ethereum چیست

اتریوم Ethereum چیست و چرا ایجاد شد؟

زمان مطالعه 3 دقیقه

تمام افرادی که می‌خواهند وارد فعالیت حوزه ارزهای دیجیتال شوند، از خود می‌پرسند که ارزهای دیجیتال مختلف چه تفاوت‌هایی دارند و چه برتری با معایبی نسبت به یکدیگر خواهند داشت؟ در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که اتریوم Ethereum چیست و چرا ایجاد شد.

اتریوم Ethereum چیست ؟

کارکرد Ethereum چیست

Ethereum یک سیستم غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین منبع باز است که هیچ دولتی آن را کنترل نمی‌کند. این ارز یک شبکه کامل است که ویژگی‌هایی مانند زبان رمزنگاری و سیستم پرداخت دارد و از مهمترین ویژگی‌های این سیستم این است که، به کاربران خود توانایی را می‌دهد تا بتوانند یک برنامه غیرمتمرکز را در بلاک چین Ethereum ایجاد نمایند. بلاک چین Ethereum توسط سیستمی به نام Nodes حمایت می‌شود، به این صورت‌ که، کاربران سیستم Nodes را دانلود کرده و از آن استفاده می‌کنند. بلاک چین Ethereum برای اینکه هزینه رقابتی خود را فراهم کند، نیاز به ارز دیجیتالی داشت که اکنون اتر نام دارد.
اتر نه تنها به عنوان یک ارز دیجیتال است، بلکه به عنوان سوخت برای برنامه های غیرمتمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد تا در شبکه عمل کنند.

سیستم Nodes در Ethereum چطور کار می‌کند؟

سیستم Nodes توسط قوانین هوشمند نوشته شده است که این قوانین، برای اینکه معاملات به طور خودکار انجام گیرد و دیگر نیازی نباشد که افراد به یکدیگر اعتماد کنند. قوانین برای هر دو معامله کننده از قبل در قرارداد نوشته شده و باید آن را تایید کنند. وقتی افراد این قراردادهای هوشمند را تایید کردند، معاملات یا کارهای دیگر انجام خواهند شد. قراردادهای هوشمند جایگزین قراردادهای سنتی می‌شوند و به نوعی در آینده بقیه قراردادها هم به این صورت خواهد بود.

اساسا، بلاک چین Ethereum می‌تواند اصول خود را اجرا کند، که شامل اعتماد، شفافیت، امنیت و کارایی در هر خدماتی، تجارت یا صنعت است. سیستم Ethereum می‌تواند شرایطی را فراهم آورد که تمام معاملات را بدون اینکه رهبری داشته باشد به صورت شفاف و مستقل انجام دهد.

کارکرد Ethereum چیست؟

ارز اتریوم Ethereum چیست

بلاک چین Ethereum می‌تواند به عنوان یک ماشین معاملاتی ثابت توصیف شود. این ماشین معاملاتی مبتنی بر قرارداد هوشمند می‌تواند اطلاعات را بخواند و بر اساس این اطلاعات آن را به شرایط جدید انتقال دهد. زمانی که معاملات انجام می‌شوند، این ماشین به شرایط جدید منتقل خواهد شد. این معاملات هوشمند برای بلاک‌ها گره‌بندی شده‌اند، که هر بلاک به صورت زنجیروار به بلاک قبلی متصل می‌شود. اما قبل از اینکه این معاملات به دفتر کل اضافه شوند، باید تاییدیه قانونی دریافت کند که از طریق مرحله‌ای به نام استخراج انجام می‌گیرد.

استخراج فرایندی است که یک گره از Node از نیروی برق استفاده می‌کند تا فرایند اثبات کار را انجام دهند که یک معمای ریاضی می‌باشد. جواب‌های این معما در خود فرایند اثبات کار خواهد بود و تضمین می‌کند که این بلاک قانونی است. هر زمانی که یک استخراج‌کننده یک بلوک جدید مربوط به ارزهای اتر تولید کند، به او جایزه داده می‌شود.

حال که متوجه شدید اتریوم Ethereum چیست ، در صورتی که مایل به خرید ارزهای دیجیتال معتبر می‌باشید، می‌توانید برای خرید از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT