لیست شدن اولین ETF اسپات اتریوم در DTCC

لیست شدن اولین ETF اسپات اتریوم در DTCC

زمان مطالعه 2 دقیقه

شرکت مدیریت دارایی فرانکلین تمپلتون (Franklin Templeton)، صندوق ETF اسپات اتریوم خود را در پلتفرم دی‌تی‌سی‌سی (Depository Trust and Clearing Corporation) که یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های معاملات اوراق بهادار در ایالات متحده محسوب می‌شود، ارائه کرده است. در این پست به بررسی لیست شدن اولین ETF اسپات اتریوم در DTCC می پردازیم.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال

لیست شدن اولین ETF اسپات اتریوم در DTCC

نکته قابل توجه این است که فهرست شدن این صندوق در پلتفرم دی‌تی‌سی‌سی به معنی تأیید شدن آن توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نیست.

دی‌تی‌سی‌سی اغلب اوراق بهادار واجد شرایط برای معامله و تسویه در سیستم‌های خود، از جمله صندوق‌های ETF که فرآیندهای ثبت یا انطباق خاصی را تکمیل کرده‌اند، فهرست می‌کند. با این حال، اعطای مجوز به درخواست ارائه صندوق ETF توسط SEC بر اساس معیارها و ملاحظات نظارتی مختلف صورت می‌گیرد.

فرانکلین تمپلتون درخواست دریافت مجوز برای راه‌اندازی صندوق ETF اتریوم خود را در تاریخ ۱۲ فوریه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال کرده است. در صورت تایید، این صندوق در بورس اختیار معامله شیکاگو (Chicago Board Options Exchange) فهرست خواهد شد.

دیگر غول‌های این حوزه مانند بلک‌راک (BlackRock)، گری‌اسکیل (Grayscale)، ون‌اک (VanEck) و آرک اینوست (ARK Invest) نیز وارد رقابت ارائه صندوق ETF اسپات اتریوم شده‌اند.

لیست شدن اولین ETF اسپات اتریوم در DTCC

لیست شدن اولین ETF اسپات اتریوم در DTCC

با این حال، احتمال تایید صندوق‌های ETF اتریوم نسبت به احتمال تایید صندوق‌های ETF بیت کوین در ماه ژانویه بسیار پایین‌تر است.

در ماه مارس، اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ، شانس تایید یک صندوق ETF اسپات اتریوم در ماه می را حدود ۳۵ درصد تخمین زد.

او همچنین اشاره کرد که موضع گری گنسلر، رئیس SEC در مورد اتریوم، می‌تواند بر روند تصمیم‌گیری تأثیر بگذارد. گفتنی است گنسلر تا کنون از توضیح اینکه آیا اتریوم زیرمجموعه اوراق بهادار محسوب می‌شود یا خیر، خودداری کرده است.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT