دیجیتال شوید، می‌توانید برای خرید و فروش ارز دیجیتال از خدمات مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

 

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT