تحلیل قیمت بیت کوین ۹ اردیبهشت

تحلیل قیمت بیت کوین ۹ اردیبهشت

زمان مطالعه 2 دقیقه

بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال بازار، در هفته‌ای که گذشت، شاهد نوسان قیمتی زیادی بود و قیمت آن از ۶۷ هزار دلار به ۶۲۸۴۵ دلار کاهش یافت. در این پست به تحلیل قیمت بیت کوین ۹ اردیبهشت می پردازیم.

تحلیل قیمت بیت کوین ۹ اردیبهشت

این افت قیمت احتمالا به دلیل افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و خروج سرمایه از صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات این ارز دیجیتال بوده است.

در دو ماه گذشته، بیت کوین در یک محدوده قیمتی خنثی معامله شده و در نمودار روزانه بین دو خط روند همگرا در نوسان بوده است. این خطوط روند که به عنوان سطوح حمایت و مقاومت عمل می‌کنند، یک الگوی پرچم را تشکیل داده‌اند که نشان‌دهنده یک تثبیت موقت قبل از ادامه روند صعودی است.

تحلیل قیمت بیت کوین ۹ اردیبهشت

تحلیل قیمت بیت کوین ۹ اردیبهشت

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین در محدوده ۶۳۸۷۷ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده افزایش ۱.۳۷ درصدی نسبت به روز گذشته است.

به گفته تحلیلگران، اگر در ادامه فشار عرضه افزایش پیدا کند، قیمت بیت کوین ممکن است با ۵.۵ درصد کاهش مواجه شود و به خط روند پایینی الگو در ۶۰ هزار دلار برسد.

در صورت حفظ این سطح حمایتی، بیت کوین می‌تواند برای چند روز یا چند هفته دیگر به روند خنثی خود ادامه دهد. در مقابل، کنترل دوباره این دارایی توسط خریداران و خروج قیمت از خط روند مقاومتی، حتی می‌تواند قیمت را به ۸۶۴۰۰ دلار برساند.

در این میان، تحلیلگران به کاهش قابل‌توجه فعالیت نهنگ‌های بیت کوین از ۱۴ مارس اشاره کردند. این موضوع نشان‌دهنده کاهش تمایل آنها برای خرید و پایین آمدن تقاضا در بازار است.

آنها بیان می‌کنند که در صورت افزایش مجدد تراکنش‌های نهنگ‌ها، این امر می‌تواند یک محرک کلیدی برای افزایش قیمت بیت کوین باشد.

تحلیل قیمت بیت کوین ۹ اردیبهشت

تحلیل قیمت بیت کوین ۹ اردیبهشت

در همین حال، اندیکاتورهای تکنیکال نیز سیگنال‌های متفاوتی ارسال می‌کنند. میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (EMA-۱۰۰) که در محدوده ۶۰ هزار دلار قرار دارد، نشان‌دهنده تقاضای بالا در این محدوده است. اما شاخص میانگین جهت‌دار (ADX) با نمایش یک تقاطع نزولی، حاکی از فعال بودن روند فروش در بازار است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT